Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Do odpalenia Dying Light przyda się masa pamięci RAM

56 postów w tym temacie

Dnia 05.12.2014 o 14:27, Sanders-sama napisał:

Heh, odkąd przeczytałem że Max Payne 3 do gry "na maxa" wymaga 16 GB, podczas gdy chodzi
mi na full w 1080p w 60 FPS przy 8GB, przestałem zwracać uwagę na wymagania.


Max Payne 3 chodzi płynnie na niższych parametrach sprzętowych. Aczkolwiek podawanie i podwyższanie wymagań sprzętowych do gry, która wcale nie wygląda zabójczo to aż strach mnie bierze o jej optymalizację. Jeśli brać je na poważnie a na to wygląda, to jest to kompromitacja Techlandu. Nie ostatnia zresztą. Dead Island był tego wzorem i jak widzę został.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2014 o 15:55, Lukasz56 napisał:

Deusolbert
" Aż 8 GB pamięci RAM będzie potrzeba do uruchomienia Dying Light - wynika z nowych
wymagań sprzętowych, podanych przez Techland w karcie gry na platformie Steam."
Ja
na Steamie nie widze tych nowych wymagań tylko te które podałem.

8GB do uruchomienia nie grania na maksymalnych...

vegost tyle że DI nie miał wymagań z kosmosu gdy wychodził a to jest albo pomyłka valve albo faktycznie takie beda i skompromitują Techland, choć oni raczej nie wypuszczali optymalizacyjnych crapiszczy rodem Ubisoft.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2014 o 13:53, Deusolbert napisał:

Ludzie przecież żadna gra nie zżera 8GB

Dragon Age Inquisition na maksymalnych detalach bierze około 8100MB RAMu.

PS. Znowu mamy przykład na - "złe kąsole ograniczajo gry, każdy PCtowiec gra w FullHD, grafika w grach stoi w miejscu" i jednoczesne marudzenie, że wymagania gier wzrastają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2014 o 16:20, Deusolbert napisał:

> Deusolbert
> " Aż 8 GB pamięci RAM będzie potrzeba do uruchomienia Dying Light - wynika z
nowych
> wymagań sprzętowych, podanych przez Techland w karcie gry na platformie Steam."
Ja
> na Steamie nie widze tych nowych wymagań tylko te które podałem.
8GB do uruchomienia nie grania na maksymalnych...

vegost tyle że DI nie miał wymagań z kosmosu gdy wychodził a to jest albo pomyłka
valve albo faktycznie takie beda i skompromitują Techland, choć oni raczej nie wypuszczali
optymalizacyjnych crapiszczy rodem Ubisoft.

Na karcie Dying Light na Steamie w minimalnych widze 4GB DDR3 a nie jak w newsie 8GB DDR3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Heh... Wydaje mi się, że to jakaś nowa taktyka. " Podamy wysokie minimalne wymagania,
> by ludzie nie mogli narzekać, że jest zła optymalizacja". Tak z resztą podobno jest z
> Unity na forum ubi, nie spełniasz minimalnych nie, możesz czepiać się optymalizacji.
> Przecież wyraźnie w minimalnych Unity jest "GeForce GTX 680 lub AMD Radeon HD 7970" btw.
A w praktyce podobno działa na średnich na dużo słabszej HD 5770
https://www.youtube.com/watch?v=71YUESwQkVw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2014 o 15:03, HiddenNick napisał:

Bez przesady... Z tych 4 z 8 GB zjada system więc to, że gra wymaga 8 nie powinno nikogo
dziwić jeśli konsole (które są konfiguracją docelową) udostępniają twórcą 6-7GB. Zresztą...
Nie oszukujmy się, że ktoś w ogóle będzie w to grał na PC. A ilu z tych co zagrają zapłaci?
Niewielu... Nikogo PC nie obchodzi i trzeba się z tym pogodzić.

tak, a EA, Ubi i cała reszta to po prostu bogaci wujkowie z ameryki i gry na PC wydają z poczucia obowiązku dopłacając do interesu, ot, jedni charytatywnie dają na raka inni dają gry na blaszaki.. dude, srsly. A te 4 z 8 GB to chyba w konsoli lol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2014 o 16:28, Henrar napisał:

720p, minimalna liczba FPS: 11.

Takie typowe vladziowe "da się grać".


Ale średnie 36 i najwyższe 46. Minimalne za dużo w tym przypadku nie mówią bo podobno nawet na bardzo mocnych sprzętach potrafi nieźle chrupnąć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że niedługo ktoś poprawi tego newsa, bo podane wymagania w nim są już nieaktualne. Właśnie Techland na Steam zamieścił oficjalne wymagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też prawda. Ale tu chodzi o kwestię rozdzielczości. Minimalne wymagania są pisane pod konkretną rozdzielczość i wiadomym jest, że zmiana jej może spowodować wzrost/spadek wymagań. A patrząc na wymagania Unity (gdzie jest karta wydajniejsza niż to, co siedzi w konsolach, gdzie gra chodzi w 900p) i na to, że w 900p gra chodzi na 750Ti (+/- to, co jest w konsolach) można śmiało założyć, że Ubisoft przyjęło 1080p do podania wymagań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2014 o 16:41, dark_master napisał:

A te 4 z 8 GB to chyba w konsoli lol.

Jak już to 3/3,5GB i ma to swoje podłoże w poprzedniej generacji. Musieli się zabezpieczyć, żeby później nie było takiej wpadki jak cross-game chat w PS3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wpadce z Dragon Age (cztery rdzenie z dupy do uruchomienia) oficjalnie nie kupuję więcej gier... Szkoda pieniędzy, nie wspominając, że gry coraz rzadziej działają jak należy, wymagają nie wiadomo co - przez co trzeba kupować nowy sprzęt... Nara z czymś takim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2014 o 16:22, Henrar napisał:

> Ludzie przecież żadna gra nie zżera 8GB
Dragon Age Inquisition na maksymalnych detalach bierze około 8100MB RAMu.

PS. Znowu mamy przykład na - "złe kąsole ograniczajo gry, każdy PCtowiec gra w FullHD,
grafika w grach stoi w miejscu" i jednoczesne marudzenie, że wymagania gier wzrastają.

Tylko że ta gra nie wygląda jakoś super na gameplayach, fakt lepiej od DI ale nadal nie jest poziom do takich wymagań. Co do konsol nie obchodzi mnie czy ograniczają czy nie, a wojny konsole vs PC są dla mnie na poziomie poniżej dna.

@Lukas56 Musieli poprawić, widać był to błąd i dobrze.

@Down Hahahahaha :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

<w siedzibie pewnej firmy>

- Chłopaki, mamy dwa wyjścia, albo siedzimy tu do 1 w nocy dziś, jutro i tak do końca roku, ale wydajemy naprawdę dobrze zoptymalizowaną grę na piece...
- Albo co?
- Albo wypuszczamy to, co zrobił Stasiek we środę, w wersji "as is" i idziemy do domu. No fakt, zaktualizuje się wymagania, żeby smrodu z pozwami nie było, ale poza tym heja i urlopik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wzrost wymagań wzrostem, postęp postępem, ale o ile to pierwsze występuje ponad miarę, tak postępu nie widać, a wręcz przeciwnie.
Przesadnie wysokie wymagania wersji PC zwiastują też poważne problemy z wydajnością na konsolach (np. The Evil Within czy AC:Unity).
Nadmierny wzrost wymagań PC odbije się czkawką wszystkim.
Nie ma się co łudzić, że w takim wypadku konsole nie oberwą rykoszetem.
A chyba żaden gracz nie może być zadowolony ze średniej 20 (z dropami) klatek jakie wyciąga Unity na obecnych konsolach. Zresztą framerate spadający poniżej 30 klatek to dość powszechne zjawisko, podobnie jak cięcie detali względem blaszaków. Na przykład DA:I na PS4 to odpowiednik medium z domieszką high, a także paroma opcjami poniżej pecetowego low (roślinność, LoD)

Zdaniem Digital Foundry i3 4130 sparowany z GTX''em 750Ti w najgorszym razie wydajnościowo dorównuje PS4, a często nawet przewyższa je mocą.
Niskolewelowy dostęp do sprzętu czy współdzielona pamięć to nie jest, co doskonale widać, złote remedium.
Ograniczeń sprzętowych się nie przeskoczy.
W interesie nas wszystkich jest, aby wymagania na PC były na rozsądnym poziomie.

Zresztą wymagania DL zostały już, jak słusznie zauważono, skorygowane. Wcześniej była to piramidalna bzdura, po korekcie jest znośnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować