Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Do odpalenia Dying Light przyda się masa pamięci RAM

56 postów w tym temacie

Dnia 05.12.2014 o 17:32, eustachy80 napisał:

Zdaniem Digital Foundry i3 4130 sparowany z GTX''em 750Ti w najgorszym razie wydajnościowo
dorównuje PS4, a często nawet przewyższa je mocą.


Na papierze owszem, ale jak wrzucisz pecetowi na plecy system operacyjny i grę będącą "szybkim portem" z konsoli to już tak różowo nie wygląda. Ja zbyt dużo razy się zawiodłem na tym co wyprawia się na rynku gier. Chcę tylko stałych 30 fpsów oraz grania od razu po włożeniu płytki do napędu bez zabawy w wymianę podzespołów. I w większości (nie we wszystkich grach, ale w zadowalającej większości) konsole mi to umożliwiają po cenie karty graficznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ludzie piszą, że nie ma gier które używają więcej jak 6 GB RAM. Tak się składa, że w tym roku wyszło kilka sztuk, gdzie 4 GB to już zdecydowanie za mało, ponieważ rozgrywka potrafi przycinać właśnie przez małą ilość pamięci RAM. Te gry bez problemu wciągają 5-6 GB, a niektóre nawet ponad 8 GB. Te ostatnie można policzyć na palcach jednej ręki, ale moim zdaniem, jeśli w 2015 r. gdziekolwiek pojawi się 16 GB jako rekomendowane, nie powinno to nikogo dziwić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serio Techland? Gra która nie prezentuje się jakoś znowu obłędnie pod względem graficznym ma w minimalnych wymaganiach procesor 8 rdzeniowy AMD na 3.5 ghz? Ryse: Son of Rome, który wygląda 3 razy lepiej miał niższe i całkiem nieźle mi śmiga. To tutaj to jest jakiś niesmaczny żart. Techland albo zawyżył wymagania sprzętowe, żeby zmusić ludzi do kupna nowego sprzętu - pewno zaraz zaczną się kampanie w stylu "kup taki, a taki procesor/kartę graficzną/cały zestaw komputerowy i bądź przygotowany na dying light", albo ludzie w tej firmie nie znają się na optymalizacji kodu.
Pamiętam jak Rockstar zawyżył wymagania Maxa Payna 3 podając w wymaganiach 16 gb ramu, kartę grafinczą 2GB itd. i zaczęły się wtedy takie kampanie reklamowe jak wcześniej wspomniałem. A MP3 chodził mi na max detalach. Mam nadzieję, że w tym przypadku też tak będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Na papierze owszem, ale jak wrzucisz pecetowi na plecy system operacyjny i grę będącą
> "szybkim portem" z konsoli to już tak różowo nie wygląda. Ja zbyt dużo razy się zawiodłem

Sęk w tym, że nie na papierze lecz w testach praktycznych właśnie, bo tym DF się zajmuje.
I o ile wiem także konsole mają system operacyjny. Co więcej, aż połowa współdzielonej pamięci zarezerwowana jest na inne aniżeli gry sprawy.

Co się tyczy stałych 30 klatek, to z tym bywa różnie. Odnośnie słynnego już, "a na konosli to wkładam płytkę i gram" te czasy minęły bezpowrotnie.
Instalacja, częste aktualizacje to codzienność również tam.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po aktualizacji newsa to wymagania takie że na obecnym kompie bym odpalił, ale dobrze że poprawili je bo gdy było 16 GB RAM to bałem się o optymalizację gry :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś zauważył ale przy zalecanych zamiast

DirecX jest RirectX

A dokładniej to "Dźwięk: karta kompatybilna z RirectX"

Blutoniumboy W PL nie ma biednych ludzi, są ludzie bez pracy tylko zapamiętaj to ^.-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2014 o 19:35, eustachy80 napisał:

> Na papierze owszem, ale jak wrzucisz pecetowi na plecy system operacyjny i grę będącą

> "szybkim portem" z konsoli to już tak różowo nie wygląda. Ja zbyt dużo razy się
zawiodłem

Sęk w tym, że nie na papierze lecz w testach praktycznych właśnie, bo tym DF się zajmuje.


Dobrze wiem czym zajmuje się DF, to o czym mówisz to porównanie mocy obliczeniowej hardware''u a nie wydajności we wszystkich grach.

Dnia 05.12.2014 o 19:35, eustachy80 napisał:

I o ile wiem także konsole mają system operacyjny. Co więcej, aż połowa współdzielonej
pamięci zarezerwowana jest na inne aniżeli gry sprawy.


Czyli twierdzisz, że w konsoli system jest takim samym obciążeniem co na PC z antywirusem i conajmniej kilkunastoma programami chodzącymi w tle? Hmm, ciekawe...

A jeśli chodzi o system konsoli to byłoby absurdem aby połowa pamięci była zarezerwowana na inne, bliżej nieokreślone operacje, skoro głównym celem konsoli jest własnie granie. Chętnie zobaczyłbym skąd wziąłeś takie rewelacje.

Dnia 05.12.2014 o 19:35, eustachy80 napisał:

Co się tyczy stałych 30 klatek, to z tym bywa różnie. Odnośnie słynnego już, "a na konosli
to wkładam płytkę i gram" te czasy minęły bezpowrotnie.
Instalacja, częste aktualizacje to codzienność również tam.


