Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Pillars of Eternity - chwilę przed recenzją

46 postów w tym temacie

> W sumie racja, że to Obsidian, a nie BioWare. BG to było sztampowe fantasy i gra dobra,
> ale... nie wiem za co tak wychwalana pod niebiosa (a mam Edycję Kolekcjonerską).
>
> W Tormencie też w 4 momentach nie można było walki pominąć, a w ogóle to jest gdzieś
> jakieś info na temat większej ilości walki od twórców? Jakoś tego wcześniej nie zauważyłem,
> kładli nacisk na wpływanie na świat, a nie komponent bitewny.

Może właśnie dlatego, że było to sztampowe fantasy? Było jak dość popularne książki z uniwersum FR (które dziełami sztuki też nie były) tylko, że w tym wypadku mieliśmy wpływ na wydarzenia, przypominało to właśnie interaktywną książkę. Dodatkowo gra była jak na swoje czasy, na dzisiejsze zresztą też, ogromna, klimatyczna, z dobrze napisanymi dialogami i fabułą. Może nie fabularny poziom tormenta, ale torment też nie był dla wszystkich, był dużo cięższy w odbiorze, gdzie w BG to było D&D w FR setting jaki ludzie kochali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Kurde. Gra jest aż tak dobra ? Jestem wielkim fanem Baldurów. Mówicie, że rozczarowań
> po zakupie nie będzie ? ;-)

Przy intro, gdzie masz tylko statyczny obrazek i rollujący tekst czytany przez narratora, prawie się rozpłakałem. Grałem tylko 30 minut i już wiem, że będzie lepiej niż bardzo dobrze. Połączyli chyba wszystko - wartość atrybutów, skille, ogólne cechy postaci (dyspozycja, bóstwo, pochodzenie, klasa) - każdy element ma wpływ na to, co robisz. Plus gra chyba faktycznie premiuje za wybory odpowiadające temu kim grasz. Także jest element RPG.

Bierz, nie p***dol :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2015 o 11:38, tytacz napisał:

Zaktualizuj sterowniki do karty graficznej. Sprawdź jakie są najnowsze na stronie www
producenta karty graficznej.


Mam najnowsze, na steamie i na forum obsidian ledwie kilka-kilkanaście osób ma podobny problem, który ponoć istnieje od bety, ale zero rozwiązań. Komuś pomogło przeniesienie gry z external hdd na internal sdd, tyle że ja mam tylko internal hdd...

edit: nvm zniknęło samo po którymś resecie o_0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2015 o 11:40, Urungulu napisał:

Bierz, nie p***dol :P

Swiete slowa :). Ja dzisiaj uderzam do MediaMarktu po moja Edycje. Mam tez z GOG.com, ale sciaganie bylo tak zalozne, ze zajeloby to pewnie dwa dni (a powinno 4 godziny). Coz, i tak chcialem miec wersje fizyczna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2015 o 14:08, Piotrek_K napisał:

> Bierz, nie p***dol :P
Swiete slowa :). Ja dzisiaj uderzam do MediaMarktu po moja Edycje. Mam tez z GOG.com,
ale sciaganie bylo tak zalozne, ze zajeloby to pewnie dwa dni (a powinno 4 godziny).
Coz, i tak chcialem miec wersje fizyczna

Ze steama ssałem ok. 1,5h. Żal było dziś do roboty iść, wziałem lapka ze sobą ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze 100 minut według licznika Steam z Pillars of Eternity za mną. Jest świetnie.
> Wrażenia bardzo pozytywne. Dotarłem do pierwszej większej mieściny. Gram bardem, o Hi a kupiłeś na steamie, czy w wersji pudełkowej i gra po zarejestrowaniu jest w twojej bibliotece :) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy nieobznajmiony? O_O
Z wrażeniami się zgadzam, irytuje mnie jedynie system odpoczynku. Idźcie sobie zróbcie te lochy, które mają 14 poziomów, jak macie 4 odpoczynki do wykorzystania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


A i jeszcze jedno- pathing jest drętwy i walka momentami nieczytelna, bo na ziemi milion znaczników. Każdy ruch wywołuje darmowe trafienia przeciwników, więc ma to znaczenie w walce kto gdzie stoi i co robi. Za to nasza drużyna, o ile zauważyłem, takiich bonusów nie dostaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie AI i patchfinding leży i kwiczy - tez się mogę z tym zgodzić i to zaledwie po +/-8h grania.
A co będzie potem jak walki z dużymi grupami wrogów staną się standardem...
Drugi babol od strony mechaniki walki - blokujące się w przejściach postaci. Jasne można tu odbić piłeczkę, ze przecież walki trzeba planować i zgadzam się z tym, ale bez przesady, bo w bardziej ciasnym pomieszczeniu nasza drużyna blokuje się sama o siebie [i nie ma zmiłuj, nie specjalnie się chcą przestawić nawet mimo wydawanych poleceń, a wrogowie oczywiście jak by nigdy nic walą w nas czym popadnie]

No i wątpliwa optymalizacja, ale o tym pisałem więcej w temacie o samym PoE tu na forum, nie ma co tego mantrować =)
Aczkolwiek tytuł który wygląda przeciętnie [na upartego nie wiele lepiej niż Świątynia Pierwotnego Zła] nie powinien się nawet zająknąć jak się spełnia minimalne wymagania [które tez są mocno "z czapy"]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie do preorderowiczów - czy Wy też macie problem ze znalezieniem swoich przedmiotów z zamówienia przedpremierowego? Wiem że to tylko pierścień i prosiak, ale miały być - a nigdzie ich nie ma. W pudełku nie dostałem żadnego specjalnego kodu - jak to u Was wyglądało?
Z tego co przeczytałem na steamie, po zarejestrowaniu gry przedmioty powinny same znlaleźć się w ekwipunku. Ja właśnie zacząłem nową grę i żadnych przedmiotów w ekwipunku nie mam...
Jak to u Was wyglądało? Dzięki za info!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Dostalem na maila kod na DLC, wbilem go na Steamie i do początku gry pojawiły mi się
> te przedmioty w ekwipunku :)
Dzięki za odpowiedź.
W takim razie nie przesłali mi właściwego kodu - szczerze mówiąc, nie dostałem żadnego. W poniedziałek napiszę do sprzedawcy, pewnie im się zapomniało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.03.2015 o 15:48, Budo napisał:

Z wrażeniami się zgadzam, irytuje mnie jedynie system odpoczynku. Idźcie sobie zróbcie
te lochy, które mają 14 poziomów, jak macie 4 odpoczynki do wykorzystania.


Można je robić na raty, co kilka poziomów jest przejście na 1., więc można przejść do twierdzy, poquestować i wrócić do lochów z podpasioną drużyną... a przynajmniej ja tak robiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

No właśnie "można"... ale to trochę bez sensu. Takie naciąganie graczy na marnowanie czasu żeby tylko się wyspać w gospodzie i kupić nowe zestawy. Według mnie niepotrzebny system... no ale zobaczymy jak będzie, co jakiś czas jakiś tam zestaw znajdę, podobno na wysokich poziomach trudności jest ich znacznie mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Z wrażeniami się zgadzam, irytuje mnie jedynie system odpoczynku. Idźcie sobie zróbcie
> te lochy, które mają 14 poziomów, jak macie 4 odpoczynki do wykorzystania.
Kto ma 4 ten ma 4 ;p Na moim poziomie trudności mam limit do 2. Granie na ekspercie też jest super bo najbardziej przypomina stare cRPG. Wyświetlanie w dialogach zmian reputacji czy ST przy testach i wymaganych atrybutów byłoby totalnym nieporozumieniem. Jedyne czego żałuję to brak znaczników obszaru działania przy zaklęciach AOE - niby było tak w BG, ID i PT, ale z drugiej strony walki w D&D rozgrywało się domyślnie na siatce i pozwalało to precyzyjnie celować.

Nie zauważyłem problemow z wyszukiwaniem ścieżek jak do tej pory (30h). AI przeciwników też jest dobra. AI drużyny - macie na myśli gracza który nią steruje? W takich grach przecież chodzi o mikrozarządzanie każdą postacią a nie casualizację i automatyzowanie rozgrywki jak w Dragon Age Origins.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra całkiem fajna.
Niemniej mam jednego wielkiego buga. Wykonując quest w Warowni Raedrika dla Kolsca przy próbie jej opuszczenia dostaję crasha, ba niekiedy dostaję tam crasha przy zmianie poziomu z lochów na piętro itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2015 o 10:13, Budo napisał:

No właśnie "można"... ale to trochę bez sensu.

No właśnie całkowicie z sensem.
Gdyby nie było ograniczeń w korzystaniu z magii, to ta gra byłaby trywialna.
Dla przykładu - potyczki choćby w podziemiach pod twierdzą. Miałem tam takie historie, że przy użyciu samych broni i umiejętności wygrać nie byłem w stanie. Dostawałem oklep jak miło. Jak za to druid z magiem zaczęli spamować czarami 2/3lvl, to dla odmiany walka stawała się dosyć łatwa.
W przypadku gdy muszę się czasem przespać, żeby odzyskać możliwość czarowania - balansuje umiejętnościami/czarami w taki sposób, żeby jak najdłużej być w stanie grać bez odpoczynku.
Gdybym nie był do tego zmuszony, spamowałbym kulami ognia i śnieżycami - i było by po grze, zanim jeszcze na dobre się zaczęła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować