Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Opinia: Nie płaczmy za wersjami demonstracyjnymi

108 postów w tym temacie

Dnia 15.03.2015 o 13:27, Hubi_Koshi napisał:

> Dasz przepis jak się warzy parę giga?
Kładziesz dysk twardy na wagę przed ściągnięciem i po ściągnięciu. Proste ^^

Wciąż czekam na prawidłową odpowiedź. Znasz różnicę pomiędzy "warzyć" i ''ważyć"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2015 o 13:48, Karanthir666 napisał:

Wciąż czekam na prawidłową odpowiedź. Znasz różnicę pomiędzy "warzyć" i ''ważyć"?

Wyluzuj Grammar Nazi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak po co wersje demo? Jest hype train napędzany ile się da (czytaj: ile jesteśmy w stanie posmarować gdzie trzeba) i to najważniejsze!

Po co dać sprawdzić chociaż częściowo jak coś działa, jak wygląda sama rozgrywka ? Tak drogi autorze ufaj reklamie przy składaniu pre-orderu na kolejne krapiszcze bo nie ma jak ich sprawdzić.

Drogi autorze, twoja opinia twoja sprawa ale trzymaj ją na blogu. Chyba że to jest jakość którą mamy wam opłacać z reklam nie korzystając z addblocka. To w takim razie do widzenia i ostatni gasi światło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2015 o 13:23, SSSerek napisał:

zrobić "okłamane" Demo. Pamiętam, że dawnoooo temu pobrałem sobie demo "Harry Potter
i Komnata Tajemnic", gdzie w demie pokazali etap, którego w ogóle w grze nie było.

To akurat było całkiem dobre rozwiązanie, bo po zakupieniu pełnej wersji nie musiałeś znowu przechodzić etapów, które przeszedłeś w demie. Tak samo było z demem Desperados.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Było ładnych parę gier, których dema zawierały zupełnie inne misje, ale ja pamiętam rozczarowanie pierwszym etapem w Future Cop LAPD. W demku ta misja była arcyepicka, okraszona świetną muzyką. W pełnej wersji była zupełnie okrojona. Wiem, że to pierwsze zadanie i w ogóle, ale trochę się rozczarowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2015 o 13:54, Hubi_Koshi napisał:

> Wciąż czekam na prawidłową odpowiedź. Znasz różnicę pomiędzy "warzyć" i ''ważyć"?

Wyluzuj Grammar Nazi.


Znasz różnicę między gramatyką a ortografią? ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.03.2015 o 13:33, Zekzt napisał:

Z całym szacunkiem - ale to bzdury nieziemskie. Wersja demo miała dla większości graczy
jeden cel - sprawdzić jak dany tytuł technicznie się prezentuje. Jestem pewien, że gdyby
taki AC:U miał demo jego sprzedaż padła by na pysk.


Nie zgodzę się z tą opinią.
Po pierwsze, dema często hulały lepiej, niż pełna wersja gry, gdyż taki mały wycinek można było na prawdę dobrze zoptymalizować. Czasami, gracz zachęcony demem, przeżywał niezłe zaskoczenie, grając w pełną wersję gry.
Po drugie, dema sprawdzają się w przypadku gier liniowych, korytarzowych, podzielonych na plansze, etapy - obecnie mamy przewagę sandbooxów i RPG, gdzie demo nie ma racji bytu.
Biorąc pod uwagę powyższe, AC Unity nigdy nie doczekałby się dema ( sandboox ), a nawet jeśli, to taki mały wycinek ( zapewne daliby Wersal, a nie Paryż ) byłby dobrze zoptymalizowany, co powodowałoby przekłamania względem pełnej wersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.03.2015 o 23:52, lis_23 napisał:

Po drugie, dema sprawdzają się w przypadku gier liniowych, korytarzowych, podzielonych
na plansze, etapy - obecnie mamy przewagę sandbooxów i RPG, gdzie demo nie ma racji bytu.


To teraz, dla rownowagi, ja nie zgodze sie z ta opinia ;) Skoro dalo sie zrobic wersje demo takich gier, jak Sacred (hack''n''slash z otwartym swiatem), Titan Quest (bardziej liniowy h''n''s) czy wreszcie Mass Effect 2, to znaczy, ze nic (poza brakiem dobrej woli ze strony tworcow) nie stoi na przeszkodzie, by inne tytuly rowniez otrzymywaly dema.

Dnia 15.03.2015 o 23:52, lis_23 napisał:

taki mały wycinek ( zapewne daliby Wersal, a nie Paryż ) byłby dobrze zoptymalizowany,
co powodowałoby przekłamania względem pełnej wersji.


Ale to sa jedynie Twoje przypuszczenia, nic wiecej. Zakladasz, ze tworcom chcialoby sie pracowac nad optymalizacja wersji demo. Biorac pod uwage fakt, ze nie chcialo im sie tego robic przy pelnej, platnej wersji, wiedzac, ze dostana po lapach od graczy (bo przeciez chyba robili wewnetrzne testy i musieli widziec, jak to wyglada), nie wydaje mi sie, by mieli ochote poswiecac czas na optymalizacje darmowego dema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mass Effect 2 ma segmentową budowę i jest z niego bardzo łatwo wyciąć odpowiednie fragmenty, podejrzewam, że tak jest w przypadku sporej ilości dzisiejszych gier, tak naprawdę.

Przez chwilę też poparłem opinię, że demka byłyby przekłamane, ale niechciejstwo wydawców i producentów wszystko zmienia. Chociaż tak naprawdę w dzisiejszym świecie gry AAA są tak do siebie podobne, że grając w jedną grasz w demo drugiej. XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2015 o 09:18, Kaerobani napisał:

Mass Effect 2 ma segmentową budowę i jest z niego bardzo łatwo wyciąć odpowiednie fragmenty


Ok, ale argumentem przeciwko demom bylo to, ze nie da sie zrobic wersji demonstracyjnej erpega. Jak widac - da sie. A rownie dobrze mozna zrobic demo np. Risen 2 (ograniczajac je do jednej wyspy) czy Assassin''s Creed (jedno zabojstwo).

Dnia 16.03.2015 o 09:18, Kaerobani napisał:

Chociaż tak naprawdę w dzisiejszym świecie gry AAA są
tak do siebie podobne, że grając w jedną grasz w demo drugiej. XD


A to zupelnie inna kwestia. Choc nie ukrywam, ze gdybym mial mozliwosc przetestowania takiego np. Bulletstorma, to pewnie bym zaoszczedzil troche kasy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2015 o 00:11, Budo napisał:

Po co dema, tera je erly akces.
#ironia


To chyba powinno być bez ironi napisane/ Wystaczy spojrzeć jaki prawdziwy zalew szamba bombarduje nas codziennie na Steamie. Gry w EA są coraz bardziej produktami "gramopodobnymi" ze szczątkową ilością zawartości ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2015 o 04:50, Ring5 napisał:


To teraz, dla rownowagi, ja nie zgodze sie z ta opinia ;) Skoro dalo sie zrobic
wersje demo takich gier, jak Sacred (hack''n''slash z otwartym swiatem), Titan Quest
(bardziej liniowy h''n''s) czy wreszcie Mass Effect 2, to znaczy, ze nic (poza brakiem
dobrej woli ze strony tworcow) nie stoi na przeszkodzie, by inne tytuly rowniez otrzymywaly
dema.

W Sacred nie grałem, ME2 jest podzielony na plansze / planety, nie ma jednego, otwartego świata, a h&s zwykle posiadały dema.
Powiedz mi, wyobrażasz sobie wersje demonstracyjne takich gier, jak:

TESV Skyrim
Far Cry 3
Far Cry 4
Watch Dogs
DA Inkwizycja

bo ja, nie.
Dema dostają tytuły, które mają bardziej segmentową, zamkniętą budowę, np. Thief.

Dnia 16.03.2015 o 04:50, Ring5 napisał:


Ale to sa jedynie Twoje przypuszczenia, nic wiecej. Zakladasz, ze tworcom chcialoby sie
pracowac nad optymalizacja wersji demo. Biorac pod uwage fakt, ze nie chcialo im sie
tego robic przy pelnej, platnej wersji, wiedzac, ze dostana po lapach od graczy
(bo przeciez chyba robili wewnetrzne testy i musieli widziec, jak to wyglada), nie wydaje
mi sie, by mieli ochote poswiecac czas na optymalizacje darmowego dema.

Nie, ponieważ seria AC nigdy nie posiadała wersji demonstracyjnych, więc dlaczego Unity miałoby ją mieć?

P.S: Bulletstorm posiadał demo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2015 o 14:22, lis_23 napisał:

Powiedz mi, wyobrażasz sobie wersje demonstracyjne takich gier, jak:

TESV Skyrim
Far Cry 3
Far Cry 4
Watch Dogs
DA Inkwizycja

bo ja, nie.

Proste, wprowadzić ogranicznik ile godzin możesz sobie pograć (2-3) i voila. Po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.03.2015 o 14:22, lis_23 napisał:

Powiedz mi, wyobrażasz sobie wersje demonstracyjne takich gier, jak:


Bardzo prosto, sa dwie opcje:
1) Ograniczenie czasowe - dostajesz pelna wersje gry, ktora ma limit np. 60 minut. Po tym czasie odpalenie gry jest niemozliwe. Jest to bardzo popularne rozwiazanie w indykach i grach mobilnych.

2) Ograniczenie obszarowe (bardziej pracochlonne) - wyjscie poza "sciane" jest niemozliwe. Dziala to podobnie do ograniczen obszarowych w Assassin''s Creed.

W grach, w ktorych jest system rozwoju postaci mozna zastosowac trzecie rozwiazanie, jakim bylby level cap, powyzej ktorego nie daloby sie rozwinac postaci. Czyli w teorii masz dostep do calej gry, w praktyce - poza pewien rejon nie wyjdziesz.

Dnia 16.03.2015 o 14:22, lis_23 napisał:

Dema dostają tytuły, które mają bardziej segmentową, zamkniętą budowę, np. Thief.


Poniewaz jest to najprostsze do zorganizowania.

Dnia 16.03.2015 o 14:22, lis_23 napisał:

Nie, ponieważ seria AC nigdy nie posiadała wersji demonstracyjnych,


Ciekawe czemu...

Dnia 16.03.2015 o 14:22, lis_23 napisał:

P.S: Bulletstorm posiadał demo.


Wydane, o ile dobrze pamietam, troche po premierze. Gra wyszla w lutym chyba, a demo w maju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.03.2015 o 14:22, lis_23 napisał:

TESV Skyrim
Far Cry 3
Far Cry 4
Watch Dogs
DA Inkwizycja


Ekhm, tak samo jak np. zrobił to blizzard z Diablo 3. Albo tak jak GW2 radzi sobie np. w przypadku personal story (świat jest ograniczony). Problemem jest rozszerzenie świata, a nie ograniczenie juz istniejącego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ring5 - obecnie gry są dosyć " ciężkie ", nawet do ok. 50GB, komu by się chciało pobierać takiego kolosa, żeby pograć 1h?

Skoro AC nigdy nie miał tradycji posiadania dema to skąd to oburzenie na brak dema Unity?

W demo Bulletstorma grałem przed jego premierą na PS3. Swoją drogą, świetny tytuł.


Rick, w Diablo III mamy podział na rozdziały, więc łatwiej jest przygotować demo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować