Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Według EA, tablety już za cztery lata mogą stać się mocniejsze od konsol

23 postów w tym temacie

Patrząc na prędkość z jaka producenci wypuszczają coraz mocniejsze podzespoły to jest to prawdopodobne. Inna sprawa,że będzie to dotyczyć raczej tylko topowych modeli, a mimo wszystko to budżetowce stanowią trzon rynku, więc cała ta moc będzie wykorzystywana tylko w niewielkim stopniu. Poza tym tablet jak nie byłby potężny, nie zaoferuje komfortu grania takiego jak konsola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jestem to sobie w stanie wyobrazić.
Przecież dzisiejszy kalkulator jest wiele "mocniejszy" od komputerów kiedyś, a postęp elektroniki przyspiesza w tempie geometrycznym.

Ale co innego mocniejszy, a co innego przyjemniejszy.
Ja z pewnością nie zamienię grania na konsoli, na grę na tablecie.
Nie dlatego, że mam coś przeciw grom na "mobilki", ale nie gram na wszelkiego rodzaju sprzętach przenośnych.
Jak mam grać, to chcę "wsiąknąć" w świat gry, a nie pykać na przystanku czy w toalecie ;)

Mam nadzieję, że podobne odczucia maja gracze na PC.
Nie wydaje mi się, żeby woleli grać na telefonach czy tabletach ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemem może być jeszcze cena tych tabletów mocniejszych od konsol.

Zresztą PSP Vita korzysta z modyfikowanej 4 rdzeniowej wersji cortex'a a9 który przez długi czas jako jednostka 2 rdzeniowa napędzał tablety samsung galaxy 7.0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Problemem może być jeszcze cena tych tabletów mocniejszych od konsol.
>
> Zresztą PSP Vita korzysta z modyfikowanej 4 rdzeniowej wersji cortex''a a9 który przez
> długi czas jako jednostka 2 rdzeniowa napędzał tablety samsung galaxy 7.0.
No. Laptopy już są mocniejsze od konsol. Tylko za cenę jednego takiego idzie kupić 2 laptopy, konsolę i 3 kompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Komórki/tablety do tej pory nie zbliżyły się do konsol POPRZEDNIEJ generacji. Przepustowość pamięci jest w nich tragiczna a przy wysokich rozdzielczościach to jedna z kluczowych spraw (nie dogonili jeszcze PS3/X360 w tym względzie). Czystymi FLOPSami też jeszcze SoCi z tabletów nie wyrabiają.* Skoro te układy są słabsze od tych z poprzedniej generacji, to gdzie im do tych, co są teraz w konsolach?
Jedyną przewagą tych SoCów nad tymi z konsol jest feature-set i to, że rozszerza się on z roku na rok, podczas gdy układ w konsolach się nie zmienia do momentu wyjścia kolejnej generacji.
2. Kolejną sprawą jest a) pobór mocy (to wszystko działa przecież na baterii) oraz b) wydzielane ciepło. Układ w tablecie nie może pobierać ani generować 150W ciepła jak układ w konsoli. Dodatkowo WSZYSTKIE mocne układy w urządzeniach mobilnych zwalniają przy obciążeniu, czasami dość znacznie. Myślicie, że jak macie najnowszego Snapdragona, to trzyma on te 2,5GHz? Otóż nie, nie trzyma. W iPhonie 5S dwurdzeniowy układ 1,3GHz po dwóch minutach obciążenia zbija taktowanie do 1GHz. Snapdragon 800?
http://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2013/11/SoC-throttling.0012.png
Tutaj macie wykres - > 2,3GHz jest tylko na papierze, przez większą część czasu układ jest na granicy 1,5GHz albo niżej (!).
http://arstechnica.com/gadgets/2013/11/when-benchmarks-arent-enough-cpu-performance-in-the-nexus-5/
Konsole problemy throttlingu nie mają, bo mają aktywne chłodzenie.


*A Nvidia kreatywnie próbuje wmówić, że jednak są wydajniejsze poprzez stosowanie sztuczek pokroju zmiany FP32 na FP16...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wierzycie w taki scenariusz?

^^ Jeśli idzie o czystą moc wyrażoną w teraflopsach, to jak najbardziej - o ile dobrze kojarzę, to topowa "tegra" już dziś pod tym względem kasuje PS4, Xone i niezgorsze pecety, o X360 i PS3 nie wspominając.

Tyle teoria, jednak praktyka wygląda nieco inaczej - w końcu tablety też mają swoje limity (jak każde urządzenie elektroniczne) i nadal nierozwiązane "choroby wieku dziecięcego".

Co z poborem prądu ? Z długością pracy baterii ? Z nagrzewaniem się ? Z ilością wolnego miejsca na pamięci (flash ?).

Apple ma limity ile może zajmować gra (2 GB), google ma limity (4 GB). Wiadomo - pójdą w górę, ale jak to się ma do 50 GB, które można wcisnąć na płytę BR w PS4/Xone (na dysk jeszcze więcej) ?

Port Bioshocka (tego pierwszego) na tablety z tego względu wygląda sporo gorzej niż wersja na X360/PS3. Czysto moc to nie wszystko, o czym często zapomina taka choćby Nvidia ;-)

IMO postęp będzie, to jest jasne, choć nie tak szybki jak prognozują włodarze EA. IMO niezłym szokiem jest już to, że gry na tabletach wyglądają lepiej niż na PS2 czy PC sprzed (około) 10-12 lat. A w niektórych wypadkach (jeśli idzie o nowe tytuły) różnicy nie ma (The Walking Dead, w które dodatkowo na tablecie gra się lepiej/wygodniej). Ten dystans wciąż będzie się zmniejszał, ale czy za cztery lata na tabletach zobaczę gry z oprawą na poziomie Driveclub, Forzy 5, Infamous: SS ? Nie sądzę :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie w mocy jest problem, więc mogą być mocniejsze niż komputery nasa itp. skoro nie da się na nich grać komfortowo i tytuły są średnie.

Plus jak ktoś napisał wyżej.. bateria.

To samo jest z telefonami super telefony bajery nie z tej ziemi. I bateria pada po dniu ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2015 o 10:12, Lordpilot napisał:

^^ Jeśli idzie o czystą moc wyrażoną w teraflopsach, to jak najbardziej - o ile dobrze
kojarzę, to topowa "tegra" już dziś pod tym względem kasuje PS4, Xone i niezgorsze pecety,
o X360 i PS3 nie wspominając.

No właśnie nie, bo Nvidia sprytnie zmienili precyzję liczb przecinkowych, dla których mierzyli wydajność i wyszło im ten 1 teraflops. Dla laika może się wydawać, że to niewiele mniej niż GPU w XBO, ale w rzeczywistości wydajność jest nieco inna ;) Kolejną sprawą jest to, że układy mobilne Nvidii mają straszliwy throttling i tej wydajności Tegra X1 w realnym telefonie/tablecie nigdy nie osiągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak jeszcze dodam, czy tlyko ja zauważyłem czy są inni.. że EA ostatnio bawi się w wróżenie z fusów ?:D Może zmieniają rodzaj działalności ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> No właśnie nie, bo Nvidia sprytnie zmienili precyzję liczb przecinkowych, dla których

Dnia 10.02.2015 o 10:16, Henrar napisał:

mierzyli wydajność i wyszło im ten 1 teraflops.


^^ A to sprzyciarze, no przyznaje mnie oszukali. To pewnie te słynne CUDA od Nvidii ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wydajność CPU stacjonarnych rośnie bardzo nieznacznie. Bardzo natomiast wzrasta wydajność układów mobilnych i stosunek wydajności do poboru mocy. Rozwijają się też GPU - zarówno te do desktopów, jak i urządzeń mobilnych. Sam pracuję na komputerze o rozdzielczości 5K, z "mobilną" kartą grafiki (!) I to bardziej energooszczędnym od modelu, który miał 2,5K… Odpaliłem nawet Wiedźmina 2 w tej rozdzielczości. Płynność słaba, ale działał! Dlatego nie mam problemu, żeby uwierzyć w scenariusz z artykułu. Tablet, z którego w każdej chwili mogę bezprzewodowo rzucić obraz na TV, podłączyć bezprzewodowego pada i pograć jak na konsoli to praktycznie rzecz osiągalna już dziś. Dla mnie już na iPadzie Air niektóre gry wyglądają porównywalnie z PS3 (do tego wyższa rozdzielczość). Np. GT Racing 2, Real Racing 3 – żeby nie być gołosłownym. Fizyka też niezła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kto wie technika cały czas idzie do przodu i są coraz większe szanse że tak będzie. Być może potrwa to troszeczkę dlużej niż 4 lata, ale taka ewentualność jak najbardziej wchodzi w gre :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za 3 lub 4 lata wyjdzie ps5 i xbox two z takimi podzespłami że to kosmos sony i microsoft napewno znowu niezrobią tego błędu co przy ósmej generacji i co tablety i pc znowu wrócą na swoje miejsce .Obowiązkowo 9 generacja musi otwarzać gry w minimum full hd a w standardzie 4k oraz każda gra w 60 fps i koniec kropka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2015 o 10:56, Gohan1989 napisał:

W sumie to wszystko jest mocniejsze od konsol XD nawet smartfony już mają 8 procków :D

Rdzenie mają się nijak do wydajności.

@Ghostx7

Dnia 10.02.2015 o 10:56, Gohan1989 napisał:

Obowiązkowo 9 generacja musi otwarzać gry w minimum full hd a w standardzie 4k oraz każda gra w 60 fps i
koniec kropka

Nie będzie żadnego standardu renderowania gry (konsola będzie wyświetlała 4K na ekran, ale renderowanie w niektórych przypadkach będzie w niższej rozdzielczości). O 60FPS zapomnij - żaden developer idący w grafikę na to nie pójdzie, bo 60FPS to cięcia w jakości grafiki. ZAWSZE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewolucja bebechów w tabletach jest tak dynamiczna, że wszystko może sie zdarzyć. Problemy są takie, jak wymienili koledzy powyżej. Ja jednak widze jeszcze jeden, wielki problem, a mianowicie tablety z Androidem. Dlaczego? Ano dlatego, ze rynek androidowych tabletów jest zapełniony lowendem a tabletów z topowymi prockami jest mało. Do tego dochodza problemy z kompatybilnością aplikacji względem procesorów. Jeśli ktoś zdecyduje sie na multiplatformowy tytuł to sorry ale kupa. Sytuacja zmienia sie diametralnie przy sprzęcie jabłkowym i tam faktycznie jest co wykorzystywać (i wykorzystuje sie pięknie). Dochodzi tez koszmar zwany f2p i o ile na jabłkach jest całkiem dużo tytułów premium, o tyle na zapchanym androidowym lowendem rynku tego szajsu powstanie na pęczki.
Prania mózgów przez nvidie nawet nie chce sie komentować, oby przez ich CUDA nie poszedł realistyczny efekt dymu wprost z bebechów ich niekompatybilnych z niczym tabletów ;) Szybsze od konsol ale Half Life 2 "troche" tnie, no cóż, "da sie grać" i jest szmoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie i ładnie tylko pozostaje kwestia throttlingu ...... co z tego że będą mocniejsze w teorii jak i tak przez brak wentylatorów i chłodzenia będą działać na 25-50% wydajności bo nie ma jak tego schłodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylna strona tabletu jako wielki radiator dla modułu peltiera? Chłodzenie wodne w plecaku i rureczki? Jakoś tego nie widzę. Poza wszystkim co już napisano powyżej kolejnym problemem byłaby waga chłodzenia i co za tym idzie ergonomiczność tabletu.
Chyba że, no nie wiem, jakaś stacja dokująca z chłodzeniem, tyle że to by zabiło samą idee tabletu jako urządzenia przenośnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować