Zaloguj się, aby obserwować  
biedrona0

Problem z reklamacją karty graficznej

6 postów w tym temacie

Witam , mam następujący problem w grudniu 2013 r , w sklepie komputronik dokonałem zakupu karty graficznej radeon 7850 , szybko okazało się że jest ona fabrycznie uszkodzona więc została odesłana do serwisu . Serwis trwał prawie miesiąc po tym okresie została przysłana mi nową kartę ten sam model , teoretycznie nowa ponieważ karta może i była nowa lecz samo opakowanie jak i pozostałe części była po prostu wyciągnięte z opakowania 1 karty graficznej . Zabrałem kompa do domu iii... znowu to samo ten sam problem , karta znów została odesłana do serwisu , gdy zapytałem o możliwość zwrotu pieniędzy to spotkałem się z odmową gdyż jeżeli użyłem serwisu to taka opcja mi już nie przysługuje , tak powiedziano mi w tym sklepie . Nie tak dawno przysłano 3 kartę graficzna ta była nowa ( zarówno opakowanie jak i sama karta ) ale i znów to samo , dalej ten sam problem . Dziś otrzymałem odpowiedź ,gdyż zapytałem się o możliwość wymiany karty na zupełnie inny model lub tez całkowity zwrot pieniędzy . Otrzymałem odpowiedź iż mogą mi jedynie przysłać 4 kartę 7850 lub wybrać inny model karty ale w cenie jaka jest dziś warta 7850 czyli 589 zł. Ja w momencie zakupu wydałem 669 zł na tą kartę , czyli rozumiem ze te 80 zł ma być podarowane im jako prezent od króliczka na Wielkanoc ? Może to nie jest jakaś wielka kwota ale zawsze $ . Nie wiem czy trafiłem na serię popsutych kart amd czy po prostu mam aż takiego pecha . Napisałem do nich wiadomość że chce żądać pełnej zwroty kwoty czyli 669 . Póki co czekam na odpowiedź . Nie wiem co mam w tej chwili robić dlatego proszę was o jakaś radę . Ale jedno wiem na pewno to był mój ostatni zakup w tym sklepie .

Z góry dziękuje za wszelką pomoc !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na jakimś forum prawnym, ale z tego co mi wiadomo jeżeli nie potrafią naprawić sprzętu to mas prawo żądać zwrotu gotówki.
Inna sprawa że to dziwne iż tyle kart było wadliwych... jesteś pewien że twój komputer jest ok, zasilacz itd spełniają wymagania karty ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>
A próbowałeś kontaktować się z producentem? przez stronę facebooka czy twittera?

Dnia 08.04.2014 o 13:40, biedrona0 napisał:

Inna sprawa że to dziwne iż tyle kart było wadliwych... jesteś pewien że twój komputer
jest ok, zasilacz itd spełniają wymagania karty ?


Pewnie serwis by się oburzył za podesłanie im sprawnej karty.
Ale... zawsze można np. zaktualizować biosa. Ja miałem u siebie problem z kartą, że musiałem biosa zaktualizować..


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do UOKiK. Z tego co pamiętam to przy zgłoszeniu 3 raz tej samej usterki powinieneś otrzymać pełen zwrot ceny karty, który poniosłeś przy zakupie, lub otrzymać nowy, przynajmniej równoważny produkt (czyli nowa karta graficzna nie może mieć gorszych osiągów, niż obecna). Osoba z UOKiK podpowie, jak masz sformułować pismo do Komputronika i zobaczysz, że szybko zmiękną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.04.2014 o 15:50, Narmo napisał:

Zadzwoń do UOKiK. Z tego co pamiętam to przy zgłoszeniu 3 raz tej samej usterki powinieneś
otrzymać pełen zwrot ceny karty, który poniosłeś przy zakupie, lub otrzymać nowy, przynajmniej
równoważny produkt (czyli nowa karta graficzna nie może mieć gorszych osiągów, niż obecna).
Osoba z UOKiK podpowie, jak masz sformułować pismo do Komputronika i zobaczysz, że szybko
zmiękną.


bzdura. jezeli reklamujesz z tyt. gwarancji to teoretycznie sa zobowiazani tylko do tego co zawarli w warunkach gwarancyjnych.Strona jest wtedy gwarant.

jezeli z tyt. niexzgodności towaru z umową - strona jest sprzedawca (ustawa o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej) i wtedy można w pierwszej kolejnosci żadac naprawy lub wymiany, a dopiero gdy naprawa wymiana sa niemożliwe z takich czy innych powodów, odstapienia od umowy i zwrotu gotówki. wymiana tylko na identycznty produkt tyle ze wolny od wad. naprawa tylko za twoja zgodą.

mozezs skorzystac z obu trybów tyle ze nie jednoczesnie - ale z tyt. gwarancji - nikt ci kasy nie odda - jeszcze sie nie spotkałem z takim zapisem w dok. gwarancyjnym ;)

nie pisz do UOkIK tylko złóż wniosek o mediację do inspekcji handlowej.
uokik nawet palcem w twojej sprawie nie kiwnie - oni sa od zbiorowych a nie indywidualnych interesów konsumentów. ewentualnie wal do rzecznika konsumentów w swojej miejscowości. z tym ze inspekcja zareaguje szybciej i skuteczniej ;) rzecznicy to pierdoły z definicji ;)

i daj info czy to była reklamacja z gwarancji czy z niezgodności - bo to w tej chwili jest najwazniejsze - cos mi sie widzi ze komputronik traktuje to jako gwarancje i umywa łapki od odpowiedzialności - wtedy pisz do nich reklamacje powołujac sie na niezgodnośc tow. z umowa a z gwarancją daj sobie spokój. i nie sluchj ich sciem tylko jak odmówia wal do inspekcji handl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej z tytułu Gwarancji , zobaczyłem że karta jest uszkodzona więc oddałem ją do sklepu gdzie ją kupowałem , a oni wysłali ją na serwis .Zasilacz jest nowy ( kupowany pół roku temu ) Corsair Vs 550 . Usterka polegała na tym że były problem z wyświetlaniem obrazu w grach . Falowanie obrazu , przezroczyste paski czy coś w tym stylu . Ja bym się zgodził na wymianę na inny model ale w tej samej cenie w którą ją kupowałem a nie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować