k13

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    1159
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez k13


  1. > Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym Gamergate. Dowiedziałem sięo tym dopiero w ciągu
    > ostatniego tygodnia, ale nie było w tym żadnych konkretów. Tylko tyle, że jakaś wielka
    > afera, a o co w tym chodziło, to jakoś nikt dobrze nie sprecyzował. Z tym wpisem tutaj
    > jest tak samo. Dalej nie widzę w tym niczego nadzwyczajnego.

    Cała sprawa jest dość skomplikowana. Ogólnie GG wystartowało jako ruch przeciwko nieuczciwemu dziennikarstwu. Chcieli by dziennikarze informowali czytelników z kim i jakie mają kontakty ( co im się w pewnym stopniu udało ) gdyż często zdarzało się tak, że marne gry dostawały wysokie noty z powody znajomości game devów z osobami piszącymi recenzje. Oczywiście nie chodzi tu tylko o znajomości, ale też ''sponsoring'' od większych wydawców.

    Oprócz tego doszło do kilku większych wydarzeń które słusznie i niesłusznie zostały powiązane z GG.

    1. Zoe Quinn ( dev ) zdradziła swojego chłopaka i spała z dziennikarzami z któregoś z większych portali o grach ( kotaku czy może polygon ) - to napędziło GG i dało im rozgłos. O ile dobrze wiem, żaden z nich nie napisał recenzji o jej gry więc GG poszło tu za daleko.
    2. Jakaś artystka dostała prace communit menager''a przy grze mighty 9 ( ? - nie wiem jak sie projekt nazywa, ale chodzi to o tego duchowego spatkobiercę megaman''a :P ). Zaczęła umieszczać concept arty z kobiecą wersją głównego bohatera kłamiąc przy tym że jest wielką fanką serii megaman. To oczywiście oburzyło największych fanów MMan''a, i jak to zagorzali fani, zjechali ją z góry na dół ... grożąc jej itd.
    3. Anita zaczęła dyskutować jak to płeć żeńska jest przedstawiana w grach w złym świetle. Że jest za dużo gier dla facetów a za mało dla kobiet itd. Oczywiście wielu graczy się z tym nie zgodziło i doszło do dość niemiłej wymiany poglądów. To też pobudziło ruch feministyczny do działań.
    4. Portale takie jak Kotaku i Polygon zaczęły obrażać graczy pisząc dość chamskie artykuły.

    Po tym wszystkim GG stało się celem ataków dla mediów, dziennikarzy, feministek, SJW i masy chamów których cała ta sprawa nic nie obchodzi i tylko podsycają ogień by zyskać sobie popularność ( a przy tym kasę za wejścia na ich stronę/kanał YT ).

    Anita otrzymała groźby śmierci i jako profesjonalna ofiara zrobiła z tego wielkie halo, próbując udowodnić że gracze nie znoszą kobiet. Oczywiście nie wspomniała nic o tym że inne osoby też je dostają, niezależnie od płci czy funkcji jaką spełniają. Tamci jednak wiedzą że o tym nie powinni rozmawiać ( takie zalecenia otrzymują od władz/FBI ). Tak, przy kilkuset milionach graczy o różnych wyznaniach, kolorze skóry, wieku, poglądach politycznych, płci, psychice etc. na 100% znajdą się jakieś ''złe jabłka'' - powinna o tym wiedzieć będąc - jak to stwierdziła - wielką fanką gier video ( mimo że na video z przed kilku lat sama powiedziała że ich nie lubi i nic o nich nie wie ).

    Sprzeciw się SJW czy tej nowej fali feministek to powiedzą Ci że nie znosisz kobiet, po czym cie zablokuj, zbanują, usuną wszystkie twoje komentarze i dodadzą do czarnej listy ( jednej z tysiąca, bądź wszystkich na raz >.> ).
    Teraz jeszcze anti-GG próbują cenzurować gry, mówić nam ( graczom ) co ma się nam podobać, w co możemy grać, na co się patrzeć i czego słuchać. Jeśli masz biały kolor skóry i jesteś chłopem, to masz u nich z góry przerąbane. Jesteś developerem i się z nimi nie zgadzasz ? Zrobią wszystko byś wyleciał z roboty - już kilka osób straciło przez nich dach nad głową.
    Anti-GG zbierają datki na .... ruch feministyczny. GG zbiera datki ( oczywiście po części po to by poprawić sobie image ) by pomóc zwierzętom i ludziom w potrzebie ( anti-gg próbowali im to uniemożliwić ).
    GG próbują namierzyć osoby które wysyłały groźby śmierci do feministek. Jedną z tych osób okazał się blogger z Brazylii który robił to tylko po to by zyskać więcej wejść na stronę i nie był w żaden sposób powiązany z GG. Inną groźbę ponoć dana osoba wysłała sama do siebie >.<.
    Anti-GG próbują sprawić by w branży było więcej kobiet ... robią to próbując udowodnić że nie są tam mile widziane ( genialna logika, wiem :P ). GG próbują pokazać że jest do miejsce dla każdego niezależnie od płci, pochodzenia itd.

    Faktem jest że dziennikarze mogli by lepiej wykonywać swój zawód, mogło by być więcej gier dla kobiet i gier w których kobiety są pokazywane w lepszym świetle, a gracze mogli by się lepiej zachowywać. Niestety prędzej mi włosy na głowie odrosną niż to się stanie :P.


  2. A ja bym chciał:

    -generator losowych map
    -mapy wypchane masą ciekawych artefaktów, surowców, potworów i miejsc do ''odwiedzania'' ( utopie, lochy etc. ).
    -skala modeli obiektów, elementów otoczenia i postaci podobna do tej z Heroes 3 - na dodatek podobne ustawienie ( oddalenie ) kamery.
    -Ładne, pre-renderowanie ekrany miast, bez zbędnej możliwości obracania i przesuwania kamery.
    - UI wzorowane na tym z H3, tylko wyczyszczone ze zbędnych elementów graficznych.


  3. Oj sporo tej grze brakuje.

    - Sterowanie jest tragiczne. Nie czuć żeby to koła wprowadzały pojazd w ruch, tylko jakaś magiczna moc. Gra kompletnie łamie prawa fizyki.

    - Ułożenie i ruch kamery jest koszmarny. W The Crew jest tak ja na górnym zdjęciu [url] http://i.imgur.com/bC1YW5W.jpg[/url]. Osobiście czegoś takiego nie znoszę. Na dodatek kamerę dziwnie rzuca na lewo i prawo. No i jeszcze te durne wstrząsy przy starcie a la Burnout.

    - Mapa jest bardzo duża, ale również brzydka i nudna ( albo ja tylko miałem pecha przy zwiedzaniu ). Mogliby ją zmniejszyć do 1/4 jej wielkości dodając przy tym więcej detali i ciekawych miejsc do zwiedzania.

    - Ulepszanie samochodu wydaje się być ciekawe, jednak czegoś mu brakuje - może dla tego że spodziewałem się garażu jak w Legal Street Racing :(.


    Mam nadzieję że będą w stanie chociaż część problemów naprawić. Jeśli kamera i sterowanie pozostanie niezmienione, to gry nie kupię.


  4. "Wypuszczenie nowej marki na konsoli nowej generacji w dniu jej premiery jest jednym z najtrudniejszych zadań - zarówno pod względem software''owym, jak i sprzętowym."


    Czyli co ? Nowy hardware/Software nagle upośledził cały zespół odpowiedzialny za gameplay ? Z tego co widziałem to pod względem wizualnym nie ma się do czego przyczepić, więc zwalanie winy na nowy sprzęt jest dość dziwne.


  5. > A czym to się różni od innych nidforspidów? CoD''owi się dostaje za odgrzewanie, a ci
    > robią co chcą.
    Ci ciągle kombinują i nie wiedzą w którą stronę iść z tą marką.
    Były zwykłe NFS''y, potem przyszły undergroundy, prostreety, Most Wantedy, Shifty, Runy i Rebooty. Nie można im zarzucić że robią ciągle to samo. Jednak to jak im te gry wychodzą to już inna sprawa >.>


  6. Jest wiele rzeczy które zepsuło grę/rozgrywkę.

    - marny drop
    - praktycznie nieistniejący rozwój postaci
    - małe lokacje
    - słaby generator podziemi
    - statyczne nadziemia
    - praktycznie zerowy klimat
    - brak run
    - ograniczenie co do ilości zaklęć na pasku
    - przekombinowane menu główne
    - brak opcjie SP/Lan
    - brak wsparcia modów
    itd..

    Ah by mi nie przeszkadzało gdyby nie ten cholerny drop.