Tak, tylko że instalacja na konsoli dzieje się sama, nie ma tam mowy o babraniu się w sterownikach, instalowaniu ich wcześniejszej wersji bo akurat taka jest najbardziej stabilna dla danej gry. Sprawdzaniu kombinacji tysiąca i jednego ustawienia grafiki, które daje zadowalającą płynność przy dobrej jakości i tak dalej i tak dalej... Wychodzi na to że musisz 2h poświęcić na konfigurowanie gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja 560 śmieje się z tych wymagań bo i tak ruszy dobrze no bez przesady Far Cry 4 śmiga to ta gra nie ruszy? Byłem na testach ale też nie mogę o tym przecież napisać. Powiem tylko tyle że wymagania wyssane z palca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2014 o 14:16, DonOskar napisał:

Tak, tylko że instalacja na konsoli dzieje się sama, nie ma tam mowy o babraniu się w
sterownikach, instalowaniu ich wcześniejszej wersji bo akurat taka jest najbardziej stabilna
dla danej gry. Sprawdzaniu kombinacji tysiąca i jednego ustawienia grafiki, które daje
zadowalającą płynność przy dobrej jakości i tak dalej i tak dalej... Wychodzi na to że
musisz 2h poświęcić na konfigurowanie gry.

Ta tylko z tym argumentem jest pewien problem a mianowicie że to jest taka optymistyczna wersja wydarzeń.

W rzeczywistości to tylko skończony idiota włącza automatyczną aktualizację systemu konsoli(na większości stronach zagranicznych gada się by tego nie robić). Bo na serio wystarczy że coś producent konsoli spartoli w jakiejś łatce firmware i zaczyna się koszmar rodem z ery Windows Vista 32 bit w dniu premiery. Bo przynajmniej gracz PC ma w miarę łatwą opcję powrotu do poprzedniej wersji bo na konsoli no to już tak łatwo nie jest. No i jeszcze kwestia techniczna samej gry - no jaki badziew technologiczny ostatnio wydany a no AC:U o ile na PC to w większości przypadków ludzie skapnęli się że Uplay offline i po sprawie ale konsole no cóż tylko i wył. zdane na łaskę ubi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2014 o 16:44, Numenpl napisał:

W rzeczywistości to tylko skończony idiota włącza automatyczną aktualizację systemu konsoli(na
większości stronach zagranicznych gada się by tego nie robić). Bo na serio wystarczy
że coś producent konsoli spartoli w jakiejś łatce firmware i zaczyna się koszmar rodem
z ery Windows Vista 32 bit w dniu premiery. Bo przynajmniej gracz PC ma w miarę łatwą
opcję powrotu do poprzedniej wersji bo na konsoli no to już tak łatwo nie jest. No i


Dość radykalna wypowiedź... Ja miałem automatyczne aktualizacje włączone (jak i pewnie 99,9% użytkowników konsol, bo nie chce mi się wierzyć, że większość ludzi ma czas na robienie analizy SWOT każdej łatki) przez kilka lat i nie stało się nic co dałoby mi powód uważać się za "skończonego idiotę".

Dnia 06.12.2014 o 16:44, Numenpl napisał:

jeszcze kwestia techniczna samej gry - no jaki badziew technologiczny ostatnio wydany
a no AC:U o ile na PC to w większości przypadków ludzie skapnęli się że Uplay offline
i po sprawie ale konsole no cóż tylko i wył. zdane na łaskę ubi.


Tu masz absolutną racje. Ale śmiem twierdzić, że cały problem polega na tym że ludzie takie crapy w ogóle kupują.

Ale jak już podjąłeś temat Unity to jeszcze dziwniejsze są dla mnie oceny rzędu 9/10 jakie podostawał AC:U od pewnych portali. Swoją drogą ciekaw jestem jak wygląda sprawa kupowania recenzji w kwestii prawnej. Czy ktoś może w ogóle pociągnąć do odpowiedzialności recenzenta za wystawienie wysokiej oceny w zamian za korzyści finansowe skoro recenzje są z natury subiektywne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2014 o 18:52, DonOskar napisał:

Ale jak już podjąłeś temat Unity to jeszcze dziwniejsze są dla mnie oceny rzędu 9/10
jakie podostawał AC:U od pewnych portali. Swoją drogą ciekaw jestem jak wygląda sprawa
kupowania recenzji w kwestii prawnej. Czy ktoś może w ogóle pociągnąć do odpowiedzialności
recenzenta za wystawienie wysokiej oceny w zamian za korzyści finansowe skoro recenzje
są z natury subiektywne?


Tak właściwie to się nie da ich pociągnąć do odpowiedzialności prawnej bo recenzje to tak naprawdę gloryfikowane opinie. Natomiast dlaczego dana gra dostaje o wiele większe noty niż powinna no to już sprawa bardziej skomplikowana. Najlepiej to chyba Totalbiscuit w 3 ostatnich podcastach i paru innych filmikach wyjaśnił co jest nie tak ogólnie w branży i z samymi recenzjami.

Jednym z powodów dlaczego nie ma bardzo negatywnych recenzji na temat np. AC:U. Jest fakt że te serwisy nie chcą się narazić większym wydawcom, bo inaczej nie dostają grę do recenzji. Co już w samo w sobie jest szkodliwe bo jak np. taki Egosoft wyda technicznego potworka ala X Rebirth to wszyscy recenzenci gnoją grę, a jak któryś z większych wydawców wyda takiego AC:U = najgorsza ocena większości serwisów to 7/10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować