Ixolite

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    52
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Ixolite

  • Ranga
    Przodownik
  1. Ikoniczne ruchy? Mają jakiś związek z malarstwem?
  2. Ixolite

    All Points Bulletin - recenzja

    Zdecydowanie NIE polecam - całe szczęście, że udało mi się dokonać zwrotu, mimo że support starał się wmówić, że po wykorzystaniu klucza, nie ma takiej możliwości. Generalnie gra jest marna sama w sobie - powtarzalne zadania, sprowadzające się w zasadzie do udania się do wskazanego punktu i zabrania z niego paczki/wykonania na miejscu jakiejś czynności lub ataku/obrony. W przypadku wariantu ataku/obrony praktycznie zawsze wygra gracz/ekipa, która znajdzie się na miejscu jako pierwsza i dobrze przykampi. Ewentualnie czasem trzeba kogoś ganiać albo przed kimś uciekać, a jeśli nie podejmie się wtedy walki, to nie ma żadnych szans na złapanie takiego gościa... Mechanika jest słabo wyważona pomiędzy frakcjami - "policjanci" mają generalnie łatwiej bo na przykład mniej dotkliwe są dla nich kary za zabijanie cywilów. Kryminalistom szybko rośnie wtedy wskaźnik zagrożenia i zaraz gra wystawia na niego misje (to znaczy kryminalista staje się celem dla policjantów). Efekt jest taki, że można ciągle dostawać wciry od policjantów, którzy dostali na nas misję. No i policjant który dostał misję na kryminalistę, dostaje od gry wallhacka - cały czas widzi kryminalistę, który dzięki temu nie ma najmniejszych szans wyrwać się pościgowi, nigdy się nie schowa, nigdy nie zaskoczy policjanta. Nie ma możliwości zabicia nikogo, kto nie bierze udziału w misji (co ma swoje zalety, ale w efekcie otwarty świat traci sens, bo i tak funkcjonuje się wyłącznie w ramach swojej misji). Jedynie gracz, który osiągnie piąty poziom zagrożenia może atakować kogo chce i równocześnie być atakowany przez wszystkich innych. Walka to raczej dowcip, hitboxy są identyczne dla wszystkich graczy, niezależnie od modelu postaci, więc dochodzi nawet do takich sytuacji, że hitboxy wystają ponad przeszkodę, za którą wizualnie schowana jest postać gracza. Rejestrowanie trafień jest dość losowe, nie ma regionalizacji trafień (czyli headshotów na przykład). Powszechną taktyką jest wleźć na jakiś dach, na który prowadzi tylko jedna drabina. Matchmaking to kolejny dowcip - w dystrykcie może być maksymalnie 100 graczy, w praktyce zwykle nie więcej niż 80, około 40 na stronę. I z tej puli gra ma zestawić ze sobą graczy na zbliżonym poziomie? Typową sytuacją jest dopasowanie nowego gracza, z nieodbajerowaną postacią, do gracza z dobrze wyposażonym awatarem, który na starcie otrzymuje w ten sposób olbrzymią przewagę. Marny jest model jazdy, co częściowo spowodowane jest tym, że jeździ się "na serwerze" (komendy gracza wysyłane są na serwer i serwer odpowiada za ich wykonanie), przez co, zwłaszcza przy większym pingu, pojazdy reagują straszliwie topornie i nieprecyzyjnie. Pościgi samochodowe praktycznie nie wchodzą w grę. Możliwość dosotosowywania wyglądu swojej postaci, ubrań i pojazdów jest fajna, ale... tak jak całą resztę gry, zabija je fatalna optymalizacja. Z lektury forum APB wynika, że problemy mają wszyscy, niezależnie od sprzętu. Po pierwsze w buty można sobie wsadzić minimalne wymagania, minimalnymi nazwać można dopiero te wypisane w zalecanych. Ponadto twórcy narzucili sztuczne ograniczenia na jakość grafiki (w tym tekstur, co kompletnie przekreśla sens bajerowania swojego wyposażenia, skoro w grze widać tylko rozmyte szaro-burości) w systemach 32-bitowych. Żeby je znieść trzeba grzebać się w plikach konfigracyjnych, bo w grze nie ma żadnych zaawansowanych ustawień grafiki. Poza tragiczną optymalizacją, pojawiają się problemy z memory leak (po jakimś czasie gra zaczyna wyraźnie haczyć), niewyjaśnionymi spadkami FPS (bardzo często w czasie jazdy samochodem), powolnym doczytywaniem tekstur (cóż to za frajda porozbijać sięo niewidzialne ściany) i dość losowymi wywaleniami się całej gry. To ostatnie mnie akurat nie trafiło, ale na forum są ludzie, którzy twierdzą, że regularnie wywala ich nawet po 5 minutach. Oczywiście nie wszystkich problemy techniczne dotykają w równym stopniu, ale bez 64bitowego systemu, szybkiego co najmniej dwurdzeniowego procesora i co najmniej 4GB RAM w zasadzie nie ma co do tej gry podchodzić. A na dobicie praktycznie nieistniejący jest support - jedyną oficjalną odpowiedzią jest pytanie o konfigurację sprzętową (w domyśle, że za słaba i stąd są problemy), albo informowanie, że RTW nie zaleca modyfikowania plików konfiguracyjnych, bo może to doporowadzić do pogorszenia stabilności i innych problemów... A odpowiada tak ludziom, którzy grzebiąc w konfiguracji poprawili wydajność gry i jakość grafiki... Żeby było zabawniej, moje konto jest nadal aktywne, mimo że zwróciłem grę i dostałem spowrotem pieniądze. Support skontaktował się ze mną jeszcze kilka dni po zwrocie, przesyłając mi standartowe ''kopiuj-wklej'' pytanie o dxdiag. Nie zdezaktyowowali mi konta, nawet kiedy wprost napisałem im, że już dziękuję za wsparcie, ale dostałem kasę i więcej mnie nie interesuje...
  3. Office 2007 jest zdecydowanie najlepszą wersją od wielu lat - nowy interfejs jest genialny w porównaniu do tradycyjnego. Dlaczego to co sprawdzało się 20 lat temu, ma sprawdzać się teraz? Ale jeśli komuś nie odpowiadają zmiany, lub nie lubi się uczyć innych rozwiązań, to nie ma obowiązku korzystania z nowego office''a, można zostać przy poprzednich wersjach, lub przesiąść się na OpenOffice, który ma tradycyjny interfejs (swoją drogą, ciekawe jak długo przy nim zostaną)...
  4. Ehh, przy tym poziomie trudności to kto pierwszy ten lepszy...
  5. Może to literówka i to są karty macro.
  6. Taktowanie przestało wyznaczać wydajność procesora już kilka lat temu...
  7. Aha, co to są "maksymalnie najwyższe" detale?
  8. Co to za przysłowie z "warsztatem"?
  9. A od kiedy to laptopy nie są pecetami? O_o
  10. Ixolite

    Pamięci dla graczy od firmy A-Data

    To ilość warstw PCB sprawia, że RAM może działać w konkretnym systemie operacyjnym? :D
  11. Przecież to już zdementowane dawno - BattleNet ma pozostać darmowy, a mowa była o elementach związanych z powstającymi grami...
  12. Ixolite

    Napędy ASUS z Nero 9 w przyszłym roku

    "Najnowsza wersja programu, Nero 9.0 zostanie zaimplementowana w urządzeniach ASUS o prędkości nagrywania 22x" Czyli co? W nagrywarkę będzie wbudowane to nero? ;)
  13. Odkąd to WebKit jest aplikacją?
  14. Khem... hahhahah. Chciałbym w to wierzyć. EA nie jest nawet w stanie zapewnić dostępności patchy do starszych tytułów...