alek_p

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    15
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralna

O alek_p

  • Ranga
    Robotnik
  1. Nie wiemy czy ''bardzo'' możliwe - rozmowy w tej sprawie trwają, a nasze stanowisko na temat DRM jest znane i powtórzę je i tu, w skrótowej formie ;-) Uważamy, że zabieranie przyjemności z gry jej właścicielom jest po prostu nie w porządku i nie chcemy wprowadzać takiego rodzaju zabezpieczeń. Gra będzie działała na kartach wspierających DX9 od 8800 wzwyż ;-) Karta, którą podałeś będzie prawdopodobnie zbyt wolna, żeby obsłużyć Wiedźmina 2 w odpowiedniej jakości. 1. Niestety nie rozumiem. 2. 3D nie jest dla nas w tym momencie priorytetem. 3. Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Oczywiście myślimy o współpracy mającej na celu upominanie osób nagminnie posługujących się pirackimi kopiami, jednak jest za wcześnie, żeby określić skalę tej akcji, czy podać jakiekolwiek detale. Na to pytanie najlepiej odpowiedzą nasi koledzy z CD Projekt, z naszej strony mogę jedynie zapewnić, że poważnie podchodzimy do naszej polityki DRM i traktowania uczciwych graczy w uczciwy sposób. Takie są nasze standardy. Jeśli odpowiem, to wykluczę jakąkolwiek niespodziankę, prawda? ;-) Dzięki za pytania, szykujcie kolejne! Zimowo pozdrawiam.
  2. Pliki zapisu gry prawdopodobnie wystarczą do całej operacji importu :-) Na to jest zdecydowanie za wcześnie - nie potwierdzaliśmy jeszcze żadnych szczegółów związanych z wydaniami konsolowymi poza tym, że naprawdę chcielibyśmy aby Wiedźmin 2 zawitał także na platformy do grania. Z kurtką oddziału Vernona Roche wiąże się cały quest, który w wersji pozbawionej tego dodatku będzie znacznie uproszczony. Nie podawaliśmy konkretnych statystyk tego odzienia ani żadnych detali, więc ciężko wnioskować, że zepsuje to rozgrywkę :-) Robimy wszystko co w naszej mocy, żeby udostępnić grę w wersji polskiej w każdym kanale dystrybucji. Ostateczna lista języków będzie jeszcze potwierdzana, jednak to, co podają serwisy oferujące wersję Digital Premium należy traktować jako stan obecny, który na pewno nie zmieni się na niekorzyść. Jeśli wprowadzimy jakieś zmiany, będzie to oznaczało dodanie nowych języków. Chcemy zaproponować rozwiązanie dla osób, które nie grały w Wiedźmina, a mają wyraźny pomysł na postać Geralta - kim jest i jak mógł zareagować w sytuacjach przedstawionych w pierwszej części gry. Dziękujemy. Odnośnie zabezpieczeń antypirackich - nasze stanowisko w sprawie DRM prezentowaliśmy wielokrotnie. Uważamy, że odbieranie przyjemności graczom posiadającym oryginalną wersję gry jest po prostu nie w porządku. To jest dla nas sprawa priorytetowa i dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na precedensowe posunięcie - sprzedaż gry AAA bez zabezpieczeń DRM. Na razie mówimy tu o szeregu serwisów oferujących wersję Digital Premium. Odnośnie działań post factum, tak jak powiedział Marcin Iwiński podczas konferencji prasowej - nie zamierzamy i nie będziemy nikogo nękać. Prowadzimy rozmowy z organizacjami zajmującymi się osobami szczególnie uporczywie udostępniającym w nielegalny sposób gry i inne oprogramowanie. Jest zatem możliwe, że osoby, które w przyszłości będą nagminnie korzystać z pirackiego Wiedźmina 2 dostaną list: nielegalnie używasz gry, więc zapłać grzywnę.
  3. Cheść! We wrześniu odbędzie się konferencja GOG.com, na której koledzy podadzą do publicznej informacji kolejne szczegóły dotyczące ostatniego zamieszania. Nie ukrywam, że mamy Wam do przekazania sporo dobrych newsów i chętnie zrobimy to w formie konferencji. Ewentualne ogłoszenia terminu przekażemy - jak zawsze - głośno i wyraźnie :-) Pozdrawiam!
  4. Poczekaj, aż zobaczysz go w pełnej okazałości! Ilości godzin jeszcze nie ujawniamy - gra z pewnością nie będzie krótsza od pierwszego Wiedźmina.
  5. Cześć! Jak zauważyłeś, w Wiedźminie 2 wprowadzamy całkiem nowy system walki. Będzie on w pełni spójny z resztą mechanizmów gameplayowych i pozwoli w pełni doświadczać świata - uważamy, że to jest najważniejsze w tak dużej produkcji, a przede wszystkim w tak bogatym uniwersum. System z pierwszego Wiedźmina nie oferue takich możliwości - stąd decyzja o zmianie.
  6. Cześć! W tym momencie nie możemy jeszcze podać konkretnej informacji na ten temat, ale z pewnością to rozważamy. Fajne gadżety są... fajne, rajt? ;-) Dobrze wiemy, że miłośnikom Wiedźmina nie wystarczą standardowe, nudnawe i kiepskie dodatki i w przyszłości chcemy zaoferować coś naprawdę ciekawego!
  7. Hej! Naprawdę nie chcemy zdradzać Wam wszystkich szczegółów - z pewnością nie wyjawimy wszystkich postaci, które spotkacie w grze! Chcemy, żebyście sami się o tym przekonali - chcemy Was zaskakiwać i dopilnować, że grę ukończycie, żeby na własne oczy przekonać się, jak historia Białego Wilka potoczy się tym razem.
  8. @ Sareth14: Zapewniam, że w obecnym systemie walki jest całe mnóstwo trików i zaawansowanych technicznie posunięć Geralta. To co prezentujemy, to ciągle są wersje de facet place-holderowe - Wiedźmin rozwinięty podstawowo itp. @Eskel95: Pisał, a poza tym zwróć uwagę, że w Wiedźminie 2 tworzymy mnóstwo własnych elementów świata. Proza Sapkowsiego to jest dla nas kompendium. Nigdy nie robiliśmy jednak gry pokazującej tylko to, co pojawia się w sadze o Wiedźminie. @donard: Nie powiemy!
  9. @damlon: Dzięki za opinię :-) Szansa na poznanie specyfikacji sprzętowej przed końcem roku jest niestety znikoma. Prace nad grą będziemy kończyć na początku przyszłego - to wtedy ostatnie poprawki będą wprowadzali ludzie odpowiedzialni za optymalizacją. @Phobos_s: W takich sprawach śmiało kontaktuj się ze mną bezpośrednio (aleksander.pakulski@thewitcher.com) - zobaczymy, co da się zrobić :-) Pozdrawiam!
  10. @Sareth14: 1. Wszystkie lokacje, które gracz odwiedzi w Wiedźminie 2 są nowe - żadna z nich nie występowała w Wiedźminie. Znamy je natomiast oczywiście z książek. Wiedźminów, których widzieliśmy w pierwszej części gry nie spotkamy w Wiedźminie 2. 2. Nie zrezygnowaliśmy z Tomka Bagińskiego - nasz nowy silnik nie pozostawia wiele miejsca na CGI. Skryptując grę na obecnej technologii mamy możliwość płynnego przechodzenia między grą i przerywnikami filmowymi... a tak właściwie to wszystko jest w grze - nawet jeśli odbieramy graczowi kontrolę nad kamerą. Dlatego też wszystkie przerywniki filmowe w Wiedźminie 2 będą robione "na silniku", co oznacza że robimy je sami. :) 3. Pewnie, nie jeden. 4. To, że będzie system walki jest ostateczną decyzją... ;) A na serio - finalny kształt mechanizmów związanych z walką zawsze nadaje się kończąc fazę beta w projekcie. Dlatego też to co mamy już zaimplementowane przejdzie jeszcze z pewnością fazę alfa-testów, focus-testów, beta-testów i miliony innych weryfikacji. Choć przyznam, że nie spodziewałbym się rewolucyjnych zmian. @damlon: A IOHO* lepszym rozwiązaniem jest zostawienie konsekwencji wyborów z "jedynki" tym graczom, którzy w nią grali. Dla każdego kto nie miał ochoty grać w W1, "odklikanie" najważniejszych wyborów byłoby bezpowrotnym pozbawieniem ich radości z potencjalnego zagrania w poprzednią część gry. A Co jeśli komuś W2 spodoba się na tyle, że sięgnie po W1? To chyba możliwe, nie? *IOHO - in our humble opinion ;-)
  11. Cześć! 1. Tak jak napisaliśmy na naszym Twitterze - wszystko na to wskazuje. Już niedługo prawdopodobnie podamy więcej oficjalnych informacji na ten temat. 2. Na to jeszcze nie możemy wiążąco odpowiedzieć. Z jednej strony, fajnie dać coś jeszcze graczom, którzy tyle energii włożyli w przejście gry. Z drugiej jednak, nie możemy zabierać przyjemności nowym graczom, bo mamy nadzieję że takich też będzie sporo. Nie jest to zatem prosta decyzja - dev team wciąż debatuje nad formą i niuansami importu zapisu gry. Pozdrawiam & dzięki!
  12. @Peter44: Tego jeszcze nie chcemy mówić - nasi designerzy wciąż pracują nad balansem i koncepcją rozwoju postaci. Cały trick polega na tym, żeby nie psuć nikomu zabawy i dać równie dużą frajdę z gry. O tym, jak import będzie wyglądał, z pewnością Was poinformujemy. Pozdrawiam.
  13. Dzięki za przywitanie! @giertych1234: Michał z CD Projektu ''niebieskiego'' (wydawniczego) na pewno chętnie odpowie na to pytanie - tak jak napisali Phobos_s i Isildur. @Peter44: Przede wszystkim pracujemy nad importem podjętych decyzji i ekwipunku Geralta. Nie wykluczamy jednak, że rozszerzymy mechanizm importu. W końcu chodzi o to, żeby bohater Wam się spodobał, prawda? ;-) Przy tej okazji warto poruszyć jeszcze jeden wątek - nowi gracze. Chcemy pokazać, jak bardzo wierni gracze, którzy docenili naszą produkcję i uwierzyli w nią tak samo jak my, pomogli nam w jej rozwoju – stąd właśnie pomysł na import. Z drugiej strony, wierzymy, że drugi Wiedźmin jeszcze bardziej podniesie poprzeczkę i chcemy o tym przekonać nowych graczy – nie pozbawiając ich ani odrobiny radości płynącej z grania. @PabloZ_94: Dzięki za ostrzeżenie - sporo ćwiczyłem :-) Poza tym naprawdę lubię mówić o Wiedźminie. @KOZAAK: Znowu prosicie o spoilery! No way, nic nie powiem! Cały Wiedźmin 2 nie mógłby powstać, gdyby Sapkowski nie stworzył tak imponującego i bogatego świata. Niezależnie od tego, co robimy, mamy już cały panteon książkowych postaci, które nas zaintrygowały i które chętnie ożywimy w grze. Chcemy, żeby każda postać odpowiadała swojemu pierwowzorowi znanemu z lektury – podobnie myślała, posiadała te same motywacje i tego samego się obawiała. Nie idziemy na skróty. Rozszerzamy natomiast warstwę fabularną. Chcemy po raz kolejny pokazać, że uniwersum Wiedźmina jest tak bogate i głębokie, że warto się w nim zanurzyć ponownie i przeżyć zupełnie nowe przygody.
  14. Cześć wszystkim! Przede wszystkim pragnę się przywitać. Nazywam się Alek, i pracuję w CD Projekt RED ;-) A teraz trochę poważniej - na zaproszenie Piotra z ekipy GRAM zostałem ambasadorem Wiedźmina oraz naszego skromnego studia i z tego miejsca będę odpowiadał na Wasze pytania o naszą kolejną produkcję – Wiedźmina 2. Tak się składa, że w CDP RED zajmuję się rzeczami, za które wcześniej odpowiadał Paweł ''Eriash'' Majak, tak więc jeśli macie jakieś ''specjalne'' pytania i propozycje, które chcieliście zadać osobie ze studia - oto jestem. Poniżej odpowiedzi na Wasze pytania - również na te zaległe. @Czempion9: Andrzej Sapkowski, podobnie jak w pierwszej części komputerowego Wiedźmina, ma olbrzymi wpływ na kształt świata, którym się posługujemy, by opowiedzieć naszą, całkiem nową historię. To on go wykreował. Wyłącznie dzięki jego prozie mamy do dyspozycji tak kompleksowe i głębokie uniwersum - rzecz bardzo rzadko spotykaną w grach. Fabuła Wiedźmina 2 jest naszego autorstwa, ale niewykluczone, że w kluczowych sprawach będziemy się konsultować z Andrzejem Sapkowskim - tak jak to robiliśmy przy pierwszym Wiedźminie. @aliien: O kitce pisano już wiele. Prawda natomiast jest taka, że sami jeszcze nie wiemy, jaka będzie finalna wersja fryzury Wiedźmina. Gra, z której pochodzą wszystkie materiały jest w fazie alfa - kwestię fryzury Geralta rozstrzygniemy w przyszłości i na pewno damy Wam o tym znać. Order z ziemniaka już posiadam i proponuję, żebyśmy przeszli na „Ty". @Ichibanboshi-kun: Ładowanie lokacji było spowodowane ograniczeniami poprzedniego silnika oraz możliwościami ówczesnych maszyn. Dzięki naszemu nowemu silnikowi udało się ominąć ten średnio przyjemny element gry. Teraz będziecie mieli możliwość swobodnego wchodzenia do pomieszczeń i budynków. Lokacje natomiast są imponujących rozmiarów – zdarza się, że ktoś z ekipy developerskiej gubi się w lesie ? W sprawie edytora wypowiemy się dopiero za jakiś czas, natomiast import elementów zapisanej gry (np. ekwipunku) będzie możliwy podczas rozpoczynania gry w Wiedźmina 2. Gdy będziemy mogli pokazać tę funkcjonalność publicznie, z pewnością będziemy o tym trąbić na lewo i prawo - co tu dużo mówić - to świetna rzecz! @David741: Jedyna odpowiedź, jaką mogę dać, to że akcja będzie się rozgrywała w świecie znanym z prozy Sapkowskiego i nie jest to nic nowego. Dalsze byłyby po prostu spoilerami, więc nawet nas nie namawiajcie! @Thermalcake: Ta kwestia została już rozstrzygnięta - jedyną niewiadomą jest dystrybutor na Europę Zachodnią - rozmowy ciągle trwają i już niedługo damy Wam znać. Poza tym: w Polsce za dystrybucję odpowiada CD Projekt, w Rosji - 1C-SoftClub/Snowball, natomiast w Ameryce Północnej - Atari. @Jono123: w tej sprawie kontaktowaliśmy się już via e-mail :-) @karolekx23x: Już są! Wpadaj regularnie na naszą stronę www.thewitcher.com - co chwila będziemy dodawać nowe materiały. Czekam na następne!