Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Mass Effect 4 nie będzie podobne do Dragon Age: Inkwizycja

36 postów w tym temacie

Jasne, Mass Effect na cały bagaż swoich rozwiązań z serii, więc trudno powiedzieć, żeby ME4 było wzorowane na DA:I.
Ale na bank ME4 będzie działało na silniku Frostbite więc część rozwiązań z modelowania terenu będzie wzięta z DA:I.
Można powiedzieć, że nowe ME będzie bazowało technologicznie na ostatnim DA a nie gameplayowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie ma nic do systemów rozgrywki a takim samym silniku można zrobić strategie, rpg, fpp czy wyscigi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uwierzę, jak zobaczę. Dotychczas wszystkie RPGi Bioware były do siebie bliźniaczo podobne (mechanika). NWN -> KOTOR -> JADE EMPIRE -> MASS EFFECT -> DRAGON AGE. Wszystkie te gry jechały na podobnych schematach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, jeśli nowy ME będzie po prostu lepszym i większym ME3. Gra powinna pozostać fabularna w większym stopniu. Lepiej żeby nie silili się na otwartość świata. Inaczej będzie podróżowanie po pustawych planetach, zbieranie surowców i zadania z eliminowaniem wrogów bez żadnej fabuły i dialogów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"BioWare nie ma zamiaru czerpać garściami z osławionego DAI."

"Osławionego"? Przecież gra zdobyła niejedną nagrodę "gry roku", zachwytów nad nią nie widać było końca.

Co do schematów - BioWare od Baldur''s Gate jedzie na tych samych szablonach fabularnych, jeżeli w ME4 cokolwiek zmieni się na plus będę miło zaskoczony.

@Vroo

Zdaje mi się, że nie wiesz co znaczy pojęcie "mechanika rozgrywki". Nie wiem co bliźniaczego widzisz w RTwP z NWN i rozgrywce TPS a''la Gears of War z Mass Effect.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ucieszę się, jeśli podobieństwa nie będzie, bo DAI złe nie jest, ale dobre też niespecjalnie. Ot, fajnie że RPG z podejmowaniem decyzji, ale sama w sobie gra dupy nie urywa. Mass Effect 4 to coś z dużym potencjałem. Oby zwiększyli opcję kreowania własnej postaci poprzez wybór rasy i więcej opcji dialogowych niż dobra, zła i neutralna. Co jak co, ale zamiast spędzać kupę czasu nad kompanami mogliby zadbać, aby główny bohater wydawał się bardziej "ludzki". ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 14:49, Niflheim napisał:

"BioWare nie ma zamiaru czerpać garściami z osławionego DAI."

"Osławionego"? Przecież gra zdobyła niejedną nagrodę "gry roku", zachwytów nad nią nie
widać było końca.


Może po prostu pani Kasia pomyliła znaczenia słów "osławiony" i "sławny" :)

Tak więc Pani Kasiu: http://sjp.pwn.pl/sjp/oslawiony;2496461.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "BioWare nie ma zamiaru czerpać garściami z osławionego DAI."
>
> "Osławionego"? Przecież gra zdobyła niejedną nagrodę "gry roku", zachwytów nad nią nie
> widać było końca.
>
> Co do schematów - BioWare od Baldur''s Gate jedzie na tych samych szablonach fabularnych,
> jeżeli w ME4 cokolwiek zmieni się na plus będę miło zaskoczony.
>
> @Vroo
>
> Zdaje mi się, że nie wiesz co znaczy pojęcie "mechanika rozgrywki". Nie wiem co bliźniaczego
> widzisz w RTwP z NWN i rozgrywce TPS a''la Gears of War z Mass Effect.

O NWN niewiele mogę powiedzieć, ale pozostałe gry miały dużo wspólnego:
- zdobywanie towarzyszy, spośród których wybierasz sobie 1-2 do podróży, a reszta czeka w obozie. Zadania związane z towarzyszami, często odblokowujące dodatkowe zdolności
- "dobra" i "zła" ścieżka, kształtujące charakter i zdolności bohatera. Czy to mroczna i jasna strona mocy, paragon / renegade czy otwarta / zamknięta pięść
- zamknięte lokacje

Mechanika walki się zmienia. Struktura RPG przeważnie pozostaje podobna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 15:19, NemoTheEight napisał:

Najlepsze w DA:I jest to, ze BW zrezygnowało z ciecia gry i wydawania jej w DLCkach.


Na razie...

Ten Frostbite to nie pasuje do takiej gry. Wkurza mnie jak gra się wczyta a tam nicość i wszystko się dopiero ładuje, po tym jak już JĄ POWINNO WCZYTAĆ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Uwierzę, jak zobaczę. Dotychczas wszystkie RPGi Bioware były do siebie bliźniaczo podobne
> (mechanika). NWN -> KOTOR -> JADE EMPIRE -> MASS EFFECT -> DRAGON AGE. Wszystkie
> te gry jechały na podobnych schematach.

Nie, nie zobaczysz, bo typowi przedstawiciele gatunku hejterów rodzą się ślepi na rzeczywistość. Mówili o tym na Animal Planet bodajże.
Nie ma to jak wymienić kilka gier charakteryzujących się KOMPLETNIE odmienną mechaniką i uparcie twierdzić, że ich twórcy trzymają się schematów. Mistrzostwo świata w kategorii opowiadania bzdur.
Co do Mass Effect 4, spodziewam się, że będzie inna od wszystkich pozostałych tytułów w portfolio BioWare. Co by tam ignoranci nie mówili, akurat te studio nie bazuje na autoplagiacie i wciąż poszukuje nowych rozwiązań. Inna sprawa, że nie zawsze są to rozwiązania trafione, jak choćby w przypadku DA2, czy całej serii Mass Effect, której po prostu nie mogę znieść. Ale za to Inkwizycja wyszła im już prawie tak dobra jak Początek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 15:35, Sanders-sama napisał:

> Najlepsze w DA:I jest to, ze BW zrezygnowało z ciecia gry i wydawania jej w DLCkach.


Na razie...

Ten Frostbite to nie pasuje do takiej gry. Wkurza mnie jak gra się wczyta a tam nicość
i wszystko się dopiero ładuje, po tym jak już JĄ POWINNO WCZYTAĆ.


A ja biorę te "na razie" w ciemno i proszę o dokładkę. Gdyby wszyscy robili tak ogromne, rozbudowane gry, problem DLC w ogóle by nie istniał, bo sięgaliby po nie jedynie ci zapaleńcy, którzy po tych 100++ godzinach wciąż mają ochotę na więcej. Całej reszcie do szczęścia wystarczy edycja premierowa, oferująca wręcz niesamowity stosunek zawartości do wydanych pieniędzy. Zupełnie jak tytuły Bethesdy, nawiasem mówiąc. Nie mam racji?
Jeśli zaś chodzi o twoje problemy z Frostbitem... cóż, to właśnie są TWOJE problemy, bo ja takowych nie uświadczyłem. Inkwizycja działała mi jak złoto jeszcze przed pierwszym patchem, a lokacje wczytują mi się kilkanaście sekund, a nie kilkadziesiąt, czy nawet kilka minut, jak u posiadaczy co wolniejszych HDD pomstujących na BioWare, a nie potrafiących zrozumieć, że mamy 2015 rok i wypadałoby dysponować sprzętem przynajmniej z tej dekady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 15:52, Shaddon napisał:

A ja biorę te "na razie" w ciemno i proszę o dokładkę. Gdyby wszyscy robili tak ogromne,
rozbudowane gry, problem DLC w ogóle by nie istniał, bo sięgaliby po nie jedynie ci zapaleńcy,
którzy po tych 100++ godzinach wciąż mają ochotę na więcej. Całej reszcie do szczęścia
wystarczy edycja premierowa, oferująca wręcz niesamowity stosunek zawartości do wydanych
pieniędzy. Zupełnie jak tytuły Bethesdy, nawiasem mówiąc. Nie mam racji?


Powiedział fanboj BW.

Dnia 03.02.2015 o 15:52, Shaddon napisał:

Jeśli zaś chodzi o twoje problemy z Frostbitem... cóż, to właśnie są TWOJE problemy,
bo ja takowych nie uświadczyłem. Inkwizycja działała mi jak złoto jeszcze przed pierwszym
patchem, a lokacje wczytują mi się kilkanaście sekund, a nie kilkadziesiąt, czy nawet
kilka minut, jak u posiadaczy co wolniejszych HDD pomstujących na BioWare, a nie potrafiących
zrozumieć, że mamy 2015 rok i wypadałoby dysponować sprzętem przynajmniej z tej dekady.


Aha, czyli nie mam prawa wymagać by gra której rekomendowane spełniam z palcem w d*pie chodziła bez zgrzytów? Dla twojej informacji kompa kupiłem w listopadzie za 4 tysiaki więc nie pieprz mi tutaj o wolnych HDD i sprzętach z tej dekady. Czy chcesz tego słuchać czy nie, twoja ukochana gra roku jest zabugowana i ma swoje problemy. I tutaj cytuję klasyka: "To że ty nie masz problemu to nie znaczy że problem nie istnieje"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Liczę ze ME4 to będzie prawdziwa petarda miło by było zobaczyć dobrą grafikę,fabułę wciągającą na godziny ciekawe postacie.Ale cudów się nie mogę spodziewać, mimo to kolekcjonerkę kupię jako 1wszy xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2015 o 14:56, Chimeryczka napisał:

Oby zwiększyli opcję kreowania własnej postaci poprzez
wybór rasy

Tylko wtedy trzeba zrobić bardziej ogólną fabułę i dialogi, aby różne rasy mogły do tego zostać dopasowane. Jeżeli będzie tylko człowiek, będzie o wiele łatwiej. DA:I tutaj przykładem, fabuła najbardziej pasuje do człowieka i elfa, natomiast dwarf i qunari wyglądają trochę tak, jakby załatwiali nieswoje sprawy. Czasem mniejszy wybór oznacza lepsze zintegrowanie bohatera z fabułą. Shepard nie mógłby być tam, gdzie był, gdyby był innej rasy.

Dnia 03.02.2015 o 14:56, Chimeryczka napisał:

i więcej opcji dialogowych niż dobra, zła i neutralna.

Te akurat ograniczono, bo już w trzeciej części nie było środkowej opcji (która i tak była zwykle nieprzydatna).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować