Prosze o wypowiedzenie sie na ten temat!!! O tym, że powstaje peestrójkowa wersja wspaniałego eRPeGa The Elder Scrolls IV: Oblivion wiadomo było już od dawna. O tym jednak, że gra powstaje w bólach poinformowano nas całkiem niedawno, bowiem cała sprawa wyszła na jaw podczas wywiadu, jaki przeprowadził serwis 1UP z pracownikami firmy Bethesda na temat dodatków, które będzie można ściągać z sieci w postaci na przykład nowych broni czy zbroi. Okazało się, że zbyt mała ilość pamięci udostępnianej przez konsolę powoduje, że zainstalowanie rzeczonych dodatków może w znacznym stopniu wpłynąć na szybkość działania programu. Jak wiemy obydwie next-genowe konsole, Xbox360 i PS3 posiadają taką samą ilość pamięci – 512 MB lecz w przypadku PS3 podzielona ona została po równo między CPU a GPU (256 na system i 256 na grafikę) natomiast w X360 pamięć jest współdzielona, więc może się zdarzyć iż więcej zostanie przyporządkowane grafice. Konsola Microsoftu może wykorzystać 350 MB (i więcej) pamięci na tekstury z czego skwapliwie korzystają programiści. Sony w tej kwestii bardzo ograniczyło swoją konsolę nad czym programiści z Bethesdy jawnie ubolewają. Jeśli dodamy do tego kłopoty z przepustowością szyny danych oraz problem zbyt wolno działających napedów Blu-Ray (przez które trzeba dublować dane na płycie, żeby napęd szybciej je znajdował i odczytywał), to wyłania nam się obraz PlayStation 3, który do tej pory był skrzętnie ukrywany i tuszowany. PS3 miało przecież zmiażdżyć marnego Xboxa360, tymczasem różnica pomiędzy systemami kurczy się w oczach. I to nie tylko w naszych, ale również developerów.