Ring5

Battlefield 1 (Battlefield 5) - Temat ogólny [m]

39 postów w tym temacie

Na razie wiemy tyle, że po jednorazowej przygodzie z zabawą w policjantów i złodziei, twórcy ponownie mają zamiar rzucić nas na prawdziwe pole walki ( http://www.gram.pl/news/2014/11/20/nastepny-battlefield-powroci-do-motywow-militarnych.shtml). Gdzie trafimy tym razem? Znowu czasy obecne? Ukraina? A może postanowią wprowadzić małą odmianę i wrócimy do korzeni serii, czyli czasów II WŚ? Czas pokaże. Jakieś szczególne życzenia pod tym względem? Ja bym się nie obraził gdybyśmy trafili na śnieżne pustkowia Skandynawii, broniąc terenu Finlandii przed "bratnią pomocą" wujka Stalina...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.11.2014 o 21:31, Ring5 napisał:

Na razie wiemy tyle, że po jednorazowej przygodzie z zabawą w policjantów i złodziei,
twórcy ponownie mają zamiar rzucić nas na prawdziwe pole walki ( http://www.gram.pl/news/2014/11/20/nastepny-battlefield-powroci-do-motywow-militarnych.shtml).
Gdzie trafimy tym razem? Znowu czasy obecne? Ukraina? A może postanowią wprowadzić małą
odmianę i wrócimy do korzeni serii, czyli czasów II WŚ? Czas pokaże. Jakieś szczególne
życzenia pod tym względem? Ja bym się nie obraził gdybyśmy trafili na śnieżne pustkowia
Skandynawii, broniąc terenu Finlandii przed "bratnią pomocą" wujka Stalina...


Gra nawet nie jest oficjalnie zapowiedziana, więc zakładanie tego tematu jest... nieco dziwne :P To było oczywiste że w 2015 zobaczymy kolejną część i prawie na pewno będzie w żołnierskich klimatach.
Anyway, chciałbym powrotu do Wietnamu lub tematyka Wojny na Pacyfiku. Jest mało produkcji AAA poruszających te tematy, a takie "odświeżenie" BF: Vietnam chętnie bym zobaczył na Frostbite 3 ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.11.2014 o 15:08, Snafu napisał:

Gra nawet nie jest oficjalnie zapowiedziana, więc zakładanie tego tematu jest... nieco
dziwne :P


No niezupełnie...
http://www.gamespot.com/articles/battlefield-5-or-whatever-comes-after-hardline-won/1100-6423237/
Jedyne, co nie jest oficjalnie zapowiedziane, to tytuł, ale biorąc pod uwagę fakt, iż będzie to gra z zacięciem militarnym (a nie policyjnym, jak Hardline), myślę, że "piątka" jest w miarę bezpiecznym założeniem, szczególnie, że taki tytuł na razie nadała tej grze branża. W razie zmiany (na jakieś Bad Company 3 czy inny wynalazek) zawsze można poprosić Moderatorów o edycję tytułu.

Dnia 21.11.2014 o 15:08, Snafu napisał:

To było oczywiste że w 2015 zobaczymy kolejną część


I znowu błąd - kolejny BF nie wyjdzie w 2015, tylko w 2016:
Following this launch (BF Hardline - dopisek mój), our next Battlefield experience is planned for launch in Q3 FY17 (czyli październik-grudzień 2016 - dopisek mój). Źródło: http://www.gamespot.com/articles/battlefield-5-or-whatever-comes-after-hardline-won/1100-6423237/

Biorąc pod uwagę fakt, że w marcu 2015 wychodzi Hardline a w grudniu Battlefront, wypuszczanie trzeciej podobnej pozycji w tym samym roku byłoby głupotą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że twórcy pozostaną jednak przy czasach współczesnych (chociaż grą podczas drugiej wojny czy wojny w Wietnamie by nie pogardził) i nie wyskoczą w przyszłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dość długo o tej grze było cicho, w końcu trochę się ruszyło i mamy odrobinę informacji.

Kilka dni temu pojawiła się plotka, że fabuła może dotyczyć Japonii, ale oparte jest to głównie o informacje o grze zamieszczone na stronie IMDB: http://www.imdb.com/title/tt3355554/?ref_=nm_flmg_com_1 Problem w tym, że owo streszczenie jest trochę mało poprawne gramatycznie, więc raczej jest mało prawdopodobne, że informację zamieścił ktoś związany z grą. A że strony IMDB są trochę jak wikipedia i może je edytować każdy, informacja ta jest jeszcze mniej wiarygodna.

W ubiegłym tygodniu dowiedzieliśmy się, że część ekipy pracującej nad Battlefrontem została przesunięta do "innych projektów", a Dan Vaderlind (Development Director Battlefronta) napisał na twitterze, że bierze się za kolejnego Battlefielda: http://www.gamespot.com/articles/star-wars-battlefront-team-begins-shift-to-battlef/1100-6433075/

Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info Ring5. Japonia brzmi całkiem całkiem :D

Jak już piszę posta to może opisze swoje nadzieje związane z kolejną częścią. Mam tylko (albo może aż) dwie prośby:

1. Rozsądnie zrobione DLC i Season Passy. Podoba mi się jak podeszło do tego Ubi ze swoim nowym Rainbow Six. Tam roczna przepustka daje dodatkowe skiny broni, boosta który przyśpiesza nabijanie punktów doświadczenia i extra walutę którą można wykorzystać (można też zdobyć ingame) by odblokowywać kolejnych operatorów. Do tego dodatkowe daily challenges. Mapy będą dodawane za darmo. Te duże paczki które dostawaliśmy do tej pory w BF 3/4 to zło wcielone które niepotrzebnie dzieli społeczność graczy. Sam padłem tego ofiarą bo kupiłem BF4 z przepustką a moi znajomi nie i w końcu sobie granie odpuścili.

2. Odejście od współczesnych pól bitew. Mogą się cofnąć w przeszłość albo pokazać ich wizje przyszłości (BF 2143?). Jeżeli znów Dice zdecyduje się pozostać w naszych czasach to przynajmniej chciałbym zobaczyć jakiś konkretny "big feature" bo BF 4 nie miało żadnego (levolution mimo wszystko nie był tak rewolucyjny jak zapowiadano). Może zwiększyć liczbę graczy do 128? Albo wprost przeciwnie - obok tradycyjnego conquesta na 64 graczy dopieścić jakiś tryb 5vs5 albo 8vs8 z matchmakingiem na wzór CS:GO. Sky is the limit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.12.2015 o 19:56, SupremeOrangeMaster napisał:

Dzięki za info Ring5. Japonia brzmi całkiem całkiem :D


Ale raczej nie ma się co na nią nastawiać. Choć pojawiły się już teorie spiskowe, że akcja gry będzie się działa podczas II Wojny Światowej, a my wcielimy się w postać amerykańskiego żołnierza, który utknął gdzieś na wysepkach Pacyfiku (i stąd wzięła się Japonia). Wydaje mi się to trochę mało prawdopodobne, ale nie ukrywam, że byłaby to bardzo ciekawa odmiana od współczesności/niedalekiej przyszłości. Battlefield of Honor: Rising Sun? ;)

Dnia 15.12.2015 o 19:56, SupremeOrangeMaster napisał:

1. Rozsądnie zrobione DLC i Season Passy.


To EA. Na 90% możemy się spodziewać powrotu systemu DLC znanego z Battlefield 3, 4 czy Battlefronta - kilka DLC z mapkami, dodatkową bronią, nowym trybem czy dwoma... Na więcej raczej bym nie liczył.

Dnia 15.12.2015 o 19:56, SupremeOrangeMaster napisał:

2. Odejście od współczesnych pól bitew. Mogą się cofnąć w przeszłość albo pokazać ich
wizje przyszłości (BF 2143?).


Przeszłość. Przyszłości mamy ostatnio trochę za dużo.

Natomiast w tym momencie trochę martwi mnie zeszłoroczna wypowiedź Blake''a Jorgensena z EA, który, zapowiadając BF5, użył określenia “fun, new Battlefield” game". To mi się trochę kojarzy z mocno uproszczoną, arcade''ową mechaniką z Battlefronta. A to nie brzmi najlepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.12.2015 o 17:02, Ring5 napisał:

Przeszłość. Przyszłości mamy ostatnio trochę za dużo.


Ja bym chciał wietnam :)
No i moim zdaniem to powinni już wprowadzić serwery na więcej niż 64 graczy.
@SupremeOrangeMaster- Przecież premium w przypadku 4 to naprawdę się opłaca, dostajemy wydarzenia x2 PD, pakiety bojowe, no i oczywiście wszystkie dodatki w cenie 3 kupionych oddzielnie (a na promocjach 2). A jak ktoś chce kupić tylko jeden dodatek to ma matki wybór. Mnie tam się to podoba, no może wolałbym abym płacił za grę raz i miał wszystko ale dziś już tak się nie da :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.12.2015 o 18:57, doctorwho napisał:

Ja bym chciał wietnam :)


Rzeczywiście, dawno nie było (od czasów dodatku do Bad Company 2).

A mnie zastanawia jedna rzecz. Mieliśmy już wielokrotnie IIWŚ, mieliśmy Wietnam, mieliśmy współczesność... Ale nie było żadnego FPSa (a przynajmniej ja żadnego nie kojarzę) o wojnie w Korei. Czyżby zbyt drażliwy temat? To może zamiast tego coś o Afganistanie? Ale nie tym dzisiejszym, rozsławionym na cały świat, ale tym z lat 1979-1989. Też mogłoby być ciekawie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.12.2015 o 20:01, doctorwho napisał:

I jeszcze przydało by się poprawić możliwości rozwałki bo na niektórych mapach z 4 jest
z tym słabo, a w BC było to zrobione bardzo fajnie.


Ano właśnie... Dla mnie mapą prawie idealną (zdecydowanie najlepszą ze wszystkich sieciowych shooterów, w jakie grałem) była White Pass z Bad Company 2. Rozwałka, jaką można tam było zrobić, a potem wojna totalna na ruinach budynków (szczególnie przy fladze B), to było coś pięknego. Nic dziwnego, że jakieś 60-70% czasu spędzonego w grze spędziłem właśnie na tej mapie. Kolejne 20-30% to Panama Canal, a na pozostałych mapach grałem sporadycznie.

Naprawdę mi tego brakuje w Battlefroncie (a przecież tam naprawdę jest co niszczyć! Cała mapa Graveyard of Giants to jedno wielkie pole do manewru w kwestii niszczenia otoczenia) i bardzo bym chciał, by zniszczenia na taką skalę wróciły w BF5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2015 o 10:14, Ring5 napisał:

i bardzo bym chciał, by zniszczenia na taką skalę wróciły w BF5.


Pamiętaj tylko, że zniszczenia wymagają dodatkowych pokładów mocy, nie mówiąc już o efektach im towarzyszących, a tych obecna generacja konsol nie ma w nadmiarze; jeżeli znów będą szukali złotego środka to postawią na grafikę oraz 60 klatek, dlaczego? To zdecydowanie łatwiej sprzedać niż zniszczenia okupione mniejszą płynnością oraz gorszą oprawą wizualną. Wcale się nie zdziwię jak ograniczą również liczbę graczy na serwerach a same mapy będą mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2015 o 11:02, Shinigami napisał:

Pamiętaj tylko, że zniszczenia wymagają dodatkowych pokładów mocy, nie mówiąc już o efektach
im towarzyszących, a tych obecna generacja konsol nie ma w nadmiarze;


Ale ja nie oczekuję tu cudów, a Bad Company 2 wyszło także na PS3/X360, które przecież siłą rzeczy były słabsze od obecnych. Zniszczenia w tych wersjach chyba też były, prawda? W tamtych czasach siedziałem tylko na PC, więc nie wiem, stąd pytanie.

Jeśli nawet dadzą taki model zniszczeń, jak właśnie w BC2, będę w zupełności usatysfakcjonowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2015 o 11:07, Ring5 napisał:

Jeśli nawet dadzą taki model zniszczeń, jak właśnie w BC2, będę w zupełności usatysfakcjonowany.


Nie powiem, fajnie by było, zauważ jednak, że w kolejnych grach po tej pamiętnej odsłonie tylko ograniczali możliwości tej bez wątpienia świetnej - odróżniającej ich tytuł od konkurencji - technologii. Ludzie przywykli do pewnego poziomu graficznego ich produkcji, tekstur w wyższych rozdzielczościach, efektów cząsteczkowych etc, a jak pisałem wyżej, trzeba iść na kompromis, inaczej - mógłbyś być pewien - do Battlefronta również totalna destrukcja mogłaby trafić.

Zobaczymy. Dodatkowo liczę na to, że poprawią błędy z którymi ich gry borykają się od niepamiętnych czasów, a kto wie, może to będzie pierwszy BF którego kupię od czasów BC2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2015 o 12:01, Shinigami napisał:

w kolejnych grach po tej pamiętnej odsłonie tylko ograniczali możliwości tej (...) technologii.


Zostaw mi jakieś resztki złudzeń... Cały czas mam nadzieję, że ktoś tam w końcu posłucha czegoś więcej, niż tylko płaczu "broń ABC jest OP i musi zostać znerfiona!" :(

Dnia 17.12.2015 o 12:01, Shinigami napisał:

Zobaczymy. Dodatkowo liczę na to, że poprawią błędy z którymi ich gry borykają się od
niepamiętnych czasów, a kto wie, może to będzie pierwszy BF którego kupię od czasów BC2.


Znaczy hitboxy? It''s not a bug, it'' a feature :P Mnie cały czas kusi, żeby czwórkę kupić i trochę pograć. Przegapiłem, jak była w niezłej cenie (80 złociszy) na PSStore, teraz jest dostępna w okolicach stówki. Może w końcu się skuszę... A do piątki mam zamiar podejść baaaaardzo ostrożnie. Aż tak mi na tej grze nie zależy, więc kompletnie nie mam motywacji, by nie czepiać się niedoróbek. Jeśli coś sknocą, poczekam na cenę promocyjną. Szczególnie, że podobno przyszły rok ma być całkiem niezły jeśli idzie o exclusive''y dla PS4, więc na pewno będzie w co grać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze twierdziłem, że ich gry najbardziej ucierpiały przez usilną, bezsensowną chęć rywalizacji z CoDem, to co odróżniało ich tytuł na tle innych stopniowo (szczególnie po BC2) zanikało, z tego co pamiętam nawet BF3 doczekał się DLC poświęconego walce na małych przestrzeniach, nie mówiąc już o tym, że single trafił do gry na siłę.

Kroją grę pod rynek i oczekiwania większości graczy, zabrakło gdzieś po drodze wizji która przyświecała im za czasu pierwszych BF, to widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.12.2015 o 10:14, Ring5 napisał:

Ano właśnie... Dla mnie mapą prawie idealną (zdecydowanie najlepszą ze wszystkich sieciowych
shooterów, w jakie grałem) była White Pass z Bad Company 2.


Generalnie w BC2 były świetne mapy, dobrze przygotowane pod mój ulubiony tryb Rush. Często istniała możliwość ataku z kilku kierunków, a na Val Pariso (tak się chyba to nazywało - ta mapa z latarnią) żeby się przebić trzeba było na prawdę dobrze wykorzystać pojazdy. Rozgrywka przez to było bardziej taktyczna i urozmaicona. Vietnam zresztą też miał dobrze zaprojektowane mapy. Chociaż jeżeli miałbym szukać najlepszych map w FPSach to zwróciłbym się do W:ET. To co zobaczyłem w BF3 to rozczarowanie. Metro jest fatalne, Szczyt Demawenda to raj dla kamperów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2015 o 14:04, fenr1r napisał:

Metro jest fatalne


Tak się jakoś złożyło, że Metro było pierwszą mapą, na jakiej zagrałem w trójkę. Byłem w szoku. Po swobodzie, jaką oferowało Bad Company 2, nagle trafiłem pod Verdun, mogłem się co najwyżej okopać na schodach i podawać amunicję reszcie ekipy. Nie wiem, czy to przypadkiem nie przez tę mapę ostatecznie dałem sobie spokój z Battlefieldami (w trójkę przegrałem góra kilkadziesiąt godzin, czwórki właściwie nawet nie ruszyłem).

@Shinigami

Dnia 17.12.2015 o 14:04, fenr1r napisał:

Zawsze twierdziłem, że ich gry najbardziej ucierpiały przez usilną, bezsensowną chęć rywalizacji z CoDem


I to jest coś, czego u nich nie rozumiałem. Miałem nadzieję, że smutny los MoH i MoH:WF nauczą ich, że CoDa z jego "niszy" nie wygonią i lepiej będzie, jak skupią się na tym, w czym BF błyszczał - dużych potyczkach, bazujących na taktyce i właściwym wykorzystaniu sprzętu, rozgrywających się na sporych mapach, a nie w ciasnych korytarzykach. Oby w piątce tego błędu nie powtórzyli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i metro z perspektywy projektu mapy było słabe jednak było fajną maszynką do nabijania punktów, a sam dodatek CQ mnie się podobał- lubię od czasu do czasu odpocząć od dużych map. Ja liczę na to że dostaniemy w 5 ze 2 mapy nieco mniejsze -nastawione bardziej na działania piechoty- na te ~10 standardowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się