Zaloguj się, aby obserwować  
barteg

Fable vs Gothic 2

263 postów w tym temacie

Dnia 15.07.2006 o 19:51, kepny napisał:

Cóż za pytanie jasne, że Gothic i nawet nie musi być to 2 mi wystarczy jedynka i tak jest moim
zdaniem lepsza od fable przeszedłem fable chyba tylko dlatego, że nie miałem nic innego w asortymencie
:/ ale ta gra wydawała mi się jak by była wydana dla dzieci ponieżej 14 roku życia :/ cukierkowa
jak zozole :P

cukierkowy to jest Goyhic z tym ich wymachiwaniem rączkami przy gadce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 11:08, Oskar Wąsik napisał:

cukierkowy to jest Goyhic z tym ich wymachiwaniem rączkami przy gadce

Co jest cukierkowego w gestykulacji? Przynajmniej wygląda to o wiele lepiej niż na przykład kamienni NPC w morku... poza tym w fable jest tak samo... NPC także wymachują rączkami, jakkolwiek ma to niewielki związek z tym, co mówią. Do tego dostajemy ten cały trefny system gestykulacji, na zasadzie pokaż sztuczkę, a NPC się uśmiechnie :/

Cukierkowe to są przejaskrawione kolory w fable i nadużywanie efektów związanych z oświetleniem.
Przez to niektóre miasta wyglądają jak wyciągnięte z troskliwych misiów :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 11:12, Monastor napisał:

> cukierkowy to jest Goyhic z tym ich wymachiwaniem rączkami przy gadce
Co jest cukierkowego w gestykulacji? Przynajmniej wygląda to o wiele lepiej niż na przykład
kamienni NPC w morku... poza tym w fable jest tak samo... NPC także wymachują rączkami, jakkolwiek
ma to niewielki związek z tym, co mówią. Do tego dostajemy ten cały trefny system gestykulacji,
na zasadzie pokaż sztuczkę, a NPC się uśmiechnie :/

Cukierkowe to są przejaskrawione kolory w fable i nadużywanie efektów związanych z oświetleniem.
Przez to niektóre miasta wyglądają jak wyciągnięte z troskliwych misiów :/

wielo krotne w Gothicu jak grałem to ich "gestykulacja" polegała na wsadzaniu ręki do buzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 11:14, Oskar Wąsik napisał:

wielo krotne w Gothicu jak grałem to ich "gestykulacja" polegała na wsadzaniu ręki do buzi

???

Pierwsze słyszę... rozumiem, może jak coś jedli... na pewno czasem przystawiali ręce do ust, kiedy sciszali głos... Możliwe, że czasem zdarzyły się błędy, w ekfekcie którch modele dłoni wchodzily w modele twarzy, ale osobiście się z tym chyba nie spotkałem... a nawet jeśli, to nie zwróciłem na to uwagi.

Nadal nie wiem co to ma wspólnego z cukierkowością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 11:14, Oskar Wąsik napisał:

wielo krotne w Gothicu jak grałem to ich "gestykulacja" polegała na wsadzaniu ręki do buzi


Ja się nie spotkałem z tego typu zachowaniem jakiejś postaci :/ a właśnie nie chodzi o gestykulacje tylko o to jak wygląda całokształt kolorki jak w bajkach dla dzieci z resztą ta gra taka jest :/ walczysz sobie z pszczółkami mieczem 2 razy większym niż sama postać śmieszne to jest :P w gothicu jest to jakoś zachowane nie wygląda tak bajkowo broń jest dopasowana jakoś do postaci a nie tak jak w fable, poza tym te wczytywanie świata co chwila beznadziejne :/ ogólnie przeszedłem Fable ale nie polecam :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 11:05, Oskar Wąsik napisał:

I tak fable królem. Gothic to przy fable jak Maluch racers do ned for speed most wanted.

Miałem Fable i oddałem. Za darmo. Gothic''ow, Morrowinda, nawet Obliviona (który mnie trochę zawiódł) nie oddam ani nie sprzedam. Jeśli dla Ciebie Fable jest królem - trudno, są różne gusta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gothic to przy fable jak Maluch racers do ned for speed most wanted.

Lepsze od Fable dla mnie gry są(Oblivion, a nawet Morrowind), ale że od Gothica 2 jest lepszy, to co do tego wątpliwości nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 14:46, mtobi napisał:

Ja uważam, że Fable lepszy, z powodu naprawdę żyjącego świata i wyborów moralnych.

??????????????????????????????????????????????????????

Ten świat nie żyje... Jest puściutki ;]

W Gothic są zwierzęta, polują na siebie na wzajem, zbierają się w stada... za to w fable mamy na każej mapie 10 kupców chodzących od jednego krańca mapy do drugiego, po jednej, wyznaczonej ścieżce i czasami skaczą na nich wilkołaki... To na pewno nie jest ani świat żyjący, ani realistyczny.

To samo mamy w Gothic, gdzie każdy NPC ma swój plan dnia, budzi się we własnym łóżku, zjada posiłek, idzie na wartę/do kopalni, potem wsuwa obiad, albo siedzi z innymi przy ognisku, gra na lutni, czasem podejdzie pod mur i załatwi potrzeby fizjologiczne, a na koniec dnia pójdzie spać lub obejrzy walkę na arenie/za magazynem w przypadku G2... do tego dochodzi w miarę bogata fauna... w Fable niczego takiego nie ma.

