• 0
Zaloguj się, aby obserwować  
1096

Kupno routera- pytania

Pytanie

Wiem że jest temat routery, ale tam prawie nikt nie zaglada, więc postanowiłem założyć temat w pomocy technicznej.
Dobra, jestem prawie całkiem zielony jeżeli chodzi o routery
Mam aktualnie dość słaby router firmy thompson (standard b/g) i mam sporo za mały zasięg internetu w domu, kupiłem do niego inną dużą antenę, ale zasięg się prawie nie poprawił dlatego planuję więc kupić nowy w standardzie (b/g/n).
Mam, więc sporo pytań
1. W sklepie pytałem się czemu routery w standardzie n są takie tanie (70zł). Dowiedziałem się, że jest kilka wersji, 150 lub 300 (rozumiem, że chodzi to jakie łącze jest w stanie router obsłużyć, ilość Mbit???), te 150 to podobno tylko podrasowane g i nie daje dużo lepszego zasięgu niż standardowe g, więc powinienem kupić wersje 300. Czy to co powiedzieli mi w sklepie to prawda?
2. Mój laptop, jeżeli chodzi o sprzęt sieciowy ma takie coś (nie wiem o co tu chodzi, nie znam się, czy to są karty sieciowe czy coś innego?), dane wziąłem z jakiejś strony
:: Łączność
Broadcom NetLink Gigabit Ethernet (10/100/1000MBit), Atheros AR5B97 Wireless Network Adapter (bgn)
Czy mój laptop w pełni wykorzysta możliwości routera w standardzie [300] n?
3. Jak bardzo jeżeli chodzi o zasieg/siłę zasięgu różni się router danej firmy w wersja z 1 antenką, dwoma czy trzema. Czy warto dopłacić trochę i zamiast wersji z 1 anteną kupić wersję z trzema. Może lepiej sprawdzi się jedna ale za to duża antena, 38cm firmy pentagram wersja 9db czy coś takiego...
4. Z ciekawości, czym różni się dobry router za 250zł (wersja 300 n z 3 antenkami) od takiego za 500-800zł?
5. Czy korzystając z mojego ipoda, który ma kartę sieciową w standardzie g, odczuję różnicę w zasięgu kupując ten nowy router
6. Widziałem 2 podobne routery, tej samej firmy, oba działają w standardzie do 300mbit "n" różniły się tym, że jeden miał w specyfikacji
Interfejs LAN: 4x 10/100/1000BaseT
Interfejs WAN: 1x 10/100/1000BaseT
a drugi