Zaloguj się, aby obserwować  
Ring5

Total War: Warhammer

77 postów w tym temacie

Również wyczekuję preloadu dla tej gry od gram.pl.
W sumie jest to jedyna giera, która jeszcze mnie "rusza" jako growego "dziadka" zmierzającego nieuchronnie ku 40tce :), na pohybel żonie moja kolekcja wszelkich WFB i WFRP gadżetów, armijek, rulebooków, armybooków, dodatków, ciągle rośnie .
A mając w ciepłym wspomnieniu nieprzespane letnie noce , hen w czasach początków liceum, lata temu nad Dark Omenem czy Shadow of the Horned Rat oraz "zabójstwo" systemu WHFB przez Games Workshop w zeszłym roku, żywię nieśmiałą nadzieję na poczucie jeszcze raz "tego czegoś" co trzymało mnie do samiutkiego końca Dark Omen przy monitorze i co później wpłynęło na w zasadzie kilkudziesięcioletnie :) już zamiłowanie do tego jedynego w swym rodzaju uniwersum.
Może nawet GW skruszone przez sukces i dobrą sprzedaż TW:WH jakoś przywróci Stary Świat Młotka do życia i znów zacznie produkować armie i materiały do jednego z najciekawszych uniwersów rpg i bitewniaków jakie kiedykolwiek powstały.
Ten szajs w postaci Age of Sigmar nawet ciężko nazwać i patrzeć na to badziewie, chyba nie wiedzieli co zrobić z resztkami materiału po WHFB i z resztek odlali trochę tego czegoś. WARHAMMERZE FANTASY BATTLE - WRACAJ !!!!!!!!!!!!

20160521000359389

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pięknie proszę Gram.pl

Rozdajcie klucze w poniedziałek.
Inne sklepy to robią to i wy możecie.

Gra się sama nie pobierze 24-tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za kod dzisiaj !

Gra zacznie działać jutro o 9:00 polskiego czasu. - informacja 100% od CA. Steam mówi co innego ale CA potwierdza że Steam podaje złą godzinę.

będę miał jutro 3 godzinki grania przed pracą ; ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno gra jest robiona pod karty AMD i właściciele kart Nvidii muszą czekać na patcha i nowe sterowniki - prawda to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2016 o 12:28, lis_23 napisał:

Podobno gra jest robiona pod karty AMD i właściciele kart Nvidii muszą czekać na patcha
i nowe sterowniki - prawda to?


[ironia on] Oczywiście. W końcu każdy wie że należy zignorować 60% rynku kart graficznych przy wydawaniu gry. [/ironia off]

Ale już na serio - z pokazów przedpremierowych wiem tyle że ten tytuł będzie niegrywalny w najwyższych detalach w największych bitwach bo jeszcze nie będzie obsługi DX12. Chyba że za płynność uważasz okolice 20-25 klatek na GTX''ie 1080 + podkręconym 4790K jeśli zdecydujesz się zagrać 4v4. A podejrzewam że nawet po wprowadzeniu tej łatki musiałbyś mieć i7-5820k, wymagania co do procka są potworne (choć powtórzę - znacznie spadają w normalnej rozgrywce!).

Potem wychodzi łatka pod DX12 i zgodnie z tym co twierdzą sami twórcy - wydajność znacznie wzrośnie. Zakładając oczywiście że dana karta dobrze wspiera DX12. Co w przypadku GeForce''ów 9xx jest... dyskusyjne.

Tutaj samo info od producenta co dodali:
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/4kapcs/total_war_warhammer_optimisation_blog_working/

Osobiście nastawiałbym się na wyniki pokroju Ashes of Singularity lub najnowszego Hitmana biorąc pod uwagę że twórcy współpracowali z AMD. Czyli niewielkie zyski na GeForce''ach i 30%+ skoki w górę dla Radeonów.

A tu przedpremierowe testy wydajności pod DX12 (z tym że to jest benchmark który nie obciąża procesora tak bardzo jak największe bitwy):

http://www.pcworld.com/article/3073538/software-games/total-war-warhammer-directx-12-performance-preview-radeon-reigns-supreme.html

Z tego co widzę GTX980 wyciąga wówczas te 52 klatki w FullHD więc chyba nie jest źle (choć przegrywanie z R9 390 kosztującym o 600 zł też nie cieszy).

Ogółem - możesz kupować teraz, problemem i tak w tej grze staje się procesor a nie karta graficzna (a tego ani AMD ani Nvidia ci nie poprawi sterownikami). Tylko radzę unikać najwyższych detali jeśli planujesz grać więcej niż 2v2 ale poza tym tytuł jest nieźle zoptymalizowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.05.2016 o 17:13, ziptofaf napisał:


Ale już na serio - z pokazów przedpremierowych wiem tyle że ten tytuł będzie niegrywalny
w najwyższych detalach w największych bitwach bo jeszcze nie będzie obsługi DX12.
Chyba że za płynność uważasz okolice 20-25 klatek na GTX''ie 1080 + podkręconym 4790K
jeśli zdecydujesz się zagrać 4v4. A podejrzewam że nawet po wprowadzeniu tej łatki musiałbyś
mieć i7-5820k, wymagania co do procka są potworne (choć powtórzę - znacznie spadają w
normalnej rozgrywce!).

Ekhm ... nie gram w multi, tylko kampania single player, czyli powinno być ok?

Dnia 25.05.2016 o 17:13, ziptofaf napisał:

Ogółem - możesz kupować teraz (...)


Już zakupiłem, ale jeszcze nie grałem, więc trochę za późno ;) To będzie mój pierwszy TW, więc bardziej martwię się tym, czy załapię jak się w to gra ;) w ostateczności, jeśli zmienię GPU to powinno być lepiej, a jak przejdę na W10 i wydadzą tę łatkę pod DX12 to powinno być jeszcze lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.05.2016 o 00:20, lis_23 napisał:

Już zakupiłem, ale jeszcze nie grałem, więc trochę za późno ;) To będzie mój pierwszy
TW, więc bardziej martwię się tym, czy załapię jak się w to gra ;) w ostateczności, jeśli
zmienię GPU to powinno być lepiej, a jak przejdę na W10 i wydadzą tę łatkę pod DX12 to
powinno być jeszcze lepiej.


Zmiana GPU nie pomaga w tej grze. Jak pisałem - ten tytuł wymaga olbrzymiej mocy procesora. Możesz sobie i 3x GTX1080Ti wsadzić, ilość klatek pewnie by nawet spadła. Akurat już dziś widziałem takie mądre recenzje mówiące jak im ta gra źle działa na GTX''ie 980 (o nie, spada do 35 klatek :D) i 4790K. To o czym nie wspomnieli to 100% obciążenia rdzeni CPU:
http://puu.sh/p5wQE/c157cc17df.jpg

Ot, są gry które wymagają bardzo mocnej grafiki, są też takie które do szczęścia potrzebują 4.5 GHz i7-5820k. To jest ten drugi przypadek - jak chcesz największych bitew i multiplayera to przygotuj się na na to że mało który PC da radę w ultra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Seria Total War już od dawna jest znana z tego, że potrafi zarżnąć procesory, a karty graficzne mają wolne :D

Rada na to jest bardzo prosta - zmniejszyć nieco skalę bitew (na szczęścię tworcy dają taką możliwość). Można oczywiście zainwestować w lepszy procesor, choć też nie wiem na ile to pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.05.2016 o 09:37, ziptofaf napisał:


Ot, są gry które wymagają bardzo mocnej grafiki, są też takie które do szczęścia potrzebują
4.5 GHz i7-5820k. To jest ten drugi przypadek - jak chcesz największych bitew i multiplayera
to przygotuj się na na to że mało który PC da radę w ultra.


Jak już pisałem, w multi nie gram, więc czy w kampanii single player też będą takie problemy, czy nie?
Ja nawet nie wiem, co to jest to 4v4? 4 graczy na 4? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.05.2016 o 11:42, lis_23 napisał:

Ja nawet nie wiem, co to jest to 4v4? 4 graczy na 4? ;)

Tak. To są największe bitwy jakie się da zobaczyć w tej grze i wówczas o płynności możesz zapomnieć. Zależnie od ustawień to będzie bowiem ponad 8000 jednostek tłukących się naraz.

Pełne 1v1 to 20v20 jednostek (a jednostka w tej grze oznacza oddział od 10 do 60 osobnych postaci) i jak łatwo policzyć - w czymś takim da się dobić do okolic 1500-2000 postaci naraz. I jak będziesz mieć bitwy w tej skali to też już się szykuj na ściny, niepodkręcony 4790k nie wytrzyma. Podejrzewam że parę razy w kampanii takie coś się zdarzy. Do okolic tysiaka jest okej (czyt. poniżej 40 klatek nie zlecisz w ultra) ale potem mało który procesor i GPU wyrabia a ilość klatek zaczyna spaaaadaaaać.

O, PurePC właśnie wrzuciło test wydajności, sam zobacz na co konkretnie możesz liczyć przy swoim sprzęcie:
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_total_war_warhammer_directx_12_directx_11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.05.2016 o 10:44, pawbuk napisał:

Seria Total War już od dawna jest znana z tego, że potrafi zarżnąć procesory, a karty
graficzne mają wolne :D


A to ja wiem :P
Trochę w Total Wary jednak grałem, fakt że jeszcze nie w tego. I tak ponoć jest lepiej z Warhammerem niż z Attylą.

Ale nie powiem, to skalowanie z procesorami w DX11 jest brutalne:
http://puu.sh/p5Dzg/803f941e25.png

Dnia 26.05.2016 o 10:44, pawbuk napisał:

Rada na to jest bardzo prosta - zmniejszyć nieco skalę bitew (na szczęście tworcy dają
taką możliwość).

A to prawda! Tylko że jest sporo osób które uznają że muszą mieć pełne ultra i nie ma zmiłuj. I takim osobom będzie co najmniej ciężko bo z niepodkręconych jednostek to chyba tylko 5960x miałby szanse :P

Dnia 26.05.2016 o 10:44, pawbuk napisał:

Można oczywiście zainwestować w lepszy procesor, choć też nie wiem na ile to pomoże.

Z tego co widzę to znacząco - różnica między 2 rdzeniami a 4 to 50%. Nawet między i5 a i7 jest wyraźny 15% wzrost wydajności (więc gra na pewno potrafi wykorzystać więcej niż 4 rdzenie). Biorąc pod uwagę więc skalowanie to płynność rzędu 30-35 klatek zapewne dałoby radę uzyskać (pod DX11 i w największych bitwach, pod DX12 jeszcze się nie da ocenić) na i7-6700k @ 4.7 GHz bądź i7-5820k @ 4.2 GHz. Sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>

Dnia 26.05.2016 o 12:19, ziptofaf napisał:


O, PurePC właśnie wrzuciło test wydajności, sam zobacz na co konkretnie możesz liczyć
przy swoim sprzęcie:
http://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_total_war_warhammer_directx_12_directx_11


Z tego co piszą, to nawet I7-4790K podkręcony do 4500 MHz podczas tych największych starć w multi ma 28 kl/s, więc i podkręcanie niewiele da, a do singla producent podaje m.w. moją konfiguracje:

Konfiguracja bezstresowa (1920x1080 / 60 FPS / Ultra):

Intel Core i7-4790K 4.0 GHz
AMD Radeon R9 Fury X 4 GB / NVIDIA GeForce GTX 980 4 GB
8 GB pamięci operacyjnej
35 GB wolnego miejsca na dysku
Windows 7 / 8.1 / 10 64-bit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.05.2016 o 13:09, ziptofaf napisał:

Producent sobie to napisał ale sami gracze o takim sprzęcie miewają spadki do okolic
30 klatek :P
https://www.youtube.com/watch?v=AxmQfWT2GXs

I to JEST singleplayer.


Ale ja nigdzie nie pisałem, że muszę mieć 60 kl/s ( w ogóle nie rozumiem wojny o kl/s ... na PS4 jest 30 kl/s i gra się ok ), 30 kl/s jest ok - w TES V na modach grałem w 20 kl/s i też było ok ;) Chyba, że na prawdę będzie cięło, ale to się zobaczy podczas rozgrywki.

P.S: a co z trybem turbo I7-4790K?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.05.2016 o 13:14, lis_23 napisał:

Ale ja nigdzie nie pisałem, że muszę mieć 60 kl/s ( w ogóle nie rozumiem wojny o kl/s
... na PS4 jest 30 kl/s i gra się ok ), 30 kl/s jest ok - w TES V na modach grałem w
20 kl/s i też było ok ;) Chyba, że na prawdę będzie cięło, ale to się zobaczy podczas
rozgrywki.


Stabilne 30 kl/s w tego typu grze jest ok, jednak spadki już do 25 kl/s będą pewną uciążliwością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.05.2016 o 13:24, pawbuk napisał:


Stabilne 30 kl/s w tego typu grze jest ok, jednak spadki już do 25 kl/s będą pewną uciążliwością.

No nic. Ja procesora nie podkręcę, bo się na tym nie znam i nawet nie wiedziałbym od czego zacząć. Gościu, który mi składa kompa tak mi podkręcił I5-2500K, że miałem pokaz blue screenów, a każdy kogo pytam twierdzi, że podkręcanie to tak wielka sztuka, że oni nie chcą się za to brać, a na dodatek jest to nieopłacalne i niepotrzebnie obciąża sprzęt i niszczy procesor. A skoro nawet na podkręconym procku jest 28 kl/s to może i jest ciut racji w tej nieopłacalności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.05.2016 o 13:33, lis_23 napisał:

No nic. Ja procesora nie podkręcę, bo się na tym nie znam i nawet nie wiedziałbym od
czego zacząć. Gościu, który mi składa kompa tak mi podkręcił I5-2500K, że miałem pokaz
blue screenów, a każdy kogo pytam twierdzi, że podkręcanie to tak wielka sztuka, że oni
nie chcą się za to brać, a na dodatek jest to nieopłacalne i niepotrzebnie obciąża sprzęt
i niszczy procesor. A skoro nawet na podkręconym procku jest 28 kl/s to może i jest ciut
racji w tej nieopłacalności?


Tak to jest jak się rozmawia z ignorantami. W tej chwili podkręcanie to żadna sztuka, jest to naprawdę bardzo proste, w sieci jest cala masa poradników jak to dokładnie zrobić - byle głąb sobie z tym poradzi.
Miałeś BSoDy, bo ktoś, kto podkręcał Ci procesor nie zmienił napięcia - świadczy to tylko o tej osobie i znajomości tematu.

Co do oplacalności OC - ja bym tam 20% wzrostem wydajności nie pogardził, ale Ty najwyraźniej wolisz dopłacić kilkaset złotych do nowego, wydajniejszego procka. Co kto lubi...
A szkodliwość... Być może wyraźnie ją widać przy ekstremalnym podkręcaniu na ciekłym azociel ub helu, ale przy normalnym OC na powietrzu lub wodzie większej różnicy nie ma. Wydaje mi się, że siedzenie na stockowym napięciu i boxowym coolerze jest bardziej szkodliwe niż na podręconym o 10-20% procku i dobrym customowym LC.

Do tej gry podkręcenie procesora jest naprawdę dobrym pomysłem, skoro on jest tu wąskim gardłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.05.2016 o 13:46, pawbuk napisał:


Dnia 26.05.2016 o 13:46, pawbuk napisał:

Miałeś BSoDy, bo ktoś, kto podkręcał Ci procesor nie zmienił napięcia - świadczy to tylko
o tej osobie i znajomości tematu.

Tak, podbił częstotliwość ale nie zmienił napięć ;)

Dnia 26.05.2016 o 13:46, pawbuk napisał:

Co do oplacalności OC - ja bym tam 20% wzrostem wydajności nie pogardził, ale Ty najwyraźniej
wolisz dopłacić kilkaset złotych do nowego, wydajniejszego procka. Co kto lubi...


Nie, nawet nie rozważam wymiany procesora, jak i pozostałych podzespołów, poza kartą grafiki, HDD i ewentualnie chłodzenia procka i monitora, jeżeli sprzedałbym korzystnie obecny i znalazł w miarę niedrogi i porządny odpowiednik w wyższej rozdzielczości ( niestety, Eizo są dosyć drogie, w granicy nawet 4 tys. zł ).

Dnia 26.05.2016 o 13:46, pawbuk napisał:

Wydaje mi się, że siedzenie na stockowym napięciu i boxowym coolerze jest bardziej szkodliwe
niż na podręconym o 10-20% procku i dobrym customowym LC.

Do tej gry podkręcenie procesora jest naprawdę dobrym pomysłem, skoro on jest tu wąskim
gardłem.


Przeglądam teraz neta i znalazłem takie wartości dla 4500 GHz:

(1,25v, mnoznik x45, napiecie RING 1,18-19v)

jeszcze bym tylko musiał wiedzieć, gdzie i jak to zmienić i jakie chłodzenie procka zakupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować