Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Niedługo poznamy wymagania sprzętowe pecetowej wersji Grand Theft Auto V

46 postów w tym temacie

Nie, L.A. Noire było w całości tworzone przez australijskie Team Bondi. Rockstar był tylko wydawcą, czyli sprawa optymalizacji kompletnie ich nie dotyczyła (no, w przypadku naprawdę fatalnej optymalizacji mogli co najwyżej zażądać poprawy).

Jednakże przeniesieniem gry na PC zajęło się już jedno ze studiów Rockstara, konkretnie Rockstar Leeds, ale nie słyszałem złego słowa o optymalizacji L.A. Noire. Pamiętam jedynie, że gra była bardzo ramożerna (8 GB w zalecanych wymaganiach, co jak na 2011 rok było ogromną ilością), ale winy doszukiwałbym się raczej w zaawansowanej technologii odpowiadającej za mimikę twarzy bohaterów.

Studiem odpowiedzialnym za konwersję GTA IV na PC było Rockstar Toronto, ale mam nadzieję, że tym razem Rockstar zleci konwersję innemu ze swoich studiów. Z drugiej strony część pracowników Rockstar Vancouver (czyli studia odpowiedzialnego za dobrze zoptymalizowanego Max Payne 3) po jego zamknięciu została przeniesiona właśnie do Rockstar Toronto.

Mam nadzieję, że Rockstar wyciągnął wnioski po słabiutkiej optymalizacji GTA IV i tym razem postara się dostarczyć nam dobrze zoptymalizowany produkt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.12.2014 o 14:53, Pietro87 napisał:

A nie robił tego czasem Rockstar North ?

Team Bondi, w dodatku LA Noire jest oparte na innym silniku i w oryginale było eksem na PS3 (swoją drogą z Red Dead Redemption chyba było podobnie - zapowiedziany na konferencji Sony - co w kontekście wyglądu tamtej gry na PS3 śmieszy). To trochę wpłynęło na to, jak gra działa na PC.

EDIT: I nie przesadzajmy już z tą nie wiadomo jak skopaną optymalizacją GTAIV na PC. Na PC było o wiele więcej obiektów na ekranie niż w wersji konsolowej, co obciąża procesor dosyć mocno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli już port - to z nowych konsol, nie starych. Po drugie - tekstury będą w wyższej
> rozdzielczości. Poza tym nie GTA nie ma komu sięgać - podaj przykład gry, która graficznie
> jest klasę wyżej od GTA i jest grą z otwartym światem oraz jest tak samo grywalna.

a port na nowe konsole był robiony z czego? no ze starych i tam tez grafika niczego nie urywa to i na pc nie będzie szału a sam czekam bo w gta v nie grałem jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oho, teraz będzie wojenka nt tego czy grafika będzie super czy nie :D Na mnie każde Gta robiło wrażenie i myśle ze tak samo 5 zdobędzie moje serce ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój mikołaj jest za biedny na nowy komputer. Jestem również ciekawy optymalizacji GTA V i ciekawe czy podane wymagania będą się pokrywać ze stanem technicznym gry. Czy czasami nie będą zawyżone, bo nie będzie im się chciało optymalizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta gra już wyglądała pięknie na starej generacji, widoczki zachodów słońca są przepiękne. Ludzie którzy piszą, że nie ma szału chyba niewiedzą sami co mówią albo mają oczekiwania wobec grafiki tak wielkie, że nie dziwota późniejszego odbicia się bo coś się nie podoba. Ogarnijcie się ludzie. Ewentualnie poczekajcie pół roku i zainstalujecie pacza/moda na ultra realistyczną oprawę bo pewnie tylko wtedy ta gra będzie w ogóle godna jej odpalenia dla PCmustardrace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętacie jak GTA IV było zrobione na komputery które jeszcze nie zostały zbudowane?
I nadal chodziło lepiej niż na ps3 czy x360 na których 20-25 fps w tej grze to była norma ;].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podane wymagania to jedno, a faktyczna optymalizacja drugie. Mimo wszystko to port z konsol, więc cudów bym się nie spodziewał. Raczej będzie potrzebny większy zapas mocy obliczeniowej, niż podany. Do premiery raczej się nie przekonamy, jak jest w rzeczywistości. Nie ma się co łudzić, dla Rockstara to konsole są głównymi platformami (na nie najwięcej się sprzedaje).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.12.2014 o 21:16, Hommicide napisał:

To niestety prawda. Na dodatek jedyną częścią, która utrzymuje stały frame-rate na poziomie
30 klatek jest GTA V wydane na PS4 i Xboxa One.

Gram w wersje na PS4 i nie zawsze, najczęściej w mieście zdarzają się spadki klatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > To niestety prawda. Na dodatek jedyną częścią, która utrzymuje stały frame-rate
> na poziomie
> > 30 klatek jest GTA V wydane na PS4 i Xboxa One.
> Gram w wersje na PS4 i nie zawsze, najczęściej w mieście zdarzają się spadki klatek.

Serio? To jest jakieś nieporozumienie aby gra zwalniała na konsolach. Oby nie musieli wydawać kilku patchy dla wersji PC tak jak to było z GTA IV, które było królem braku optymalizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2014 o 06:29, MisioKGB napisał:

Serio? To jest jakieś nieporozumienie aby gra zwalniała na konsolach. Oby nie musieli
wydawać kilku patchy dla wersji PC

Gra to nie jest prosty program, gdzie przewidzisz każdą sytuację. Zwłaszcza GTA - to sandbox, gdzie gracz naprawdę może dużo rzeczy zrobić i nie obciąża to sprzętu w jednakowy sposób. Nie ma sensu obniżać jakości grafiki, by wszędzie było równe 30 FPSów, bo to marnotrawienie mocy obliczeniowej.

Dnia 19.12.2014 o 06:29, MisioKGB napisał:

tak jak to było z GTA IV, które było królem braku optymalizacji.

Bardzo często zdarza się, że to nie gra jest źle zoptymalizowana, tylko sprzęt na którym jest odpalona po prostu nie wyrabia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.12.2014 o 16:51, sebogothic napisał:

Przecież to ta sama gra, na tym samym silniku, tylko z podrasowanymi teksturami.

To musisz być ślepy.
Zobacz sobie jak zmieniają się detale świata. Drzewa w mieście np
w 3:45 masz pokazne jak zmienia się oświetlenie w mieście
Odpal sobie 5:00 i napisz to jeszcze raz :>
8:03 Puchate pieski :>
8:19 POM(?).
8:52: miszcze
No i na koniec 10:09 loadingi xD

Dnia 18.12.2014 o 16:51, sebogothic napisał:

No i pisałem o wymaganiach minimalnych na których grafika będzie taka jak na starych konsolach.

Jakoś tego nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować