Zekzt

Moderator
  • Zawartość

    10860
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Zekzt

  • Ranga
    Sekretarz

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Zekzt

    XCOM 2 - Temat Ogólny [M]

    Arkham Knighta skoczyłem bez jednego zająknięcia, grałem na ustawieniach normalnych bo wrzucenie wysokich tekstur faktycznie powodowało stutter, nie mniej wielkich różnic w grafice między normalnymi a wysokimi nie dostrzegałem. Zablokowałem sobie tylko w tej grze FPSy na poziomie 35*. Grało się dalej płynniej niż na konsoli, a nie było tych skoków klatek 60-40 co osobiście znoszę gorzej niż stałe 30-40 fpsów które nawet nie drgnie. Po wszystkich patchach gra jest jak najbardziej grywalna [inna sprawa, ze 1050ti jest szybsze niż 750ti, może faktycznie 750tka tego tytułu nie jest w stanie uciągnąć, podobnie procek, i5 6400 jest wydajniejszy niż twój Phenom, nasze kompy się różnią i ciężko to tak na sucho porównać]. XCOM 2 - naprawiłem sobie 99% problemów zastosowaniem kilku dodatkowych zmian w pliku ini [głównie zmiana PoolSizea na 512 wyleczyła zacinanie]. *Skąd taka liczba 35FPS - ano wytestowałem sobie AK i zobaczyłem, ze najniżej z klatkami spadam przy absolutnym chaosie podczas pościgu batmobilem do 39-40 klatek. Ustawiłem sztywno 5 klatek poniżej dolnego progu, żeby mieć 100% pewności, ze gra będzie cały czas trzymać stały frame rate i frametime. Dla mnie rozwiązanie idealne na gorzej zoptymalizowane gry [o ile komuś nie wadzi płynność rozgrywki bliższa konsolowej]
  2. Może i staroświeckie ale za to zdrowo-rozsądkowe =) Onegdaj poznałem w firmie pewną niewiastę, a że w placówce w której pracowała miałem trochę znajomych to potem temat zapętlił się tak, że spotykałem się z ową koleżanką [pielęgniarka - instrumentariuszka] i jednocześnie z drugą dziewczyną z tej samej placówki tylko pracującą w innym dziale [recepcjonistka]. Potem doszła ciekawa sytuacja, bo zainteresowana znajomością ze mną była jeszcze jedna osóbka z tej samej placówki - tak oto trzecią do brydża stała się pani doktor z ostatniego piętra ^^ Efekt był o tyle powalający, że potem dowiedziałem się iż wszystkie trzy koleżanki są z jednej miejscowości pod warszawą a dwie z nich [pielęgniarka + recepcjonistka] mieszkają na jednym osiedlu. Wtedy to zdecydowałem, ze los daje mi znaki iż wyczerpałem limit szczęścia i trzeba podjąć męską decyzję - czyli określić się jak dojrzały człowiek a nie podlotek-melepeta. Aczkolwiek droga wyjścia z tego impasu usiana była mnóstwem wesołych sytuacji i przysłowiowych "chińskich kombinacji" =) P.S. Musze zajrzeć w temat o filmach tu i na gargulcu, brakowało mi dyskusji z ludźmi z gramu, jednak ten klimat tematu filmy i seriale był tylko tu w tym konkretnym, specyficznym gronie ludzi.
  3. Zekzt

    XCOM 2 - Temat Ogólny [M]

    Mi i setkom ludzi którzy dalej psioczą na oficjalnym forum i steamie na żenującą optymalizację. Z resztą nawet na trailerze WOTC tym który opisywał misję zagubieni i porzuceni widać jak silnik się tnie przy destrukcji otoczenia. Owszem WOTC naprawiło czołgający się frame rate ale skoki dalej są a to te skoki chyba mnie najbardziej irytują. Z resztą na YT jest gdzieś gameplay z całego WOTC gdzie chłop grający na 1080ti czołga się czasem z wydajnością przy pierwszej lepszej rozpadającej się ścianie budynku. Jedynka miała swoje problemy, w zasadzie EW naprawiło 95% czkawek frame rateu, ale to było absolutnie nic w porównaniu do dwójki, tutaj po dwóch latach od premiery jest dalej żenada. P.S. Żeby było jasne - nie mam jakiegoś kompa-potwora [i56400, 8GB Ram DDR 4, GTX 1050ti EVGA Superclocked], ale W3, Arkham Knight, AC: Syndicate dla przykładu jestem w stanie bez problemu odpalić na ustawieniach mieszanych typu wysokie-max i trzymać stabilny frame rate bez czkawek. XCOM 2 graficznie dużo biedniejszy nie daje sobie z tym rady i to jest absolutnie wina partacznej optymalizacji. @edit Lekarstwem na przyzwyczajenie się do czkawek framerateu zostało finalnie granie na padzie [i zablokowanie FPSów na poziomie sztywnych 35 klatek, dla świętego spokoju, ogółem badziew techniczny nie z tej ziemi, na szczęście ta gra nie potrzebuje więcej fpsów niż konsolowe 30+ żeby wyglądać stosunkowo gładko]
  4. Zekzt

    XCOM 2 - Temat Ogólny [M]

    WOTC nie naprawia zupełnie nic w kwestii skoków klatek np podczas destrukcji otoczenia - co więcej, mapy pełne lostów gdzie nie daj bóg zawali się jakiś budynek potrafią tak stutterować, ze aż się chce ten tytuł wywalić z dysku.
  5. Zekzt

    XCOM 2 - Temat Ogólny [M]

    Musze dodać swoje dwa grosze na temat 'nowego" XCOMa. Zachodzę w głowę za co ten tytuł otrzymywał tak wysokie noty - tzn ok pod względem mechaniki, nowości, tu wszystko cacy, rozumiem. Ale na boga - optymalizacja tej gry, nawet po dwóch latach od premiery to jest normalna kpina. Tak ponurego żartu optymalizacyjnego dawno nie przerabiałem. Bo o ile silnik jak działa to jest wszystko ok - to w 90% nie działa, bo raz granatem rozmontujesz pół budynku i grafika jest płynna jak żyleta a za chwile zrobisz małe pierdnięcie granatnikiem w przystanek i klatki lecą na ryj. O czasie ładowania misji nawet nie wspomnę [jedna z niewielu gier jakie wymusiły na mnie przerzucenie na ssd i też wiele to nie dało]. Technologiczny GNIOT.
  6. Jeśli problemem potencjalnego pracownika był by tylko bałagan w papierach - tj np nieukończona szkoła, przyjął bym taką osobę na próbę, bo osobiście bardziej liczy się to, co dana osoba pokaże w praktyce a nie świstek. Jeśli pracownik by się wykazał na próbnym i udowodnił, że nadaje się do tej roboty - dostał by prostą informację, idzie i zapisuje się do szkoły zaocznej żeby zrobić porządek z edukacją i wtedy ma szanse na awans i podwyżki. Bo o ile da się w dziale HR przepchnąć zatrudnianie kogoś poniżej kwalifikacji o tyle awans czy podwyżka w corpo to już inna bajka bez porządku w papierach. Aczkolwiek, jeśli pracownik w trakcie szkoły, np po 1.5 roku regularnie co semestr dostarcza zaświadczenie o zaliczonych egzaminach to tu też i podwyżka jest do załatwienia. A pisze to z perspektywy osoby na kierowniczym stanowisku w dużym corpo medycznym [mowa oczywiście o pracownikach administracyjnych, pracownikach działu IT itp - nie ma mowy oczywiście o zatrudnieniu pielęgniarki czy lekarza który nie ma medyka ani ogólniaka więc też bez popadania w paranoję =)]
  7. Zekzt

    blokada 60 fps

    A może prostsze rozwiązanie - czy ten laptop ma częstotliwość odświeżania 60hz? Może masz w grach lub w sterowniku graficznym wymuszone włączenie v-synca który blokuje ci fpsy zgodnie z odświeżaniem ekranu? Bo obstawiał bym, że to globalnie ustawiony właśnie v-sync za to odpowiada, skoro efekt występuje we wszystkich grach.
  8. Zekzt

    Poszukuję gry RPG do pogrania w 2 osoby

    Tak mi jeszcze przyszło do głowy - dla fanów uniwersum SW nastawionych na fabułę - SW:TOR. Owszem to jest mmo, ale - wystarczy kupić sobie abonament na 30 dni za 29 zł, odblokować sobie tym samym nawet potem dla wersji darmowej dostęp do całego contentu fabularnego i grać jak w single player, bo można tu olać całą resztę contentu nastawionego stricte np na rajdy [a i większość typowo grupowego contentu obecnie można robić solo w trybie trudności story, gra wtedy skaluje dany flashpoint do ilości graczy czyli np do solówki] Ten tytuł idealnie się nadaje na fabularnego co-opa, wielkiej mechaniki od strony rozwoju postaci tu nie ma - tj zdolności stricte wpływających na fabułę jak np formy perswazji itp, ale jest naprawdę mnóstwo funu do wyjęcia z tej gry. Po dziś dzień ogrywam sobie fabularnie klasy dla samego klimatu uniwersum SW. Ta gra to dla mnie taki mały "KOTOR 3" =)
  9. Zekzt

    Poszukuję gry RPG do pogrania w 2 osoby

    Generalnie jeśli wasz sprzęt pozwala to Divinity Original Sin 2 skoro jedynkę ograliście. Ewentualnie z innych gier w podobnym typie [tj rpg co-op] np Borderlandsy, z pixel-artowych rougelikeowych może Moon Hunters. A trochę z innej parafii Don't Starve Together., Dungeon of the Endless.
  10. Zekzt

    Cyberpunk 2077 będzie FPS-em

    Kwestia jak dobra będzie cała reszta - ale nie powiem, jestem lekko zawiedziony, też liczyłem na TPP. Mam nadzieję, ze rozwiążą to na kilka sposobów i jednak będziemy mogli się przełączać między TPP a FPP i jednak nie będzie to tylko sztywny "FPS" tylko prawdziwy RPG z całą ta otoczką mechaniki rozgrywki.
  11. Jeśli chodzi o Divinity OS 2 - ta gra przy najmniej na dziś dzień jest dalej projektem do mocnego patchowania. Najlepiej mieć to to zainstalowane na dysku SSD. Mam całkiem przyzwoite HDD i ten tytuł napsuł mi mnóstwo krwi. Gra cierpiała na przycinki fpsów, taki typowy stuttering, gubiła tez czasem dźwięk. Przeinstalowałem na SSD i zero problemów. Prawdopodobnie gra nie ładuje części assetów do pamięci ram tylko trzyma do nich dostęp bezpośrednio z dysku i tu ratuje to tylko patch albo przerzucenie produktu na bardzo wydajne ssd które efekt zacinania zwyczajnie niweluje przebiciem mocy sprzętowej [w tym wypadku szybkością odczytu]. Podobne problemy ma np popularna moba - SMITE. Gra nie wczytuje assetów dźwięku do pamięci ram tylko w czasie rzeczywistym zczytuje je sobie z dysku, nawet na bardzo szybkich hdd ludzie czasem narzekają na przycinki animacji bo przy włączonych komunikatach dźwiękowych czatu nie ma siły, żeby czasem coś nie zgrzytało. Tu tez grę leczy szybkie ssd - co nie mniej pokazuje, jak developerzy lecą z nami w kule. Co do zwiększenia ramu w twoim PC - to tutaj musiał byś podać czy renderujesz jakieś projekty audio-video, jakiej rozdziałki używasz itp. Jeśli standardowo tylko 1080p, bez grania z dsrem, grania w 4k, zaawansowanego renderingu, to generalnie między 8gb a 12gb różnicy nie zauważysz bo i tak przez 99% czasu tych dodatkowych 4 ani nawet 8gb nie wykorzystasz.
  12. Zekzt

    DSR 2x

    Ta funkcja to w rozwinięciu Dynamic Super Resolution. Mechanizm działa tak, że renderuje obraz w wyższej rozdzielczości zależnie od wybranego współczynnika rozmiaru [np 2x, 3x, 4x] a potem skaluje go w dół tak, żeby dopasował się fizycznie do twojego monitora. Efektem jest jakość obrazu praktycznie identyczna z tym co uzyskał byś realnie na monitorze z konkretną rozdzielczością do jakiej się przeskalowałeś - np na monitorze 4k. Zapotrzebowanie mocy sprzętu tez jest tu identyczne, tzn jeśli np przerenderujesz sobie rozdzielczość do 4k to będziesz potrzebował dokładnie tyle mocy sprzętowej co w przypadka gdybyś kupił monitor 4k. Aczkolwiek pulpitu to bym bez potrzeby nie rozciągał DSRem ponad to co natywnie oferuje twój monitor, tej funkcji się używa generalnie w grach do uzyskania np 1080p albo 4k w momencie gdy masz sprzęt który ma zapas mocy na obsługę takiej rozdziałki ale nie masz monitora który ja natywnie wyświetli [bo np masz monitor 17 cali który natywnie zamyka się w 720p]. Wizualnie efekt jest naprawdę solidny. P.S. Gładkości akurat bym nie zmieniał - tu zgadzam się z większością kolegów graczy, fabrycznie ustawione 33% to imho idealna wartość [nie za dużo, nie za mało, ale wiadomo - można sobie eksperymentować, to trochę jak z głębią ostrości w grach czy motion blurem, jedni kochają inni nie zniosą =)]
  13. Zekzt

    Wiedźmin 3 - temat ogólny

    Ostatnio powróciłem do W3, ale dla odmiany postanowiłem sobie wrzucić kilka małych modów pogłębiających immersję. Polecam serdecznie taki mix : Musowo Nitpicker patch, nie umiem już w ten tytuł grac bez tych wszystkich drobnych wizualnych fixów. Immersive Cam razem z wtyczkami AI, Alternate Horse Controll i Motion. Potem kolejno Friendly Economy, Always Full EXP i Set Guards Level. Z pomniejszych rzeczy mod który przywraca stare tekstury pancerzy wiedźmińskich z przed patcha 1.21 Wszystko do pobrania na nexusie, działa bez problemy z wersja 1.31 GOTY [tylko po zapodaniu unification patcha] P.S. Jak dobrze pamiętam chyba full exp i guards level wymagją merga, ale kto modami się bawi w W3 ten wie co i jak ze scrip mergerem =)
  14. Zekzt

    Wiedźmin 3 czy zadziała

    Generalnie tak patrząc tylko po konfiguracji - 60fps w 1080p na full ustawieniach nie wyciągniesz [tzn nie stabilnie, bo może będą takie momenty, gdzie te 60 ci wskoczy, ale skakać będzie między 35-60]. W 720p - spokojnie stabilne 60 klatek na full. Przez full rozumiem tu wszystko co się da na max ale bez nvidia hairworks, bo ten "ficzer" morduje framerate a imho nie jest wart świeczki. Na swoim kompie [i5 6400, 1050ti, 8gb ram] osobiście wolałem W3 zablokować na 35 klatek [mimo faktu, że na wysokich mieszanych z ultra trzymałem uśrednione fpsy na +/- 40-45] bo szlak mnie trafiał jak klatki latały ciągle z 60 na 40. Przy twardym locku na 35 mogłem sobie nawet podbić kilka bajerów np ustawić hbao, lepszy aa w panelu nvidii i zatrzymać natywne 1080p zamiast zjechać np do 720p i wtedy cieszyć się 60 klatkami [w odblokowanym fpsie przy 720p siedziałem między 80-60]. Mam nadzieję, ze to zaspokoi twoją ciekawość =)
  15. Zekzt

    Karta Graficzna 2017

    Dochodzi też kwestia gwarancji i testów stabilności. Fabrycznie kręcona karta jest dosyć solidnie testowana, to musi być stabilny produkt. Nie naruszasz też warunków usterek gwarancyjnych. Inna bajka to fakt, że niektóre fabrycznie kręcone karty da się jeszcze wyżej skręcić nić normalnego nie kręconego golasa [ale to też czasem kwestia konkretnej sztuki]. To tak tylko - moje dodatkowe 5 groszy =)