Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Remastery - dar niebios czy zło konieczne?

41 postów w tym temacie

Oj, ile bym oddał za Gothic I oraz II w wydaniu HD, w wersji steamowej, stabilnie działające pod Win7/8.
Do najbardziej udanych remasterów dorzucę grę, która w swojej pierwotnej formie imponowała (i dalej to robi), a wersja HD zwala z nóg i bez zastanowienia nabyłem premierówkę. Mowa o Wind Waker HD. A będąc w temacie TLoZ i bardzo udanych remasterów, polecam OoT i MM (figurka Skullkida świetnie się prezentuje).
Dlatego jestem jak najbardziej za wersjami HD jeżeli prezentują wysoki poziom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A owszem - tu się zgadzam. Gry z GOGa są bardziej kompatybilne w kwestii amatorskiego "przerabiania".
Niestety gry steamowe które nie chcą za chiny ruszyć można sobie jedynie wyrwać bezczelnie z biblioteki i szukać jakiegoś obejścia [np modowanych - crackerskich bibliotek dll itp cudów - jak podałeś na przykładzie MP]

Tylko bardziej zastanawia mnie kwestia przyszłości, tj ile gier z mojej biblioteki steam i gog poleci do piachu kompletnie albo będę dla nich musiał trzymać w domu drugi komputer ze starym systemem [win 7/8 np].
Jestem ciekaw jak steam/gog/origin będzie podchodził do obecnych gier za kilka lat, czy oleje je tak jak teraz olewa stare klasyki czy jednak zarówno twórcy jak i tego typu platformy będą się starały coś robić z fantem niekompatybilnych zbyt nowych komponentów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2015 o 18:08, Pietro87 napisał:


Tylko bardziej zastanawia mnie kwestia przyszłości, tj ile gier z mojej biblioteki steam
i gog poleci do piachu kompletnie albo będę dla nich musiał trzymać w domu drugi komputer
ze starym systemem [win 7/8 np].
Jestem ciekaw jak steam/gog/origin będzie podchodził do obecnych gier za kilka lat, czy
oleje je tak jak teraz olewa stare klasyki czy jednak zarówno twórcy jak i tego typu
platformy będą się starały coś robić z fantem niekompatybilnych zbyt nowych komponentów.

steam? Będzie na to kładł dolną część ciała i traktował jako twój problem, tak jak do tej pory.
Gog? Juz to przerabiał, przy premierze win7 i Win8 właśnie. OFc nie wszystko było od razu kompatybilne, ale afaik sukcesywnie przyglądali się wszystkim tytułom i żadnego nie olali. Przynajmniej ja otym nie słyszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na razie śmiejesz się z przyszłości, a Bóg wie, co wtedy będzie. Owszem, nie jestem wobec GOG-a bezkrytyczny (kilka ich gier mi nie działa, F/A-18 Super Hornet chyba w ogóle jest schrzanione, a z patchami do Outcasta 1.1 byli w stosunku do Steama daaaleko do tyłu), tyle tylko, że w takich przypadkach GOG przewiduje zwrot pieniędzy. Czy na Steamie jest podobnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobne podejrzenia - aczkolwiek czy steam i gog dalej będą nas olewać [jedni mniej, drudzy bardziej] to już czas pokaże, bo nie będzie tak łatwo się wyłgać jak z obecna klasyką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2015 o 20:19, Kaerobani napisał:

Na razie śmiejesz się z przyszłości, a Bóg wie, co wtedy będzie.


Boga mi do tego nie mieszaj !
Nie ale tak poważnie - śmiałem się jedynie z twojego nietrafionego argumentu, ale nie złośliwie. Więc bez nerwów :)

Nie ganię goga tak btw, zwyczajnie nie chwale ich tak pod niebiosa, bo imho mieli wpadki na równi ze steamem i generalnie obie platformy uważam, za dosyć średnio ogarniające problem kompatybilności gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu mój jest śmieszny a twój nie? Przecież nie wiesz jak będzie wyglądać przyszłość za Windowsa 14.

Może i GOG też miał wpadki, ale jednak jest ukierunkowany na kompatybilność. Steam powinien być dozgonnie wdzięczny twórcom DOSBoxa, bo tylko to ich ratuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2015 o 20:38, Kaerobani napisał:

Ale czemu mój jest śmieszny a twój nie? Przecież nie wiesz jak będzie wyglądać przyszłość
za Windowsa 14.


Oj widzę ciężko z kumacją...

"Ale może GOG coś zrobi, żeby z tym hipotetycznym Windowsem 14 te gry działały."

Bo tak można napisać o kimkolwiek [steam, gogo, origin] i tu była marność tego argumentu, ale koniec tematu, bo nie ma po co tego rozpisywać 3 razy i dodatkowo streszczać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może coś zrobi - dark_master o tym zresztą też już pisał. Po Steamie już teraz nie ma się co tego spodziewać, bo nie daje żadnych przesłanek, że tak może być. Argument tylko pozornie śmieszny, więc mi już tu nie sugeruj, żem ociemniały jakiś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wsteczna kompatybilność zawsze była i będzie głównie w rękach graczy, modderów i zaangażowanej społeczności. Przynajmniej na PC. Tak jak my nie możemy przewidzieć co będzie za kilkanaście lat, tak samo ludzie za grę odpowiedzialni, nie mówiąc już abstrakcyjnym poświęcaniu czasu i środków na optymalizację wydanego dziesięć lat wcześniej tytułu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ja bym się o to nie bał. Teraz ogrywam na lapku z Vistą stareńkiego Delta Force 2 i bawię się wcale dobrze, a gra działa bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2015 o 21:21, Shinigami napisał:

Wsteczna kompatybilność zawsze była i będzie głównie w rękach graczy, modderów i zaangażowanej
społeczności. Przynajmniej na PC. Tak jak my nie możemy przewidzieć co będzie za kilkanaście
lat, tak samo ludzie za grę odpowiedzialni, nie mówiąc już abstrakcyjnym poświęcaniu
czasu i środków na optymalizację wydanego dziesięć lat wcześniej tytułu :P

World of Warcraft? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2015 o 20:19, Kaerobani napisał:

Na razie śmiejesz się z przyszłości, a Bóg wie, co wtedy będzie. Owszem, nie jestem wobec
GOG-a bezkrytyczny (kilka ich gier mi nie działa, F/A-18 Super Hornet chyba w ogóle jest
schrzanione, a z patchami do Outcasta 1.1 byli w stosunku do Steama daaaleko do tyłu),

to akurat wina ich systemu patchowania, gdy wejdzie galaxy i kazdy twórca będzie sam mógł robić update powinno być lepiej.
Problemy miałem tylko z Commandosem, ale jeden patch z foro goga załatwił sprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również czekam na Galaxy, bo to bardzo się przyda przy nowych grach. Niby nie powinienem narzekać, bo Outcast 1.1 dostałem za darmo, ale i tak byłem trochę zeźlony, bo to jedna z najwspanialszych gier świata, a szkoda, że pojawiało się tyle błędów, które wręcz uniemożliwiały ukończenie gry. Gdyby patche wychodziły szybciej byłoby lepiej dla wizerunku GOG-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2015 o 21:25, dark_master napisał:

World of Warcraft? :D


To jest gra która w swojej historii przyniosła wydawcy więcej zysku niż WoW? Drobne się znajdą, patrz w ostatnim dużym patchu dodali fotki i twitter - miliony grają dalej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 02.03.2015 o 21:59, Shinigami napisał:

To jest gra która w swojej historii przyniosła wydawcy więcej zysku niż WoW? Drobne się
znajdą, patrz w ostatnim dużym patchu dodali fotki i twitter - miliony grają dalej :D

cholera wie, ale są tytuły wspierane przez dekady, by wspomnieć w zasadzie wszystkie od blizza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry remaster to taki co poprawi grę a nie schrzani ją do granic możliwości jak to było w przypadku Silent Hill: HD collection.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.03.2015 o 16:10, dark_master napisał:

cholera wie, ale są tytuły wspierane przez dekady, by wspomnieć w zasadzie wszystkie od blizza.


Wiesz, MMO czy gry nastawione na e-sport musiały być siłą rzeczy wspierane, podobnie będzie pewnie z ich nadchodzącymi produkcjami F2P. Zresztą o to właśnie chodzi, dopóki firma zarabia (i to nieźle) na danej grze, nic nie stoi na przeszkodzie by ją wspierać. Gdy gotówka raptem kapie, a nie spływa to nie ma się co zbytnio angażować.

Ciekawe ileż remasterów trafi na kolejną generacje ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.03.2015 o 17:42, Pietro87 napisał:

No i dokładnie tak się robi - remastery są tworzone żeby doić ludzi którzy dalej chcą
grac w klasykę mimo przeskoku w kwestii software i hardware.


Albo dla tych którzy kiedyś przegapili dany tytuł i mają teraz szansę w niego pograć w nowych szatach :)
Strasznie generalizujecie Panowie. Slogany o dojeniu nas biednych klientów dobrze się sprzedają i możemy się łączyć w bólu jakie te firmy są straszne. A prawda jest taka że każdy ma swój rozum i przymusu nie ma. Ja mam dwa re-mastery i są to dwa tytuły które mnie ominęły w minionych latach. Kupiłem i nie mam poczucia bycia wydojonym :) Dla mnie to zupełnie nowe pozycje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować