Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Przegląd projektów rodzimych studiów - sprawdzamy ile gier powstaje w Polsce

25 postów w tym temacie

> macie błąd przy dacie premiery Wiedźmina

Dzięki za zwrócenie uwagi. Informacje od CDP RED otrzymałem jeszcze przed zmianą daty premiery, stąd taka sytuacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Draw Football od Encore Games powstaje także dla OSX (czy jak wolicie Mac). To informacja z pierwszej reki, bo to ja robię cały kod. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszedłem sobie na na stronę Calaris i... czy moje wrażenie, że kiedyś istniało to pod nazwą Mirage Interactive jest słuszne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Reality Pump ma 3 tajne projekty, które po kolei będą realizowane"
Błagam niech to w końcu będzie nowy Earth...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tabasco chyba już ponad dwa lata temu zapowiedziało BRUCE, szkoda, że teraz jest o tym zupełnie cicho, bo w platformer w klimacie noir chętnie bym zagrał.

Transmigration: Into Darkness Peering - to zupełnie ciekawie zapowiadająca się gra, którą na pewno sprawdzę, na plus przemawia też to że za projektem stoi twórca Soldata, w którego kiedyś przegrałem spoooooro godzin.

Tormentum: Dark Sorrow - ciekawie zapowiadająca się przygodówka w epickim settingu, jeśli będzie w niej więcej główkowania niż elementów hidden objects to będę zachwycony.

Reszta to raczej "meh", albo tytuły, które widzę po raz pierwszy w życiu, możliwe jednak, że i jakieś perełki z tego wszystkiego powstaną, taką mam przynajmniej nadzieję. Oby jak najmniej krapiszów pokroju Cargo 3 z końcówki zeszłego roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na cholerę uwzględnia się coś takiego jak TAJNY PROJEKT. Zero informacji a wręcz zakłamują to ile faktycznie jest tworzonych gier. Tajny projekt może powiedzieć każdy i ile chce.

Do tego jako że tajny projekt nie zobowiązuje więc pewnie 30% jak nie więcej to puste dwa wyrazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że branże gier w Polsce się rozwijają, ale nie oszukujmy się.. Wybijają się tylko te marki, które są dobrze zrobione i mają odpowiedni marketing tutaj i na świecie. W większości nie znam tych developerów i trudno się dziwić, skoro produkują buble lub ostatecznie małe gry dla niszowych graczy. Liczą się studia, które oferują coś i które mają b. duży kapitał na produkcję. Obecnie liczy się tylko CDP, Techland czy Ci, które mimo odstawianej lipy trzyma się jakoś na rynku. Jeśli istniały jakieś ciekawe studia to zostały one wchłonięte przez inne studio i włączone do koncernu jak PCF. Jest nas słychać na świecie, ale to ciągle za mało. Daleko jeszcze nam do innych koncernów.

I coś do autora. Skoro bierzesz pod lupę powstające projekt to proszę o dokładne informację. Jeśli jakieś studio robi z tego tajemnice "Top Secret" to trzeba olać i skreślić go z tej listy. "Tajny Projekt" - mi nic nie mówi i może to być wszystko i nic. Nie należy tego w ogóle brać pod uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2015 o 15:29, Fang napisał:

"Reality Pump ma 3 tajne projekty, które po kolei będą realizowane"
Błagam niech to w końcu będzie nowy Earth...


Oj z chęcią znów poprowadziłbym Lunar Corporation do akcji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Fajnie, że branże gier w Polsce się rozwijają, ale nie oszukujmy się.. Wybijają się tylko
> te marki, które są dobrze zrobione i mają odpowiedni marketing tutaj i na świecie. W
> większości nie znam tych developerów i trudno się dziwić, skoro produkują buble lub ostatecznie
> małe gry dla niszowych graczy. Liczą się studia, które oferują coś i które mają b. duży
> kapitał na produkcję. Obecnie liczy się tylko CDP, Techland czy Ci, które mimo odstawianej
> lipy trzyma się jakoś na rynku. Jeśli istniały jakieś ciekawe studia to zostały one wchłonięte
> przez inne studio i włączone do koncernu jak PCF. Jest nas słychać na świecie, ale to
> ciągle za mało. Daleko jeszcze nam do innych koncernów.
>
> I coś do autora. Skoro bierzesz pod lupę powstające projekt to proszę o dokładne informację.
> Jeśli jakieś studio robi z tego tajemnice "Top Secret" to trzeba olać i skreślić go z
> tej listy. "Tajny Projekt" - mi nic nie mówi i może to być wszystko i nic. Nie należy
> tego w ogóle brać pod uwagę.

No nieprawdą jest, że ciekawe studio byłoby wchłonięte przez inne duże studio. Jak studio chce to zostanie wchłonięte. Jeśli woli zostać niezależne to zostaje i robi gry jakie chce. Patrz np. 11 Bit. Studio rozwija się od stosunkowo małego, robi gry na światowym poziomie i nie widać żeby chciało zostać częścią CDP czy innego wieloryba.

No i czemu uważasz, że liczą się tylko studia z wielkim kapitałem? Jakby tak było to te mniejsze by nie istniały. Skoro istnieją to znaczy, że zarabiają, bo przecież developerzy nie pracują za darmo ;)

No i co do Tajnego Projektu, to czemu miałoby tego nie być w zestawieniu? Studio nie może od razu mówić co robi, bo to może zaszkodzić projektowi, czyli przynieść mniejsze zyski, albo pogrzebać projekt zanim go skończą. No i nawet Tajny Projekt czasem w tym zestawieniu sporo mówi. Choćby przybliżoną datę ukońćzenia, czy platformy na jakie ma być wydane. To już całkiem wartościowe info. Dobrze wiedzieć ilu polskich devów zamierza wydawać na PS4 czy XBOne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak miałem z 8 lat i myślałem czy są jakieś znane Polskie gry XD Powiem tak - o takiej sytuacji jaka jest teraz z 11 lat temu można było o tym tylko marzyć. Wtedy był bodajże tylko Painkiller. Wyrosło sporo Polskich studiów a dwa mają już naprawdę znane i duże marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2015 o 15:02, Noxbi napisał:

Wszedłem sobie na na stronę Calaris i... czy moje wrażenie, że kiedyś istniało to pod
nazwą Mirage Interactive jest słuszne?


Tak, jest słuszne. Pisałem nawet o tym swoim artykule na gramsajcie. Cytuję:

"[...] założone w 1988 jako Mirage Software – które zajmowało się dystrybucją oprogramowania, początkowo na Atari i C64, z czasem przerzucając się na Amigę oraz PC. W pierwszej połowie lat 90. zaczęli sami opracowywać programy użytkowe oraz proste gry."

"[... ] za grę odpowiadały trzy studia: dwa oddziały Mirage Media (warszawski i łódzki) oraz CSS z siedzibą w Toruniu."

"Natomiast Corwin Software Studios niedługo przed premierą Mortyra zostało włączone do Mirage. Zaczęli oni wkrótce pracować nad Nine oraz Another War. W kwietniu 2000 doszło jednak do czegoś nieprawdopodobnego: Mirage Media połączyło się z IPS Computer Group – największym rywalem, obok CD Projektu. Powstał twór o nazwie IM Group, który rok później przekształcił się w Cenegę. Większość programistów założyła w 2001 roku studio Mirage Interactive, które skupiło się już wyłącznie na developingu. Studio przestało istnieć pięć lat później. Część twórców przeszła do T7 Games, inni do Calaris Games – dawniej znanego jako TSA. Obecnie większość z nich jest skupiona w firmie Silden, której zawdzięczamy choćby nieosławioną serię Chernobyl."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja to bym z chęcią zagrał w nowego earth''a bo od ostatniej części trochę wody w wiśle już upłynęło. zagrałbym również w chrome2 ale techland chyba zapomniał o tej marce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować