Pan_Maciek

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    40
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez Pan_Maciek


  1. Nowa strona jest absolutnie K O S Z M A R N A!!! I nie mówię tego, bo jestem malkontentem. Próbowałem usilnie się chociaż przyzwyczaić i nic. W życiu przeżyłem już wiele metamorfoz swoich ulubionych stron. Ale nigdy nie było tak istotnej zmiany na gorsze. Dobrze, że przynajmniej sklep jest po staremu.

    Czy jest opcja, żeby ustawić sobie stary widok?

    [autokorekta] już widzę (post wyżej), że jest - mam nadzieję, że przetrwa...


  2. Dnia 16.05.2011 o 00:42, Toomasi napisał:

    Jezu, dzieci, ale wy płaczecie, naprawdę. Dawno takiego stada rozwydrzonych bachorów
    nie widziałem. Kto wam do cholery kazał zostawać na noc po to by w grę pograć od północy
    ? Poza tym nigdy jeszcze nic, nie zaczęło się na czas, więc trzeba było się przygotować
    na coś takiego. Czy naprawdę ma dla was znaczenie, czy zaczniecie grać o północy czy
    o 4 rano ? Naprawdę wam zależy, żeby w tę niecałą dobę przejść jak najwięcej gry ? I
    tak wystarczy, że będzie grali o tę dobę wcześniej niż inni ludzie. Więc proszę, przestańcie
    marudzić, idźcie spać jak wam coś nie pasuje, a rano jak wstaniecie to sobie pogracie
    w gierkę. Cieszcie się, że w ogóle CDPR chciał jakoś nas wynagrodzić i stara się uruchomić
    to jak najszybciej, a nie jeszcze macie pretensje.


    Jak się ma na 7.00 do pracy i trzeba wstać o 5.30, a potem cały dzień w tyrze, a potem dzieci pod opieką to można się wkurzyć. Następna szansa żeby zagrać będzie jutro najwcześniej o 21.00


  3. wPLN = żenada, teraz po pozbyciu się gram.pl jeszcze większa

    mam 177 wPLN i mogę sobie kupić kilka gier i zero gadżetów w cenach takich, że z wysyłką z powodzeniem znajdę taniej w necie

    może czas się z tego wycofać? wybrnąć raz na zawsze = kończymy z wPLN, za zgromadzone punkty możecie sobie kupić gier np. wg przelicznika 1 wPLN = 0,5 PLN, jest czas do dnia X
    i koniec


  4. Dnia 06.04.2007 o 21:11, crespo1 napisał:

    > > to prawda ze tak gra nieuruchamia sie na GF 6200 i 7300??
    > GF6200 nie spełnia wymagań minimalnych. 7300 powinna działać.

    . gra juz chodzi na GF 5700

    5200*; 5600*; 6200*; 7300* Chipset graficzny nie obsugiwany na dzień dzisiejszy, Producent
    planuje umożliwić działanie gry na tej karcie graficznej w późniejszym czasie. wyszedł juz
    moze patch do tej gry poprawiqajacy to


    Chciałem zauważyć, że W.S.A.D. po prostu pomylił forum i zapytał o NWN1 - a mam wrażenie, że odpowiedzi dotyczące wymagań dotyczą NWN2


  5. Dnia 20.03.2007 o 15:26, juke napisał:

    > [...] jak gra nie wykryje 128MB na karcie to się nie odpali
    Czyli to dlatego mam kłopot z uruchomieniem gry? Pisze coś o diretcx, zresztą napisałem ten
    problem w innym temacie o neverwinter.


    Dlatego. Ale to akurat jest jasno napisane w wymaganiach sprzętowych - dziwię się, że tego nie sprawdziłeś przed zakupem...


  6. [...]

    Dnia 12.02.2007 o 14:27, maggit napisał:

    > Czyli sugestia, że wywala się z powodu procka AMD jest nieprawdziwa. Równie dobrze mógłbyś

    > napisać, że gra sypie się z powodu klawiatury na złączu PS2 albo z powodu twardego dysku
    marki
    > Seagate, bo takie akurat masz (to jest przykład, nie pisz że nie masz dysku Seagate ;))...


    To powiedz to Obsidianowi i setkom ludzi z forum NwN2 i zajrzyj do tego tematu zanim
    zaczniesz udawać specjalistę od sprzętu i niewiadomo-jakiego-fafarafa. OK?
    Poza tym umiem czytać a błąd WYRAŹNIE oznajmia, że program nwn2main_amdxp.exe
    wykonał nieprawidłową operację i nastąpi jego zamknięcie. Poczytaj o tym tutaj, "specu":
    http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=546308&forum=109&sp=0


    Hmm. W dalszym ciągu nie złapałeś, a w dodatku zacząłeś mnie obrażać.
    Ostatnia próba - prościej napisać nie potrafię:
    Plik nwn2main_amdxp.exe nie jest przeznaczony dla wszystkich AMD, tylko dla tych z rodziny procesorów K7.
    Jak ktoś ma AMD K8 to używa zwykłego pliku i ten działa OK.
    Więc nie pisz, że NWN2 pod AMD nie działa bo to bzdura. Nie działa pod niektóre procesory AMD

    Koniec tematu


  7. Dnia 11.02.2007 o 17:20, maggit napisał:

    > > No właśnie... bo na prockach AMD nie da się grać...
    >
    > Sugeruję być bardziej precyzyjnym.
    > Ja mam już trochę wysłużony AMD Athlon64 3500+ @3800 i zdecydowanie da się grać. Z Twojego

    > gramsajta wyczytałem, że masz AthlonaXP, procka, którego AMD już ładny kawał czasu nie
    produkuje.
    >

    Poczytałbyś trochę uważniej to byś zobaczył o co mi chodzi.
    Na AMD gra się wywala z błędem przy każdym wczytywaniu
    lokacji. Zapraszam także na forum NWN2 gdzie wielu ludzi
    na to narzeka.


    Ale jak się wywala, jak się nie wywala? :) Chyba, że ładowanie lokacji bez problemów pod AMD mi się śni.
    Czyli sugestia, że wywala się z powodu procka AMD jest nieprawdziwa. Równie dobrze mógłbyś napisać, że gra sypie się z powodu klawiatury na złączu PS2 albo z powodu twardego dysku marki Seagate, bo takie akurat masz (to jest przykład, nie pisz że nie masz dysku Seagate ;))...


  8. Dnia 10.02.2007 o 17:07, maggit napisał:

    No właśnie... bo na prockach AMD nie da się grać...


    Sugeruję być bardziej precyzyjnym.
    Ja mam już trochę wysłużony AMD Athlon64 3500+ @3800 i zdecydowanie da się grać. Z Twojego gramsajta wyczytałem, że masz AthlonaXP, procka, którego AMD już ładny kawał czasu nie produkuje.


  9. Dnia 07.02.2007 o 17:32, Kris_bla napisał:

    Ja to juz stracilem nadzieje, na to ze bez zmiany kompa pogra sie w NWN2... Bo za nim wyjdzie
    patch, to sprzet wymienie pewnie 3 razy juz ;-P


    Patch jest w wersji 1.04 i obawiam się, że w kolejnych wersjach szybciej nie będzie. Tak więc jeżeli teraz Twój komp nie wyrabia = czas na zmiany.


  10. Dnia 01.02.2007 o 03:18, Fang napisał:

    > A jednak nie posłuchałem kolegi i zainstalowałem 1.04PL:/

    [..]

    Dnia 01.02.2007 o 03:18, Fang napisał:

    > bla...lol A tu co mamy ? Bohater chodzi jak pijany zając, haczy jask diabli, obnizylem
    detale-wzrosła
    > troche wydajnosc ,ale dalej masakra, pixele widac i zero płynnosci:;// Moze z NSA kompa
    trzeba?Hmm?


    To jest jakiś problem z kompatybilnością (może sterowniki?).
    U mnie wersja 1.04PL chodzi dokładnie tak samo jak 1.03PL, czyli jakieś co najmniej 2 razy szybciej niż 1.02.
    I chodzi płynnie - a mojego kompa (laptop) nijak się nie da porównać do Twojego


  11. Dnia 30.01.2007 o 09:36, dedoem napisał:

    Okej, na zachodzie maja od wczoraj patch 1.04 FINAL.[...]


    A w Polsce od dzisiaj jest autopatcher w wersji 1.07 :)

    Przy okazji, dla wszystkich niezdecydowanych: naprawdę warto zainstalować beta wersję 1.03 - na moim laptopie (na którym gram z konieczności - jestem poza domem 4-5 dni w tygodniu) NWN2 nareszcie jest grywalne!!! W wersji 1.02 na najniższych detalach w 1024*768 był koszmarny slideshow.
    Sprzęt: Pentium 1.73GHz (Sonoma), 1GB RAMu i GForce Go 6600 64MB (tutaj potrzebne jest oszukanie gry w rejestrze)


  12. Dnia 24.01.2007 o 14:55, Daimon_Frey napisał:

    > Do tego wystarczy tyko i wyłącznie dobrze spisana umowa [...]
    Ja to widzę tak. Właścicielem jest Obsidian/Atari i to oni dyktują warunki. CDP mogło by się
    np. upierać: "wydamy waszą grę w Polsce, ale chcemy gwarancji na terminowość patchy". Z jednej
    strony, Atari w takiej sytuacji mogłoby zrezygnować z CDP i dać prawa do wydania np. Cenedze,
    która warunków by nie stawiała. Z drugiej strony, jak niedotrzymanie takiego warunku miałoby
    być respektowane? Jak nie dotrzymają terminu to co? Płacą karę na rzecz CDP?

    [...]
    Nie sądzę, że CDP płaci opłaty za oprogramowanie z góry. A to oznacza, że w umowie może nie być zapisów, że Atari płaci za nieterminowość kasę do CDP, ale mogą być zapisy, że przez nieterminowość CDP zapłaci Atari mniej.

    Ale zupełnie nie mam pojęcia, jaka jest pozycja negocjacyjna CDP wobec dużych wydawców zagranicznych...


  13. Dnia 19.01.2007 o 19:12, Tank25 napisał:

    > A ja ponawiam moją propozycję skomponowania listu otwartego do jakiegoś pisma branżowego [...]
    Jestem za, podpisze napewno. Poza tym uwarzam że trzeba jakoś przestrzec innych potencjalnych
    nabywców.


    Ja również się chętnie podpiszę

    Dnia 19.01.2007 o 19:12, Tank25 napisał:

    Napisać można do CDA mam nadzieję że oni się tym zajmą, lub poprostu napiszmy do Action Redaction
    działu
    w/w pisma. Jak kilkaset maili dostaną to napewno któryś zamieszczą.


    Tu bym nie liczył na cud. Jak napisałem e-maila do CD-Action w "szczytowym okresie błędów i wypaczeń" dotyczących HOMMV (a sytuacja była bardzo podobna jak z NWN2) z pytaniem, jakim cudem gra w wersji polskiej dostała taką rewelacyjną recenzję bez najmniejszego zwrócenia uwagi na błędy w tłumaczeniu, bugi i brak patchy to mi Smuggler odpisał (za co Mu chwała - CDProjekt takich praktyk nie uskutecznia), że nic takiego nie zauważył(!) A przypomnę chociażby, że nie działały niektóre filmiki, czego ciężko nie zauważyć, jeśli się w grę grało...

    Trudno im się dziwić zresztą (i tutaj nie szydzę! - takie są realia) - ciężko jest wytoczyć ciężkie działa przeciwko firmie, która daje co miesiąc kilka pełnostronnicowych reklam i kolorową wkładkę, a do tego jest jednym z zaledwie 2 dystrybutorów (drugim jest Cenega, EA nie liczę) publikujących światowe nowości na PC


  14. Dnia 16.01.2007 o 12:29, VaRIaT napisał:

    > A co mam im do zarzucenia? Całe mnóstwo rzeczy, nie tylko związanych z NWN2 (chociażby
    usuwanie
    > ocen do HOMMV zaraz po podobnie niefortunnej jak NWN2 PL premierze). Ale skupmy się tylko
    na
    > sprawie patcha do NWN2...
    Oooo, nieładnie. Jakie usuwanie ocen? Możesz mi przybliżyć tę sprawę?


    Na liście własnych zarejestrowanych gier można nadać oceny. Ja oceniłem HOMMV co najmniej 2 razy (oczywiście niezbyt pozytywnie, z komentarzem opisującym powody), za żadnym razem ocena się nie pojawiła. Dziwnym trafem pozytywne oceny zawsze były generowane prawidłowo.

    Dnia 16.01.2007 o 12:29, VaRIaT napisał:

    Generalnie się z Tobą zgadzam. Ale mam wrażenie, że odpowiadasz tak jak bym napisał: "CDP jest
    genialne, nie popełnili żadnego błędu, nie można ich za nic winić" itd. NIGDZIE nie pisałem
    że CDP jest święte. Traktowanie klienta tak olewacko jest nieodpuszczalne i nie powinno mieć
    miejsca w tak dużej i poważanej, jak by nie patrzeć, firmie.


    Zgoda - wykorzystałem fragment Twojego posta i dałem ujście swojej frustracji :)

    Dnia 16.01.2007 o 12:29, VaRIaT napisał:

    Ja tylko napisałem, że bluzgami nikt, niczego jeszcze nie załatwił. I nie widzę sensu wyzywać
    ich od złodziei i tym podobnych, bo to nic nie da.


    Jasne, tym bardziej, że złodziejami nie są. Są za to firmą która niezbyt poważnie podchodzi do tzw. obsługi posprzedażnej, tak jak wiele innych firm w Polsce i na świecie. Wniosek z tego, że rynek na to pozwala...
    Natomiast faktem jest, że ja nie mam innego pomysłu na zmotywowanie CD Projekt do działania niż pisanie mejli i postów (niekoniecznie z bluzgami). Bo nie sądzę, że można się poskarżyć prasie, skoro ta żyje z reklam i np. problemów z HOMMV w ogóle nie zauważyła.

    Dnia 16.01.2007 o 12:29, VaRIaT napisał:

    Porównywanie NWN2 z Heroesem5 jest DUŻYM nieporozumieniem. H5 był fatalnie zlokalizowany, gosy
    brzmiały sztucznie i w/g mnie to jest największa wpadka lokalizacyjna CDP ostatnich lat. Natomiast
    niezaprzeczalnym faktem są błędy w wydajności i gra powinna chodzić dużo płynniej. Ahh i żeby
    ktoś znowu nie mówił... NWN2 NIE jest zlokalizowane bezbłędnie.


    Dla mnie analogia jest jak najbardziej na miejscu. Ta sama polityka działania CDP - brak polityki i chowanie głowy w piasek.

    Dnia 16.01.2007 o 12:29, VaRIaT napisał:

    Niech już wydadzą tego patcha... wszystko się uspokoi do wydania przez Obsidian następnej łaty.
    :)


    Do następnych tego typu problemów, gdzie CD Projekt będzie się zachowywać tak samo niepoważnie? ;)


  15. Dnia 15.01.2007 o 16:55, VaRIaT napisał:

    Ktoś tam narzekał, że CDP się wypowiada raz tu raz tam... ja się im nie dziwię. Najpierw były
    bluzgi, że się nie odzywają, zaczęli się odzywać to dalej były bluzgi, tym razem na to, że
    tak późno i patcha dalej nie ma. Po obrażali się i tyle. :P


    UFFFFFF!!!
    Po pierwsze: TO NIE PIASKOWNICA, żeby postępowanie poważnej firmy względem klientów było warunkowane tym, czy ktoś ma czy nie ma pretensji.

    Po drugie, tutaj już nie chodzi o samego patcha, ale przede wszystkim o PODEJŚCIE CD PROJEKTU DO KLIENTÓW!!!

    A co mam im do zarzucenia? Całe mnóstwo rzeczy, nie tylko związanych z NWN2 (chociażby usuwanie ocen do HOMMV zaraz po podobnie niefortunnej jak NWN2 PL premierze). Ale skupmy się tylko na sprawie patcha do NWN2...

    Faktem jest, że:
    - CD Projekt sprzedaje od kilku tygodni grę NWN2, w wersji polskie, w różnych wersjach pudełka, po całkiem przystępnej cenie zwykłej i niecałkiem przystępnej kolekcjonerskiej (którą kupiłem w przedsprzedaży)
    - jedną z podstawowych zalet tej gry powinna być możliwość gry w multiplayer, co jest obecnie niemożliwe, gdyż gra nie działa z zagranicznymi serwerami gry, a naszych nie ma (czyli można powiedzieć, że w tym temacie CD Projekt nie wywiązał się z umowy, bo na pudełku reklamuje tryb multiplayer)
    - gra powinna być dobrze spolszczona, ale nie jest (np. są problemy z dialogami) - ale to w sumie drobiazg
    - gra działa bardzo wolno, a wręcz jest niegrywalna nawet na całkiem dobrych konfiguracjach (co zupełnie nie znajduje odzwierciedlenia w wymaganiach gry opisanych na pudełku) - wynika to w dużej mierze z niedociągnięć i bugów poprawionych w patchu 1.3

    I co robi CD Projekt, żeby wywiązać się z umowy? Wysyła niezbędne dane do Obsidianu i czeka. OK, ale czy to wystarczy?
    Skąd ja jako klient mogę się dowiedzieć:
    1) co zrobić, żeby moja gra była w pełni funkcjonalna (tryb multiplayer)?
    2) co zrobić, żeby moja gra chodziła lepiej na moim sprzęcie?

    Odpowiedź:
    1) mozolnie i tropić 2 strony internetowe (gram.pl i nwn2.gram) oraz kilka wątków forum w celu odnalezienia jakichkolwiek informacji
    2) interpretować te bardzo niejednoznaczne informacje na podstawie tych wygrzebanych danych - np. w chwili obecnej być może patch od razu w wersji 1.04 pojawi się w tym tygodniu, ale czy ktoś postawiłby na to chociaż 5 zł?
    3) bombardować forum i CD Projekt mejlami po to, żeby raczyli się wypowiedzieć (i oczywiście wyśledzić, na którym forum ktoś z CD Projekt puścił trochę pary)

    NIC na ten temat nie znajdzie się na stronie www.gram.pl (a przecież gra NIE DZIAŁA!!!)
    Na oficjalnym wątku technicznym jest informacja (SIC!), że patch będzie kiedy będzie :)
    Nikt z CD Projekt nie pokusił się o wysłanie chociażby e-maila z informacją do zarejestrowanych użytkowników na czym stoimy i że wiedzą, że w obecnej wersji produkt jest niepełnowartościowy.

    Podstawowym moim oczekiwaniem jako klienta jest poważne traktowania i KONKRETNA INFORMACJA. Jak Obsidian nawali po raz kolejny, to oczekuję kolejnej informacji i kolejnego terminu oraz tego, żeby CD Projekt dowiódł, że stara się ten termin wyegzekwować.