flymar

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    961
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez flymar


  1. Dzięki za tę recenzję. EL kusi mnie od jakiegoś czasu i dzięki temu tekstowi na pewno ją kupię. Przy okazji, bardzo dobry język. Muszę przyznać, że już dawno nie czytałem czegoś co nie wyglądałoby jak silące się niepotrzebnie na dowcip pokrzykiwanie z bluzgami, którego nie dotknął żaden edytor:) Dzięki.


  2. Dnia 04.12.2009 o 13:09, Numenpl napisał:

    Oczywiście że traci się xp bo pełniak korzysta z GFWL a tam trzeba się zalogować by zapisało
    grę!!
    nie ma blurr i bloom z GRIDA?? na jakich ustawieniach detali grałeś tego jest tam ile
    wlezie!!

    Wszystko na maxa oprócz drzew i obiektów. Dx9 co prawda, ale w porównaniu do GRIDA jest różnica. Grafika jest bardziej sterylna, nie licząc kurzu i fantastycznego błota:) Jeśli chodzi o uszkodzenia, to zdziwiłem sie, że auto w ustawieniach full damage może wyjść (prawie) cało z porządnego dzwonu. Powtórki bez GRIDowych wstrząsów kamery wyglądają mniej dynamicznie. Ciekawe, czy full będzie sie czymś w tym zakresie różnił. Wątpię, a szkoda, bo np. w jedynce fajny był płynny slow motion w powtórkach.


  3. Dnia 03.12.2009 o 00:07, benq20 napisał:

    Witam właśnie ściągłem wersję Demonstracyjną i na jednordzeniowcu chodzi przy najniższych
    detalach 20 fps ale o dziwo nie czuję tego jak jadę to mam wrażenie płynności jednak
    wkurza mnie że moja grafika mogła by na średnie pujść a procek na niskich niedomaga.
    W każdym razie mam do was poważne pytanie bo u mnie przy tym drugim wyścigu na zwykłych
    samochodach nie na monstertruckach w menu gdzie jest wybór poziomu trudności jest taki
    komentarz a potem nagle zwiecha i nic nie działa czy wy macie ten sam problem i czy ktoś
    zdołał już go naprawić?

    Problemu nie trafiłem żadnego oprócz tego, że po restarcie traci się XP, ale to może celowo. Nie udało mi się tez ustawić sprzętowego wspomagania dźwięku mimo SB X-Fi na pokładzie. Gierka niezła, chodzi lepiej niż jedynka. Niestety brakuje trochę bluru i bloomu z GRIDa. Uszkodzenia tez jakby kiepściejsze. Na klawiaturze łatwiutko się wpada w poślizgi. Trochę razi klimatem, ale i tak kupię:P


  4. Dnia 28.09.2009 o 16:25, Citkowsky napisał:

    Od rana walczę aby dobrze kierownice ustawić i nic z tego. Już wymiękam trochę. Albo
    za czuła, albo za toporna, nie da się ustawić normalnej czułości jak w innych wyścigówkach,
    choćby GRID, DIRT, Undercover czy TDU. Chyba zacznę grać na padzie bo jak podłączyłem
    go to gra się całkiem inaczej, tak jak powinno się grać na kierownicy.

    Może spróbuj pozmieniać w opcji tuning zaawansowany pierwszy parametr (chyba Lock Speed). ja zawsze go podkręcam, bo wydaje mi się, że wtedy auto szybciej reaguje - chyba jest to odpowiednik Saturation w ustawieniach kontrolera. W każdym razie jazda Lotusem w pełni zupgrejdowanym w T3 jest świetna (chociaż na nitro reaguje kuriozalnie). Oczywiście duże znaczenie ma tuning, np Camaro jeździło mi się kiepsko dopóki nie zwiększyłem docisku spojlerów.


  5. Dnia 24.09.2009 o 07:36, Andrew_15 napisał:

    Nie jestem fanem gier wyścigowych, ale ostatnio mam na nie ochotę. Nigdy wcześniej w
    nie grałem (może parę razy sie zdarzyło, ale to spordycznie) więc się nie znam jakie
    są warte uwagi.
    Co sądzicie o Colin McRae: DiRT ? Jest warte kupna czy są lepsze gry tego typu. Interesują
    mnie głównie takie gry do 50, 60 zł. ...

    Kup Colina 05. Starszy ale masa tras, zmienne warunki pogodowe, deszcz i wycieraczki, kariera jakoś bardziej sensowna.
    DIRT ma grafikę wyjątkową, ale spore wymagania.

    Jeśli chodzi o wyścigi szosowe, to bezapelacyjnie GRID, a ze starszych TOCA RD3


  6. Dnia 23.09.2009 o 19:50, Citkowsky napisał:

    >>...................
    >
    > Logitech MOMO ;)


    Też mam MOMO i grając na tym najbardziej wymagającym trybie wcale źle nie jest. Jedyne
    co wkurza to to, że nie mogę sobie idealnie dostroić kiery do tej gry. Jeżeli grałeś
    na momo w GRIDa to wiesz o co chodzi może. Tutaj za lekko kiera działa, w gridzie stawia
    lekki opór przy skręcaniu a tu nic.

    Dziwna sprawa. Po reinstalacji i kombinacji udało mi się "zmusić" MOMO Racing do działania i gra się nie wywala (tak często). Zniknęły też artefakty ze SPA(?). Jeśli chodzi o opór przy skręcaniu to jak najbardziej jest - musiałem zmniejszyć siłę FF do 6, bo kierownicy nie mam przykręconej do blatu. Tak było na Corolli w tier 1. Przesiadłem się na Lotusa i odpaliłem jakąś trasę i faktycznie. Zero oporu i autko lata po trasie. Aż myślałem, że mi zasilanie siadło.
    Gra na kierownicy zdecydowanie zyskuje. Na klawiaturze mam problemy z medium AI (włączony tylko ABS i słaba kontrola trakcji). Na kierownicy przy tych samych ustawieniach daję radę z hard. Popróbowałem event z Aston Martinem i.. frustracja na maxa. Jednak do szybszych aut trzeba się wprawić:)
    A co do wskaźników agresji/precyzji, na które narzekał jeden z przedpiszących. Nie przeszkadza mi to, bo w żaden sposób nie wpływa na jazdę - nie jest tak, że po np. 15 poziomie dostajesz +7 do stabilności, czy coś w tym stylu:) Trochę brakuje swobodnej kamery w trybie foto. Replaye też mogłyby być ciekawsze.


  7. Dnia 20.09.2009 o 14:03, Redjevel napisał:

    Mam pytanie czy ten nfs ma jakąś usługę na pc typu steam albo live?

    Jest EA Download Manager ale chyba nie trzeba go instalować. Żeby pograć w sieci (lub np. odblokować BMW E92 M3 GT2) trzeba założyć konto w EA Nation na www.needforspeed.com i powiązać z kontem EA.


  8. Dnia 20.09.2009 o 10:12, maziiii napisał:

    A w tym nfs jest rozbudowny tuning??

    Masz tuning wizualny (bodykity, felgi, vinyle, farby), mechaniczny (różne zestawy zwiększające osiągi samochodu - coś jak w juiced2 tylko bez nazw producentów podzespołów), i możliwość zgrubnego jak i dokładnego dostosowania auta do trasy/stylu jazdy (twardość amortyzatorów, przeniesienie hamulców, przełożenia skrzyni biegów itp.) Co ciekawe możliwość ustawień zależy od zakupionych podzespołów, np. bez zestawu hamulców na poziomie X nie możesz zmieniać ich ustawień.
    Nakładanie vinyli znów podobne do Juiced2, niby fajne, ale nie znalazłem opcji mirror, aby zrobić lustrzane vinyle na drugiej stronie auta. Oprócz samodzielnego vinylowania można skorzystać z kilku/nastu malowań już dostępnych.


  9. Dnia 20.09.2009 o 00:12, Citkowsky napisał:

    >>.................

    Jeszcze idealnie nie jest. W GRIDzie wszystko jest super ustawione i dążę do tego aby
    i tu tak zrobić. Chodzi mi o takie coś, kurcze ciężko to nawet wyrazić słowami dokładnie
    o co mi chodzi. Coś w rodzaju braku oporu ze strony kierownicy gdy chcę nią skręcić.
    Włącz grida i pograj na kierze to zrozumiesz o co mi chodzi:) tam po prostu czułem każdy
    ruch kierownicą, tutaj jest to mniej odczuwalne. Zbyt lekko manewruje sie:) Może załapałeś
    o co mi chodzi:)

    A może w Wingman Profiler ustaw w Global device settings jakieś 20% centrującej sprężyny?
    A ja kurczę nie mogę pograć na kierowniy niestety, ciekawe co jest przyczyną. Może to, że przy pierwszym uruchamianiu nie miałem podłączonej.. hmm

    EDIT: A co do grafiki, to wg mnie w GRIDZIE jest lepsza.. i nei chodzi tu o dokładność, ilość poligonów, czy super filtrowanie. Po prostu zapewnia lepsze uczucie szybkiej jazdy. No i powtórki są lepsze.


  10. Oj nie udało się elektronikom pogrążyć GRIDa:) Wyższe wymagania sprzętowe, mniejsze poczucie prędkości i "dziwne" zachowanie samochodów niestety. Gra w sumie niezła gdyby nie bugi, co mnie zdziwiło, bo to EA w końcu. Różowo-niebieskie artefakty, czarne ściany na poboczach.. Zdziwiłem się i po paru próbach przejechania zabudżonego SPA odpuściłem sobie, do czasu pacza. Inna bajka to drift. Na klawiaturze nic się nie dało zrobić więc sięgnąłem po kierownicę i... po 5s jazdy gra się wyłącza. Nieładnie. Mam nadzieję, że wkrótce wyjdą jakieś łatki bo na razie rażą bugi no i nie mogę sobie driftować. A gra ma potencjał, chociaż kiedy wyjdzie DIRT2 może polecieć na półkę.


  11. Dnia 10.07.2009 o 14:36, Laid_back napisał:

    flymar--> bez przesady, 1701 było na tyle banalne, że nawet jak nie mogłeś zbudować
    kuźni, to narzędzia bez problemu mogłeś zdobyć od wolnego kupca

    Właśnie o tych magicznego gościa mi chodziło. Nie było często innej metody na uzyskanie narzędzi.
    Ponawiam pytanie - jakie różnice w stosunku do 1701. Nie chcę wydawać drugi raz kasy na tę samą grę, a w jakiegoś buildera bym z chęcią pograł. Zobaczę demo, ale ciekawią mnie opinie n.t. pełnej wersji.


  12. Dnia 23.06.2009 o 13:04, Isildur napisał:

    > na http://www.modthesims.info/ jest mod, który to poprawia... zboczeńcy:)

    A podałbyś nazwę tego moda?

    Niestety nie znam, ale polegał na cofnięciu mostka w modelach kobiecych, bo podobno jest niepotrzebnie wypchnięty do przodu. Są też na tej stronie zestawy tekstur, które lepiej podkreślają zaokraglenia i np. dodają ''body hair''.


  13. Dnia 23.06.2009 o 11:48, KaRkAsZo napisał:

    /.../
    Na kazdym sprzecie bedzie chodzic kazda gra, tylko pytanie jaki sprzet i jaka gra.
    Przy okazji, co to za gra FSX?

    Moja wypowiedź dotyczyła posta powyzej, gdzie wskazana była konkretna konfiguracja.
    Microsoft Flight Simuator X.
    Z moich obserwacji wynika, żeaby chodził płynnie na max detalach potrzebny jest jakiś Cray, czy coś w tym stylu. Może ew. 64 bitowa maszyna z ogromą ilością RAM-u, ale tego nie sprawdze bo i tak za prąd płace jak za zboże:)

    Anpu37: Znajdź w Steamie grę i wyberz opcje "Szukaj uaktualnień" lub "Informacje o uaktualnieniach". Zazwyczaj jest tam dostępny ostatni changelog.


  14. Dnia 22.06.2009 o 17:27, Czarek-k napisał:


    > Ps. Mogli by wydać patcha poprawiającego wygląd pań tzn. by wyglądały one jak panie
    a
    > nie faceci. Chodzi mi o to by kobiety simy miały normalne piersi a nie płaska klatkę

    > piersiową jak faceci simy :P
    Masz rację. widać tylko małe górki na klacie.

    na http://www.modthesims.info/ jest mod, który to poprawia... zboczeńcy:)


  15. Dnia 23.06.2009 o 08:15, Woo-Cash napisał:

    > Ach, i jeszcze cos: ja jakich detalach plynnie bedzie chodzic bitwa i mapa strategiczna

    > na rozdzialce 1600x1200
    > Core 2 Quad 4x2.5gh
    > 4gb ram
    > Windows Vista 32bit
    > GTX260 ponad 800 mb

    Przechwalasz się i tyle. Wiadomo, że na takim kompie pójdzie KAŻDA gra ;P

    A wcale, że nie, bo FSX na max detalach i HD rozdzielczości będzie haczył... buhaha.
    Panowie - zamiast rozprawiać o sztuce i miałkości recenzji (czyli standardowe "jak teraz jest źle, a kiedyś było miło" i "ależ mamy rozwydrzoną młodzież, do kaduka") napisalibyście jak się gra po ostatnim paczu. Czy ostrzeliwane oddziały juz wychodzą z budynków czy czekają spokojnie na śmierć? Czy nadal destant z murów na plac wewnętrzny fortu polega na zjechaniu na linach na zewnątrz i szukaniu bramy? Czy nadal jedna armatka może odbić port, w którym zalega armada przeciwnika? Czy cienie wreszcie wyglądają tak dobrze jak w MED2? Czy indiańska piechota wędrując po śniegu nadal wydaje odgłosy jak na radzieckiej defiladzie?


  16. Pytanie. Jak gra ma się do drugiej części? Dla mnie 1 to był przełom, dwójka uż zdecydowanie mniej wciągała. Grubo się zastanawiam nad trójką, bo po pierwsze - dodatków prawdopodobnie kupować nie będę, a po drugie jakoś tak z opisów mało zmian w porównaniu do 2. Pytanie do grających o ich subiektywną opinię - jak się gra - czy jest w tej części coś co może zachwycić, jak sie sprawdza zawartość tworzona przez fanów - tak jak w Spore czy inaczej, czy mozna stworzyć coś naprawde nowego?


  17. Dnia 25.05.2009 o 17:43, Blackbird napisał:

    Mam wersję angielską i polską Medka Drugiego, ale dodatek Królestwa tylko wersję PL.
    Mody są pod Królestwa, więc działają z wersją polską, bo udało mi się w nie grać :) Wprawdzie
    część tekstów masz po polsku lub po angielsku (czasem po niemiecku) (a nawet opisy mięszane
    ;P), ale to jakoś specjalnie nie przeszkadza w samej rozgrywce.

    O polonizacjach nic nie wiem. Zresztą po co? :)

    MED2 PL i Kingdoms EN - udało mi sie doprowadzic do pełnej (prawie) wersji EN. Nazwy miast z podstawki zostały polskie. Dzięki plikom znalezionym na forum totalwar.org.pl


  18. Dnia 26.05.2009 o 08:40, MarcusBrutus napisał:

    Popełniłem takie coś: http://paradoks.net.pl/read/10690 i obiecałem w innym temacie się
    pochwalić.

    Co prawda miało się ukazać miesiąc temu, ale lepiej późno niż wcale

    Poczytałem... całkiem całkiem ale nie wiem, którą wersje opisywałeś (po którym paczu) - ruch agentów z armiami i pojawianie sie posiłków na polu walki (armii, nie jedzenia) ponoć zostało poprawione w przedostatnim paczu.

    Taki fragment:
    "najniższa stawka podatkowa dla prowincji to 10% ( 2 x 5%), "
    Rozumiem, że w tym wypadku niższa i wyższa kasta jest opodatkowana 5% podatkiem, ale to w żaden sposób nie daje 10%. Mniej więcej tak jakby napisać, że w Polsce PIT wynosi 50% (18+32):), a może nie o to Ci chodziło.

    Myślę, że opis może być przydatny dla osób nie znających serii lub/i noszacych się z zamiarem zakupu. Najbardziej podoba mi się końcówka tekstu gdzie opisujesz swoje wrażenia, chociaż nie ze wszystkim się zgodzę, np. ze stwierdzeniem "Grafika jest bardzo dobra". Dla mnie MED2 jest ogólnie rzecz biorac ładniejszy:)


  19. Dnia 25.05.2009 o 00:26, Sztywny_pl napisał:

    > aha jeszcze jedno pytanie -> jest jakiś limit na te skille zbierackie ? i gdzie
    one
    > potem są wyświetlone ?
    >
    Wg http://aoc.wikia.com można mieć wszystkie umiejętności zbierackie i dwie crafterskie
    :)
    Próbowałem się wyuczyć tych wytwórczych i kicha :P Dopiero od 40 lvl można :P

    Dopiero od 40 i uwaga - trzeba mieć dwa wolne miejsca w questlogu, żeby wziąć jedną umiejętność. A ja mam wszędzie pełno:(