Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Valve zaprzecza śmierci Steam Machines

20 postów w tym temacie

Sporo czasu minęło, a gry na Linuksa stanowią nadal jakieś 10% mojej biblioteki (przy czym większość z nich to crapy z bundli). To jest największy problem Steam Machines.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Sporo czasu minęło, a gry na Linuksa stanowią nadal jakieś 10% mojej biblioteki (przy
> czym większość z nich to crapy z bundli). To jest największy problem Steam Machines.
To nie jest już problem Valve a samych twórców, którzy nie chcą portować swoich gier. Konia do wodopoju doprowadzisz, ale do picia go nie zmusisz.

A jeśli chodzi o Steam Machines to i tak życzę tej konsoli jak największego sukcesu, bo mimo wielu, nie oszukujmy się, niedoróbek i rozczarowań sama idea takiego sprzętu jest zacna i jak najbardziej warta uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja od razu Steam Machines nie przekreślam.
Jak już kiedys pisałem, moje konto na Steam, od niepamiętnych czasów jest zaniedbane i katalog gier jest baaaaaaaaardzo nieaktualny, ale właśnie Steam Machines może to zmienić.
Jeżeli to wypali, to jest szansa, że wróciłbym do grania w gry poprzez Steam , odświeżyłbym niektóre wspomnienia i katalog gier też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest już problem Valve a samych twórców, którzy nie chcą portować swoich gier.
> Konia do wodopoju doprowadzisz, ale do picia go nie zmusisz.
>
> A jeśli chodzi o Steam Machines to i tak życzę tej konsoli jak największego sukcesu,
> bo mimo wielu, nie oszukujmy się, niedoróbek i rozczarowań sama idea takiego sprzętu
> jest zacna i jak najbardziej warta uwagi.

To właśnie problem Valve - system operacyjny tej maszynki to przysposobiony linuks. Maszynka przeznaczona do grania. Im mniej gier chodzi pod linuksem, tym mniej użyteczna ta maszynka -> mniejszy popyt. Patrz WiiU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 14:27, elmartin napisał:

Ja od razu Steam Machines nie przekreślam.
Jak już kiedys pisałem, moje konto na Steam, od niepamiętnych czasów jest zaniedbane
i katalog gier jest baaaaaaaaardzo nieaktualny, ale właśnie Steam Machines może
to zmienić.
Jeżeli to wypali, to jest szansa, że wróciłbym do grania w gry poprzez Steam ,
odświeżyłbym niektóre wspomnienia i katalog gier też.


Pytanie ile z tych gier ruszy na tej maszynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 14:31, One_of_the_Many napisał:

Pytanie ile z tych gier ruszy na tej maszynie


Tak po prawdzie, to to pytanie możesz zadać przy premierze każdej nowej konsoli. Tutaj dużym plusem będzie to, że twórcy gier szykując port pod tą konkretną konsolę będą przy okazji portować na Linuxa (przynajmniej mam nadzieję, że tak to będzie działać).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 14:38, jakubcjusz napisał:

Tak po prawdzie, to to pytanie możesz zadać przy premierze każdej nowej konsoli. Tutaj
dużym plusem będzie to, że twórcy gier szykując port pod tą konkretną konsolę będą przy
okazji portować na Linuxa (przynajmniej mam nadzieję, że tak to będzie działać).

Jaką "konkretną konsolę"? Steam Machines to nie konsola z ustandaryzowanymi bebechami. Steam Machines to po prostu nazwa, którą Valve pozwala używać twórcom "podtelewizorowych" komputerów ze SteamOSem. Popatrz chociażby na komputery, które Valve w zeszłym roku określiło mianem "pierwszej generacji": http://www.reddit.com/r/Games/comments/1ul6z4/valve_reveals_first_gen_steam_machines/cej6wx3

Poza małym rozmiarem, Steam Machines nie rozwiązują żadnego problemu PCtów. Nie są w stanie rywalizować z konsolami ani pod względem ceny, ani prostoty zakupu i użytkowania. Pomysł idiotyczny i od początku skazany na porażkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 14:38, jakubcjusz napisał:

Tak po prawdzie, to to pytanie możesz zadać przy premierze każdej nowej konsoli. Tutaj
dużym plusem będzie to, że twórcy gier szykując port pod tą konkretną konsolę będą przy
okazji portować na Linuxa (przynajmniej mam nadzieję, że tak to będzie działać).


Wracając do pierwotnego tematu elamrtina - raczej nie wróciłby on do wspomnień - trudno liczyć by ktoś zaczął portować istniejące gry na linuksa.

Ale tak, masz rację. Nie należy jednak oczekiwać, że nagle wszystkie pozycje na Steamie będzie można odpalić na tej maszynce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 14:53, Dared00 napisał:

Poza małym rozmiarem, Steam Machines nie rozwiązują żadnego problemu PCtów. Nie są w
stanie rywalizować z konsolami ani pod względem ceny, ani prostoty zakupu i użytkowania.
Pomysł idiotyczny i od początku skazany na porażkę.


Nie do końca się z tym zgadzam. Maszynka z systemem operacyjnym przysposobionym do odpalania gier jest już sporym ułatwieniem. Nie trzeba doinstalowywać bibliotek i sterowników ani jej konfigurować.

Do tego system operacyjny jest darmowy, co jednak pozwala trochę zaoszczędzić.

Podejrzewam, że w końcu Steam dogada się z producentami sprzętu i wypuści jakieś standardowe modele, których cena nie będzie wyższa niż łączna cena detaliczna samych części. Bez tego rzeczywiście cały pomysł jest dość wątpliwy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 15:04, One_of_the_Many napisał:

Nie do końca się z tym zgadzam. Maszynka z systemem operacyjnym przysposobionym do odpalania
gier jest już sporym ułatwieniem. Nie trzeba doinstalowywać bibliotek i sterowników ani
jej konfigurować.

Jak to nie trzeba instalować sterowników, jak trzeba? To nie jest jedna platforma sprzętowa, sterowniki być muszą, bo to one (+API) odpowiadają za komunikację kodu gry ze sprzętem.
W przypadku konsoli "sterowniki" też są, tylko Ty nie dostajesz aktualizacji sterowników pod tą nazwą, tylko pod nazwą firmware''u.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jak to nie trzeba instalować sterowników, jak trzeba? To nie jest jedna platforma sprzętowa,
> sterowniki być muszą, bo to one (+API) odpowiadają za komunikację kodu gry ze sprzętem.
> W przypadku konsoli "sterowniki" też są, tylko Ty nie dostajesz aktualizacji sterowników
> pod tą nazwą, tylko pod nazwą firmware''u.
>
Miałem na myśli to, że nie trzeba tego robić ręcznie tylko zajmie się tym system operacyjny

> Dopóki nikt nie zainstaluje Windowsa na tym "komputerze", to nie sądzę, żeby ktoś się
> tym zainteresował na wyższą skalę.

O ile się orientuję, to SteamOS nie przeszkadza w instalacji windowsa i niektórzy producenci chyba nawet zapowiedzieli wprowadzenie modeli z zainstalowanym windowsem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 15:04, One_of_the_Many napisał:

Nie do końca się z tym zgadzam. Maszynka z systemem operacyjnym przysposobionym do odpalania
gier jest już sporym ułatwieniem. Nie trzeba doinstalowywać bibliotek i sterowników ani
jej konfigurować.

Yup. Zupełnie jak na konsolach. Tyle, że w przypadku konsol nie trzeba zastanawiać się, czy GTX 780 jest lepszy niż R9 270 albo Titan i czy i7-4770K jest lepsze niż i7-4770R. Mam też 99,99% pewności, że gra z logiem konsoli na pudełku zadziała na owej konsoli.

Dnia 09.01.2015 o 15:04, One_of_the_Many napisał:

Do tego system operacyjny jest darmowy, co jednak pozwala trochę zaoszczędzić.

No tak, tu się zgodzę. Ale z drugiej strony, masz sprzęt do gier, na którym nie odpalisz gier od największych wydawców: Blizzarda, Ubisoftu, Activision, EA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, sam od pól roku grywam jedynie na pingwinku i nie zgodzę się, że nie ma w co grać. Aktualnie w bibliotece ponad 50 gier działających pod Linuksem i grubo ponad 50 kolejnych (must-have) na liście życzeń. I nie brakuje znanych tytułów, jak Cywilizacja 5, Metro, Dead Island, czy CS:GO. Nie wspominając już o tym, w jakim tempie baza dostępnych gier na pingwinka rośnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 15:15, Dared00 napisał:

Ale z drugiej strony, masz sprzęt do gier, na którym nie odpalisz
gier od największych wydawców: Blizzarda, Ubisoftu, Activision, EA.

I tak, i nie.
Teoretycznie możesz sobie doinstalować windowsa, to jednak jest nadal PC.

Wydaje mi się, że celem tutaj nie jest stworzenie nowej konsoli, a:

1. Uczynienie linuksa środowiskiem bardziej przyjaznym dla gracza (to załatwia sam SteamOS)
2. Uczynienie pecetów bardziej "konsolowymi" poprzez uproszczenie obsługi oraz (mam nadzieję) wprowadzenie wydajniejszego, pod kątem gier, oprogramowania
3. Przeniesienie "giercowania" na linuksy z windowsów. Co jak co, ale windows sam zżera sporo zasobów, ma mnóstwo problemów z kompatybilnością i kosztuje kupę kasy. Myślę, że wszystkim by nam wyszło na dobre gdyby linuks stał się dominującym systemem do gier

Liczę również na:
4. Wprowadzenie modeli komputerów (sprzętu) z myślą o grach, bez wciskania podrzędnych podzespołów, zamiast lepszych i tańszych odpowiedników, oraz podbijania ceny znacznie powyżej łącznej ceny samych części. Do tej pory, jeśli ktoś chciał mieć dobrego kompa do gier to albo musiał sam wybierać części albo sporo dopłacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Steam Machines to PC w ubranku konsoli, nic więcej i nic mniej.
Co do Linuxa... Powiem tak: na chwilę obecną żadne distro (no może poza Ubuntu i jego pochodnymi) nie jest tak przyjazne wszystkim newbie jak Winda. I żaden każual mając do wyboru kafelki i pingwina nie zdecyduje się na drugą opcję. Dlaczego? Bo Windows jest po prostu wygodniejszy. Dlatego SteamOS w założeniu jest czymś do bólu prostym, ale jednocześnie genialnym - Linux specjalnie pod gry i pod Steama. Ale, jak już było mówione w topicu, gier jest wciąż zbyt mało. To wszystko rośnie w ślimaczym tempie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2015 o 15:39, Driftwood napisał:

Nie wspominając już o tym, w jakim tempie baza dostępnych gier na pingwinka rośnie.


Dokładnie, mam nadzieję, że Valve przyczyni się w jakimś stopniu do dalszego rozwoju i wsparcia dla tego systemu. Gier jest coraz więcej, do tego część z nich można odpalić przy pomocy Wine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować