Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Sid Meier`s Starships - recenzja

10 postów w tym temacie

Kamil Ostrowski

Niewiele jest gier co do których tak mocno się pomyliłem jak w stosunku do Sid Meier's Starships. Spodziewałem się spin-offa godnego jednej z najbardziej wciągających serii w dziejach, a dostałem półprodukt, który nigdy nie powinien wyjść poza ekrany telefonów komórkowych.

Przeczytaj cały tekst "Sid Meier's Starships - recenzja" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Brakuje nawet tak klasycznego elementu jak możliwość zwycięstwa na kilka sposobów."

Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. Rozgrywkę można zakończyć na parę różnych sposobów:
- populacja - ponad 50% populacji w ramach federacji gracza,
- dominacja - czyli klasyczne zwycięstwo poprzez wyeliminowanie przeciwników,
- nauka - co najmniej 3 technologie na poziomie 6,
- cuda ("wonders") - gracz musi kontrolować co najmniej 7 cudów.

Było o tym nawet w filmikach promocyjnych do gry...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@DNADesigN - chodziło mi o to, że sposobów jest mniej. Przynajmniej głowa tak pomyślała, nie wiem dlaczego palce inaczej napisały :) Korekta poszła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Możemy z czasem kupować nowe i ulepszać je (niestety, nie ma to wpływu na ich wygląd" - błąd, ma wpływ na wygląd, jednak w bardzo niewielkim stopniu i łatwo to przeoczyć.
"Potrzebujemy trzech punktów, aby dany glob stał się częścią naszej federacji" - błąd, potrzeba czterech punktów wpływu, przy trzech dostajemy część produkcji z planety.
Można by stwierdzić, że osoba pisząca recenzję przejrzała tylko grę i "odwaliła pańszczyznę".
Niestety te błędy w żadnej mierze nie powodują, że gra jest lepsza :)
To jest typowa gra na smartfony/tablety i na PC pojawiła się raczej jako kolejna maszynka do robienia kasy. Gra jest warta co najwyżej kilka/kilkanaście zł, a nie 13,49 EUR !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2015 o 16:04, madjudge napisał:

"Możemy z czasem kupować nowe i ulepszać je (niestety, nie ma to wpływu na ich wygląd"
- błąd, ma wpływ na wygląd, jednak w bardzo niewielkim stopniu i łatwo to przeoczyć.
"Potrzebujemy trzech punktów, aby dany glob stał się częścią naszej federacji" - błąd,
potrzeba czterech punktów wpływu, przy trzech dostajemy część produkcji z planety.
Można by stwierdzić, że osoba pisząca recenzję przejrzała tylko grę i "odwaliła pańszczyznę".
Niestety te błędy w żadnej mierze nie powodują, że gra jest lepsza :)
To jest typowa gra na smartfony/tablety i na PC pojawiła się raczej jako kolejna maszynka
do robienia kasy. Gra jest warta co najwyżej kilka/kilkanaście zł, a nie 13,49 EUR !


Nie było tak do końca "pańszczyznę", ale przyznaję, że męczyłem się grając. Co za tym szło recenzję pisałem w delikatnym wzburzeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta gra wyszła na PC jedynie z tego powodu że są premie w Starshipie które się odblokowuje grając w "Beyond Earth". Warunek trzeba być zalogowanym w obydwu grach na koncie 2K. Jest nawet lista tych premii, ale w jaki sposób je odblokować to już nie wiem. Mam odblokowane 3 premie, za ukończenie początkowych zadań pobocznych, pomimo tego że podczas rozgrywki w Beyonda skupiłem się głównie na tym aspekcie więcej nie dostałem. To są nawet achie, bo mam ich już kilka. Co ciekawe są też premie do Beyonda, ale o tym się dowiedziałem grając w Starshipa, bo nigdzie nie ma tej informacji.

DNADesigN - co z tego ze są warunki, jak grając pod cuda partia trwa ok 30 min, grając na dominacje komp wygrał ze mną bo miał większą populacje. Masz trzy frakcje, które różnią się jedynie początkowymi bonusami ale dowódcy już są wszędzie tacy sami. Statki dla każdej frakcji są jednakowe, różnią się jedynie wyglądem. Na ostatniej partii chciałem się pobawić badaniami, rozwojem statków dlatego wziąłem dominacje i jak wyżej napisałem komp wygrał przez populacje bo pozostałe frakcje połączyły swoje siły i oddały planety jednej.

Gra jest prosta, AI nie zachwyca. Komp idzie w ilość a nie jakość. Mając 10 niszczycieli przeciw moim 3 pancernikom zamiast mnie atakować to krył się za planetą i nie oddał ani jednego strzału, jedynie latały torpedy które mi nic nie robiły (cud kasujący obrażenia od nich). Wyższy poziom trudności to tylko większe oszukiwanie jednostek komputerowych. Kompa nie dotyczy wtedy kara za strzał przez meteoryty, potrafi strzelić przez pół mapy za pełną moc laserów pomimo tego że to ja mam cud kasujący karę za odległość, mając wymaksowane lasery i osłony w połowie zadaje mu 1/3 obrażeń jego pomimo ze ona lata krążownikiem a ja pancernikiem i mając o wiele lepiej rozwinięte badania od niego; prawie każdy krytyk jaki wejdzie od AI to zniszczenie osłon, wtedy drugi strzał potrafi walnąć nawet za 300-40 pkt obrażeń, a przegięcie to było gdy strzał poszedł przez pół mapy, przez planetę, dwa skupiska meteorów za 16tys w statek z full HP i osłonami na poziomie 8 (do mnie należał cud kasujący karę za odległość do laserów). U mnie jedynie krytyki wychodziły od załóg na poziomie ELITA, a u niego to prawie każdy statek. Dalej, błędne działanie kilku cudów. Mając cud :inteligentne osłony", który kasuje karę za atak na silnik moje statki non stop obrywały krytyki z rufy w osłonę, myśliwce często zadają większe obrażenia od statków. Odpuściłem sobie po 11 godz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czego niby można było spodziewać się po grze dedykowanej tabletom...

Ktoś chce sycącego kosmicznego 4X bogatego w content, to kupuje Distant Worlds: Universe lub Galactic Civilizations II czy Space Empires IV/V.
Ktoś szuka podobnie nieskomplikowanego i ładnego wizualnie produktu jak Starships, to kupuje Endless Space.

Od początku było przecież wiadome że pecetowe Starships niczym wybitnym na polu gier 4X nie będzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować