Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Obsidian Entertainment - historia burzliwa

14 postów w tym temacie

Zawsze lubiłem gdy Obsidianu, ale w PoE po raz kolejny pokazali, że nie umieją nalezycie przetestować swoich gier i wydać ich w zadowalającym stanie. Aktualnie nie gram w Pillars of Eternity, bo czekam na patcha, który naprawi kilka gamebreaking bugów, np. ten, który sprawia, że wczytywanie gry w lokacji, w której zrekrutowało się jakiegoś bohatera i podczas, gdy ma on na sobie jakiś przedmiot zwiększjący jakąś cechę (inteligencja, odbicie itp), sprawia, że jego statystyki się podnoszą - wystarczy kilka razy wczytać grę i nasz mag Będzie miał 40 inteligencji lub wojownik 99 odbicia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze lubiłem gdy Obsidianu, ale w PoE po raz kolejny pokazali, że nie umieją nalezycie
> przetestować swoich gier i wydać ich w zadowalającym stanie. Aktualnie nie gram w Pillars
> of Eternity, bo czekam na patcha, który naprawi kilka gamebreaking bugów, np. ten, który
> sprawia, że wczytywanie gry w lokacji, w której zrekrutowało się jakiegoś bohatera i
> podczas, gdy ma on na sobie jakiś przedmiot zwiększjący jakąś cechę (inteligencja, odbicie
> itp), sprawia, że jego statystyki się podnoszą - wystarczy kilka razy wczytać grę i nasz
> mag Będzie miał 40 inteligencji lub wojownik 99 odbicia.

blad faktycznie jest chociaz nie jest to blad niszczacy rozgrywke, ja mialem to szczescie ze nie zapisywalem i wczytywalem co chwile gry w miejscach gdzie rekrutuje sie jakis NPC''tow i mnie on nie dotyczy a majac jego swiadomosc istanienia latwo mozna go uniknac.

Oczywiscie gra ma kilka bledow ale w porownaiiu z tytulami AAA ktore ostatnio sie pojawily i byly niegrywalne np ostatni Assasyn. To naprawde niewielka liczba nie odbiegajaca od sredniej ilosci bledow w grach.

Zreszta nie widzialem jeszcze wydanej gry ktora by kilku bledow nie miala.

Obsydian zapowiedzial patcha w tym tygodniu wiec wszytsko powinno byc ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam dokładnie dzień kiedy ogłosili powstanie studia ;) Bardzo lubię ich gry, fakt są zawsze mocno zabugowane ale fabularnie są bardzo dobre. Obecnie gram w Pilary i jak dla mnie są świetne już nie mogę się doczekać dodatku i dwójki ;)

PS. Dobry tekst.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Zawsze lubiłem gdy Obsidianu, ale w PoE po raz kolejny pokazali, że nie umieją nalezycie
>
> > przetestować swoich gier i wydać ich w zadowalającym stanie. Aktualnie nie gram
> w Pillars
> > of Eternity, bo czekam na patcha, który naprawi kilka gamebreaking bugów, np. ten,
> który
> > sprawia, że wczytywanie gry w lokacji, w której zrekrutowało się jakiegoś bohatera
> i
> > podczas, gdy ma on na sobie jakiś przedmiot zwiększjący jakąś cechę (inteligencja,
> odbicie
> > itp), sprawia, że jego statystyki się podnoszą - wystarczy kilka razy wczytać grę
> i nasz
> > mag Będzie miał 40 inteligencji lub wojownik 99 odbicia.
>
> blad faktycznie jest chociaz nie jest to blad niszczacy rozgrywke, ja mialem to szczescie
> ze nie zapisywalem i wczytywalem co chwile gry w miejscach gdzie rekrutuje sie jakis
> NPC''tow i mnie on nie dotyczy a majac jego swiadomosc istanienia latwo mozna go uniknac.
>
> Oczywiscie gra ma kilka bledow ale w porownaiiu z tytulami AAA ktore ostatnio sie pojawily
> i byly niegrywalne np ostatni Assasyn. To naprawde niewielka liczba nie odbiegajaca od
> sredniej ilosci bledow w grach.
>
> Zreszta nie widzialem jeszcze wydanej gry ktora by kilku bledow nie miala.
>
> Obsydian zapowiedzial patcha w tym tygodniu wiec wszytsko powinno byc ok.

Dokładnie, przy wszystkich ostatnio wydanych grach AAA wypada super. Swoją drogą BG1 do samego końca miał pewien bug z wszelkiego rodzaju przedmiotami jak mikstury, różdżki, grimuary itp. który powodował, że miało się ich miliony (co można było wykorzystać lub zamienić na kasę)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam błędów specjalnie nie miałem, chociaż różowe tekstury trochę irytowały, same zniknęły po resecie. Za to bym był zadowolony jakby coś z pathfindingiem zrobili bo wydaje się być gorszy niż w BG2 postacie potrafią się o siebie klinować nawet jak mają otwartą drogę do celu trzeba klikać czasem krok po kroku żeby ominąć przeszkodę, dodatkowo nawet niezaangażowane w walkę postacie potrafią blokować inne tworząc swoisty mur póki ich ręcznie nie odsuniemy krok w bok. Ja rozumiem, że miało być oldschoolowo, ale może bez przesady:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to możliwe, że studio, które robi takie dobre gry ma (czy miało) takie problemy? Nie można tu winić tylko kiepskiej technicznej strony (bugi są legendarne, przetestowałem na sobie w postaci new:vegas). Czyli co.. pech?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jak to możliwe, że studio, które robi takie dobre gry ma (czy miało) takie problemy?
> Nie można tu winić tylko kiepskiej technicznej strony (bugi są legendarne, przetestowałem
> na sobie w postaci new:vegas). Czyli co.. pech?

Mowi sie, ze powodem byl zawsze brak czasu ze wzgledu na naciski wydawcow, w przypadku kijka prawdy mieli kupe czasu i gra byla praktycznie pozbawiona bledow, jelsi chodzi o Pillarsy bledy sa, ale to chyba wynika z faktu ze niechcieli przekladac gry poraz kolejny bo wygenerowalo by to dla studia duza strate, a biorac pod uwage ze 2,5 roku temu studio bylo na granicy bakructwa, nie mogli sobie na taka starte pozwolic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Efekt? KotOR II nękany był licznymi problemami technicznymi i po prostu widać było, że jest grą niedokończoną. Jakże znamienny jest fakt, że to samo można było powiedzieć o każdej kolejnej produkcji Obsidianu: Neverwinter Nights II, Alpha Protocol, Fallout: New Vegas, Dungeon Siege III (choć akurat ta ostatnia cierpiała z tego powodu najmniej). "

Człowieku czy Ty w ogóle grałeś w Neverwinter Nights 2, że piszesz takie bzdury? Nie zauważyłem, żeby ta gra była niedokończona. To jest kawał dobrej roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Człowieku czy Ty w ogóle grałeś w Neverwinter Nights 2, że piszesz takie bzdury? Nie
> zauważyłem, żeby ta gra była niedokończona. To jest kawał dobrej roboty.

Przyznaję, że tamten fragment w największym stopniu kierowany był do Fallout: New Vegas i Alpha Protocol, ale NWN 2 na premierę też miało swoje za uszami i dopiero po serii łatek stało się taką grą, jaką być winno od samego początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2015 o 17:36, Michalky napisał:

Człowieku czy Ty w ogóle grałeś w Neverwinter Nights 2, że piszesz takie bzdury?

A Ty grałeś w wersję 1.00? Nie bo jesteś w Polsce. Dostałeś grę spachtowaną, z opóźnieniem bez gamebreaking buga. :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować