Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Pillars of Eternity to głównie aktywności poboczne

37 postów w tym temacie

Dnia 21.02.2015 o 15:32, Alamut napisał:

Kurcze... Po przeczytaniu waszych komentarzy będę chyba musiał odkurzyć płytki, zainstalować
i przejść sobie na nowo stare Baldury żeby zabić trochę czasu przed premierą PoE ;3


Baldursów się nie usuwa z dysku!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2015 o 16:17, PrinceLaCroix napisał:

Baldursów się nie usuwa z dysku!


Też tak uważam, ale Microsoft wciąż wzbrania się przed wpisaniem Baldursów i serii Icewind Dale na listę podstawowych programów wchodzących w skład Windows przy instalacji systemu na nowym komputerze / laptopie xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jako że gra mnie interesuję, ale nie chce sobie jej spolerować, więc nie szukam o niej żadnych informacji mam dwa pytania:

1. Czy będzie można spotkać NPC, których da się przyłączyć do drużyny czy całą tworzymy na początku?
2. Jeśli większość to aktywności poboczne to czy po zakończeniu fabuły będzie można grać dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2015 o 20:53, Fang napisał:

1. Czy będzie można spotkać NPC, których da się przyłączyć do drużyny czy całą tworzymy na początku?


Z tego co wiem, można i tak i tak.

Dnia 21.02.2015 o 20:53, Fang napisał:

2. Jeśli większość to aktywności poboczne to czy po zakończeniu fabuły będzie można grać dalej?


Pojęcia nie mam czy było jakieś oficjalne info na ten temat. Pewnie nie. Zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2015 o 21:14, Shinigami napisał:

ciach


Dzięki, nie chce wchodzić na oficjalne forum bo tam ludzie co grali w betę spolerują więc wolałem nie ryzykować ;)
Nigdy nie spoileruje sobie listy postaci jaka pojawi się w grze (dlatego nie lubię że Bioware tak wali newsy o tym jakie będą postaci ich charakter i wszystkie inne detale) bo zawsze mam olbrzymią frajdę z poznawania ich samodzielnie (pamiętam jak omijałem newsy o Mass Effect 2 i ktoś mi zaspoilerował że w drużynie pojawi się

Spoiler

Garus i Geth

, normalnie myślałem że zaduszę).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2015 o 21:14, Shinigami napisał:

2. Jeśli większość to aktywności poboczne to czy po zakończeniu fabuły będzie można
grać dalej?

Pojęcia nie mam czy było jakieś oficjalne info na ten temat. Pewnie nie. Zobaczymy.


W jednym z ostatnich wywiadów (na którymś PAX bodajże) Josh Sawyer powiedział, że przed finałową walką będzie robiony automatyczny save, który po zakończeniu będzie można wczytać i zrobić zaległe questy. Więc takiego znanego z sandboksów kontynuowania gry raczej nie będzie.

EDIT:
@Alamut: Oprócz standardowych towarzyszy w PoE będzie jeszcze Gildia Poszukiwaczy Przygód (czy jak tam przetłumaczą Adventurer's Guild), w której będzie można sobie samemu stworzyć postacie do drużyny - coś na wzór trybu multi z Baldura/Icewind Dale/NWN:Storm of Zehir. Dodatkowo wszyscy towarzysze stworzeni przez Obsidian mają być opcjonalni i ich obecność ma nie być wymagana w żadnym momencie fabuły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2015 o 20:53, Fang napisał:

1. Czy będzie można spotkać NPC, których da się przyłączyć do drużyny czy całą tworzymy
na początku?

Z tego co pamiętam będzie tak jak w Baldursach - jedna postać stworzona przez gracza i ośmiu (?) możliwych towarzyszy i towarzyszek, którzy być może będą się chcieli do nas dołączyć. Zdaje się, że ktoś - nie wczytywałem się w szczegóły - będzie miał jakieś warunki co do podróżowania z drużyną.

Dnia 21.02.2015 o 20:53, Fang napisał:

2. Jeśli większość to aktywności poboczne to czy po zakończeniu fabuły będzie można grać
dalej?

Przejrzałem forum, ale nie ma żadnych konkretów od twórców, tylko shitstorm głosów za i przeciw i dlaczego przeciwna opcja jest "fe" xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>ciach

Wielki dzięki :) Miałbym jescze jedno pytanie będziemy mieli jakiś domek żeby składować przedmioty? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2015 o 22:08, Fang napisał:

>ciach

Wielki dzięki :) Miałbym jescze jedno pytanie będziemy mieli jakiś domek żeby składować
przedmioty? :)


Będziesz miał całą twierdzę, którą się będziesz mógł zaopiekować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2015 o 22:08, Fang napisał:

Wielki dzięki :) Miałbym jescze jedno pytanie będziemy mieli jakiś domek żeby składować
przedmioty? :)


To chyba screen twierdzy zanim się do niej wprowadzimy. Wygląda melinowato, ale trochę miłości i kilka ton złota powinny to naprawić xD
http://hydra-media.cursecdn.com/pillarsofeternity.gamepedia.com/8/83/Stronghold-map.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Shinigami @Alamut @Dermi
Dziękuję wam za wszystkie odpowiedzi. Teraz jak wiem że są przygotowani NPC do drużyny i mamy twierdze jeszcze bardziej nie mogę się doczekać gry ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zależy jeszcze jaki ogólny poziom mają prezentować te zadania poboczne. Łatwo jest zapełnić produkcję masą zapychaczy. Mimo wszystko lepiej, gdy jest prowadzony jednocześnie jakiś większy, główny wątek. Inaczej otrzymujemy szereg historii pobocznych zamiast jednej, spójnej fabuły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 16:14, Arcling napisał:

Łatwo jest zapełnić produkcję masą zapychaczy.


W tym wypadku raczej nie mamy się co obawiać, fetch (MMO) questów w stylu tych które zaprezentowało Bioware w singlowej Inkwizycji, żeby na siłę przedłużyć czas gry. O bezsensowny grind też bym się nie martwił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i czytam i w sumie to macie racje. Rozbudowane zadania poboczne , które wpływają na rozgrywkę jest tym czego każda gra RPG potrzebuje w dużych ilościach. Pamiętam jakie wrażenie zrobił na mnie quest w WOWie (tak wiem, że z RPG to on dużo wspólnego nie ma), który gdy go się ukończyło zmieniał sytuację w świecie.
Jednak obawiam się, że w PoE tego nie będzie. Bo zadania poboczne obojętnie jak rozbudowane są jedynie grywalną ,,karmą". Jeżeli nie ma żadnego powiązania między nimi a głównym wątkiem. Ich wykonywanie nie ma znaczenia to na dłuższą metę znudzą każdego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 21:59, supprzem napisał:

Ich wykonywanie nie ma znaczenia to na dłuższą metę znudzą każdego.


Jeżeli rozwiążą to podobnie jak w BG, to nie mamy się czego obawiać. Rozbudowane (opcjonalne) zadania związane z towarzyszami, własną siedzibą, wielopoziomowymi lochami czy setką innych podobnych wciągających i dobrze poprowadzonych questów gwarantują sporo dodatkowej zabawy. Dodatkowo oferując sporo informacji o świecie gry.

Każdy kto pójdzie po najmniejszej linii oporu, realizując tylko zadanie główne dużo straci tego możemy być pewni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 21:59, supprzem napisał:

Jednak obawiam się, że w PoE tego nie będzie. Bo zadania poboczne obojętnie jak rozbudowane
są jedynie grywalną ,,karmą". Jeżeli nie ma żadnego powiązania między nimi a głównym
wątkiem. Ich wykonywanie nie ma znaczenia to na dłuższą metę znudzą każdego.


Ja tu czegoś nie rozumiem, drużyna gracza jest łącznikiem między zadaniami pobocznymi a głównym wątkiem. Wszystkie zadania które wpływają na rozwój drużyny wpływają też na główny wątek. Jako przykład weźmy wspomnianą tu Twierdzę Strażnika z BG2, była to lokacja z zalecanym poziomem, poniżej zalecanego można było oczywiście próbować, ja tak zrobiłem i moją drużynę zniszczył poziom 1. Wróciłem później, przeszedłem całą Twierdzę i wyszedłem z lootem pozwalającym dużo łatwiej ciągnąć wątek główny.
Poza tym jeśli twierdzisz że na dłuższą metę zadania poboczne znudzą to ja się zapytam, a ktoś każe je robić? Będą nudne to ich nie zrobię, proste. Zadania poboczne są z założenia opcjonalne więc jako takie nie są wymagane do ukończenia głównego wątku.
Możemy też porozmawiać o tak "wspaniałym" wątku głównym jaki miał np. Oblivion, że tylko zadania poboczne ratowały tę grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszesz dobrze. Faktycznie czasami fabuła kuleje ale Questy poboczne rozwijające postać, drużynę, siedzibę itp mają sens, jednak są tylko małą częścią wszystkich questów pobocznych i to bardzo małą. Weźmy np. DAI. Wiele questów ale te związane z siedzibą bardzo krótkie i bardzo mało. Dodające nowych towarzyszy i rozwijających ich relacje z Tobą są ale także mało. PoE ma być następcą BG2 więc myślę, że nie ma się czego obawiać. Już się doczekać nie mogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować