Moko

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    36
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez Moko


  1. Njörik Bronzebeard różnił się od innych Nornów. Od dziecka uwielbiał majsterkować, a z wiekiem przerodziło się to w zainteresowanie inżynierią. Ale gdy osiągnął pełnoletność i przyszło wezwanie na Wielkie Polowanie, odpowiedział. Bądź co bądź był Nornem. Gdy dowiódł swojej wartości, wyruszył z przewodniczką grupy, Eir Stegalkin, na polowanie. Dotarli na miejsce i po ciężkiej walce pokonali Issormir’a – wielkiego lodowego czerwia. Njörik zrobił wrażenie na Eir i od tego momentu została jego mentorką w świecie Tyria. Pod jest kierunkiem, pokonał króla jotunów Koraga i pozbawił grupę wielbiącą Jormaga, Sons of Svalnir, ich wsparcia. Eir przedstawiła Njörik’a trzem Zakonom jakie działają w Tyrii: Order of Whispers, Durmand Priory i Vigil. Njörik nie musiał się długo zastanawiać i po walce w obronie Durmand Priory, zdecydował się dołączyć do nich. W końcu przyszedł czas na spotkanie z pozostałymi członkami grupy Destiny's Edge, ale nie było udane spotkanie. Grupa bohaterów nie znajduje wspólnego języka i rozchodzi się. Njörik w Durmand Priory spełnia się naukowo. Pomaga zakonowi rozwiązywać kolejne zagadki i awansuje w jej szeregach. Pewnego dnia odkrywają, że Zhaitan, jeden z wielkich smoków, ma zamiar zaatakować Lion’s Arch, wyrusza więc na wyspę Pazura żeby przygotować obronę miasta. Jednak siły Zhaitana były przytłaczające i twierdza na wyspie zostaje przejęta przez wroga a bohater cudem ucieka z wyspy. Wraz z uczonym Trahearne, dostają za zadanie zwerbowania sojuszników i utworzenia Paktu, złożonej z członków trzech zakonów, do walki ze Starszymi Smokami. Trahearne po wizycie u swojej przywódczyni, otrzymuje miecz Caladbolg i wraz z nowym Paktem udaje im się odbić wyspę Pazura. Po tym sukcesie Njörik zostaje Dowódcą, i drugim w kolejności dowodzenia po marszałku Trahearne. Grupa rusza do krainy Orr żeby ostatecznie rozwiązać problem Zhaitan’a. Po długiej i żmudnej kampanii udaje im się wedrzeć do twierdzy Zhaitan’a i po ciężkim boju smok pada. W Tyrii wszyscy świętują i wreszcie mogą zaznać trochę spokoju. 


    Mija jakiś czas i zaczynają dziać się dziwne rzeczy w Tyrii. Tajemnicze pnącza pojawiają się i niszczą twierdze i Asurskie punkty przesyłowe. Pakt pod dowództwem Marszałka Trahearne wyrusza w nieznane krainy Maguuma Jungle. Njörik wraz z grupą przyjaciół odkrywają że za tymi atakami stoi kolejny ze Starszych Smoków – Mordremoth. I jeszcze coś – Sylvari, rasa leśnych istot, są tworami Mordremoth’a i zaczyna przejmować nad nimi kontrolę. Gdy flota statków powietrznych Paktu jest nad dżunglą, zostaje zaatakowana i zniszczona a marszałek i bohaterowie z nim podróżujący, zostaje porwany. Njörik wyrusza z misją ratunkową, która przeradza się ostatecznie w walkę z kolejnym smokiem. Grupie udaje się pokonać Mordremoth’a ale za wielką cenę – marszałek Trahearne ginie. Smutek miesza się z radością, jedni świętują inni opłakują poległych towarzyszy. W Gaju, mieście Sylvari, powstaje pomnik ku czci uczonego Trahearne. Njörik nie przejmuje dowodzenia w Pakcie. Postanawia z niego odejść i założyć własną grupę - Dragon's Watch, która zajmie się pozostałymi smokami. Obecnie Njörik przebywa w Elonie, pustynnej krainie której zagraża kolejny smok – Kralkatorrik. 


  2. Baldur''s Gate to była klasyka. I to że trzeba było sobie wiele do wyobrazić to też było super. Grałem jako młody człowiek, czytałem też dużo fantazy ( to mi do dziś zostało w sumie ) i nie miałem problemu z wymyslaniem sobie odgłosów walki i innych historii. Minsc i Boo, Jan Jansen i jeszcze kilku w polskiej wersji byli świetni

    Co do Enchanced Edition to myśle że to powstało głownie z myślą o Ipadzie. Przyznam że zakupilem i gram sobie na wyjazdach. Fajnie jest sobie powspominać dobre czasy RPG

    Baldur''s Gate 10/10
    Baldur''s Gate EE na Pc 2/10
    Baldur''s Gate EE na Ipad 7/10 ( drobne problemy ze sterowaniem)