Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

CD Projekt RED nie rozpatruje Wiedźmina 3 pod kątem rozdzielczości

53 postów w tym temacie

Widzę, że skończyło się napinanie muskułów. :D

> Dla wszystkich, którzy twierdzą, że nie ma różnicy pomiędzy 30 a 60 klatkami podrzucę
> tylko jeden link do samodzielnego obejrzenia i przemyślenia. :)
Ale czo to jest? Same szybkie gry (FPSy, ścigałki), żadnego erpega. Poza tym nie każdy ma dwa kompy w domu by na bieżąco móc porównać 30 fps vs 60 fps, bo wtedy jak najbardziej różnica jest dostrzegalna. A gdy najpierw włączymy grę na 30 fps, a później 60 to nie każdy musi wiedzieć różnicę. Dla mnie 60 fps troszkę dziwnie wygląda, tak jakby troszkę przyspieszone było, ale to tylko przy oglądaniu jakichś gameplayów, gdy sam gram to tego wrażenia "przyspieszenia" nie czuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 11:15, KannX napisał:

Nawet ekskluziwy pokroju Order: 1886 chodzą w 30fps i przyciętej rozdziałce, a co dopiero
mówić o grach wydawanych na kilka platform. (...)


The Order używa tak dużej ilości efektów graficznych, że jego rozdzielczość 1920x800 w żaden sposób nie upośledza obrazu. Ba, z kolosalnie lepszym AA prezentuje wyższą jakość niż Killzone:SF czy Driveclub (o konsolowym Wiedźminie nie wspominając), powiedziałbym najwyższą jaka kiedykolwiek pojawiła się na konsoli.
30fps to też nie lipa, jeśli chodzi tak przez 99% czasu (lipa jest kiedy masz 20-30 jak w The Evil Within, albo AC:Unity);
===

"(...)zapytał o to, dlaczego CD Projekt RED postanowił ograniczyć standardy techniczne stawiane swojej grze."

Co za głupie, kompletnie nietrafione pytanie :D Toż to wyszło lepiej niż pierwotnie sugerowano (900p/720p), poddawać to w jakąkolwiek wątpliwość to czysta amatorka. Owszem W3 nextgenem zasadniczo nie grzeszy (sorry Winetou, oczy mnie nie mylą), ale przeca miało być gorzej, RED zrobiło kroczek do przodu więc WTF?..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ale czo to jest? Same szybkie gry (FPSy, ścigałki), żadnego erpega.

Ale "po czo" wchodzisz w szczegóły. To tylko argument dla wszystkich, których "oko nie jest w stanie dostrzec różnicy" między 60 a 30 fps. I nie wchodzę w dyskusję o gatunkach, czy dziesięciu monitorach koło siebie. Jest różnica? Jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cholera Dragon Age jest piękny i działa mi na wysokich to dlaczego Wiedźmin ma nie pójść? Przecież o wiele ładniejszy nie będzie patrząc na aktualne materiały!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale co z tego? :D Ustaliliśmy, że zupa ogórkowa jest płynniejsza od mizerii, ale czy to czyni ją zdrowszą? Smaczniejszą? Bardziej zieloną? Łatwiejszą do spożycia dla kogoś, kto wciąż dysponuje pełnym uzębieniem? Te kwestie mają chyba większe znaczenie dla konsumenta niż stan skupienia określonej warzywnej potrawy a odnoszę wrażenie, iż po prostu chcemy im pokazać co jest be a co cacy. To niezbyt rzeczowe podejście do tematu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech będzie te 30fps. Wolę, żeby wycisnęli z grafiki więcej niż na siłę robili 60fps, ale niech to będzie stałe 30fps. Potem gra wyjdzie i się okaże, że z tych mitycznych 1080p/30fps na PS4 to jest wtedy jak Geralt stoi twarzą do ściany budynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2015 o 12:26, lis_23 napisał:

Sorry, ale nie można bez przerwy przekładać grywalności nad oprawę, lub w drugą stronę,
przekładać oprawy audiowizualnej i klimatu nad gameplay.
Żyjemy już w takich czasach, w których technika pozwala na dopracowanie zarówno warstwy
fabularnej, gameplayowej, jak i graficznej, dobra gra powinna być dopracowana pod każdym
względem.
I nie mówcie, że RPG nie potrzebuje dobrej grafiki ( gdyby tak było, nie powstawały by
mody do Skyrima ): RPG to w praktyce jedyny rodzaj gry w klimacie Fantasy, a Fantasy
daje duże pole do popisu jeżeli idzie o kreowanie świata, także w warstwie graficznej,
a chyba każdy woli przemierzać ładne krainy i podziwiać wspaniałe lokacje, zamiast pójścia
po najmniejszej linii oporu.


Ale czy to oznacza, że Wiedźmin nie będzie ładny. Patrząc po materiałach będzie. Mi chodzi tylko o to, że akurat w RPG ważniejsze są inne sprawy. Co nie oznacza, że całosć nie powinna trzymać poziomu. Powinna;) Dlatego też jestem skrajnym przeciwnikiem wychwalania tzw. Pixel Artu:) (przynajmniej w jego najuboższej formie - łatwo jest powiedzieć "taki koncept", zamiast "nie umiem, chociaż są darmowe silniki pozwalające zrobić to lepiej). I nie zgodzę się, że RPG to jedyny gatunek w formacie Fantasy. A gdzie Slashery, a gdzie "Rogaliki", a gdzie RTS`y, a gdzie strategie turowe, a gdzie FPS`y (a hexen, albo zasadniczo Dark Messiah)? RPG potrzebuje dobrej grafiki, ale jeżeli scenariusz jest genialny, muzyka odpowiednio pompatyczna, postacie zapadające w pamięć, to łatwiej jest mu się obronić niż np. FPS`owi, który jest kolejnym klonem GOW-a, trwa 6-10h, ma standardowy scenariusz, standardowe skrypty, standardowe bronie, a graficznie odstaje. RPG, który poza oprawą ma wszystko na miejscu, jest w stanie się obronić.

Dnia 22.02.2015 o 12:26, lis_23 napisał:

Jeżeli chodzi o Wiedźmina 3 to na razie nie dostrzegam jakiegoś radykalnego pogorszenia
oprawy graficznej ale uważam, że CDP RED zrobił dwa błędy:

1: postawił na multiplatformowość, zamiast trzymać się PC


Cóż - wymóg czasów. U nas coraz bardziej widać to co na zachodzie dzieje się od lat - ludzie wolą grać na konsolach. Mało jest PC exclusive, a większość gier tylko dla blaszaków to strategie, tudzież niezależne produkcje, które często trafiają potem np. na tablety.

Dnia 22.02.2015 o 12:26, lis_23 napisał:

2: obiecał, że wersja PC będzie najlepsza, a w praktyce zrobił jedną wersję gry na trzy
platformy, a wersja PC ma się niczym nie różnić od wersji konsolowych ( choć czytałem
gdzieś, że ponoć Redzi szykują jakąś specjalną wersję W3 na PC pod koniec roku, a wersja
ta ma mieć lepsze tekstury, itp. ).

Tego jeszcze nie wiemy. Wersja PC na pewno będzie miała więcej bajerów graficznych, a zapewne max po roku powstanie edycja rozszerzona ze wszystkimi DLC , patchami i czym tam jeszcze sobie wymarzysz. Taka praktyka CDP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 12:26, lis_23 napisał:

Sorry, ale nie można bez przerwy przekładać grywalności nad oprawę, lub w drugą stronę,
przekładać oprawy audiowizualnej i klimatu nad gameplay.
Żyjemy już w takich czasach, w których technika pozwala na dopracowanie zarówno warstwy
fabularnej, gameplayowej, jak i graficznej, dobra gra powinna być dopracowana pod każdym
względem.

Żyjemy też w czasach, gdzie gry AAA są cholernie drogie. Nie rozumiesz? Dobra grafika to koszty a RPGi są cholernie rozbudowanymi grami - stąd też trzeba iść na kompromis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eh, tak żeby wyjaśnić sprawę "widzenia" 30-60fps.

Otóż nieprawdą jest, że oko (wzrok, mózg) rejestruje obraz np. 24 razy na sekundę. Obraz z oka nie ma skwantowanej rozdzielczości. Mózg nie zapamiętuje obrazu piksel po pikselu, tylko obszarami. Można by nawet powiedzieć "wektorowo" i asocjacyjnie. Z tą częstotliwością to nie jest tak, że np. 25 razy na sekundę czopek wysyła informacje "czerwony, czerwony, czerwony, czerwony, czerwony", tylko wysyła impuls, który sam w sobie nie znaczy absolutnie nic. Znaczenie nabiera dopiero seria impulsów w zakresie 0-100Hz, 0=czerń, 100=maksymalna oślepiająca czerwień. Impulsy same w sobie mają częstotliwość, ale jako informacja są ciągłe, bo nie można określić, kiedy zaczyna się 25 impulsów i kończy, a potem pojawia się kolejne 25 impulsów i kończy, ponieważ między kolejnymi impulsami zależnie od "częstotliwości informacji" jest taki sam okres czasu. Neurony w mózgu nie przyjmują impulsów na raz z np. 100 czopków czy innych neuronów, tylko w każdej chwili co kto wyśle to neuron to odbierze. Wszystko się odbywa analogowo, a nie cyfrowo, że informacja musi być odświeżana. Czyli dane analizowane są w sposób ciągły, oraz w zależności od treści (zawartości) obrazu różnie w różnych jego częściach. Wszystko to odbywa także się przy współudziale mikroruchów gałki ocznej. Inaczej mówiąc, obraz budowany jest nieprzerwanie na bieżąco a nie jakimiś interwałami czasowymi jak np. w kamerze filmowej. Natomiast górna granica percepcji częstości jest parametrem mierzalnym - w pomiarach używa się stroboskopów oraz innych przyrządów, w tym także kinetoskopów, pracujących na zasadzie takiej samej jak projektor filmowy, a ostatnio także urządzeń komputerowych. Średnia granica percepcji częstości jest trochę inna dla zmian natężenia światła (ok. 60Hz) a inna dla zmian przestrzennych czyli ruchu (ok. 75Hz). Innymi słowy, człowiek dostrzega migotanie żródła światła do ok. 60 Hz, oraz różnice w płynności filmu wyświetlanego klatkami do ok. 75 Hz. Stosowana w kinie częstość 24 kl.sek. to zaledwie dolna granica, przy której ruch jest płynny w większości scen. Oczywiście podane liczby to wartości średnie, przy odchyleniach osobniczych dochodzących nawet do 30%.

I jeszcze jedno, to co widzisz w tej chwili przed sobą - ekran, klawiaturę, komputer i całe otoczenie - to wszystko jest wytworem Twojej wyobraźni. Kiedy tylko masz oczy otwarte Twój mózg bezustannie generuje trójwymiarowy, dynamiczny model otoczenia. Natomiast zadaniem oczu jest zapewnić aby ten model był zgodny z rzeczywistością. Model jest porównywany z rzeczywistością w oparciu o szeroką gamę cech jakie posiadają obiekty: krawędzie, kolory, przestrzenne zależności, ruch itp. Spora część mózgu zajmuje się tym porównywaniem. Mamy w nim nawet wyspecjalizowany obszar do rozpoznawania twarzy. Obraz z siatkówki nie jest przekazywany w całości do mózgu - wybierane są z niego stosunkowo nieliczne ale istotne cechy. Ponadto oko bezustannie skanuje otoczenie wybiórczo przenosząc wzrok z punktu do punktu pod dyktando mózgu. Właściwie "patrzymy" bardziej mózgiem niż oczami.

A rozdzielczość ludzkiego oka to 1' (jedna minuta kątowa), a nie np. 1920x1080 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2015 o 13:22, Alexei_Kaumanavardze napisał:


Ale czy to oznacza, że Wiedźmin nie będzie ładny. Patrząc po materiałach będzie. Mi chodzi
tylko o to, że akurat w RPG ważniejsze są inne sprawy. Co nie oznacza, że całosć nie
powinna trzymać poziomu. Powinna;) Dlatego też jestem skrajnym przeciwnikiem wychwalania
tzw. Pixel Artu:) (przynajmniej w jego najuboższej formie - łatwo jest powiedzieć "taki
koncept", zamiast "nie umiem, chociaż są darmowe silniki pozwalające zrobić to lepiej).
I nie zgodzę się, że RPG to jedyny gatunek w formacie Fantasy. A gdzie Slashery, a gdzie
"Rogaliki", a gdzie RTS`y, a gdzie strategie turowe, a gdzie FPS`y (a hexen, albo zasadniczo
Dark Messiah)? RPG potrzebuje dobrej grafiki, ale jeżeli scenariusz jest genialny, muzyka
odpowiednio pompatyczna, postacie zapadające w pamięć, to łatwiej jest mu się obronić
niż np. FPS`owi, który jest kolejnym klonem GOW-a, trwa 6-10h, ma standardowy scenariusz,
standardowe skrypty, standardowe bronie, a graficznie odstaje. RPG, który poza oprawą
ma wszystko na miejscu, jest w stanie się obronić.

Al;e ja nie napisałem, że W3 jest brzydki. Napisałem, że ja nie widzę pogorszenia oprawy graficznej.
Jestem tylko przeciwny poglądowi, że jeżeli mówimy o RPG, to gra ma wyglądać jak, np. Pillars of Eternity, przecież nawet ostatni Divinity nie jest grą brzydką.

Co do Fantasy w grach: slaschery to raczej domena konsol, klasyczny RTS już praktycznie nie istnieje, a a jeden Dark Messiach wiosany nie czyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 13:54, kodi24 napisał:

A nie wystarczyło podlinkować? :D https://multikino.pl/pl/filmy/hobbit-niezwykla-podroz-3d-48-klatek-napisy/
(konkretnie wpis 2013-01-06 23:40:24);


Ale to jest ze starej dyskusji z pl.rec.filmy ;] Widać w komentarzach o hobbicie ktoś też to wrzucił. Sam artykuł o hobbicie o tym nie mówi. Poza tym to nie tylko z tej dyskusji ale też z innych. Taka kompilacja mająca na celu wyjaśnienie sprawy 30-60pfs itd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 13:54, kodi24 napisał:

A nie wystarczyło podlinkować? :D https://multikino.pl/pl/filmy/hobbit-niezwykla-podroz-3d-48-klatek-napisy/
(konkretnie wpis 2013-01-06 23:40:24);

Akurat " Hobbit " w 24 kl/s wygląda okropnie - ba! on wygląda okropnie nawet w 24 kl/s true cinema z użyciem polepszaczy obrazu, typu Motion Plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie, ale jak już cytujemy to warto wskazać jakiekolwiek źródło. Albo przynajmniej wziąć co cudze w cudzysłów, inaczej wygląda to, no wiesz..;

Edit: mam dziś czepialski nastrój, rozumiem i proszę o wyrozumiałość :pp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Dla wszystkich, którzy twierdzą, że nie ma różnicy pomiędzy 30 a 60 klatkami podrzucę
> tylko jeden link do samodzielnego obejrzenia i przemyślenia. :)
>
> http://30vs60.com/

Od konsula trochę spodziewałem się inteligentniejszego postu. Wiem że jest różnica ale nigdy porównań tego typu nie można stosować obok siebie. Po drugie to są gry akcji. RPG nie jest grą akcji.

W RPG idę o zakład że jak byś grał w 60fps i na 2 tygodnie przerwał gre i odpalił w 30 fps to byś nie zauważył różnicy.

Kiedyś ktoś porównał dwa takie same obrazki obok siebie.. i było to xbox 360 i ps3. Część osób wytykała wady xboxa część ps3 a wiesz co się okazało? Że oba screeny były z PS3. I właśnie tak działa porównanie dla mózgu i oka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Dla wszystkich, którzy twierdzą, że nie ma różnicy pomiędzy 30 a 60 klatkami podrzucę
>
> > tylko jeden link do samodzielnego obejrzenia i przemyślenia. :)
> >
> > http://30vs60.com/
>
> Od konsula trochę spodziewałem się inteligentniejszego postu. Wiem że jest różnica ale
> nigdy porównań tego typu nie można stosować obok siebie. Po drugie to są gry akcji. RPG
> nie jest grą akcji.
>
> W RPG idę o zakład że jak byś grał w 60fps i na 2 tygodnie przerwał gre i odpalił w 30
> fps to byś nie zauważył różnicy.
>
> Kiedyś ktoś porównał dwa takie same obrazki obok siebie.. i było to xbox 360 i ps3. Część
> osób wytykała wady xboxa część ps3 a wiesz co się okazało? Że oba screeny były z PS3.
> I właśnie tak działa porównanie dla mózgu i oka.

Tu już nie chodzi o RPG czy inne gatunku, tylko o sam fakt, że jest różnica pomiędzy obrazami w obu prędkościach, czego do dziś niektórzy nie potrafią sobie przyswoić i mówią, że jej nie widać. Widać. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzień bez wpisu o Wieśku, jest dniem straconym, oby tylko nie napisali w kwietniu, że przesuwają premierę, bo komp ktory kupiłem z myślą o tej grze do reszty sie zestarzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grając na padzie może i nie zawużysz różnicy, ale jak ktoś używa klawy i myszki to w co by nie grał przy szybkich ruchach czuć te 30 fpsów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2015 o 14:12, kodi24 napisał:

Edit: mam dziś czepialski nastrój, rozumiem i proszę o wyrozumiałość :pp


Nie ma sprawy, każdy może mieć zły dzień.


A tak dla zainteresowanych, tu jest fajna strona z testami FPS, http://frames-per-second.appspot.com/
można sobie ustawić przeróżne parametry testu i sprawdzić od jakiego progu oko nie zauważa różnicy, oraz jak. np. blur wpływa na animację.
Miłej zabawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Cholera Dragon Age jest piękny i działa mi na wysokich to dlaczego Wiedźmin ma nie pójść?
> Przecież o wiele ładniejszy nie będzie patrząc na aktualne materiały!!!!


Statyczne NPC, brak cyklu dobowego, struktura świata, mam wymieniać dalej, czy to wystarczy by zrozumieć dlaczego Dragon Age ma mniejsze wymagania?

Porównanie do The Order jest co najmniej śmieszne, jasne że gra jest piękna i ma dużo bajerów, ale jest to osiągnięte kosztem choćby wielkości lokacji. Porównywanie gry o otwartej strukturze świata (dodajmy że RPG, z masą różnych mechanik), do liniowego shotera, to jak porównywanie cytryny do banana... oba są żółte i oba to owoce i tu podobieństwa się kończą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować