Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Chcesz robić gry? Sprawdź gdzie się tego nauczysz

32 postów w tym temacie

Naczytałem się trochę opinii o tej EITCA - ma zwolenników i przeciwników. Jak to z tym jest? Jest to naprawdę wartościowy kurs czy gruszki na wierzbie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ta i wszędzie wymagana matura. Gdzie matura to i tak bzdura. Albo może jeszcze wymagane
> ukończenie szkoły informatycznej.
>
> Płace wymagam szkolenia dokładnego, gdzie nauczą mnie od zera i nieważne jakie szkoły
> mam ukończone i czy mam maturę.
Prosto z gimnazjum Cię wezmą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuję dopisać do zestawienia specjalność Technologie Gier i Symulacji Komputerowych, na którą można się udać na pierwszym i drugim stopniu Informatyki na wydziale FTIMS Politechniki Łódzkiej. Co roku odbywa się tam konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, w którym studenci mają jeden semestr, aby stworzyć prototyp gry oparty na XNA, który musi spełniać wymagania z kilku przedmiotów. Świetna inicjatywa, która wciąż się rozwija, również przy wsparciu ze strony profesjonalnych developerów (w jury zasiadają członkowie CD Projekt RED, Ars Thanea Games, UNIT9, 11bit studios, Vivid Games, Wastelands Interactive i nie tylko, firmy te fundują również nagrody). Sama specjalizacja także rośnie - niedawno oddano do użytku nowy, dedykowany jej budynek.

Wywiad po rozdaniu nagród w 2011
http://youtu.be/gUp_qWiUt3o

Zwycięski prototyp w 2014 (Mimus Dei)
http://youtu.be/U5mKpAnPqNw

Projekty wyróżnione w 2013 (Riselands zajęło pierwsze miejsce)
https://www.youtube.com/playlist?list=PL4YbXtpOPCA4tcBnBwLK__v-qsUFdc3Bm

Edytor stworzony przez jedną z grup w 2013 (do gry Shelter City)
http://youtu.be/EE5WXebD5OI

Zwycięski prototyp w 2012 (Iron Noir)
http://youtu.be/_Xmc-CfElVA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ta i wszędzie wymagana matura. Gdzie matura to i tak bzdura. Albo może jeszcze wymagane
> ukończenie szkoły informatycznej.
>
> Płace wymagam szkolenia dokładnego, gdzie nauczą mnie od zera i nieważne jakie szkoły
> mam ukończone i czy mam maturę.

Powiem tak, jeśli nawet nie ukończyłeś szkoły średniej i nie zdałeś matury podstawowej która nie jest trudna i wymaga tylko sięgnięcia po kartę wzorów, która leży na stole wraz z kartą egzaminacyjną z matematyki to jesteś za cienki w uszach i nie masz czego szukać w gamedevie. Nie trać czasu. Sorry ale takie są realia. Jesteś za leniwy, nie chce Ci się uczyć, nie masz czego tam szukać. GameDev to nie skaczące ptaszki, kolorowe obrazki i biegająca Lara. To pot, łzy i ciężka praca, do tego tysiące linijek kodu połączone z wyższą matematyką i fizyką. Macierze, matematyka dyskretna, wzory różnicujące, całki, to chleb powszedni. Jeżeli nawet nie znasz wzorów skróconego mnożenia, funkcji kwadratowej czy własności potęgowania to odstaw tę motykę na miejsce, słońce jest poza Twoim zasięgiem - brak Ci elementarnej wiedzy.
Co do innych Panów wypowiadających się tu w temacie odnośnie znajomości osób którzy bez matury potrafią więcej niż osoby po maturze. Wykończeniówki, czy innej pracy warsztatowej można nauczyć się w przeciągu weekendu najczęściej od osób bez matury z problemami alkoholowymi i często łamiącymi kodeks pracy - wiem bo sam łapałem się w okresie studiów takich prac.
Owszem, matura to bzdura, jest banalna na podstawie, egzamin z matematyki z książką w ręku, ale stanowi bardzo dobry test weryfikujący kto nadaje się do pracy intelektualnej i logicznego rozwiązywania problemów jakich bez wątpienia w gamedevie nie brakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajne zestawienie, aczkolwiek sprawia wrażenie, że złożono je bazując wyłącznie na informacjach ze stron szkół/kursów. Przynajmniej tak jest w przypadku Warszawskiej Szkoły Filmowej, której strona jest miejscami nieaktualna. Najbardziej wartościowe byłoby zasięgnięcie języka u osób odpowiedzialnych za poszczególne inicjatywy, a przede wszystkim pogadanie ze studentami/kursantami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, moim zdaniem takie szkoły, kursy nie są konieczne aby się nauczyć robienia gier, jest wiele materiałów w internecie, popularne silniki są dość łatwe w obsłudze. Do tego kwestia tego, iż "robienie gier" to dość szerokie pojęcie, a w każdym większym projekcie nikt nie chce człowieka który wie co nieco o wszystkim, tylko specjalisty w dziedzinie, którą się zajmuje, czy to programowanie, czy rysowanie, czy modelowanie 3d. Jedyne korzyści jakie tutaj jestem w stanie dostrzec to możliwość poznania ludzi z branży jak i również innych osób chcących robić gry co może zaowocować wspólnymi projektami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.02.2015 o 06:40, W_G napisał:

Hmm, moim zdaniem takie szkoły, kursy nie są konieczne aby się nauczyć robienia gier,

Szkoły nie są konieczne do nauki czegokolwiek. A jednak szkoły są. A po co są szkoły? Mam nadzieję, że nie muszę odpowiadać i mam nadzieję, że już więcej tego typu internetowych mądrości tutaj nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2015 o 13:27, Dan14NR napisał:

Dokładnie. W ogóle system edukacji i oceniania kwalifikacji u nas (nie wiem jak za granicą)
jest bezsensowny. Umiejętności mało się liczą, świstek ważniejszy.


Bzdura. W gamedevie nikt Cię o papierek nie zapyta jeżeli wykażesz się wiedzą na rozmowie i zaprezentujesz sensowne portfolio. Wszędzie gdzie wymagane są konkretne specjalistyczne umiejetnosci papier jest niewazny. Sam znam ludzi z gamedevu którzy nigdy nie skończyli studiów (albo np. są po chemii).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy któryś z tych kierunków: http://rekrutacja.wsb.edu.pl/kierunek/informatyka?city=1 w tym przypadku się sprawdzi? Np. grafika komputerowa czy aplikacje mobilne? Choć wiadomo i tak, że oprócz tego warto się jeszcze dokształcać we własnym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować