Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ubisoft łata Assassin`s Creed Unity - nowy patch dostępny na PC i PlayStation 4

46 postów w tym temacie

Mhm, ale tu nie ma wzmianki o przegrzewających się konsolach tylko nadmiernie się grzejących.
Poza tym, to może być wada konstrukcyjna samej konsoli bądź... tak po prostu konsola działa pod obciążeniem. PS4 akurat ma dosyć głośne chłodzenie.
Wnioskując jednak z postów w tym temacie - menu główne i/lub jakieś elementy innych menu generują tyle klatek na sekundę, ile pozwala sprzęt, co powoduje nadmierne grzanie.

Spoiler

Nuby, nie wiedzą co to życie - nie słyszeli nigdy pierwszej rewizji X360 pod obciążeniem i płytą w napędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Nie no fajnie że poprawiają graficzkę i wydajność. Ale w końcu ogarnęli by błąd ACU.exe,
> bo ja nawet nie mogę gry odpalić. I z czego co wiem większość posiadaczy kart z serii
> GTX tak ma.

Widać nie tylko Nvidia, na AMD też mam ten problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 19:22, Karfein napisał:

W dzisiejszych czasach wprost nie opłaca się grać w dzień premiery...


Ba, grać. W dzisiejszych czasach nie opłaca się kupować gry w przedpremierze/dzień premiery jeśli się nie chce grać w bete.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 21:05, Nagaroth napisał:

> W dzisiejszych czasach wprost nie opłaca się grać w dzień premiery...

Ba, grać. W dzisiejszych czasach nie opłaca się kupować gry w przedpremierze/dzień premiery
jeśli się nie chce grać w bete.


Racja. Kupować na start tylko wtedy, kiedy chce się wesprzeć twórców (ale grać i tak po patchach). Z tym, że akurat seria AC nie potrzebuje zbytnio wsparcia, bo Ubi będzie jeszcze długo łożyć na jej utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 22:36, CAPTAINCOMMANDO napisał:


Wydaje mi się, że takie banole są domeną zbyt słabego sprzętu, małej ilości pamięci VRAM ( choć konsole mają jej ponoć sporo ale muszą ją dzielić na system i grę ). Ja niczego takiego jeszcze nie uświadczyłem, filmiki mam bez takich udziwnień a w samej grze mam typowe dla serii błędy ( przenikanie przez obiekty, itp. ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 22:49, lis_23 napisał:

Wydaje mi się, że takie banole są domeną zbyt słabego sprzętu,

Nie. Zbyt słaby sprzęt by to przepuścił, ale ilość klatek byłaby strasznie niska.

Dnia 15.11.2014 o 22:49, lis_23 napisał:

małej ilości pamięci VRAM ( choć konsole mają jej ponoć sporo ale muszą ją dzielić na system i grę ).

I tak i nie.
Konsola może sobie wziąć nawet 4GB pamięci na grafikę i 1,5GB na resztę gry, bo kopia zawartości graficznej w głównej puli nie istnieje.
http://www.bit-tech.net/news/hardware/2013/04/30/amd-huma-heterogeneous-unified-memory-acces/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.11.2014 o 17:55, Henrar napisał:

Poza tym, może to być ponownie przypadek zapchania pamięci tych GPU (konsole mogą przeznaczyć
na grafikę więcej VRAMu niż większość PCtowych GPU, nawet tych z high-endu, zwłaszcza
tego starszego)


I przy Unity im to nic nie daje, bo gra na konsolach również tnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na konsolach powód cięcia to raczej bottleneck na CPU, patrząc na to, że gra na XBO działa szybciej niż na PS4 w trakcie etapów z dużą ilością NPCów, podczas gdy w cutscenach i tam, gdzie wielu NPC nie ma PS4 radzi sobie lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Henrar
Chyba nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. W konsolach gdzie GPU jest wielokrotnie słabsze od topowych kart graficznych, nie wspominając o procesorach, to nie żaden bottleneck jest przyczyną niskiej wydajności ( spadki do 10 FPS aby daleko nie szukać ), a raczej niska jakość i budżetowość tychże podzespołów. Najnowszy assasinowy silnik jest bardzo słabo zoptymalizowany, a do tego zawiera całkiem sporo nowych, wcześniej nie wykorzystywanych na taką skalę, ficzerów graficznych. Do tego dochodzi krótki czas dewelopingu i katastrofa gotowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia co Ubisoft ma na myśli pisząc że ten patch poprawia wydajność. Gram na ps4 i kiedy biegnę przez miasto jest całkiem ok, nawet kiedy wokół jest spory tłum, ale kiedy zaczynam wspinać się po ścianie katedry gdzie akurat jest witraż, albo po ścianie wewnątrz budynku, znowu kiedy trafiam na witraż, gra zaczyna niemiłosiernie przycinać. Kolejna sprawa, podczas biegania po mieście, chłodzenie ps4 działa stabilnie, na równych obrotach wiatraka, ale kiedy wchodzę do menu, wiatrak zaczyna wchodzić na coraz większe obroty, co jest dziwne bo nie ma za wiele do renderowania.
Dziwne że Ubisoft nawet po drugim patchu nie potrafi takich błędów naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja: studio Ubisoft poinformowało, że łatka dla wersji na konsole Xbox One została już udostępniony graczom.

Obecnie trwają prace nad trzecim patchem – pierwsze szczegóły na jego temat znajdziecie tutaj:
http://assassinscreed.ubi.com/en-GB/community/liveupdates/live_updates_details.aspx?c=tcm:154-184758-16&ct=tcm:148-76770-32

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2014 o 01:06, EylembertTigg napisał:

@Henrar
Chyba nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. W konsolach gdzie GPU jest wielokrotnie
słabsze od topowych kart graficznych, nie wspominając o procesorach, to nie żaden bottleneck
jest przyczyną niskiej wydajności ( spadki do 10 FPS aby daleko nie szukać ),

Polecam zobaczyć, jak wygląda wydajność AC:Unity na obu konsolach i przestać pisać bzdury.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-assassins-creed-unity-performance-analysis

"Technically we''re CPU-bound. The GPUs are really powerful, obviously the graphics look pretty good, but it''s the CPU [that] has to process the AI, the number of NPCs we have on screen, all these systems running in parallel.

Given the immense graphical upgrade on offer, this isn''t so surprising, but what comes as a bit of a shock is that the Xbox One version frequently out-performs the PS4 game in more detail-rich areas, such as locations littered with NPCs in the packed Parisian streets. The opening clip in our video below perfectly demonstrates the difference between the two consoles. Wading through dozens of NPCs in a crowded square, performance drops down to around 20fps for a sustained duration on the PS4 while the Xbox One achieves a 5fps lead.

Combat is also mostly solid too, although some scenes see frame-rates slightly impacted on the Xbox One while remaining stable on the PS4 - a curious about-turn on the busier exterior scenes. Cut-scenes are the one area where the Sony platform hands in a consistent performance advantage over its counterpart when the game fails to hit its 30fps target.

Procesor w Xbox One jest szybszy niż w PS4 i to ma wpływ na to, że w cutscenach, gdzie nie ma wielu NPC gra działa szybciej na PS4 a w miejscach, gdzie NPC jest sporo to na XBO działa lepiej. To ewidentny bottleneck CPU, bo konsola Sony ma szybsze GPU od urządzenia MS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Jeszcze kilka patchy i będę mógł ruszyć do Paryża :)
> Jeśli posiadasz kartę graficzną z 4 GB Vram, to tak. W innym przypadku nie ma co tykać
> tej gry na PC. Na średnich ustawieniach gra zżera 2700-3500 Mb pamięci karty graficznej,
> high i ultra to 3900+. Oczywiście, jeżeli masz np. 2 GB Vram, tak jak ja, gra zżera całość
> (normalne zużycie to ok 2030 z moich 2048) i chce więcej. Więcej nie ma, więc niemiłosiernie
> zacina, pomimo generalnie stabilnej liczby FPS (35-49 na moim kompie).
>
> I tego nie zmienią w patchach, najlepszym przykładem jest Watch_Dogs, ta gra do dzisiaj
> posiada dokładnie ten sam problem.
Mam GTX 780 (Palit Super Jetstream) z 3 GB i po 2 patchu gram bez problemów na wysokich ustawieniach, full HD, jest płynnie około 50 fps. Momentami potrafi zwolnić lub się lekko przyciąć co podobno mają naprawić w 3 patchu, wtedy można będzie spokojnie grać, właściwie bez problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest główny problem z grą? Najbardziej boli właśnie niedopracowanie i męczące błędy, czy wina leży u samych podstaw rozgrywki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2014 o 15:22, LESZ3u napisał:

Jaki jest główny problem z grą? Najbardziej boli właśnie niedopracowanie i męczące błędy,
czy wina leży u samych podstaw rozgrywki?

Jak czytasz recenzje to dochodzisz do wniosku, że obydwie rzeczy.

Od strony gameplaya Black flag był odskocznią od serii i powiewem świeżości w serii podczas gdy Unity to okłamywanie ubisoftu z Coopem i ciągle ten sam AC wałkowany w kółko niczym call of duty bez jakichkolwiek elementów poprzednika.

Od strony technicznej to jest jedno wielkie gówno które swoją niedbałością sprawia że nawet stare elementy wydają się schrzanione.

Najlepsze typ komentarza na zagranicznych forach PS4 i XB1 jaki widziałem.
"Krew mnie zalewa kupuję AC:U podczas gdy najlepszy AC w tym roku to AC:R gdzie są elementy AC:BF i o wiele lepsza historia. I jakby tego było mało gracze PC mają przynajmniej wybór"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.11.2014 o 18:04, Numenpl napisał:


Od strony gameplaya Black flag był odskocznią od serii i powiewem świeżości w serii podczas
gdy Unity to okłamywanie ubisoftu z Coopem i ciągle ten sam AC wałkowany w kółko niczym
call of duty bez jakichkolwiek elementów poprzednika.

Zależy, co się komu podoba.
Dla mnie, Black Flag robi się po pewnym czasie nudne, gdyż z tego, co w AC III było odskocznią od głównego gameplayu ( bitwy morskie ) tutaj uczyniono główną atrakcją. Sorry, ale pływanie przez 80% gry po morzu nie bawi tak, jak skakanie po dachach Paryża, nawet gdy ten Paryż jest niedorobiony technicznie i nie posiada nawet dynamicznego oświetlenia ( sic! ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować