Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Resident Evil HD - wymagania sprzętowe

18 postów w tym temacie

Hmm... gra, która nadal wygląda jakby z powodzeniem poszła na Game Cube i mająca statyczną kamerę (!) wymaga 4-rdzeniowego procesora 4 GB RAM i HD6950 i to mają być "niezbyt wygórowane" wymagania? Może nie są przesadnie duże w porównaniu do najnowszych produkcji, ale to jakby powiedzieć, że żłopiący 12 l benzyny Polonez nie pali dużo, kiedy porówna się go do Ferrari...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Hmm... gra, która nadal wygląda jakby z powodzeniem poszła na Game Cube i mająca statyczną
> kamerę (!) wymaga 4-rdzeniowego procesora 4 GB RAM i HD6950 i to mają być "niezbyt wygórowane"
> wymagania? Może nie są przesadnie duże w porównaniu do najnowszych produkcji, ale to
> jakby powiedzieć, że żłopiący 12 l benzyny Polonez nie pali dużo, kiedy porówna się go
> do Ferrari...

Nie we wszystkich ujęciach w tym tytule kamera jest statyczna. Podałeś te zalecane a jestem pewien, że na wiele słabszym sprzęcie będzie śmigać bez przycinki.
PS - od kiedy GameCube obsługiwać zaczął 1080p ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Nie we wszystkich ujęciach w tym tytule kamera jest statyczna. Podałeś te zalecane a
> jestem pewien, że na wiele słabszym sprzęcie będzie śmigać bez przycinki.
> PS - od kiedy GameCube obsługiwać zaczął 1080p ?

Przecież ta gra nie pójdzie 1080p tylko 720p - patrz zalecana rozdzielczość ekranu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2015 o 13:14, sylwasss napisał:

Zapłon newsmani na tym serwisie mają rewelacyjny. Wymagania zostały podane 3 dni temu
już.


Oj tam, oj tam.
Nie chcieli denerwować nikogo przed weekendem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wymagania "z czapy" wzięte.
W kwestii czysto technologicznej - przecież to jest port z GC, dodatkowo wcale niespecjalnie podpicowany. Pojawia się pytanie czy czasem ten tytuł, na który niejeden fan serii czeka (bo to najlepszy remake klasyki jaki kiedykolwiek powstał imho), nie będzie jakimś crapem optymalizacyjnym który zacznie grymasić nawet na sprzęcie przebijającym te wymagania kilkukrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1080p, podbita grafika (efekty, tekstury, geometria praktycznie niezmieniona), czteroletnia karta w wymaganiach. Jak dla mnie w normie. Wersja na GC mocno się graficznie zestarzała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Hmm... gra, która nadal wygląda jakby z powodzeniem poszła na Game Cube i mająca
> statyczną
> > kamerę (!) wymaga 4-rdzeniowego procesora 4 GB RAM i HD6950 i to mają być "niezbyt
> wygórowane"
> > wymagania? Może nie są przesadnie duże w porównaniu do najnowszych produkcji, ale
> to
> > jakby powiedzieć, że żłopiący 12 l benzyny Polonez nie pali dużo, kiedy porówna
> się go
> > do Ferrari...
>
> Nie we wszystkich ujęciach w tym tytule kamera jest statyczna. Podałeś te zalecane a
> jestem pewien, że na wiele słabszym sprzęcie będzie śmigać bez przycinki.
> PS - od kiedy GameCube obsługiwać zaczął 1080p ?
No tak, ale skoro takie są zalecane, to widać gra wymaga takiego kompa do optymalnego działania. Nie, GC nie obsługuje 1080p, ale większa rozdziałka raczej nie uzasadnia potrzeby aż tak mocnego sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2015 o 16:38, Dracule-Mihawk napisał:

Normalne wymagania.

P.S. Ta karta to 3 stówki kosztuje co jest w zalecanych :).

Normalnie - nienormalne. Jakie wymagania miały gry, które jednocześnie były na PC i GC? Taki RE4 miał zalecane Pentium 4 2,4 GHz, 512 MB RAM i grafikę z 256 MB... Wygląda gorzej od RE HD? Inna sprawa, że w RE4 HD wymagania też pofrunęły w kosmos w porównaniu do wersji nie-HD. Taka przykra prawda - gra działająca na konsoli mającej CPU 485 MHz wymaga PC z 2,4 GHz, a po dodaniu "HD" potrzebuje 4 rdzeni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a) 640x480, jeżeli nie mniej. 30FPS w wersji na GameCube. 1080p @ 60FPS w wersji PCtowej. 13,5 raza więcej pikseli na sekundę
b) http://www.gamespot.com/articles/resident-evil-remake-screenshot-comparisons/1100-6423722/
c) wysokopoziomowe API na PC robi swoje, API GC w porównaniu do tego ma praktycznie zerowy narzut.
d) niektóre efekty wymagają ogromnej mocy GPU w porównaniu do ich prostszych odpowiedników stosowanych lata temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> a) 640x480, jeżeli nie mniej. 30FPS w wersji na GameCube. 1080p @ 60FPS w wersji PCtowej.
> 13,5 raza więcej pikseli na sekundę
> b) http://www.gamespot.com/articles/resident-evil-remake-screenshot-comparisons/1100-6423722/
> c) wysokopoziomowe API na PC robi swoje, API GC w porównaniu do tego ma praktycznie zerowy
> narzut.
> d) niektóre efekty wymagają ogromnej mocy GPU w porównaniu do ich prostszych odpowiedników
> stosowanych lata temu.
>

Wreszcie ktoś napisał z sensem.
Swoją drogą Capcom poprawiał poprawioną już wersję z WII jeśli dobrze pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Graficznie to jest poziom RE5 którego wymagania wyglądały +/- tak :

Core 2 Quad 2.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 9800 lub lepsza)

Więc nie - nie jest tu tak różowo jak to malujesz drogi kolego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2015 o 17:55, Doomann napisał:

> Normalne wymagania.
>
> P.S. Ta karta to 3 stówki kosztuje co jest w zalecanych :).
Normalnie - nienormalne. Jakie wymagania miały gry, które jednocześnie były na PC i GC?
Taki RE4 miał zalecane Pentium 4 2,4 GHz, 512 MB RAM i grafikę z 256 MB... Wygląda gorzej
od RE HD? Inna sprawa, że w RE4 HD wymagania też pofrunęły w kosmos w porównaniu do wersji
nie-HD. Taka przykra prawda - gra działająca na konsoli mającej CPU 485 MHz wymaga PC
z 2,4 GHz, a po dodaniu "HD" potrzebuje 4 rdzeni...


Radzę się przyzwyczaić że 9800 GT i karty nie mające DX11 nie będą już ani w minimalnych a już na bank w zalecanych. Całą reszte wyjaśnił Henrar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.01.2015 o 19:34, Henrar napisał:

a) chodził na tej konfiguracji w 60FPS @ FHD?


Ano chodził, na nieco lepszej na tamte czasy [ujmijmy jednej z dwóch topowych] chodził nawet jak odrzutowiec :)

Dnia 12.01.2015 o 19:34, Henrar napisał:

b) nie wiemy, co się dzieje "pod spodem" w REmake ;)


No nie wiemy.
Żeby było jasne - nie mam bólu dupska o jakieś zawyżane wymagania, nie oczekuję tez, że dalej będą nam w wymaganiach podawać karty z przed 6ciu lat, chodzi tylko o takie konkretne przypadki, gdzie zarówno silnik [bo to wszystko w gruncie rzeczy jedzie na jednym silniku od lat] gry jak i jej oprawa wizualna stoją w miejscu a wymagania dziwnym trafem idą do przodu. Pojawia się proste pytanie - czy chodzi o lobbowanie technologi [jak zawsze :)] czy devsi zatracili do końca zdolność zrobienia przyzwoitego portu na PC i nieudolności w optymalizacji gier chcą nadrabiać mocą sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować