Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

SDK Xboksa One usprawione - potwierdzają to twórcy Dying Light

26 postów w tym temacie

Esram to tylko jeden z problemów, biorąc pod uwagę że karta graficzna jest 30-50% słabsza w Xbox One nie zwiastuje to końca 900p 1360x1080, 1440x1080 i innych dziwadeł. Po co robić Full HD z grafiką "medium" zamiast 900p z high ? Słabości karty graficznej Microsoft nie przeskoczy, ale dobrze że usprawniają to co mogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu wszystko wróci do normy i to PS4 będzie uznawane za słabszą konsolę.
MS nie bez powodu dał DDR3+ESRAM, zamiast po prostu GDDR5, jak to po najmniejszej linii oporu zrobiło Sony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> W końcu wszystko wróci do normy i to PS4 będzie uznawane za słabszą konsolę.
> MS nie bez powodu dał DDR3+ESRAM, zamiast po prostu GDDR5, jak to po najmniejszej linii
> oporu zrobiło Sony.

Z pewnością chciałbyś wierzyć, że tak jest.... lecz niestety, układ graficzny w xboxie jest wciąż sporo słabszy i PS4 będzie do końca generacji konsolą mocniejszą, radze się z tym pogodzić fanboyom....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wróci do żadnej normy, bo jedynym powodem, dla którego MS dał ESRAM + DDR3 były względy ekonomiczne w porównaniu do GDDR5. Microsoft potrzebował tony RAMu na 3 systemy operacyjne i GDDR5 nie wchodziło w grę. Przez wolną przepustowość DDR3 musieli dodać ESRAM. Sony od początku postawiło GDDR5, bo postawili na maszynę do gier. W pewnym momencie ceny GDDR5 spadły i mogli dodać kolejne 4GB.

I nie, XBO nie będzie nigdy mocniejszą konsolą od PS4. Prawie 50% różnicy w GPU żadne magiczne SDK nie załata. ESRAM też ma swoje wady w porównaniu do GDDR5 - jest go żałośnie mało i framebuffer niektórych gier się tam w rozdzielczości FHD zwyczajnie nie mieści.

PS. Nie wiem czy gram.pl i Digital Foundry zdają sobie z tego sprawę, ale narzędzia PS4 też nie stoją w miejscu i cały czas są usprawniane. Niesamowite, wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wraca do formy, czego nie zauważy taka osoba jak Ty. Może i Xbox One jest nieco słabszy od PS4, ale za to Microsoft staje na głowie żeby dorównać konkurentowi, to źle? Wręcz przeciwnie... Nie wszyscy liczą piksele, w większości, jeśli nie w każdym przypadku, nie dostrzeżesz różnicy bez przyglądaniu się statycznym ujęciom z gry. Pozostaje jeszcze kwestia gier, gdzie póki co, obydwie konsole nie mogą się pochwalić czymś szczególnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 02.01.2015 o 21:29, Henrar napisał:

PS. Nie wiem czy gram.pl i Digital Foundry zdają sobie z tego sprawę [...]

Nie bardzo rozumiem zarzutu... Ty bys chcial konkurencje reklamowac gdyby Ci placono w dolarach za propomocje danego sprzetu? Wiesz co by sie wtedy z Twoim kontraktem stalo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.01.2015 o 21:45, Snafu napisał:

Właśnie wraca do formy, czego nie zauważy taka osoba jak Ty.

Zanim zaczniesz mnie wyzywać od fanbojów może przeczytasz posta, na który odpowiedziałem.
Forma=/=norma, co było w poprzednim poście.

Dnia 02.01.2015 o 21:45, Snafu napisał:

Może i Xbox One jest nieco słabszy od PS4,

Jest o wiele słabszy od PS4, różnica jest większa niż między PS3 a X360.

Dnia 02.01.2015 o 21:45, Snafu napisał:

ale za to Microsoft staje na głowie żeby dorównać konkurentowi, to źle?

Robiąc to, co do niego należy, czyli ulepszając SDK? Chryste, Sony robi dokładnie to samo i nie rzuca newsami na prawo i lewo (żeby daleko nie szukać - http://gamingbolt.com/ps4-ice-team-programmer-surface-tilingdetiling-on-the-cpu-is-10-100x-faster-now)

Dnia 02.01.2015 o 21:45, Snafu napisał:

Wręcz przeciwnie... Nie wszyscy liczą piksele, w większości, jeśli nie w każdym przypadku,
nie dostrzeżesz różnicy bez przyglądaniu się statycznym ujęciom z gry.

Hue, hue, w poprzedniej generacji każde źdźbło trawy na PS3 mniej było ogłaszane przez wszystkie największe strony z grami na świecie a w każdym komentarzu pod stroną Sony i PS3 było równo jechane z ziemią (tutaj komentarze -> http://www.gram.pl/news/2010/05/19/red-dead-redemption-porownanie-jakosci-grafiki.shtml). Teraz nagle jakość się nie liczy, Microsoft jeszcze pokaże, itp.

Dnia 02.01.2015 o 21:45, Snafu napisał:

Pozostaje jeszcze
kwestia gier, gdzie póki co, obydwie konsole nie mogą się pochwalić czymś szczególnym.

Zupełnie to samo, co poprzednia generacja w rok po jej premierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikt cię od fanbojów nie wyzywa, tylko się tak zachowujesz. Zaczyna się gadka, jak to PS4 jest o 50% mocniejsze od XONE, gdzie ta moc? Gdyby pokazali ci najpierw wersję gry PS4 a potem XONE lub odwrotnie, nie odróżnibyś, więc gdzie ta większa moc?

A co do poprzedniej generacji, wiem jak było, nie musisz mi mówić. Ale co to ma do reczy? Mścisz się za to czy jak? Miałem PS3 ze względu na gry i tutaj ta konsola była lepsza i tyle. To co robili i robią dalej fanboje na forach jest śmieszne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.01.2015 o 11:17, Snafu napisał:

Nikt cię od fanbojów nie wyzywa, tylko się tak zachowujesz. Zaczyna się gadka, jak to
PS4 jest o 50% mocniejsze od XONE, gdzie ta moc? Gdyby pokazali ci najpierw wersję gry
PS4 a potem XONE lub odwrotnie, nie odróżnibyś, więc gdzie ta większa moc?

Błąd. Oczywiście, że bym zobaczył, podobnie jak w poprzedniej generacji. Chyba że twierdzisz, że nie widzisz takich rzeczy jak tutaj:
http://a.pomf.se/chuxlz.gif

Dnia 03.01.2015 o 11:17, Snafu napisał:

A co do poprzedniej generacji, wiem jak było, nie musisz mi mówić. Ale co to ma do reczy?
Mścisz się za to czy jak? Miałem PS3 ze względu na gry i tutaj ta konsola była lepsza
i tyle. To co robili i robią dalej fanboje na forach jest śmieszne.

Dyskusja jest na temat mocy konsoli a nie gier, które na nie są wydawane. W tym przypadku ilość i jakość gier nie ma znaczenia. Liczy się tylko moc obliczeniowa, a tutaj XBO przegrywa. I jak w przypadku PS3 wytykałem Sony droższą i słabszą konsolę, tak teraz wytykam MSowi słabszą konsolę. I będę tak robił, bo Microsoft stara się zrobić wszystko, by Xbox One był postrzegany jako konsola, która ostatecznie będzie mocniejsza od PS4 przez właśnie takie informacje, że SDK konsoli się rozwija.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież Sony PS3 także promowało jako mocniejszą zabawkę ;-).
Role się odwróciły :). Mam nadzieję, że zaowocuje to czymś więcej niż tylko chwaleniem się lepszym SDK ;].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardziej szczegółowy dostęp do ostatniej deski ratunku dla XO to niewątpliwie aspekt pozytywny tej historii. Gdyby MS chciał jednak powalczyć z konsolą konkurenta całkiem serio, musiałby zacząć od nowa. Takie informacje to może 10% nowej jakości, ale za to 90% forumowych, konsolowych tyrad, usprawnianie SDK to proces naturalny i nie na wyłączność jednej czy dwóch firm za niego odpowiedzialnych;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem linku... Chodzi Ci o tekstury czy o co?
Nazywaj to błędem, ale prawda jest taka że różnicy nie zobaczysz, co słusznie powiedzieli prezenterzy Machinimy, ale sama myśl "jest mocniejsza!" sprawi że przecież różnice będą widoczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.01.2015 o 16:35, Snafu napisał:

