Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Assassin`s Creed Unity - recenzja

100 postów w tym temacie

Dnia 14.11.2014 o 11:28, lis_23 napisał:

Pokaz slajdów miałem w Wiedźminie 2 na Phenomie i Radeonie HD 4870 ( drugi akt był pod
tym względem najgorszy ) i jakoś ukończyłem grę ;) Tutaj na razie jest ok, jeśli dalej
będzie źle to się z czymś zjedzie na dół ale, choć sama Invidia podawała, że na mojej
karcie powinno to jakoś śmigać ;)


Co ciekawe, z tego co mówi Total Bisquit, AC:U nie da rady utrzymać 60 kl/s w rozdziałce 2560x1440 na GTX980 w TriSLI. To już jest lekka przesada :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.11.2014 o 13:57, Phobos_s napisał:


Co ciekawe, z tego co mówi Total Bisquit, AC:U nie da rady utrzymać 60 kl/s w rozdziałce
2560x1440 na GTX980 w TriSLI. To już jest lekka przesada :)


Mi te 30-40 kl/s wystarczy, to nie Crysis 2, gdzie na GTX 570 z teksturami w HD miałem 31 kl/s i tam to było czasami czuć. Na szczęście w Unity nie ma samochodów ;)

A z ciekawostek: czy w swobodnej grze zmieniają się pory dnia? Przełączając Uplay w tryb off line stracę jakieś nagrody, itp?
Są już jakieś mody do gry? ( podobne do tych z WD ), na razie znalazłem tylko SweetFX ale ten programik dziwnie mi działał z WD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie odwrotne odczucia, trylogia z Ezio to wg. mnie seria najlepszych gier w tym świecie i producenci powinni tej ścieżki się trzymać, a Unity jak najbardziej kroczy tą drogą. AC 3 to wg mnie najgorsza część, nudna, mnóstwo niedociągnieć, a kolonialne miasta, a raczej miasteczka biorąc pod uwagę ich wielkość i różnorodność, fatalne, powtarzalne i zwyczajnie brzydkie... Black Flag trochę lepszy, tu już grałem z przyjemnością, aczkolwiek nadal był tylko trochę lepszy i dalej brakowało tego klimatu i miast z przygód Ezio. Dlatego tę recenzję powinno traktować się jako ciekawostkę, lecz mało obiektywną, bo ocena 6,5 za piękny Paryż i fajny okres historyczny i nowy silnik graficzny zdecydowanie nie trafiona. To tylko moje zdanie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Recenzja dobrze napisana, ale niestety w ocenie autor dał się ponieść fali jadu i zawiści, którą ludzie wylewają na wszystkich forach w Internecie. Opinia subiektywna, natomiast, patrząc na minusy, można stwierdzić, że gdy gra dostanie patche, które poprawią działalność, będziemy mieli do czynienia z tytułem niemal idealnym. Czy Unity nie ma wad oprócz optymalizacji? Chyba jednak jakieś ma.... i nie chodzi mi bodaj o mikropłatności czy jakieś aplikacje na smartphony, bo to trend zły, ale racjonalnie rzecz ujmując, nie mogący mieć aż tak dużego wpływu na ocenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2014 o 14:07, wieprzak napisał:

Dlatego tę recenzję powinno traktować się jako ciekawostkę, lecz mało obiektywną

Eeee, widziałeś ty kiedyś OBIEKTYWNĄ recenzję?

Pytam poważnie. Bo obiektywne to jest na przykład to:
http://www.purepc.pl/files/Image/artykul_zdjecia/2014/geforce_gtx_980/gtx_980_spec_tech_1.png
Czyli np. czysta specyfikacja techniczna. Dla każdego jest taka sama.

Ale już recenzja nie może być obiektywna. Bo dobra, dam ci przykład. Mamy dwie osoby ścigające się, Adama i Dariusza na przykład. I teraz. Adam był o 10 sekund szybszy w wyścigu.

- Adam wyprzedził Dariusza.
I teraz - nawet coś tak oczywistego łatwo może stać się subiektywne:
- Dariusz zajął doskonałe drugie miejsce za to nie spisał się Adam - był zaledwie przedostatni.
- Adam był o całe 10 sekund szybszy od Dariusza, co za różnica w prędkości!

Więc jak recenzja gry może być obiektywna i dlaczego uważasz że brak tego jest wadą? Potrafisz napisać własną opinię o grze w taki sposób żeby była identyczna i zawsze prawdziwa dla każdego odbiorcy? Bo to jest oksymoron... Choć jeśli potrafisz albo kiedykolwiek taką widziałeś to aż chętnie przeczytam.

Zaś same problemy techniczne są poważne. Do tego stopnia by uniemożliwiać wielu osobom jakiekolwiek czerpanie przyjemności (przykład z brzegu - R9 280X, karta kosztująca 1000 zł, podana przez sam Ubisoft jako wystarczająca do tego tytułu w ich oficjalnych wymaganiach zapewnia w wielu miejscach 20-25 klatek w minimalnych detalach. Ekhem). A coś co nie działa wcale (mimo zapewnień producenta że będzie ok) i wywala się do pulpitu, błędy przez które giniesz bo spadasz pod tekstury itd. sprawiają że można by, oczywiście subiektywnie, ocenić taką grę nawet jako 1/10 - nie da się jej skończyć. Zresztą samo Ubi pracuje nad patchem w którym, jak napisali, zajmą się błędami uniemożliwiającymi rozgrywkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2014 o 14:08, retro7 napisał:

Recenzja dobrze napisana, ale niestety w ocenie autor dał się ponieść fali jadu i zawiści,
którą ludzie wylewają na wszystkich forach w Internecie. Opinia subiektywna, natomiast,

Nie recenzent nie dał się ponieść bo to jego własna opinia. Zauważ że poza największymi serwisami które zdają się żyć w innym świecie z Unity ver. 1.5.6.1.1 ogólnie oceny dostaje właśnie w okolicach 6, a niektórzy jak TB nawet odmawiają obecnie jej oceny.

Dnia 14.11.2014 o 14:08, retro7 napisał:

patrząc na minusy, można stwierdzić, że gdy gra dostanie patche, które poprawią działalność,
będziemy mieli do czynienia z tytułem niemal idealnym. Czy Unity nie ma wad oprócz optymalizacji?

Gra się ocenia na stan bieżący, Destiny też ma obiecane cuda na kiju ale obecnie jest to jedno wielkie nic(brak fabuły, lootu, itp) Super może Unity będzie w pełni naprawione za rok ale obecnie ledwo trzyma się kupy i to jest oceniane.

Dnia 14.11.2014 o 14:08, retro7 napisał:

Chyba jednak jakieś ma.... i nie chodzi mi bodaj o mikropłatności czy jakieś aplikacje
na smartphony, bo to trend zły, ale racjonalnie rzecz ujmując, nie mogący mieć aż tak
dużego wpływu na ocenę.

To że w grze nawet grając w singlu aby coś zrobić musisz dopłacić jest czynnikiem który może zjechać ocenę. Jednak najbardziej ją obniża fakt że sam produkt wygląda jakby ktoś go zrobił i kompletnie nie testował. Bo nawet zostawiając w tyle sprawę skopanej optymalizacje nie da się przejść 10m bez wpadnięcia w bug.
Zobacz sobie to: https://www.youtube.com/watch?v=LuX7-jOZcL4
Tak sypią się tytuły z early access a nie wielki oczekiwane przez wielu tytuł AAA. Życzą Unity aby został tą dobrą grą jaką obiecywali, sam z przyjemnością go w tedy przejdę ale obecnie też nie dał bym więcej niż 6.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy tylko nażekają, powtarzając w kółko te same argumenty przeciw jak co roku, nie dając mi prawdziwego obrazu sytuacji.
Jeszcze nie kupiłem gry.
A chce wiedzieć, czy jest źle tak jak na początku kiedy wyszło AC3 (masakra z bugami), czy ujdzie jak w przypadku AC4?
Grywalna jak AC:B, czy żałosna jak AC:R?
Czy osoba, która stęskiniła się za tą serią przez długi czas braku grania nie zawiedzie się, czy dobije ją to co uznaliście za minusy?
W jakim stopniu mikrotransakcje i appki są odpowiedzialne do ukończenia gry na 100%?
Zależy mi na szybkiej odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2014 o 17:36, UnEsCo napisał:

Wszyscy tylko nażekają, powtarzając w kółko te same argumenty przeciw jak co roku, nie
dając mi prawdziwego obrazu sytuacji.
Jeszcze nie kupiłem gry.

To po kolei:

Dnia 14.11.2014 o 17:36, UnEsCo napisał:

A chce wiedzieć, czy jest źle tak jak na początku kiedy wyszło AC3 (masakra z bugami),
czy ujdzie jak w przypadku AC4?

Obecnie z bugami jest gorzej niż w AC3, niektórzy nie mają problemów ale inni nie mogą przejść pół godziny bez utknięcia/ wpadnięcia między tekstury. Lepiej czekać aż załatają

Dnia 14.11.2014 o 17:36, UnEsCo napisał:

Grywalna jak AC:B, czy żałosna jak AC:R?

Jeśli chodzi o grywalność to zdecydowanie najbardziej przypomina Brotherhood (nawet forma, jedno miasto, bohater). Ma ogromny potencjał ale narazie zgaszony przez niedopracowanie

Dnia 14.11.2014 o 17:36, UnEsCo napisał:

Czy osoba, która stęskiniła się za tą serią przez długi czas braku grania nie zawiedzie
się, czy dobije ją to co uznaliście za minusy?

Powiem tak to po 2 w sumie AC w najczystszej formie. Znowu większe nastawienie na ciche egzekucje,skradanie sie i granie jak prawdziwy assassin a nie Indiana Jones. To co dla nas jest minusami to po prostu fakt że gra ledwo trzyma się kupy, jest strasznie zabugowana i kompletnie nie zoptymalizowana. JEst tu szansa 50 - 50, jeśli to naprawią będzie to świetny assassin, jeśli nie to będzie po prostu dla większości niegrywalny przez problemy. Sama forma gry jest solidna i to akurat działa. Lepiej poczekaj i popatrz czy ubi wyda obiecywane fixy.

Dnia 14.11.2014 o 17:36, UnEsCo napisał:

W jakim stopniu mikrotransakcje i appki są odpowiedzialne do ukończenia gry na 100%?

Obecnie wygląda to tak że bez tych udziwnień nie otworzysz wszystkich skrzyń i możesz mieć problemy z odblokowaniem Legendarnych itemów.

Dnia 14.11.2014 o 17:36, UnEsCo napisał:

Zależy mi na szybkiej odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2014 o 14:44, Tomoya-kun napisał:

Nie recenzent nie dał się ponieść bo to jego własna opinia. Zauważ że poza największymi
serwisami które zdają się żyć w innym świecie z Unity ver. 1.5.6.1.1 ogólnie oceny dostaje
właśnie w okolicach 6, a niektórzy jak TB nawet odmawiają obecnie jej oceny


Po pierwsze chciałbym prowadzić dyskusję w sposób rzeczowy, bez insynuacji i spisków, dlatego od razu zaznaczę, że nie wierzę, że opinie dużych serwisów są kupione, więc traktuje je tak samo jak opinie innych. Ponadto, tak jak zaznaczyłem, oczywiście, że jest to samodzielna opinia recenzenta, do której ma prawo, ale nie przemawia do mnie określenie Unity złą grą. Z recenzji wynika aboslutnie, że gra jest dobra, nawet bardzo, ale fatalnie zoptymaliowana. Poza tym dużo zalezy od wersji, gram i jest trochę neidpatrzeń spadków, zacięć, ale to nie czyni mojej wersji niegrywalnej. Pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2014 o 13:57, Phobos_s napisał:

Co ciekawe, z tego co mówi Total Bisquit, AC:U nie da rady utrzymać 60 kl/s w rozdziałce
2560x1440 na GTX980 w TriSLI. To już jest lekka przesada :)


TB ma 2 GTX980 jemu chodziło o jego kumpla który ma podkręconego Intel Core i7 5960X 3,0 GHz BOX i 3 podkręcone GTX 980 i nie był w stanie osiągniąć 60 fps na tym potworze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TriSLI a zwłaszcza QuadSLIi mogą powodować spadek wydajności w grach a nie wzrost. Jest to związane z wieloma czynnikami jak sterowniki, wsparcie dla gier czy moc procesora (tak! Core i7 5960x może być za słabe dla trzech GTX980).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.11.2014 o 22:32, dixu napisał:

Czy na Gram.pl w najbliższym czasie (kiedy?) można sie spodziewać artykułu w stylu "
Assassin''s Creed Rogue - przegląd ocen" oraz " Assassin''s Creed Rogue - recenzja" ?


Assassin''s Creed Rogue - recenzja się robi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrz mój post wyżej. TriSLI żadnego wzrostu wydajności, nawet przy takim procesorze, nie gwarantuje. W żadnym wypadku.
Już od lat się mówi o tym, że moc CPU odstaje od mocy GPU i że trzeba coś z tym zrobić. Mantle, DirectX12, nowa wersja OpenGL czy Metal nie powstały sobie dla żartów, czy żeby uprzykrzyć życie programistom, tylko żeby zmniejszyć narzut obliczeń graficznych na CPU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2014 o 21:05, Numenpl napisał:

TB ma 2 GTX980 jemu chodziło o jego kumpla który ma podkręconego Intel Core i7 5960X
3,0 GHz BOX i 3 podkręcone GTX 980 i nie był w stanie osiągniąć 60 fps na tym potworze.


Wiem, że chodziło o jego kolegę. Czy napisałem gdzieś, że to on ma TriSLI?
Napisałem jedynie o fakcie, że na takim konfigu nie ma 60 fps.

@ Henrar

Myślę, że osoby zawodowo zajmujące się testowaniem gier są tego bardziej świadome niż Ty czy ja.
Więc jeśli TB o tym wspomina to znaczy, że problem nie leży po stronie konfiguracji kompa tylko skopanej gry.
Inna sprawa, że moc procesora raczej nie spowoduje spadku wydajności a jedynie brak jej wzrostu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 11:16, Phobos_s napisał:

Myślę, że osoby zawodowo zajmujące się testowaniem gier są tego bardziej świadome niż
Ty czy ja.
Więc jeśli TB o tym wspomina to znaczy, że problem nie leży po stronie konfiguracji kompa
tylko skopanej gry.

TB wielokrotnie nie popisywał się wiedzą dot. sprzętu ani tego jak powstają gry.

Dnia 15.11.2014 o 11:16, Phobos_s napisał:

Inna sprawa, że moc procesora raczej nie spowoduje spadku wydajności a jedynie brak jej
wzrostu :)

Jak najbardziej może spowodować spadek. Każda karta graficzna oznacza, że CPU musi wysyłać do niej instrukcje. Więcej kart = bardziej obciążony procesor.
To, tu masz przykład z recenzji Titanów w TriSLI
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan_SLI/3.html
Alan Wake - spadek wydajności względem Dual.
ACIII - spadek
Arkham City - spadek
BF3 - wzrost
Borderlands 2 - spadek
Black Ops 2 - wzrost (ale takiej wielkości, że trzeci Titan zupełnie nie ma sensu).
Crysis - spadek (niewielki, ale pokazuje, że TriSLI nie ma sensu)
Crysis 2 - spadek/wzrost zależnie od rozdzielczości

Mam kontynuować dalej, czy wystarczy już?

Tutaj wydajność CPU w QuadSLI:
http://us.hardware.info/reviews/5231/7/nvidia-geforce-gtx-titan-black-4-way-sli-review-benchmarks---cpu-at-5-ghz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem grę, gram codziennie po kilka godzin...
Na początku były bugi, wywalało do Windowsa, spadały fps, lecz po drugim update nie widzę żadnych większych problemów, zwłaszcza, że gram na laptopie.
Mi gra się podoba, ciekawy wątek, fajne misje poboczne, dużo rzeczy do zbierania no i zagadki Nostradamusa w których trzeba trochę wysilić mózg. Fakt były problemy, lecz Ubi sobie jakoś powoli radzi z nimi, nie ma co narzekać. Ode mnie 8,5/10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem całą recenzję i widzę, że kompletnie mamy inne gusta. Według mnie AC4 było najgorszą częścią ze wszystkich, a AC3 było znacznie lepsze, chociaż z początku mi się nie podobało. Edward był najgłupszą główną postacią ze wszystkich. Sam nie wiedział czego chciał, zabijał jakiś ludzi nawet nie wiedząc po co, pływał tymi statkami jak po***any. Cokolwiek chcesz zrobic to musisz plynac statkiem. Na początku to było całkiem fajne ale po milionie misji to już tak zabawnie nie było. Szybko statki mj się znudziły. Jak narazie nic nie pobije ac2, chociaż acu jest na dobrym torze. ILE JESZCZE OSÓB BĘDZIE OCENIAĆ TĘ GRĘ PO BUGACH?!?!?! 90% osób tak narzekających na te bugi same ich nie doświadczyło. Usłyszało sobie od kolegi, że dwa razy mu grafika przeskoczyła i już wielkie halo najgorsza gra świata. Czemu nikt nie ocenia po fabule+gameplay''u, a tylko po niedociągnięciach? Nie wiem jak było ale ta recenzja właśnie tak wygląda. Nawet sam autor powiedział, że oddał koledze i tylko patrzył jak on gra. To jest właśnie to o czym mówię... Unity jest jedną z lepszych produkcji Ubisoftu. Jeśli komuś nie pasują bugi, niech odłoży na kilka miesięcy i wtedy sobie zagra, albo jak jeszcze nie kupił to kupi taniej. Skoro uważacie, że mogli wypuścić później to czemu nie zagracie po jakimś dalszym czasie? Tylko potraficie wszyscy narzekać, a nie wykombinować sobie sposób jak ominąć te przeciwności.
PS jakby ktoś się rzucał o początek mojego komentarza to zauważcie, że AC4 statków ominąć nie można, a bugi w Unity tak :)
Miłego dnia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować