Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wydawcą Rise of the Tomb Raider został Microsoft

47 postów w tym temacie

Apple Inc.?
Chwila...

To, że MS wydaje gry na PC oznacza, że Xbox traci swoje gry eksluzywne. Mogę je sobie kupić na platformę, na której ze sprzedaży gry Microsoft nie dostanie dosłownie nic. Na Xboksie z każdego sprzedanego egzemplarza, nawet multiplatformy, mają moje dolary. Tutaj nie. Łapiesz różnicę?
A Microsoft jest ostatnio taką grową potęgą na PC, że ich wszystkie gry wychodzą już tylko na Steamie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to z PS3 co się działo? Mogło być wiele powodów, dla których Capcom nie zdecydował się na zrobienie wersji na XBO:
a) słaba sprzedaż konsoli w Japonii
b) egoztyczna architektura/technologia w porównaniu do PS4 (tak!)
c) niska sprzedaż poprzednich gier Capcom na platformach MSu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Ale masywny ból zada wśród rodaków. :) 90% decyzji biznesowych w gamingu widze wywołuje
ból zada (większość przyznam dosyc słusznie) ludzi niezorientowanych całkowicie w temacie.

Zgodzę się, ale i tak z niektórymi fragmentami posta będę polemizować.

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Spójrzcie na to z innej strony. SE niestety ale potrzebuje pieniędzy. Kto śledzi rynek
growy od kuchni wie, że SE oficjalnie przynaje iż sprzedaż marek jest na pograniczu rentowności
lub w najlepszym wypadku mniejsza od zakładanych prognoz (to że wywindowali sobie prognozy
wynika ze specyfiki prognozowania oraz tego że widocznie mają bardzo optymistycznych
analityków).

Bo mają nierealistyczne budżety gier i oczekują cholera wie, jak wysokiego zysku. Ostatni Tomb Raider jest tego przykładem. Za ponad 100 milionów zielonych stworzono Red Dead Redemption czy GTAIV - ogromne sandboksy z licencjonowanym soundtrackiem, gwiazdorską obsadą i zaawansowanymi silnikami graficznymi. W dodatku na wiele platform. A tutaj? Korytarzówka na trzy platformy (początkowo) i nagle ponad 100 milionów? Proszę Cię, SE jest samo sobie winne i niech nie zwala tego na rynek.

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Samo SE spekuluje że najbardziej rentowny rynek (mobilny i F2P) jest potencjalnym
rozwiązaniem - a przejście całkowicie w ten sektor chyba nie uszczęśliwiłoby Was? SE
jako wydawca ze swoimi decyzjami biznesowymi może czyścić buty Activision, EA i Ubisoft
którzy mają CEO i dyrektorów takich jakich powinna mieć każda międzynarodowa korporacja
- wywiązywanie się z prognoz co do zysku finansowego i założonej sprzedaży.

No właśnie. To nie jest wina rynku, tylko samego SE, że mają kłopoty.

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Więc podkupienie flagowej marki przez najbogatszego właściciela platformy jakim (tu nie
ma co nawet dywagować) jest MS jest dla nich zbawieniem. Umowa wiążąca sprawi iż koszty
produkcji (jak wiemy SE nie radzi sobie z ogarnianiem rozdmuchanych budżetów - pamiętamy
5 mln sprzedanego nowego TR i jęk niezadowolenia z tak niskiej (sic!) sprzedaży) jakimi
będą wydanie marki oraz promocja zejdą na wydawcę ostatecznego (tak samo jak wpływy ze
sprzedaży pójdą w większości do MS).

I w ten sposób zyska jedynie MS, bo nikt inny nie zyska tak naprawdę nic. Owszem, decyzja biznesowa, ale nie do końca fair wobec fanów serii, którzy są z nią od początku i która powstała w czasach, gdy Sony zaczynało przygodę z konsolami a Microsoft o konsoli w ogóle nie myślał.

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Więc zastrzyk środków do SE w postaci wykupienia ekskluzywności był najwidoczniej tak
atrakcyjny (myślę że kwota 100-150 mln USD już mogłaby ich do tego skłonić) że postanowiono
powierzyć najbardziej znaną markę w ręce MS.

Czyli znowu jest rozdmuchany budżet. Nie wiem, kto w MSie uznał, że płacenie SE takiego hajsu to dobry pomysł, skoro SE skopało poprzedniego Tomb Raidera pod tym względem i jednocześnie nie potrafi stworzyć od ładnych paru lat nowego Final Fantasy od podstaw (FFXV).

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Sytuacja win-win dla MS i SE. A Wy? K...a skończcie sapać i kupcie sobie konsolę, albo
trzymajcie się swojego "Dla jednej gry nie kupię konsoli". I tyle.

Mając PS3/360/WiiU/PC/PS4 naprawdę nie chce mi się kupować XBO dla TRa.

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Jeszcze jedno - tak sapiecie na MS. Jednej rzeczy nie ogarniacie - od wydawcy zależy
wiele. Doskonale to widać na przykładzie Bungie kiedyś - developer który rozwinął skrzydła
pod szyldem MS wydając kapitalne 4 części Halo. Bungie teraz - Destiny - twór rzemieślniczej
pracy bez jakiegokolwiek polotu, nastawiony na czysty zysk dzięki wydawcy Activision.

Bo przecież MS nie jest nastawiony na zysk...

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Jak widać wydawca może zdziałać wiele, szkoda że ludzie tego nie dostrzegają.

Albo po prostu Bungie skopało grę i samo jest winne stanowi Destiny.

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Tak kiedys tez tak jęczałem. Ale taka jest specyfika rynku, czymś musi dana konsola przyciągać.

Niech przyciąga graczy nowymi markami a nie tworzy nowe odsłony starych marek na platformy, gdzie większości poprzednich części nie ma?

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Czy Sony rzeczywiście ma tak utalentowane studia wewnętrzne? Owszem ma ich dużo ale czy
ich praca przekłada się na wyniki sprzedaży? Na poprzedniej generacji wszystkie exy ze
stajni Sony (wyłączając Naughty Dog) sprzedały się w sumie tyle co jedno Halo.

Źrodła i dowody. Halo 4 sprzedało się w 9 milionach egzemplarzy (wzięte z oficjalnego komunikatu MS).
Last of Us na PS3 sprzedało się w 7 milionach egzemplarzy (j.w. ale od Sony).
Przestań pisać bzdury i jak już rzucasz takimi tekstami to zarzucaj źródłami.

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

Santa
Monica, Insomniac, Guerilla Games - ostatnie gry KAŻDEGO z tych studiów były wtopą finansową
dla Sony.

GoW od Santa Monica sprzedał się tak dobrze, że teraz powstaje sequel.
GG - ostatni KZ jest najlepiej sprzedającym się KZ w historii serii.
Insomniac nie należy już do Sony i ich ostatnie gry (Fuse, SO), także pewien exclusive na XBO (Sunset Overdrive) sprzedały się traficznie słabo i trafiły (zwłaszcza SO) do promocji i wszelakopojętych "bargain bin".

Dnia 10.12.2014 o 12:25, golic napisał:

O innych wewnętrznych studiach nawet nie wspominam - Evolution - DriveClub
(to nawet nie wymaga komentarza :) ).

Sprzedaż=/=jakość. A teraz spójrz na oceny większości gier ze stajni Sony i porównaj do tych z Microsoftu. Spójrz na oceny KZ2, Uncharted 2 czy Last of Us. Zobacz, kto miał więcej gier roku na koncie. Microsoft może się bronić tylko wynikami sprzedaży Halo, bo jakością ostatnio seria nie grzeszy. Słyszałeś o problemach z Halo na XBO? One są porównywalne z Driveclubem. Save''y w H2 nie działają. Matchmaking do tej pory się psuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Henrar - doprecyzuję jedną rzecz - temat sprzedaży nikt nie jest w stanie potwierdzić, bo liczby nigdy nie będą miarodajne skoro wydawcy sami ich nie podają. W zeszłej generacji siedziałem w obozie Sony i praktycznie każda seria exów zaliczała umiarkowane sukcesy, tyle jestem w stanie spamiętać bo kupowałem centralnie każdego exa i śledziłem ich sprzedaż. Ale po kolei:

1. Killzone Shadowfall najlepsza sprzedaż w serii? Czy Ty uważasz ten argument jest sensowny? Każdy łeb który kupował PS4 w dniu premiery brał ją w przytłaczającej większości w zestawie akurat z KZ. Jeśli szacowana wg mnie wartość 2-3 mln sztuk flagowego shootera Sony to dobry wynik i najlepsza sprzedaż spośród wszystkich części to bardzo miernie świadczy to o KZ2 i KZ3. Czy dorzucane praktycznie w gratisie gry to dla Ciebie sukces marki?

Poza tym dlaczego Guerilla nie robi kolejnej części swojego flagowego tytułu? Założe się o każde pieniądze że kolejny KZ osiągnąłby max 30-40% sprzedaży Shadowfall''a.

Sony nie ma w zwyczaju kasować studiów po słabych wynikach (co pokazała nam cała poprzednia generacja) więc dlaczego miałaby to robić przy GG? Zrobili gre startową, wywiązali się z obowiązku więc zostają w grze.

2. Resistance 3 - dlaczego seria jest martwa? O ile mnie pamięć nie myli 1 miesiąca sprzedało się ok 350 tys sztuk w US. Gra zebrała dobre oceny ale została uznana za ostatnią w serii. Ta seria miała typowy casus startowego KZ - przy 2 części osiągnęła szczyt a później poleciała w dół sromotnie i zakończyła swój żywot.

3. Infamous - kolejny hicior który osiągnął peek sprzedając się w szaleńczym 1 mln sztuk na PS4? To samo przy PS3 - nowa marka z tego co pamiętam po roku sprzedaży zamknęła się w 2mln (z czego pewnie większość sprzedana została za ~30 USD/EUR

4. God of War: Ascension - gra na równi z Gears of War: Judgement - obie wyszły w podobnym okresie i obie zaliczyły casus zmęczenia materiału - słaba sprzedaż i zadowalające oceny.

Jedyną serią która wg mnie może liczyć się z dwiema flagowymi markami MS to wszystko to co wyjdzie spod rąk ND oraz God of War 3 - ostatni wielki exclusive na konsoli Sony.

Reszta to dobre twory oscylujące w granicach 1-2 mln. No ale tak jak napisałem - nie posiadam żadnych sensownych danych, wątpie by ktokolwiek je miał. To co znalazłbym Ci w internecie zostałoby zapewne wyśmiane.

Co do SE - tak jak napisałem - jako decyzja biznesowa - bardzo dobra. A to że SE ma rozdmuchane budżety i nie potrafi ich tworzyć - to już potwierdziliśmy wspólnie.

A co byłoby gdyby okazało się (bo to jest prawdopodobna sytuacja) że Rise of the Tomb Raider nie powstałby wcale? Lepiej mieć go na X niż wcale. Poza tym pozostaje kwestia tego jak bardzo MS ingeruje jako wydawca - osobiście chciałbym żeby ingerował na tyle na ile jest to możliwe - MS dużo lepiej potrafi zarządzać środkami finansowymi niż SE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

Henrar - doprecyzuję jedną rzecz - temat sprzedaży nikt nie jest w stanie potwierdzić,
bo liczby nigdy nie będą miarodajne skoro wydawcy sami ich nie podają. W zeszłej generacji
siedziałem w obozie Sony i praktycznie każda seria exów zaliczała umiarkowane sukcesy,
tyle jestem w stanie spamiętać bo kupowałem centralnie każdego exa i śledziłem ich sprzedaż.

Podawali wszyscy. Ot, pierwszy z brzegu Last of Us (przed remasterem):
http://www.ign.com/articles/2014/07/16/the-last-of-us-sales-pass-7-million-with-new-dlc-coming
Mówienie, że jedna część Halo sprzedaje się lepiej niż wszystkie eksy Sony to śmiech na sali.

Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

1. Killzone Shadowfall najlepsza sprzedaż w serii? Czy Ty uważasz ten argument jest sensowny?
Każdy łeb który kupował PS4 w dniu premiery brał ją w przytłaczającej większości w zestawie
akurat z KZ. Jeśli szacowana wg mnie wartość 2-3 mln sztuk flagowego shootera Sony to
dobry wynik i najlepsza sprzedaż spośród wszystkich części to bardzo miernie świadczy
to o KZ2 i KZ3. Czy dorzucane praktycznie w gratisie gry to dla Ciebie sukces marki?

a) install base PS4
b) spójrz na SO
c) firmy takie jak NPD nie sprawdzają sprzedaży gier w zestawach z konsolami.

Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

Poza tym dlaczego Guerilla nie robi kolejnej części swojego flagowego tytułu? Założe
się o każde pieniądze że kolejny KZ osiągnąłby max 30-40% sprzedaży Shadowfall''a.

Dlaczego nie robi? Bo robią nową markę. A poza tym, już widzę, jakby się ludzie pluli, że rok po premierze KZ:SF jest zapowiedziany nowy. Seria zasłużyła na odpoczynek, niech wychodzi nowa marka.

Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

Sony nie ma w zwyczaju kasować studiów po słabych wynikach (co pokazała nam cała poprzednia
generacja)

Tak, bo Sony Liverpool ma się świetnie.

Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

2. Resistance 3 - dlaczego seria jest martwa? O ile mnie pamięć nie myli 1 miesiąca sprzedało
się ok 350 tys sztuk w US. Gra zebrała dobre oceny ale została uznana za ostatnią w serii.

Seria się skończyła po zakończeniu R3. Insomniac skończył umowę z Sony. A Sony po wpadce z Resistance na Vitę nie da tej serii nikomu innemu.

Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

Ta seria miała typowy casus startowego KZ - przy 2 części osiągnęła szczyt a później
poleciała w dół sromotnie i zakończyła swój żywot.

Wot. Resistance 2 jest akurat najsłabszą częścią serii z tych wydanych na stacjonarne konsole. R3 jest najlepszą, bo nie stara się być kolejnym klonem Call of Duty.

Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

3. Infamous - kolejny hicior który osiągnął peek sprzedając się w szaleńczym 1 mln sztuk
na PS4? To samo przy PS3 - nowa marka z tego co pamiętam po roku sprzedaży zamknęła się
w 2mln (z czego pewnie większość sprzedana została za ~30 USD/EUR
4. God of War: Ascension - gra na równi z Gears of War: Judgement - obie wyszły w podobnym
okresie i obie zaliczyły casus zmęczenia materiału - słaba sprzedaż i zadowalające oceny.

Czyli jak widać Microsoftowi też sprzedaż gier się nie udaje, ale cały czas twierdzisz, że ich eksy sprzedają się jak świeże bułeczki. Teraz spójrz na sprzedaż Alana Wake''a na X360. Też słabo, nie sądzisz?

Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

Jedyną serią która wg mnie może liczyć się z dwiema flagowymi markami MS to wszystko
to co wyjdzie spod rąk ND oraz God of War 3 - ostatni wielki exclusive na konsoli Sony.

A co z resztą marek Microsoftu? Podałeś całe dwie marki, z czego Halo też dopadło zmęczenie materiału po Halo 4 (ilość ludzi na serwerach spadała szybciej niż w przypadku poprzednich części).

Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

Reszta to dobre twory oscylujące w granicach 1-2 mln. No ale tak jak napisałem - nie
posiadam żadnych sensownych danych, wątpie by ktokolwiek je miał. To co znalazłbym Ci
w internecie zostałoby zapewne wyśmiane.

Patrz pierwsza moja wypowiedź w tym poście. To oficjalne dane.

Dnia 10.12.2014 o 15:57, golic napisał:

A co byłoby gdyby okazało się (bo to jest prawdopodobna sytuacja) że Rise of the Tomb
Raider nie powstałby wcale? Lepiej mieć go na X niż wcale. Poza tym pozostaje kwestia
tego jak bardzo MS ingeruje jako wydawca - osobiście chciałbym żeby ingerował na tyle
na ile jest to możliwe - MS dużo lepiej potrafi zarządzać środkami finansowymi niż SE.

To mógłby i nie powstać. Taki biznes. Jeżeli SE nie potrafi sobie poradzić z budżetem swoich gier, to powinni upaść a nie być na siłę utrzymywani przez inne firmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widze że przeinaczasz to co napisałem (wykluczyłem ND z kalkulacji już na samym początku dyskusji). Napiszę prościej, wg mnie sprzedaż:

KZ3 + Infamous 2 + Resistance 3 + Heavy Rain + God of War Ascension + MotorStorm Apocalypse + Twisted Metal = +/- Halo 4 na lekką korzyść Sony

Czyli wszystkie flagowe marki Sony na PS3 (ostatnie ich odsłony) WYKLUCZAJĄĆ ND to pretty much sprzedaż Halo 4 (ostatniej odsłony na poprzedniej generacji).

Może i porównanie z tyłka bo wykluczyłem Uncharted ale podejrzewam że nie pomyliłbym się dużo. Suma summarum z biznesowego punktu widzenia MS przy 2 markach sprzedał tyle co taki Sony przy swoich 6-7. Naughty Dog to klasa sama w sobie i akurat ona sama winduje sprzedaż całkowitą sprzedaż powyżej MS.

Bankructwa wydawców nie leża w interesie nikogo. Ale pójdźmy Twoim tokiem rozumowania :) Kogo stać byłoby na wykupienie marki TR od SE? :) Odpowiedź sama się nasuwa. Crystal Dynamics dostałby się MS jako bonus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Widze że przeinaczasz to co napisałem (wykluczyłem ND z kalkulacji już na samym początku
> dyskusji). Napiszę prościej, wg mnie sprzedaż:
>
> KZ3 + Infamous 2 + Resistance 3 + Heavy Rain + God of War Ascension + MotorStorm Apocalypse
> + Twisted Metal = +/- Halo 4 na lekką korzyść Sony
>
> Czyli wszystkie flagowe marki Sony na PS3 (ostatnie ich odsłony) WYKLUCZAJĄĆ ND to pretty
> much sprzedaż Halo 4 (ostatniej odsłony na poprzedniej generacji).
>
> Może i porównanie z tyłka bo wykluczyłem Uncharted ale podejrzewam że nie pomyliłbym
> się dużo. Suma summarum z biznesowego punktu widzenia MS przy 2 markach sprzedał tyle
> co taki Sony przy swoich 6-7. Naughty Dog to klasa sama w sobie i akurat ona sama winduje
> sprzedaż całkowitą sprzedaż powyżej MS.
>
> Bankructwa wydawców nie leża w interesie nikogo. Ale pójdźmy Twoim tokiem rozumowania
> :) Kogo stać byłoby na wykupienie marki TR od SE? :) Odpowiedź sama się nasuwa. Crystal
> Dynamics dostałby się MS jako bonus.

Po małym wyszukaniu jest tak Killzone 3 (2.6 mln), Infamous 2 (1.7 mln), Resistance 3 (1.4 mln), Heavy Rain (2.8 mln), God of War Ascension (2.0 mln), MotorStorm: Apocalypse (0.4 mln), Twisted Metal (0.7 mln). Źródło: http://www.vgchartz.com/

Co daje w sumie 11.6 mln, a Halo 4 (9.2 mln). Więc przewaga Sony wynosi około 2.5 mln, taka lekka przewaga :P Nie mówię, że źródło 100% pewne, ale daje to jako takie liczbowe rozeznanie w ilości sprzedanych kopii.
Ponadto chcę dodać, że na X360 najbardziej znaczącymi ze względu na ilość sprzedanych kopii markami są Halo i Gears of War. Z drugiej strony Sony ma lub miało Uncharted, Grand Turismo, Little Big Planet czy Metal Gear Solid 4 (to już tak na siłę). Tak wyjaśniając wybrałem pierwszą 20-tkę ze strony vgchartz i stąd te nazwy.

Mimo, że sprzedaż Halo 4 jest równa paru exów ze strony Sony, to z drugiej strony widać, że Sony nie boi się inwestować w nowe marki. Microsoft z drugiej strony stawia na znane serie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować