Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

EA: przed serią Dragon Age otworzyła się wielka szansa

37 postów w tym temacie

Mam nadzieję, że poza podniecaniem się nagrodami wezmą tez do serca zarzuty jakie fani im postawili. Cieszyć się można, ale krytykę też warto przyjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z marketingowego na nasze:
Gra odniosła tak wielki "sukces", że właśnie oficjalnie marka DA idzie do szuflady. Nie pomogła nawet masa bezsensownych nagród bo i tak została przez graczy totalnie olana. Mało kto gra czy dobrnął do końca tego "cRPG roku", wiec dalsze pakowanie kasy nie ma sensu. Ze względu na "sukces" Inkwizycji zostało anulowane Shadow Realms.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-02-09-bioware-cancels-its-four-on-one-online-rpg-shadow-realms

:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2015 o 10:45, michal_w napisał:

Gra odniosła tak wielki "sukces", że właśnie oficjalnie marka DA idzie do szuflady.

Jak widzę musisz pohejcić...

Tak, gra odniosła sukces. Zebrała pozytywne oceny zarówno od mediów jak i od ogółu graczy i sprzedała się lepiej niż część poprzednia. Dla wydawcy to sukces i pewność, że kolejna część jest w produkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmm niepokoi mnie ten zachwyt nad DA Inkwizycją, przyznaję ze gra jest dobra ale nie genialna; widać zrobienie w dzisiejszych czasach gry dobrej wystarczy do oklasków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> hmmm niepokoi mnie ten zachwyt nad DA Inkwizycją, przyznaję ze gra jest dobra ale nie
> genialna; widać zrobienie w dzisiejszych czasach gry dobrej wystarczy do oklasków
Wystarczy wpompować dziesiątki milionów w marketing.

Gra niestety jest zbyt krótka (bo oficjalny wątek fabularny jest mega krótki), reszta to sztuczne zapychacze które przechodzimy na siłę. Sam wątek główny oceniam dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2015 o 10:45, michal_w napisał:

Gra odniosła tak wielki "sukces", że właśnie oficjalnie marka DA idzie do szuflady. Nie
pomogła nawet masa bezsensownych nagród bo i tak została przez graczy totalnie olana.
Mało kto gra czy dobrnął do końca tego "cRPG roku", wiec dalsze pakowanie kasy nie ma
sensu. Ze względu na "sukces" Inkwizycji zostało anulowane Shadow Realms.


Ja wiem, że nie lubisz serii DA, choć odrobina obiektywności się należy. Dlaczego sądzisz, że gra została olana przez graczy? Z tego co widać, jest wręcz odwrotnie.
DA:I można wiele zarzucić, zarówno pod względem fabularnym jak i technicznym, ale grą jest dobrą, a cRPG średnim i sprzedało dobrze.
I mylisz tutaj wsadzenie serii do szuflady z pozwoleniem na swobodne tworzenie kontynuacji bez presji czasu. Dlaczego DA2 było tak słabe? Właśnie dlatego, bo EA przyśpieszyło premierę chcąc mieć kontynuacje zaraz po DA:O. Patrząc na to, ile robiono DA:I można założyć, że czegoś się nauczyli.
Nie zamierzam bronić jakości DA:I ale odrobina oceniać należy sprawiedliwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2015 o 11:36, Phobos_s napisał:

Ja wiem, że nie lubisz serii DA, choć odrobina obiektywności się należy. Dlaczego sądzisz,
że gra została olana przez graczy? Z tego co widać, jest wręcz odwrotnie.

Jak słyszę, że np. na PS4 grę ukończyło jakieś 15% graczy to wnioski nasuwają się same...

Dane podane przez samo EA też dają sporo do myślenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2015 o 12:02, michal_w napisał:

Jak słyszę, że np. na PS4 grę ukończyło jakieś 15% graczy to wnioski nasuwają się same...


Owszem, takie, że gracze statystycznie nie kończą gier.
Np na Steam większość graczy nie kończy gier. Czy te gry są "wsadzane do szuflady"?

Porszę, procent graczy którzy ukończyli grę:

The Walking Dead: Season 1, Episode 1 - 66%
Mass Effect 2 - 56%
BioShock Infinite - 53%
Batman: Arkham City - 47%
Portal - 47%
Mass Effect 3 - 42%
The Walking Dead: Season 1, Episode 5 - 39%
The Elder Scrolls V: Skyrim - 32%
Borderlands 2 - 30%

http://uk.ign.com/articles/2014/03/17/gdc-most-players-donat-finish-games

Dnia 10.02.2015 o 12:02, michal_w napisał:

Dane podane przez samo EA też dają sporo do myślenia.


Jakie dane? A propos czego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Jak słyszę, że np. na PS4 grę ukończyło jakieś 15% graczy to wnioski nasuwają się same...


Jakież to wnioski Ci się same tu nasuwają ? Chyba jedynie takie, o których napisał Phobos.

ps. 15% może być wynikiem tragicznym albo rewelacyjnym, zależy z czym porównać. Np. takiego Wastelanda 2 skończyło 5% graczy, a 10,6% dotarło do Kalifornii (mniej więcej jest to połowa gry), więc tutaj procent Inkwizycji ukończonej na PS4 jest wręcz rewelacyjny. Dodajmy też, że choć Wasteland 2 nie jest tytułem krótkim, to Inkwizycja jest od niego sporo dłuższa. Jakie więc w tym wypadku Michał wnioski się nasuwają :) ? Swoją drogą, to lepiej nie sprawdzaj ilu graczy ukończyło ostatnie Divinity, bo tutaj to Ci się dopiero wnioski nasuną, że hohoho ;-).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w przypadku Portala najśmieszniejsze jest to, że tę grę można przejść przy jednym posiedzeniu. Spojrzałem też na wyniki rpgów z ciekawości i Divinity Original Sin skończyło tylko 5% graczy, a Final Fantasy XII 9%. Mówię o statystykach z PC, z konsol nie znam. Więc 15% jak na rpga to dobry wynik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "Wielka szansa" brzmi dla mnie jakby planowali przerobienie DA na MMO.

Właśnie jakoś też mi tak pasuje takie DA MMO, 4 osobowe zespoły i jedziemy; było by naprawdę świetne; byle bez abonamentu i platnych super przedmiotow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Z marketingowego na nasze:
> Gra odniosła tak wielki "sukces", że właśnie oficjalnie marka DA idzie do szuflady. Nie
> pomogła nawet masa bezsensownych nagród bo i tak została przez graczy totalnie olana.
> Mało kto gra czy dobrnął do końca tego "cRPG roku", wiec dalsze pakowanie kasy nie ma
> sensu. Ze względu na "sukces" Inkwizycji zostało anulowane Shadow Realms.
>
> http://www.eurogamer.net/articles/2015-02-09-bioware-cancels-its-four-on-one-online-rpg-shadow-realms
>
> :-)
Widać, że z artykułu wyciągnąłeś co ci pasowało i pominąłeś to co się nie zgadzało z twoją teorią. Z tego co jest tam napisane wynika, że skupiają się na głównie SW:TOR i m.in. na rozwijaniu DA:I, serii ME i nowym IP.
Nie mówiąc o tym, że tak hejtujesz pod każdym postem związanym z DA:I, że aż się odechciewa. Sam mam zastrzeżenia, bo wolałbym żeby niektóre rzeczy były zrobione inaczej, ale jak na takie luźne fantasy rpg jest to udany tytuł, może nie genialny ale udany. Dla mnie to takie dobre kino klasy B pod względem fabuły, ale już A pod względem technicznym wykonania (o ile załatają wszystkie te bugi), daje sporo zabawy, ale nie spodziewałem się dzieła sztuki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2015 o 12:02, michal_w napisał:

Jak słyszę, że np. na PS4 grę ukończyło jakieś 15% graczy to wnioski nasuwają się same...

Hejcisz na potęgę, ale jakby spojrzeć na te twoje "legendarne" RPGi i klasykę gatunku, to okaże się, że skończyło ich równie mało graczy.

Divinity Original Sin skończyło... 4,9%. O czym to świadczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować