STFUrca

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    27
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez STFUrca


  1. Dnia 31.03.2009 o 14:06, misiakpitra napisał:

    jakie mam korzysci jak swoim statkiem zablokuje (napadne) na szlak chandlowy wroga?


    Ty - zadnych, ale wrog ma na zerowy dochod z handlu. Mozna tak doprowadzic do bankructwa kraju (ja tak Rosje cisne xD). Tylko nie wiem, kiedy kraj bankrutuje i co sie wtedy dzieje...


  2. Dnia 30.03.2009 o 08:29, MarcusBrutus napisał:


    Może i amator zauważa, tyle ze kompletnie źle interpretuje. To nie ty masz przystosować
    oprogramowanie swojego komputera do gry (czyli właśnie wyczyścić rejestr, odinstalować
    wszystko co mogłoby się z tą grą gryźć, przeinstalować sterowniki graficzne czy nawet
    system) - to producent gry powinien przystosować tę grę do działania na jak największej
    liczbie możliwych konfiguracji sprzętowych i programowych w ramach OGÓLNYCH wymagań dla
    tej gry.


    Nie mialem na mysli zadnych zmian, to kwestia najzwyklejszego porzadku w systemie i pececie; raptem kilka trywialnych czynnosci wykonywanych rutynowo. Jesli dochodzi do tego, ze trzeba zmieniac np RAM, bo dana firma produkuje "zle kosci" do tej gry, albo trzeba zmienic sterowniki i zainstalowac 100roznych programow to gre mozna zmieszac z blotem i wywalic przez okno (patrz. GTA 4).

    Dnia 30.03.2009 o 08:29, MarcusBrutus napisał:

    Zainstalowana gra nie jest taka sama na każdym komputerze, bo nie zawsze współpracuje
    z tym samym zestawem sprzętowym, a co za tym idzie z tymi samymi sterownikami. Tego kolego
    amatorze nie bierzesz pod uwagę: twój komputer ma służyć do obsługi wielu programów jednocześnie,
    nie tylko wybranej gry.


    Dlatego zawsze staram sie zoptymalizowac wszystko tak, by nie bylo problemow, bo dla mnie to jest normalne, ze ZADNA gra nie jest dostosowana do wiecej jak polowy mozliwych kofiguracji (moze z wyjatkiem pasjansa), u kogos bedzie problem taki, u innego taki, a trzeciemu w ogole gra nie bedzie chodzic.

    Dnia 30.03.2009 o 08:29, MarcusBrutus napisał:

    W przypadku tej gry (i nie tylko tej, niestety) tak nie jest. A to dlatego że producentom
    się nie chce, a w zasadzie nie opłaca testować swoje produkty w każdej możliwej konfiguracji.
    Bo wolą wypuścić niedopracowaną grę trzy miesiące wcześniej i dopracowywać ją już za
    pieniądze graczy, a właściwie to przy ich pełnym udziale - wtedy mają nie setki (jak
    w przypadku bety), a dziesiątki i setki tysięcy testerów.


    Zgadza sie - musza wypuscic gre w takiej formie, jaka stworzyli, dopiero pozniej poprawiac i pracowac dalej. Stad z wieloma zakupami wstrzymuje sie az do czasu pojawienia sie przynajmniej patcha 1.1.

    Dnia 30.03.2009 o 08:29, MarcusBrutus napisał:

    Nie przyszło Ci do głowy że wina za błędy programowe, leży zwykle po stronie ostatniego
    zainstalowanego programu, czyli w większości przypadków - tej właśnie gry?


    Zawsze bylem pewien, ze bledy wynikaja juz z samego windowsa :D tak mozna dochodzic w nieskonczonosc, ale masz racje ;)

    Dnia 30.03.2009 o 08:29, MarcusBrutus napisał:

    Polska w roku 1786:D


    Niezle, jaki poziom? I jakie frakcje w ogole zostaly? :D


  3. Dnia 29.03.2009 o 06:58, MarcusBrutus napisał:

    > Przynajmniej sie nie poplakalem...
    > Bledy tego typu to oczywiscie wina gry, ale jezeli wywala do windowsa to juz tylko
    blad
    > sprzetowy.

    Skąd ta pewność? Bo ja mam ponad 15 lat doświadczenia w IT i wiem, że są błędy programowe
    które powodują zamknięcie aplikacji. Więc "wywalenie do Windowsa" może być zarówno problemem
    spowodowanym przez grę, jak i OS.

    W tym przypadku, sądząc po ilości ludzi którym tylko ta właśnie gra tak się zachowuje
    (a inne nie), jest to problem Empire: Total War. Moze najpierw zapoznaj się z całością
    zagadnienia zanim zaczniesz wygłaszać "mądrości" ...


    I co Ci przyszlo z 15 lat doswiadczenia, skoro wyraznie widac, ze u niektorych gre wywala, a u niektorych tylko na moment przycina i graja dalej. A gra jest taka sama. Mowiac o bledach sprzetowych niekoniecznie mam na mysli "slaby" komputer. Czasem pomaga zwykla defragmentacja + czyszczenie sprzetu i rejestru. Moze mam mniej lat doswiadczenia, ale niektore rzeczy nawet amator zauwaza.

    A teraz ja mam pytanie do tych, ktorym robotnicy z sukcesem zastrajkowali: czy w rejonach macierzystych (niepodbitych), po przejeciu wladzy przez robotnikow, powstaje nowe panstwo? Np grajac Rosja, robotnicy przejeliby wladze w Tatarii, co wtedy? Chce troche poeksperymentowac z rewolucjami :D


  4. Dnia 28.03.2009 o 11:00, MarcusBrutus napisał:

    > Za slaby komputer widocznie, ja mam przy wybieraniu floty lekka zamule tylko.

    Może zanim kolego napiszesz coś takiego, następnym razem zapytaj jaki kto ma sprzęt.
    Bo właśnie się ośmieszyłeś i to totalnie.


    Przynajmniej sie nie poplakalem...
    Bledy tego typu to oczywiscie wina gry, ale jezeli wywala do windowsa to juz tylko blad sprzetowy.


  5. Dnia 27.03.2009 o 19:51, ghos-t napisał:

    Witam mam dwa pytankow co do tej gry. Chodzi mi o to jak wyłaczyć ciągłe podpowiedzi
    tej gościówy w lewym górny rogu ale tak żeby wyłaczyć ja na zawsze a nie tylko jej mowe.


    Opcje --> wylacz doradce

    Dnia 27.03.2009 o 19:51, ghos-t napisał:

    I drugie jak przyspieszyć poruszanie sie moich jednostek po mapie bo w starszych medevilach
    chyba się dwa razy klikało a tu trzeba troche czekać. Czy da sie z tymi problemami coś
    zrobić ??


    Spacja

    Dnia 27.03.2009 o 19:51, ghos-t napisał:

    Powiem krutko i zwiezle .. ta gra to wielkie jedno GOWNO !!!
    GRam nasza kochana Polska ,jestem juz na 170 turze i co sie dzieje ?? stworzylem armi
    floty itp, i nawet nie moge na nie nacisnac kursorem bo odrazu robi sie bialy obraz i
    wyawala do windowsa , i jakies glupie cos tam ze wystapil blad ....


    Za slaby komputer widocznie, ja mam przy wybieraniu floty lekka zamule tylko.

    Dnia 27.03.2009 o 19:51, ghos-t napisał:

    a co jeszcze najlepsze
    ze nie mozna wypowiedziec wojny Austri !!!Bo tez obraz robi sie bialy i po zabawie !!


    Wczytaj save sprzed kilku tur i po sprawie, mialem podobny problem

    Dnia 27.03.2009 o 19:51, ghos-t napisał:

    Powiem jedno niech sie pierd..... nastepnym razem zalatwie sobie piracka kopie i jakby
    cos nie dzialalo to mozna wywalic do smieci !!


    Nastepnym razem sprawdz na fachowych stronkach, czy w ogole gra Ci pojdzie, zamiast plakac na forum.

    Dnia 27.03.2009 o 19:51, ghos-t napisał:

    no i mam też problem bo moi głupi holenderscy podwładni potrafią kryć
    się tylko po jednej stronie murku, zazwyczaj po tej co przeciwinik stoi :/ Da się coś
    z tym zrobić ??


    Tak, wystarczy przytrzymac ppm w okolicach murku, poczekac sekunde, az wyswietli sie miejsce rozstawienia jednostek i poruszac kursorem do czasu, az zielone kropeczki pojawia sie w zadanym miejscu ;)


  6. Dnia 27.03.2009 o 17:17, lord0 napisał:

    > > > (...)
    > > > Tyle zostało ze wszystkich moich saves. To co, że są na dysku...
    > > U mnie pomogło:
    > > - kontynuacja kampanii (na głównym ekranie gry)
    > > - po wczytaniu gry ją nagrać (pod jakąś bzdurną nazwą)
    > > no i stare save wróciły
    >
    > Dokladnie, to musi pomoc
    >
    > > W dodatku nie działa u mnie alt+tab. Niech sobie takie patche wsadzą w zady.

    >
    > Musisz miec uruchomiona jakas inna aplikacje, zeby moc minimalizowac - chociaz kosz
    sobie
    > wlacz ;)
    wystarczy nadusic przycisk na klawiaturze oznaczony "windowsowymi okienkami" to pomiedzy
    alt a ctrl :P


    Tez dobry sposob, ale nie zawsze dziala, na wszelki wypadek zostawiam jakies wlaczone okienko zawsze ;)

    Dnia 27.03.2009 o 17:17, lord0 napisał:

    Da się wyplenić piratów? Planuję zdobyć ich terytoria (Tortuga i jeszcze jakieś wyspy
    w Ameryce). Liczę, że znikną.


    tak, znikaja


  7. Dnia 26.03.2009 o 22:59, logray napisał:

    > (...)
    > Tyle zostało ze wszystkich moich saves. To co, że są na dysku...
    U mnie pomogło:
    - kontynuacja kampanii (na głównym ekranie gry)
    - po wczytaniu gry ją nagrać (pod jakąś bzdurną nazwą)
    no i stare save wróciły


    Dokladnie, to musi pomoc

    Dnia 26.03.2009 o 22:59, logray napisał:

    W dodatku nie działa u mnie alt+tab. Niech sobie takie patche wsadzą w zady.


    Musisz miec uruchomiona jakas inna aplikacje, zeby moc minimalizowac - chociaz kosz sobie wlacz ;)


  8. Przeciez chodzi o najzwyklejsze w swiecie krycie sie za oslonami, w tym wypadku murkiem, nic nadzwyczajnego i zadna specjalna formacja... Jeden atak od tylu zalatwia caly oddzial, piechota nie ma czasu zeby sie odwrocic i oddac chociaz jedna salwe (chyba, ze w patchu ten brak mozliwosci strzalu "od razu" poprawili)


  9. Dnia 26.03.2009 o 09:19, Dziewul napisał:

    Jeszcze raz dzięki :) A słuchajcie jeńcy są czy jest taka rąbanina na koniec jak w Rome?


    Ze wzgledow etycznych chyba nie ma czegos takiego jak jency :D Po wygranej bitwie cala armia idzie w rozsypke, a szkoda ]:-> Mogloby byc cos takiego jak oddanie jencow jako warunek pokoju, zawsze uzyskiwalbym lepsze warunki.

    Dnia 26.03.2009 o 09:19, Dziewul napisał:

    Moglby ktos napisac jak, grajac Polska, radzi sobie Husaria? Mam nadzieje, ze nie zrobili
    z niej jakiejs cienizny. (xD)


    Jak juz wczesniej wspomnialem, bez szarzowania po kilka razy sa slabi, ale to chyba celowe zagranie, nawet slonie w tej grze nie sa juz tak dobre, jak w medievalu.


  10. Dobra, drugi raz juz przeszedlem ta gre, wiec moge w koncu cos napisac.
    Jestem po tysiacu bitwach ladowych i kilkuset morskich, z czego kilkadziesiat to heroiczne zwyciestwa, o ktore dosc latwo jest przy liczebnej przewadze, co w Medievalu sie nie zdarzalo (zaluje tej zmiany).
    Husaria... Ehh... To jakies nieporozumienie - wg opisu "przestarzala jazda" pojawiajaca sie dopiero po cwiercwieczu kampanii ; / Ale dopiero wtedy wychodza umiejetnosci kierowania jazda i szarzowania po kilka razy.
    Samo sterowanie wojskiem... ehhh... szalu mozna dostac patrzac na glupote jednostek. Musze sie przyzwyczaic do wybierania kazdej po kolei i ustawiania jak trzeba, bo inaczej biegaja po polu jak male dzieci. Samo-zaprzodkowywujaca sie artyleria tez powala inteligencja. Ale calosc wypada calkiem niezle, zwlaszcza gdy dochodzi do walk w zwarciu, albo gdy slonie depcza kogo popadnie :D
    Do bitew morskich nie mam wiele zastrzezen. Jak ktos narzeka na wybuchajace okrety to proponuje strzelanie lancuchami az do momentu zlamania masztow, pozniej kilka serii kartaczami i abordaz. Zaloga ma nasrane w majty jak tylko zarzucam liny. Gorzej przy wyrownanej walce, w ktorej silniejsze jednostki wroga wyrywaja sie naprzod. Wtedy pozostaje tylko obustronny atak na burty takiego chojraka ;)
    Szkoda tylko, ze nie ma mozliwosci werbunku dowolnej jednostki w kazdej prowincji. Bo - grajac Konfederacja Maracka - jak tu sciagnac wyborowe jednostki wystepujace tylko w Hindustanie (dokladnie, nigdzie indziej) do Paryza? 5 tur przestoju mam przez takie akcje. Ale bardzo milo i ciekawie podbija sie caly swiat, gdyby tylko czlowiek do szkoly nie musial chodzic... ;]

    Co do instalacji gry, minimalizacji w czasie kampanii itd to sie nie wypowiadam, bo nie mialem zadnych z tym problemow, poza tym, ze troszke sobie poczekalem :)


  11. Dnia 27.02.2009 o 21:37, mateuszencja napisał:

    No, ale te napisy to mogli dać. Nie każdy lubi polski głos w grach (Dużo ludzi :P).


    E tam, mnie troche wkurzalo to ruskie zawijanie w Medievalu. Fajnie byloby uslyszec dowodce krzyczacego "HUUUSAAARIAAA!!!" albo "ku chwale Ojczyzny!" :D Lub bardziej proste okrzyki, jak chociazby oddzial wrzeszczacy "Na Moskala!" czy tez "Dorwac Szwaba!" xD

    Co do dodatkow - przy zamawianiu pre-order dostajesz jakis stateczek Amerykanski (USS Contstitution, o ile mnie pamiec nie myli), a w EK pare innych jednostek, zarowno nawodnych jak i ladowych.
    Ja juz przeliczam godziny na dni, ktore strace, podbijajac swiat 8)


  12. Im wiecej frakcji do grania, tym lepiej. Zwlaszcza w czasach, gdy nie ma rownowagi sil w Europie. Ja w Medievalu gralem kazda frakcja i na kazdym poziomie: Polska chyba z 10 razy, Anglia z 5... jedynie Cesarstwem Bizantyjskim i Niemieckim dosc szybko mi sie gra nudzila, bo juz po ok 40-50 turach. Egiptem nawet kiedys gralem do roku 2000-cos :P


  13. Dnia 13.01.2009 o 14:54, tomoliop napisał:


    >
    > Co do tych grywalnych frakcji - mi sie wydaje, ze na poczatku bedzie 10-13, ale
    jak sie
    > wykona cele kampanii to chyba innymi tez pogramy...

    W M2 granie pozostałymi frakcjami było możliwe w prosty sposób - wystarczyło coś pozmieniać
    w jakimś pliku za pomocą notatnika, toteż tu może będzie podobnie.


    Niestety nie, sam notatnik nie wystarczyl. Wiem, bo wiele godzin spedzilem na takich zabawach, probujac zagrac Panstwem Papieskim czy Mongolami :D
    Potrzebne byly specjalne mody, ktore nie zawsze dzialaly (zalezalo to od wersji gry)


  14. Dnia 12.01.2009 o 20:24, KloniskO napisał:

    A mam takie pytanie. Proste. Jak będzie wyglądała mapa kampanii w E:TW, tzn. będzie dalej
    pofałdowana czy już płaska. Bo coś mi się o uszy obiło, że to drugie. A mi całkiem pasowały
    te z Medievala II i Rome''a. :/


    http://kotaku.com/5067804/empire-total-war-+-campaign-map-trailer

    Ja tu dalej widze faldy :P Ale jesli chodzi o chodzenie po mapie to ma to byc ulatwione ;)

    Co do tych grywalnych frakcji - mi sie wydaje, ze na poczatku bedzie 10-13, ale jak sie wykona cele kampanii to chyba innymi tez pogramy...


  15. Bitwy morskie to nowosc w tej grze, dlatego tyle sie o nich pisze. Jednak bitwy ladowe nie beda od nich odstawaly - juz sobie wyobrazam moja na maxa ulepszona husarie (blagam, niech bedzie w tej grze) szarzujaca na jakichs patalachow z prymitywnymi karabinami. Nalezy pamietac, ze do polowy XVIIw. husaria byla niepokonana w zadnej wiekszej bitwie. Pocisk z muszkietu mogl przebic zbroje huzara dopiero z odleglosci mniejszej niz 100m. Caly swiat podbije :D


  16. To jest dosc dlugie, moj angielski tez nie jest jakis znakomity, ale sprobuje:

    z Q&A segi:

    Czy dyplomacja bedzie ulepszona?
    XVIII wiek byl troche bardziej ucywilizowany niz wczesniejsze epoki TW. Aby to odzwierciedlic, oddajemy wam calkowicie zrewolucjonizowana dyplomacje AI. We wczesniejszych TW dyplomacja AI byla oddzielona od AI na mapie kampanii, ale w Empire zlaczylismy oba te aspekty, by pracowaly bardziej harmonijnie. Stosunki dyplomatyczne beda teraz o wiele bardziej zalezne od waszej aktywnosci na mapie kampanii. I prawdopodobnie nie otrzymacie spowrotem glowy swojego ambasadora w torbie (nie wiem czy to ostatnie zdanie dobrze przetlumaczylem)

    I ten fragment, tak juz bardziej swobodnie i skrotowo:

    CA obiecuje, ze dyplomacja bedzie bardziej szczegolowa i autentyczna. Np. bedzie wiecej czegos w rodzaju traktatow, prosb i żądań, oraz zmieni sie sposob proszenia o cos lub żądania czegos. Mozna oprotestowac czyjas akcje, zamiast po prostu wypowiedziec wojne. Spadek w relacjach bedzie powolny i zauwazalny, dla przykladu moze byc coraz wiecej pojedynkow miedzy panami z twojej i z innej nacji, wskazujac na wzrost agresji tamtej nacji. Zamiast jednoturowej zmiany z sojusznika na wroga, bedzie powolna eskalacja konfliktu. Bedzie mniej prawdopodobne, ze dlugotrwaly sojusz obroci sie przeciwko wam. Bedzie mozna zobaczyc stosunki miedzy innymi narodami i oddzialywac na nie. Dla przykladu, jezeli Rosja jest agresywnie nastawiona do naszych Prus (prowadzonych przez nas), a Francja i Rosja sie nienawidza: dlaczego nie spytac Rosjan czy nie pojda z nami na wojne przeciwko Francji? W przypadku bycia zaatakowanym, twoj sojusznik z bardzo duzym prawdopodobienstwem ci pomoze. Ale w przypadku, gdy ty jestes agresorem, sojusznik pomysli dwa razy zanim ci pomoze.

    Zadnych translatorow nie uzywalem, wiec w razie bledow krzyczec ;)


  17. Nie chce mi sie w obecnym stanie od nowa przeszukiwac wszystkich zagranicznych for traktujacych o tej grze i blogu segi, mam nadzieje, ze wystarcza te informacje:

    z Q&A segi:

    Will diplomacy be improved?
    The 18th century was a little more civilized than some periods we''ve covered in previous Total War games. To reflect this we''re giving our diplomatic AI a complete overhaul. Previously in Total War the diplomacy AI and the campaign map AI were separate entities but in Empire we''ve unified these two aspects so they work more harmoniously. Diplomatic relations are now much more closely linked to your activities on the campaign map. And you probably won''t get your ambassador''s head back in a bag.

    I jeszcze jakis fragment:

    Diplomacy in Empire Total War will be much more detailed and "authentic", Creative Assembly promises. For example, there will be more kind of treaties and requests, and there will be different ways to "ask for" or "demand" something. You can also protest against foreign actions, instead of just be able to declare war. The decline in a relationship will be slow and noticeable, for example, there might be more and more duels between the other nation''s gentlemen and your own, hinting at their home nation getting belligerent. Diplomatic notes and requests will show where a nation is headed in a relationship, so there will be advance warnings, and an escalation of conflicts instead of having a former ally turn into enemy within just one turn. Also, it will be much less likely for long time allies to turn on you. You will be able to see the relationships between other nations, at well, and to act on them. For example, if Russia is hostile towards our Prussia, and France and Russia hate each other, too: Why not ask Russia if she would like to go to war with us against France? By the way, in the case of you being attacked, your allies most probably will help you. But in the case of you being the attacker, your allies will think twice of joining you in the aggression.

    Jak dla mnie juz takie wypowiedzi wystarcza za prognozy zmian dyplomacji


  18. Dnia 08.01.2009 o 16:23, Aldrix napisał:

    Co do obecności Polski (Rzeczpospolita Obojga Narodów). Na gamespot jest screan (datowny
    na 27.10.2008) z mapy strategicznej na którm widac minimape i date 1700 rok. Na minimapie
    nie ma Polski, jest już po rozbiorach pomiedzy wiadomo kim. Prawdopodobnie ma ma Polski
    w Empire Total War. :((((((((( Co gorsza chanat krymski jest a Polski nie ma. :(((((((((((


    Co za herezje opowiadasz czlowieku o.O
    W zalaczniku daje obrazek mapy z Empire: Total War na podstawie mapy Euroby z 1700r

    20090110195622

    20090110195805