Co do wyborów moralnych... nie zauważyłeś, że one są puste? Prawie nie wpływają na świat gry. Jedyne co możesz zmienić to to, czy wyrosną postaci różki, czy pojawi się aureola... Do tego można błyskawicznie stać się ze złego dobrym i odwrotnie... wystarczy stać i tłuc wilkołaki lub strażników przez pół godziny...
Ponadto w fable mamy dobro i zło, które różnią się właśnie wyglądem postaci i dostępnymi przedmiotami...
W Gothic 1 i 2 nic nie jest jednoznaczne. Nie ma dobra, ani zła... wszystko jest w odcieniach szarości. Można być najemnikiem i wyłudzać podatki od farmerów, albo zostać paladynem i karcić każdego za wszystko (z odpowiednim dystansem i autoironią), można zostać magiem i być bardzo szanowaną osobą, niekoniecznie taką znowu dobrą i sprawiedliwą. Można być łaskawym i wybaczać, albo snuć mściwy plan z jednym z magów (pod koniec gry)

Chodzi o to, że w Gothic 2 każdy wybór COŚ ZNACZY. To, w jakiej się jest gildii (których w takim fable w ogóle brak) pozwala na wykonywanie innych misji, daje inną pozycję wśród NPC.

Fable przypomina mi troszeczkę F.E.A.R. combat... W fable najpierw biegasz po prostej jak drut ścieżynie, a w F.E.A.R. przeszukujesz listę serwerów... no a potem logujesz się/teleportujesz na deathmatch i rozchrzaniasz wszystko co się rusza...
Ja Ciebie proszę :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No stary, żeś podkoloryzywał tego g2, to napewno nie jest obiektywnosć :P
Wybory w Gothicu (zarówno w 1 jak i 2) praktycznie istnieją TYLKO w 1szym akcie, tutaj tylko wybory mają wpływ na nasze dalsze losy (klasa postaci), dalej już nie jest tak rożowno.
Twoja szarość oraz swoboda opiera się na możliwości tłuczenia każdego kto się rusza, bez konkretnego powodu, nie ma to jednak żadnego odzwierciedlenia w histori postaci.
Podchodząc do człowieka masz przeważnie 3 opcje.
1. Masz twarz jak miejscowy ścierwojad
2. Co słychać w tych okolicach
3. Koniec
Jesli to uważasz za taki mega hit to powodzonko w integracji z RPGami oraz bohaterem bezimiennym. Wybory moralne w G są równie puste co w Fable, praktycznie nie istnieje obecnie gra, gdzie postac kierowałaby się własną moralnością. Możliwe, że Wiedzmin to dopiero zmieni.
Dobro i zło w gothicu także nie różni się praktycznie niczym, no bo czym? Jaki wpływ na losy bezmiennego ma to, że wtłuczemy wszystkim na farmie Onara? A jaki ma wpływ na losy bezimiennego, to że zrobimy coś dobrego a nie złego? Powiem Ci jaki, za dobro mamy np: łuk, za zło przykłądowo kase któa odzyskalismy. Tyle, żadnego wpływu na nasza historie.

Chociaz osobiście uważam, że Gothic jest lepszy od Fable, to jednak nie wypada stawiać czasem fikcyjnych argumentów w szrance z prawdziwymi ;)

Poza tym, jeśli Fable było by dłuższe o jakieś 3-4x to może i były by jakies szanse na starcia a tak nie ma:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gothic też ma swoje zalety jak np.:olbrzymi świat gry, mnustwo sposobów na przejście i tajemniczość głównego bochatera która dodaje grze nuty tajemnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.07.2006 o 10:17, Abi Dalzim napisał:

> ale Fable ma bardziej złożoną fabułę
Chyba żartujesz?!?
> i wiesz do czego dążysz
Jest to tak oczywiste, że aż boli...

Fable wymięka przy Gothicu - nawet jedynce jeżeli chodzi o miodność fabuły i złożoność rozgrywki...

Oj weś się wal na ryja z takimi tekstami co!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 15:40, tony howk napisał:

gothic też ma swoje zalety jak np.:olbrzymi świat gry, mnustwo sposobów na przejście i tajemniczość
głównego bochatera która dodaje grze nuty tajemnicy

wiesz co bezimienny to prosię przy Jacku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 15:51, Oskar Wąsik napisał:

Oj weś się wal na ryja z takimi tekstami co!

Jeśli nie wiesz co to kulturalna dyskusja to ja Cię uczył nie będę.
Teraz -2 do statusu i ostatnia szansa na poprawę. Inaczej się pożegnamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 15:51, Oskar Wąsik napisał:

Oj weś się wal na ryja z takimi tekstami co!

Wygrzebujesz mój post sprzed czterech miesięcy i walisz takimi tekstami... Naprawdę żałosne - chyba nie miałeś czego napisać i wymyśliłeś naprędce coś takiego :/
Dobrze, że walgierz czuwa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem obie gry są zajefajne, ale jednak mam do gothiców większy sentyment. Poza tym gothic jest sporo dłuższy i bardziej miodny, ale to tylko moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 18:22, Abi Dalzim napisał:

> Oj weś się wal na ryja z takimi tekstami co!
Wygrzebujesz mój post sprzed czterech miesięcy i walisz takimi tekstami... Naprawdę żałosne
- chyba nie miałeś czego napisać i wymyśliłeś naprędce coś takiego :/
Dobrze, że walgierz czuwa :)

Wielkie sorry nie te strone otwożyłem!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować