Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wiedźmin 3: Dziki Gon opóźniony!

177 postów w tym temacie

/.../

Pre-purchase polega na tym, że płacisz od razu, a dostajesz jak wyjdzie. Do tego dochodzą cuda typu kickstartery. Preorder niby ok, ale... w sumie po co? Gra będzie dostępna tak czy siak, a ja na żadną kolekcjonerkę nie czatuję. Niech wyjdzie, poczekam na jakieś pierwsze recenzje i wrażenia i łaty i kupię. Dwójka nie była zbyt grywalna przy premierze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja juz sie domyslalem od pewnego czasu ze gra w lutym nie wyjdzie ale nic nie chcialem juz pisac. Gra sie po prostu im tnie i tyle, trzeba bedzie zjechac z grafiki jesli nie da rady tego zoptymalizowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2014 o 22:24, Shaddon napisał:

> CDP to nie EA czy Ubisoft że wypuszczają zabugowaną grę na rynek i mają gdzieś konsumentów

> wypuszczają patcha który nawet nie poprawia framerate''u.

To... w ogóle nie jest prawdą. Obie części Wiedźmina potrzebowały miesięcy popremierowego
łatania bugów, by dało się w nie komfortowo grać. Powiem więcej, Edycja Rozszerzona Zabójców
Królów to nic innego jak blisko 10 gigowy patch-moloch, na którego zawartość składał
się nie tylko ulepszony interfejs (oryginalny nie nadawał się do niczego), ale nawet
rzecz tak elementarna jak samouczek (sic!), o dodaniu którego wcześniej zapomniano. Żeby
było śmieszniej, nie był to patch ostatni, ani nawet przedostatni. I proszę, nie każ
mi przypominać sobie koszmarnej optymalizacji obu produkcji CDPR, w porównaniu do niej
nawet AC: Unity wypada znośnie.

Mogę już się zacząć śmiać? Szczególnie z przyrównania optymalizacyjnego do AC Unity? Łatanie bugów? Wiesz czemu wydali tego 10GB patcha? Bo ludziom nie podobało się że 3 akt jest za krótki więc dzielne CDP Red wydało dla nich patcha który miał zadowolić, ale nie dalej były i są jęki niezadowolnej klientery. Do tego W1? A to ten ktory mi działał jeszcze na karcie AGP na średnich mimo że już dawno w powszechny uzytek wchodziły PCI-E? A no i ta karta to nie był szczyt geniuszu technologi AGP. Do tego AC Unity nie jest grywalne nawet na SLI 980-tek, są spadki do 24 fpsów z TXAA i Full HD a co tu mówić o ultra HD gdzie taka konfiguracja powinna wyciskać sporo więcej i trzymać co najmniej 30 fpsów STABILNYCH, za to W2 na ówczesnym GTS 450 śmigał bez dropów klatek nawet na ultra detalach. Więc nie porównuj mi W3 czy W2 do zabugowanego, niezoptymalizowanego crapa jakim jest Unity, sam super wyglądający paryż nie wystarczy by gra była super, no i W2 nie miał zapadających się NPC''ów pod tekstury czy zanikających tekstur twarzy przez NPC zmieniali się w zmutowanych AfroAmerykanów, czy pojawiających się w trakcie cut-scenek postaci które swoim biadoleniem zagłuszały całą cut-scenke. A przede wszystkim na Xboxie 360 framerate działał przyzwoicie a nie jak na PS4 spadki do 19 fpsów a podczas przeskoku z jednego miejsca na ściane do drugiego spadek do 1 fpsa chyba. Podsumowując bądź co bądź o grę CDP można być spokojnym, ale Polska mentalność jest taka że jak nie wychodzi po ich myśli to zaraz wieszają na kimś psy, nie wszyscy ale spora część ludzi taka jest co widać po tym forum, gamezilli czy GoL''u, tak ludzie gderają jakie to CDP nie jest złe ale pre ordera NIKT nie anulował ani swojej kolekcjonerki (hihi wtedy bym ja kupił xD). Z grą Bioware nie wyszło bo okazała się zbyt dobra to trzeba teraz Wiedźmaka posmarować trochę kałem prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O tym, że w CDPR zarządzanie projektem leży i kwiczy wie każdy, kto rozmawiał z kimkolwiek z tej firmy. Więc pan insider z neogafu ameryki nie odkrywa. Jestem tylko ciekaw, czy to wina bajzlu czy kolejny raz nie mają kasy na wydanie gry. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.12.2014 o 19:40, Kafar napisał:

Ja już się przyzwyczaiłem do słów rzucanych na wiatr przez CDPR. Pytanie skąd nagle (po
krytyce zwiastunu jeżeli chodzi o jakość) przesunięcie ;) Przypadek? Niby tak ale.. nie
sądzę.

Naprawdę uważasz że w firmie która jest notowana na giełdzie, ktoś wydałby decyzję z dnia na dzień o przesunięciu tak wielkiego projektu z powodu jednego zwiastunu :) ?... nie sądzę.

Dnia 08.12.2014 o 19:40, Kafar napisał:

Dziwne że ludzie tacy spokojni (ah pewnie to dlatego że to Wiedzmin Polska
gra!:) zapomniałem ;) jak by inna gre przełożyli to by było bicie piany.

Sugerujesz jakąś manifestację :) ?
Summa summarum kiedyś gra wyjdzie, nie ma więc co się denerwować. Zresztą to i tak nie zmieni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2014 o 01:54, Deusolbert napisał:

Do tego W1? A to ten ktory mi działał
jeszcze na karcie AGP na średnich mimo że już dawno w powszechny uzytek wchodziły PCI-E?
A no i ta karta to nie był szczyt geniuszu technologi AGP. Do tego AC Unity nie jest
grywalne nawet na SLI 980-tek, są spadki do 24 fpsów z TXAA i Full HD a co tu mówić o
ultra HD gdzie taka konfiguracja powinna wyciskać sporo więcej i trzymać co najmniej
30 fpsów STABILNYCH, za to W2 na ówczesnym GTS 450 śmigał bez dropów klatek nawet na
ultra detalach.


Szczyt merytoryki - porównywać, jak AC: Unity (prawdopodobnie najlepiej wyglądająca, ale i najbardziej wymagająca gra obecnej generacji) chodzi na ultra w rozdzielczości HD, do odpalania pierwszego Wiedźmina na średnich detalach. Na średnich detalach to ja Unity odpaliłem w 40fps na procu poniżej minimalnych wymagań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to trudno. Ja swój egzemplarz mam zamówiony. Czy gra wyjdzie w lutym czy w maju to nie ma większej różnicy. I tak mam za mało czasu żeby ograć wszystkie tytuły, które chcę :)
Ważne, żeby to przesunięcie miało realny wpływ na jakość gry.
Zdecydowanie wolę opóźnienie CDPR niż wydawanie kaszanek w terminie (jak np robi to ubi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koleś, po co ta agresja? Wypowiedziałem się o swych doświadczeniach z Wiedźminami zaznaczając, że cenię sobie tę markę, jak i studio za nią odpowiadające, w czym widzisz problem? Pierwszy Wiedźmak był tak zabugowany, że do czasu wydania któregoś tam z kolei patcha nie mogłem go ukończyć, bo w pewnym momencie gra wysypywała się na pulpit bez względu na me próby obejścia problemu. Do tego nie wiem co to miałeś za grafikę, bo na moim całkiem mocnym na tamte czasy GF 9800 GT miewałem nieznośne spadki klatek, natomiast o grze W2 mogłem właściwie zapomnieć. Zresztą, nie znam nikogo, kto nie narzekałby na słabą optymalizację Zabójców Królów i o dziwo garść patchy faktycznie pomogła. Przypadek? O zawartości patcha zwanego "Edycją Rozszerzoną" również co nieco wiem i bynajmniej nie ograniczał się on do "powiększenia trzeciego aktu", a raczej dodawał rzeczy, które w grze powinny być od samego początku, a nie było ich ze względu na ewidentne niedopracowanie gry w dniu premiery. Koniec, kropka.
Ach, no i z tymi końcowymi wnioskami to "trochę" pomyliłeś adresy. Akurat ja jestem jednym z większych oratorów Inkwizycji na tym forum, co potwierdzi każdy, kto właśnie z tego powodu mnie nie lubi. Kolekcjonerkę trzeciego Wiedźmina zamówiłem zaś jako bodajże 1652 osoba w kraju i nie zamierzam jej anulować bez względu na okoliczności. Masz coś jeszcze do dodania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę uważasz że w firmie która jest notowana na giełdzie, ktoś wydałby decyzję z dnia na dzień o przesunięciu tak wielkiego projektu z powodu jednego zwiastunu :) ?... nie sądzę.
No, ale jeszcze w sobotę na TGA wypuścili trailer z datą 24 lutego 2015, więc tym bardziej zaskoczenie większe. Skoro było wiadomo wcześniej to mogli poinformować o tym właśnie na tej imprezie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A weź tu człowieku napisz coś złego na Redów to naród zje Cie żywcem. Czy Polacy zapomnieli już jakimi potworami optymalizacyjnymi były dwie poprzednie części?

Ja dla 1 części musiałem zainwestować w nową karte graficzną (ostatnia na szynie AGP pamiętna X1950 Pro) plus dodatkową kość RAM by loadingi z 2-3 minut skrócić do 40 sekund.

2 część całkowicie sobie odpuściłem swego czasu, szczególnie wtedy kiedy większość ludzi pisała że gra zrobiona jest niczym swego czasu GTA IV i Crysis 1 - pod sprzęt którego jeszcze nie ma na rynku.

Więc z całym szacunkiem dla tzw. patriotyzmu lokalnego, robienia z Redów objawienia aktualnego rynku gamingowego, ostatniego sprawiedliwego który robi wiele dobrego dla graczy itp.

Przejrzyjcie na oczy. To firma taka sama jak inne - nastawiona na dostarczenie bardzo dobrego produktu który zmaksymalizuje wyniki sprzedaży.

Mnie martwią dwie rzeczy - przesunięcie premiery po raz kolejny nie wróży nic dobrego. To samo z optymalizacją - będzie kwiczeć tak samo jak przy 1 i 2 części, tym razem nie na jednej platformie ale na trzech.

Co do mniejszych błędów - to jest kuriozum każdego RPG więc i tutaj jakieś się pojawią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To teraz tylko czekać na info, że posiadacze EK zagrają dzień wcześniej, dlaczego jednak nie zagrają wcześniej, przeprosiny o uszkodzonej figurce, jaka będzie rekompensata za to uchybienie i że następnym razem będzie lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Do tego AC Unity nie jest

Dnia 09.12.2014 o 01:54, Deusolbert napisał:

grywalne nawet na SLI 980-tek, są spadki do 24 fpsów z TXAA i Full HD a co tu mówić o
ultra HD gdzie taka konfiguracja powinna wyciskać sporo więcej i trzymać co najmniej
30 fpsów STABILNYCH


Od premiery AC Unity ( a nawet jeszcze przed nią ) czytam, że gra wymaga dwóch, a może i trzech lub czterech GTX 980 ( czego nie pociągnie żaden procesor ) i że praktycznie na moim sprzęcie nie da się grać. Na początku się trochę obawiałem ale grę zakupiłem i teraz pytanko: skoro jest tak źle, to dlaczego gra działa u mnie płynnie, bez efektu cięcia się, w FHD, ze wszystkim na ultra high i z MSAAx4? Ilości kl / s nie sprawdzałem, gdyż nigdy mnie nie kręciły takie testy ( Frapsa użyłem tylko raz ). Rozumiem, że na słabszym sprzęcie może być źle i współczuję graczom ale nie mówcie, że na sprzęcie z mojego podpisu nie da się grać w Unity, bo się da.

Wracając do Wieśka: jedynka chodziła mi w 1280x1024 na Athlon64x2 4200+, 2GB RAM i ATI Radeon X1900XT i nie miałem problemów z optymalizacją. Na prawdę źle działającą grą na jeszcze lepszym sprzęcie ( min. Phenom x3, 4GB RAM i Radeon HD4870 ) był " F.E.A.R. 2 Project Orgin ", gdyby tak chodził mi pierwszy " Wiedźmin " lub Unity to mógłbym mówić o spartolonej optymalizacji. Gra wyraźnie nie lubiła się ze sprzętem ATI i AMD, klatkowała, rozgrzewała grafikę do 109 stopni c, do tego występowały jakieś artefakty graficzne, linie, itp. Z " Wiedźminem 2 " było już gorzej ale tylko pod koniec drugiego aktu,

Spoiler

gdy musiałem odeprzeć atak na Krasnoludzką siedzibę

, tam miałem pokaz slajdów, ale przez 80% gry było całkiem znośnie jak na sprzęt o którym pisałem wyżej na przykładzie "Project Orgin ", a w " Zabójców Królów " grałem już w FHD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nikt nie potrafi w tych czasach najpierw zrobić gry, albo chociaż mieć ją w jakimś % skończoną a dopiero potem jej zapowiedzieć... W tym roku to już chyba 8 przesunięcie gry AAA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2014 o 10:26, golic napisał:

A weź tu człowieku napisz coś złego na Redów to naród zje Cie żywcem. Czy Polacy zapomnieli
już jakimi potworami optymalizacyjnymi były dwie poprzednie części?


Zgadzam się z każdym słowem twego posta. To niewiarygodne, że niektórzy gotowi są skoczyć komuś do gardła, tylko dlatego, że ten powiedział prawdę. Przecież to nie są spekulacje na temat niewydanego jeszcze produktu, a opis rzeczywistych doświadczeń z czymś, co zaczęło być grywalne dopiero kilka miesięcy po premierze. I nie, nie zamierzam przy tym krytykować REDów, bo ich gry wymagały serii patchy - przywykłem do takich rzeczy i jakoś zniosłem początkowe problemy, śmieszy mnie natomiast obracanie kota do góry ogonem i zakłamywanie rzeczywistości. CD-PROJEKT RED nie jest studiem doskonałym, popełnia błędy jak każdy i póki co obie perły ich portfolio były w dniu premiery NIEDOPRACOWANE. Tutaj nie ma nad czym dyskutować, bo nie mówimy o błędnych założeniach koncepcyjnych, czy nawet byle bugach, których pełno w każdej innej grze, a o ewidentnie skopanej optymalizacji gier od początku pisanych z myślą o JEDNEJ KONKRETNEJ PLATFORMIE, czy brakujących elementach tak elementarnych jakich jak cholerny SAMOUCZEK.
Jednocześnie po raz kolejny podkreślę, że rzucanie hasłami w stylu "dobrze, że przełożyli premierę, przynajmniej gra będzie wolna od bugów", czy "widać, że dbają o graczy, nie to co Ubisoft/EA" jest śmieszne. Nie trzeba siedzieć obiema nogami w branży, by rozumieć, że wielomiesięczne opóźnienia zazwyczaj wynikają z POWAŻNYCH PROBLEMÓW produkcji. Nie łudźcie się, że tu chodzi o eliminację pomniejszych bugów, stawką jest to, by w Wiedźmina 3 dało się w ogóle grać. I choć wierzę w chłopaków, to jednak nie da się ukryć, że podjęli się karkołomnego zadania jakim jest wydanie gry na platformach, z których infrastrukturą nie mieli do tej pory do czynienia, zadania, które najwyraźniej ich przerosło.
Reasumując, nie oczekujcie cudów w związku z przesunięciem premiery Wiedźmina i zachowajcie choć minimum realizmu, inaczej czeka was srogie rozczarowanie. Ta gra będzie znakomita, wierzę w to głęboko, ale to nie stanie się z marszu i nie mam co do tego wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2014 o 10:24, sebogothic napisał:

No, ale jeszcze w sobotę na TGA wypuścili trailer z datą 24 lutego 2015, więc tym bardziej
zaskoczenie większe. Skoro było wiadomo wcześniej to mogli poinformować o tym właśnie
na tej imprezie.


Zakładam że to profesjonalna firma posiadająca jakaś tam strategię i logicznie myślących ludzi na odpowiedzialnych stanowiskach :) Informację opublikowano po zamknięciu notowań na warszawskiej giełdzie, tak więc moim zdaniem nie było to przypadkowe tylko zaplanowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.12.2014 o 08:28, wolverine napisał:

Naprawdę uważasz że w firmie która jest notowana na giełdzie, ktoś wydałby decyzję z
dnia na dzień o przesunięciu tak wielkiego projektu z powodu jednego zwiastunu :) ?...
nie sądzę.


Firma która ma takie małe doświadczenie z giełdą.. całkiem niewykluczone. Jeżeli ta decyzja jest przemyslana to jest druga strona medalu. Jak mocno odchodzi gra od stanu który nam pokazują w zapowiedzi.

CDPR bardzo często kłamie (lub przypadkowo " akurat" mija się z prawdą). W jednym wywiadzie mówią o tym że nie są nowicjuszami w przemyśle a potem piszą że nie mają dużego doświadczenia. Podejrzewam też jak już pisałem że wzorowali się na skyrimie a przez Dragon Age (to na bank był jeden z głównych powodów) przesuneli premierę na Luty. DA okazał się lepszy niż przypuszczano i na pewno wiele rozwiązań znajdziemy w Wiedzminie.

Dnia 09.12.2014 o 08:28, wolverine napisał:

Summa summarum kiedyś gra wyjdzie, nie ma więc co się denerwować. Zresztą to i tak nie
zmieni


Nigdy nie denerwują mnie rzeczy na które nie mam wpływu. Dokupiłem dzięki temu trochę akcjii bo wiem że nawet mimo crapu ceny akcji w dniu premiery pójdą do góry ;) chociaż z drugiej strony straciłem na tej durnej decyzji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować