Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Source Engine 2 za darmo i bez ukrytych kosztów, ale tylko ze Steamem

15 postów w tym temacie

Unity i Source, choć raczej nie by tworzyć gry (nie ten poziom jeszcze), lecz by się czegoś nauczyć :D . Takie narzędzia dają ciekawe możliwości, jeśli chce się tylko trochę je opanować, choć i tutaj da się coś średniego szybko wyklikać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czasy nadchodzą, duże silniki stają się darmowe dla mas. Prawie jak powrót do czasów produkcji garażowych. Co prawda nie spodziewałbym się po pojedynczych osobach jakichś cudów (no chyba, że utalentowanych zapaleńcach), ale dla małych firm są to idealne rozwiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dobre i logiczne rozwiązanie. Takie, ok, damy Wam nasz silnik za darmo, ale wyłącznie w ramach naszej platformy.
Nie pamiętam, czy Valve będzie inkasowało jakiś procent ze sprzedaży tych gier, ale Steam pewnie zautomatyzowałby ten proces. Ma w końcu dość konkretne informacje nt. sprzedaży i zarobku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem dobre i logiczne rozwiązanie. Takie, ok, damy Wam nasz silnik za darmo,
> ale wyłącznie w ramach naszej platformy
.
> Nie pamiętam, czy Valve będzie inkasowało jakiś procent ze sprzedaży tych gier, ale Steam
> pewnie zautomatyzowałby ten proces. Ma w końcu dość konkretne informacje nt. sprzedaży
> i zarobku.

Wątpię aby każda gra stworzona w Source od razu była przyjmowana do platformy Steam.A co do opłat, to byłoby to jak jest teraz ze wszystkimi grami, czyli Valve pobiera jakiś tam procent ze sprzedaży dla siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2015 o 19:52, Terem napisał:

Moim zdaniem dobre i logiczne rozwiązanie. Takie, ok, damy Wam nasz silnik za darmo,
ale wyłącznie w ramach naszej platformy
.
Nie pamiętam, czy Valve będzie inkasowało jakiś procent ze sprzedaży tych gier, ale Steam
pewnie zautomatyzowałby ten proces. Ma w końcu dość konkretne informacje nt. sprzedaży
i zarobku.

Valve dostaje 30% od każdej sprzedanej gry na Steam.

Poza tym, Valve nie ma wyłączności na sprzedaż gier zrobionych na Source 2, każdy może sprzedawać gry także w pozostałych sklepach. Warunkiem jest jedynie to, że gra musi pojawić się także w ofercie Steam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Source jest średnim silnikiem, spójrzmy prawdzie w oczy Valve nigdy nie było dobre aż tak w silnikach by na tych narzędziach tworzono nie wiadomo ile gier. Nie mówię że jest zły ale to firma która nie zajmuje się fachowo tworzeniem i rozwijaniem silnika dodając do niego nowe funkcjonalności. Tworzą silnik i wrzucają go. Unity czy chociażby moim zdaniem rewelacyjny UE4 są tydzień w tydzień rozwijane.

Po za tym tyle gadania a nic o nim jeszcze nie wiadomo żadnego dema ani nic.. zanim będzie funkcjonalny to jak już gdzieś pisałem spokojnie minimum 6 lub nawet 12 miesięcy. Lepiej ten czas wykorzystać na naukę właśnie UE4 od biedy Unity. Jakieś tam plusy ludzie tam widzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Valve miało swoje 5 minut chwały, gdy powstał HL2 i rewelacyjny silnik fizyczny. Jedynie tym zabłysnęło Source. Jeśli chodzi o samo projektowanie gier, to wczoraj bawiłem się UE4 i wygląda naprawdę dość prosto. Do tego masa poradników od samych twórców. Jak ktoś naprawdę chce i umie, to zrobi wszystko :) Można się spodziewać masę ciekawych mini-gier na tych dwóch silnikach. Fanów Valve jest mnóstwo, więc i takich projektów będzie masa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grr... Albo news jest z błędami albo nie udało mi się znaleźć informacji by szefowie Unity poszli w ślady Epic. Od kilku lat istnieje darmowa wersja Unity i nic się w tej kwestii nie zmieniło. Nadal, według porównania licencji na stronie Unity ( http://unity3d.com/get-unity), jest to bardzo okrojona wersja silnika. Taka, jaka była od dawna. Polecam jeszcze podliczyć koszty z tej stronki https://store.unity3d.com/products/pricing, by zobaczyć jak "darmowe" jest Unity :P. Zatem, drogi Autorze, zanim napiszesz newsa, sprawdź coś więcej niż spanikowaną gadkę PRowców Unity. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@AMatek - przedtem Unity było za darmo ale w okrojonej wersji (graficznie np) a teraz wszystkie funkcje są za darmo. Wersja Proffesional dodaje rzeczy powiazane z Unity jak Team License. Wiec tak jest to news i jeśli nie do końca wiesz jak było to nie krytykuj :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować