Grodhar

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    1224
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O Grodhar

  • Ranga
    Delegat
  1. Grodhar

    Baldur's Gate

    Jaka jest aktualnie najnowsza wersja BG:EE? Nie mogę znaleźć info na ten temat. Komputer na którym mam zainstalowaną grę nie ma dostępu do internetu i zastanawiam się czy przynieść go do domu żeby pobrać update.:)
  2. Tryb wysokiej wydajności czy oszczędzanie energii w lapku?
  3. Jak wyróżnia się tytułem lub ikonką to przelecę tekst, jeśli znaleziona w pobliżu jakiegoś zadania to staram się wywnioskować jakieś wskazówki . Tak to raczej sobie odpuszczam, niecierpliwość, na sesję grania mogę sobie pozwolić raz, czasem dwa w tygodniu, kiedy to siadam do gry na dłużej (wychodzi jakieś 10 godzin tygodniowo, na wszystkie gry razem, nie tylko PoE) więc zajmowanie się pierdołami tylko sprawiłoby że gubię się w wątku i tym co mam do zrobienia. Lore tego świata specjalnie mnie nie wciąga. Rozumiem że dopiero raczkuje, ale dziwny klimat (za bardzo gotycki jak dla mnie, oraz "okres historyczno-rozwojowy" wzorowany na późnym średniowieczu (pojawienie się broni palnej) średnio do mnie przemawia.
  4. Po części się z tobą zgadzam, ale pominęliśmy kilka kwestii. Ja osobiście widzę i odbieram to tak: Po pierwsze exp za każdego potwora jest ograniczony, nie zdobywamy go za zabójstwo ale dzięki aktualizacjom bestiariusza, poprzez walkę poznajemy mechanikę, aktualizuje się bestiariusz i chyba widzimy coraz więcej statystyk przeciwnika (wymaga potwierdzenia, zgarnąłem 100% expa za trolla czy coś takiego a dalej miałem znaki zapytania przy jego przy niektórych rzutach obronnych, być może te aktualizują się kiedy zadaje się określony typ obrażeń, albo zwyczajny bug) co ma sens i jest logiczne, nie można się wiecznie uczyć tego samego :) Tak więc nawet po tych pierwszych kilku humanoidach, za które z resztą nie pamiętam czy dostawałem exp byłby już koniec dobrego :) Rozgrywka dzieli się na dwa elementy, rozwiązywanie problemów świata ludzi (główny wątek, intrygi polityczne, spory religijne, problemy mieszkańców, a gdzieś po drodze wplątany nasz ukochany niezbędny dla RPG monster hunt, czyli bezkresne ścieżki, zapełnianie bestiariusza, zlecenia na potwory. (Brzmi jak wiedźmin, w którym pierwszy raz tak wyraźnie rozgraniczono te dwie ścieżki, co spotkało się z zadowoleniem graczy.) Pomysłem mogłoby być podzielenie humanoidów (głupie słowo ale nie mogę wpaść na żaden fachowy synonim, NPC?) na klasy, i tak dowiadywalibyśmy się czegoś o wojownikach, bandytach, magach, łowcach, rycerzach Tygla, druidach (za których znów nie pamiętam czy jest exp) i nie wiem co tam dalej w grze występuje, być może swojego rodzaju dzicy ludzie, piraci, czy też frakcje. Problemem byłoby to że oni: a) często się powtarzają, lecz w przeciwieństwie do potworków, z różnymi statystykami, bandyci w Margran''s Fork to już wyższa półki niż Ci początkowi z Valewood, nie byłoby tego jak rozgraniczyć. b) są to starcia z konkretnymi, powiązanymi w jakiś sposób z fabułą unikalnymi postaciami, za których ewentualne zabicie w ramach zadania i tak dostaje się już nagrodę, różną lub identyczną w porównaniu do alternatywy pokojowej, jeśli takowa jest możliwa, co pozwala skupić się na wyborze moralnym zamiast kierowania się zyskami, co i tak zaburzone jest często przez ich wiele warty loot (o czym niżej) którego wizja kusi. np: Za zabójstwo takich postaci od razu 1/1 100% exp i setki wpisów na temat byle pijaka który miał własne imię, zaśmiecających bestiariusz, nie dziękuję. No i loot o którym wcześniej wspomniałem, o ile exp z samej walki zgarniamy tylko za różnego rodzaju dziwactwa świata, to raczej to co możemy z nich uzyskać ogranicza się do składników craftingu lub skór które są warte tak mało że nie fatygowałbym się gdyby nie nieograniczony schowek. Olbrzymia część naszych dochodów pochodzi ze sprzedaży ekwipunku, szczególnie tego z nawet najsłabszym enchantem, którego wypada sporo i można się nachapać we wspomnianej wcześniej warowni roedricka. Wydaje mi się jest jakąś nagrodą za wybranie opcji siłowej. Do tego stawanie się silniejszym i doświadczonym bohaterem poprzez oczyszczanie świata ze wszelkich plugastw, zamiast w wyniku mordowania często niewinnych żołnierzy :) Według mnie cały ten system nagradzania tworzy spójną całość i jest dobrze przemyślany, a wszelkie ''ale'' to nasze przyzwyczajenie z poprzednich tytułów.
  5. Bardzo podoba mi się pomysł z brakiem doświadczenia za zabijanie humanoidów, co sprawią że wybór sposobu przejścia danego questa np: nie ogranicza się do "zrobię sieczkę, bo więcej expa".
  6. Party i tak uzupełnisz o inne klasy postaci, jeśli nie zdecydujesz inaczej szybko wpadnie Ci do drużyny pięciu towarzyszy, są dostępni stosunkowo blisko, w rejonach otaczających pierwszą lokację. Główną postać najlepiej zrobić taką żebyś się z nią dobrze czuł, warto też zainwestować w jakieś statystyki poprawiające opcje dialogowe ponieważ nie ważne kogo wybierzesz rozmawia postać którą stworzyłeś. Z towarzyszy nie ma tylko barbarzyńcy, mnicha i łotrzyka.
  7. Grodhar

    The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar [M]

    Mogli by w ogóle zrobić remake tej gry, fatalny, przestarzały i toporny silnik a do tego niewydajny system serwerów bardzo ogranicza ten tytuł. Dziwie się że to się jeszcze utrzymuje :)
  8. Bo Ci nie poszło? Widzę że z kolejnego tematu robisz sobie pamiętnik.
  9. Grodhar

    The Elder Scrolls V: Skyrim

    Dopiero dziś miałem czas usiąść do gry i przetestowałem kilka modów z tych modów. @EylembertTigg gram na laptopie na rekomendowanych i rozgrywka jest płynna ale nie ryzykowałbym wielkich modyfikacji. @Budo tutaj też powoli wdrażam kilka do rozgrywki Dzięki wszystkim za propozycje. Męczyłem się sporo czasu próbując ustawić mody tak żeby mieć dual sheath do broni, strzały i łuk zawsze widoczne oraz tarcze na plecach. Próbowałem Dual Sheath plus Shields on Back. Dual Sheath Redux, Well Placed Weapons and Quivers, Equipping Overhaul ale spośród wszystkich kombinacji modów zawsze coś było nie tak. Udało się komuś osiągnąć coś podobnego? Chodzi mi dokładnie o to żebym najczęściej używany ekwipunek był widoczny a nie pojawiał się znikąd na plecach.
  10. Grodhar

    The Elder Scrolls V: Skyrim

    Kolejne podejście do gry, posiadam legendary edition na razie bez modów. Co polecacie żeby odświeżyć rozgrywkę? Coś co zbytnio nie zmienia gry bo nigdy jej nie przeszedłem.
  11. Najtańsze co znalazłem http://olx.pl/oferta/procesor-intel-core-refresh-i5-4690-3-5-ghz-box-lga-1150-CID99-ID7L96D.html#b7e7c1d92f Jak @ziptofaf powiedział, taniej nie znajdziesz chyba że od jakiegoś łosia albo wadliwy.
  12. Na jakie wejście na płycie? Co tam masz wolnego?
  13. Wydaje się być w porządku, osobiście do tego procka zainwestowałbym w trochę większy kaliber chłodzenia, ale wątpię żeby Ci się zmieścił. Faktycznie 90 stopni przy tej konfiguracji to sporo, boje się pomyśleć jak ludzie jadą przy takich zestawach na boxowym intela... Podkręcałeś procek? Jeśli tak to czy koniecznie musi być podkręcony? Czy masz najnowszy BIOS? Kiepskie ustawienia mogą pomieszać w pracy wentylatorów. Takie skoki temperatur to też często wina źle nałożonej lub kiepskiej pasty, odkręć radiator i sprawdź jak wszystko styka. edit: @pawbuk mnie wyprzedził ;p
  14. A jakie masz chłodzenie na procku? Mam nadzieje że nie fabryczne. Daj zdjęcie jak to wszystko wygląda.
  15. W skrócie, tak. Właśnie po to w sprzedaży są moduły regulujące PWM wentylatorów, ponieważ nie da się tego kontrolować bezpośrednio z poziomu zasilacza, do którego możesz podłączyć dwa piny (+ i -) co da obroty odpowiednie dla Oczywiście wszystko jeszcze zależy od rodzaju przewodu który wychodzi wentyla. 2-pinowe, najzwyklejsze, kręci się albo nie :) 3-pinowe wentylatory posiadają kontroler obrotów, który pilnuje żeby wszystko się kręciło i informuje Cie o tym. W przypadku 2 powyższych oczywiście szybkość obrotów zależy od V (domyślnie raczej 12V, masz określone na naklejce), podłączając do wtyczki molex w zasilaczu masz do wyboru 5V (czerwony) i 12V (żółty) i oczywiście ground, czarny. Można stosować kombinacje kabli + i - które zapewnią 10V, 17V czy 24V ale mówi się że to ryzykowne metody, wymagana też znajomość elektryki na poziomie ameby. 4-pinowe zaś posiadają moduł PWM (przeważnie przewód niebieski) i to dzięki niemu można kontrolować obroty. Zakładam że taki właśnie jest twój model, oczywiście możesz go podłączyć do zasilacza, ale tylko jak w przypadku 2-pinowego, co wyklucza możliwość kontroli obrotów. Jeśli coś pomieszałem proszę o poprawki :)