Nazywaj to błędem, ale prawda jest taka że różnicy nie zobaczysz, co słusznie powiedzieli

Nie mów mi, co zobaczę a czego nie, bo doskonale widzę różnice między kolejnymi wersjami gier na różne platformy. Widziałem to i w poprzedniej generacji (i krytykowałem PS3 za to), widzę to i teraz. Jeżeli myślisz, że RDR na X360 i na PS3 wyglądają tak samo, to polecam sprawdzić wzrok, bo wersja na PS3 jest straszliwie rozmyta, ma cholernie mniej roślinności oraz okropny anty-aliasing.

Dnia 03.01.2015 o 16:35, Snafu napisał:

prezenterzy Machinimy, ale sama myśl "jest mocniejsza!" sprawi że przecież różnice będą widoczne.

Twierdzą tak teraz, gdy role się odwróciły i Xbox przegrywa. Podobnie Digital Foundry, które w poprzedniej generacji w każdym Face-Offie krzyczeli wręcz o wielkich różnicach na niekorzyść PS3 a teraz piszą, że te różnice są marginalne mimo faktu, że są one podobne do tych, które były poprzednio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Haha, z tym RDR to pojechałeś. Może to nie ja muszę sprawdzić wzrok, tylko ty przestawić telewizor. W obydwie wersje miałem okazję zagrać(na X360 chwilę, na PS3 ukończyłem z platyną) i nie ma aż tak olbrzymiej różnicy o jakiej piszesz. Fakt, szczegółowość otoczenia jest mniejsza na PS3, AA jest praktycznie nie obecny, ale gra się tak samo świetnie na obu platformach. Mało tego, bez ekranów obok siebie dostrzeżenie różnic jest praktycznie nie możliwe.

Co do DF, teraz krytykują Xboksa i to praktycznie na każdym kroku. Ale teorie spiskowe są najlepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.01.2015 o 18:02, Snafu napisał:

Haha, z tym RDR to pojechałeś. Może to nie ja muszę sprawdzić wzrok, tylko ty przestawić
telewizor. W obydwie wersje miałem okazję zagrać(na X360 chwilę, na PS3 ukończyłem z
platyną) i nie ma aż tak olbrzymiej różnicy o jakiej piszesz.

Oczywiście, że jest. Nie dość że w wyglądzie, to jeszcze w wydajności (wersja na PS3 jest "stabilna inaczej''). Rozumiem problemy przy GTAV, ale nie przy RDR. Telewizora nie muszę poprawiać, bo jest skalibrowany. Obie konsole są podpięte do TV, więc nie zarzucaj mi to ślepoty, czy czegoś podobnego. Mam dobry wzrok i różnice widać gołym okiem i nie są to rzeczy, które poprawi kalibracja TV.

Dnia 03.01.2015 o 18:02, Snafu napisał:


Co do DF, teraz krytykują Xboksa i to praktycznie na każdym kroku. Ale teorie spiskowe
są najlepsze.

Właśnie nie, każda różnica między grami jest określana jako minimalna mimo zwycięstwa PS4 i co chwila pojawiają się artykuły, w których pisze się o ulepszeniach w oprogramowaniu XBO, jednocześnie nie wspominając o analogicznych w PS4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować