Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Aktualnie Wiedźmin 3 działa w 1080p na PlayStation 4 oraz 900p na Xboksie One

39 postów w tym temacie

Dnia 27.01.2015 o 16:57, Rick napisał:

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=90021

Nie tyle, że ma być blokada, ale na rekomendowanych gra ma wyciągać 30fps :P


http://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=1132&STR=4
"Myślę, że będziemy wyświetlać 30 klatek. Do samego końca zamierzamy pracować nad wydajnością, to niezwykle istotne, maszyny są bardzo zróżnicowane."

Ja odczytuję powyższą wypowiedź jako: "na chwilę obecną stabilne 30 możemy raczej zagwarantować". Nikt nie powiedział, że okazjonalnie nie osiągniemy granicy 40-60...
Chciałbym także wiedzieć, o jakiej rozdzielczości mówimy, AA i ustawieniach w ogóle (sprzętożerne, acz subtelne dodatki włączone czy nie?). Bez tych informacji dyskusja będzie po prostu jałowa i pozbawiona sensu. "Gdybać" sobie możemy, tylko czemu ma to służyć?

Weźcie kilka głębokich wdechów, nie panikujcie na zapas i czekajcie do premiery. Praktycznie każdy wątek z gatunku "podano wymagania sprzętowe X"/"Y działać będzie w 900p" zmienia się w pożałowania godny pokaz histerii, a niejednokrotnie okazywało się przecież, że rozdzieranie szat czy rozdrapywanie policzków wzorem zawodowych płaczek babilońskich było przedwczesne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Idę o zakład, że prędzej czy później ktoś obejdzie blokadę 30fps na PC. Świetnym przykładem
> jest Dead Rising 3.
Każda gra ma ominiętą blokadę:
DA INQ
NFS RIVALS
MW 2012
DR 3
RYSE więc i Wiedźmakowi ją zniosą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiadomo to grali na GTX 980 na high detalach bo ultra były zablokowane - ultra to głównie bajery nvidia ponoć i nieśmiertelny Ubersampling.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, póki co trzeba odróżnić stwierdzenia "gra będzie chodziła w 30 klatkach na sekundę" od "prawdopodobnie gra będzie chodziła w 30 klatkach na sekundę". Nie ma co gdybać, bo jeszcze mają ten czas do końca marca na dopieszczanie, zobaczymy jak to będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, na PC olali optymalizację bo napalony gracz kupi sobie nowy sprzęt żeby tylko zagrać w HD, a tu muszą się napocić by uzyskać 1080p. Och jak mi ich szkoda...

U mnie w pracy prawie każdy mówi o Wiedźminie 3. I prawie każdy powatrza, że nie kupi bo mu nie pójdzie a nowego kompa nie kupi. Brawo CDP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ;) Na Gamestar można było znaleźć wstępniaka na wszystkie trzy platformy- wiadomo jedynie, że tekstury w wersji na ps4 są bliskie ustawieniom high na pc (bliskie, co może być też spowodowane użyciem typowego dla konsol obecnej generacji, leciwego już FXAA), zatem nie startujemy z samego dna ;) Miks średnich i wysokich brzmi prawdopodobnie, jeśli RED naprawdę solidnie przyłożyło się do optymalizacji wersji konsolowych to oczywistym jest, że mogą działać wydajniej i stabilniej niż zbliżony konfig pc;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2015 o 21:17, kodi24 napisał:

Raczej nie ;) Na Gamestar można było znaleźć wstępniaka na wszystkie trzy platformy-
wiadomo jedynie, że tekstury w wersji na ps4 są bliskie ustawieniom high na pc (bliskie,
co może być też spowodowane użyciem typowego dla konsol obecnej generacji, leciwego już
FXAA), zatem nie startujemy z samego dna ;) Miks średnich i wysokich brzmi prawdopodobnie,
jeśli RED naprawdę solidnie przyłożyło się do optymalizacji wersji konsolowych to oczywistym
jest, że mogą działać wydajniej i stabilniej niż zbliżony konfig pc;

według ich relacji niektóre tekstury i efekty graficzne nie są takie samej jakości na konsolach jak na PC. I faktycznie wiele serwisów przyznało że pierwsza różnica to AA w grze w zależności od wersji. Wiadomo jakie niby to efekty graficzne zostały zablokowane -> ubersampling, Futra i włosy oraz prawdopodobnie wszystkie efekty którymi Nvidia się chwalila włącznie z AMD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.01.2015 o 21:30, Numenpl napisał:

według ich relacji niektóre tekstury i efekty graficzne nie są takie samej jakości na
konsolach jak na PC.


Domyślam się, dlatego stawiam na miks a nie totalne "low", o które pytał kolega ;)

Dnia 27.01.2015 o 21:30, Numenpl napisał:

I faktycznie wiele serwisów przyznało że pierwsza różnica to AA
w grze w zależności od wersji.


Pewnie FXAA, przy takich wymaganiach silnika nie widzę innej opcji (no i budżet);

Dnia 27.01.2015 o 21:30, Numenpl napisał:

Wiadomo jakie niby to efekty graficzne zostały zablokowane
-> ubersampling, Futra i włosy oraz prawdopodobnie wszystkie efekty którymi Nvidia
się chwalila włącznie z AMD.


Ubersampling i futra to będzie temat dla GTX 970/980, o ile w ogóle..
Na konsoli za paczkę dropsów obejdzie się bez takich patentów;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2015 o 21:46, kodi24 napisał:

Pewnie FXAA, przy takich wymaganiach silnika nie widzę innej opcji (no i budżet);


Już lepiej jakby wcale nie było AA jeżeli ma być w wersji FXAA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam się z tym, jego brak niczego by nie poprawił ;) Przy takiej ilości obiektów na ekranie natężenie artefaktów byłoby zdecydowanie za duże;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z FXAA jest taki problem że FXAAx2 to jeszcze przejdzie ale wyższe wartości zdrowo rozmazują obraz przy czym wyższe ustawienia pochłaniają więcej zasobów niż MSAAx2 które wygląda o wiele lepiej. Dodatkowo ta forma AA jest istnym koszmarem w grach które mają dużą ilość obiektów.

Co do ustawień ultra:
Ubersampling
Futra włosy
Efekty świetlne Nvidia z pokazów jeżeli dobrze rozumiem teksty z gamestare.de i reszty stron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.01.2015 o 16:42, vegost napisał:

Może być i grafika z G1, ale trzeba mieć też pomysł, żeby to miało
ręce i nogi. Fabularnie Wiedźmin 3 wcale nie jest lepszy od takiego DA. Przy otwartym
świecie fabuła może ssać. Przykładów może być wiele jak Just Case 2, Skyshit.


Skąd masz tak dokładne info na temat fabuły Wiedźmina 3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2015 o 13:04, evilemot napisał:

Skąd masz tak dokładne info na temat fabuły Wiedźmina 3?


Przecież cały czas się mówi o fabule wiedźmina 3. Będzie taka sama jak w drugiej części. Czyli robimy za kelnera i na samym końcu dowiadujemy się, że to był Gon. Tutaj nie będzie niczego odkrywczego od samej pierwszej części o to chodzi. Tylko w ostatniej będzie to rozbudowane, ale o ile i jak to się okaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2015 o 14:44, vegost napisał:

Przecież cały czas się mówi o fabule wiedźmina 3. Będzie taka sama jak w drugiej części.
Czyli robimy za kelnera i na samym końcu dowiadujemy się, że to był Gon. Tutaj nie będzie
niczego odkrywczego od samej pierwszej części o to chodzi. Tylko w ostatniej będzie to
rozbudowane, ale o ile i jak to się okaże.

Właśnie te małe niuanse, które dzieją się w trakcie przygody pozwalają dopiero ocenić całość. Samo założenie wielu utworów - walka dobra ze złem - jest motywem nudnym i oklepanym, a mimo tego powstało wiele udanych powieści go wykorzystujących w fajny sposób. Tutaj może być (i mam nadzieję, że będzie!) podobnie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet customowe AA dedykowane dla konsol (mam na myśli jakieś mieszane, kombinowane solucje) najlepiej wypadają jedynie w bezruchu, więc dla oszczędności na zasobach dostaniemy najpewniej taniochę i tyle. Ale lepszy rydz niż nic.

Co mnie bardziej martwi to doczytywanie się pojedynczych obiektów na kilka metrów przed Wieśkiem :p Tego bym nie zdzierżył a ponoć w wersji pc -choć jest znacznie lepiej- takie rzeczy także rzucają się w oczy. Mam nadzieję, że ten ekstra czas poświęcą min. na poprawienie takich właśnie kalafiorów, bo pomijając kwestie techniczne strasznie się na tę grę napaliłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2015 o 18:34, kodi24 napisał:

Co mnie bardziej martwi to doczytywanie się pojedynczych obiektów na kilka metrów przed
Wieśkiem :p Tego bym nie zdzierżył a ponoć w wersji pc -choć jest znacznie lepiej- takie
rzeczy także rzucają się w oczy. Mam nadzieję, że ten ekstra czas poświęcą min. na poprawienie
takich właśnie kalafiorów, bo pomijając kwestie techniczne strasznie się na tę grę napaliłem
;)

Z tego co tam pisali (na neogaf prawie 15 stron linków różnych serwisów co brali udział w evencie i gifów z gameplaya) to na konsolach będą wczytywanie obiektów ale jak gamestar i parę innych napisali to nie AC:U, WD czy Saints Row 3. Więc chyba można być spokojnym o ten element.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować