Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Koszty produkcji Trine 3 przerosły Frozenbyte

8 postów w tym temacie

To teraz moje pytanie: Trine 2 przechodziło się w kilkanaście godzin, więc co jest takiego rewolucyjnego w trójce, co by usprawiedliwiało wzrost kosztów o te 300%?? Przejscie na grafikę 3d? Ktoś chciał dorobic na ferrari dla córki? Serio pytam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki- czyli pewnie nie zostało zbyt wiele budżetu dla porządnego ilustratora. Nie mogę zdzierżyć tego potworkowatego artu promocyjnego, który wisi na Steamie. Makabra. :<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> To teraz moje pytanie: Trine 2 przechodziło się w kilkanaście godzin, więc co jest takiego
> rewolucyjnego w trójce, co by usprawiedliwiało wzrost kosztów o te 300%?? Przejscie na
> grafikę 3d? Ktoś chciał dorobic na ferrari dla córki? Serio pytam.
Tak słuchaj... W gamedevie wszyscy jeżdżą ferrari. Ich dzieci także. I dzieci ich dzieci również.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2015 o 21:39, auron34 napisał:

To teraz moje pytanie: Trine 2 przechodziło się w kilkanaście godzin, więc co jest takiego
rewolucyjnego w trójce, co by usprawiedliwiało wzrost kosztów o te 300%?? Przejscie na
grafikę 3d? Ktoś chciał dorobic na ferrari dla córki? Serio pytam.


Przejście z 2D na pełne 3D to potrafią być akurat absurdalne koszta - choćby dlatego że najprawdopodobniej albo robisz olbrzymie zmiany w silniku albo wręcz robisz/kupujesz nowy. Wysokiej jakości tekstury, skomplikowane modele, DUŻO więcej kasy którą trzeba wrzucić w level design. Takiej jakości assety jak te:
http://i11.kanobu.net/r/121454625ac59d9bf89f04c7d295c2d2/1040x700/u.kanobu.ru/editor/images/23/db39fe73-149e-439f-a63d-ffa6002dcc7f.jpg
To naprawdę nie w kij dmuchał od strony technicznej i ktoś nad tym siedział naprawdę mnóstwo godzin.

Dobra grafika kosztuje. Nie bez powodu 90% gier Indie to wciąż 2D bądź, jeśli 3D, to gotowce korzystające z wykupionych assetów i jadące na Unity/Unreal Engine... 5 milionów dolarów wbrew pozorom nie jest jakąś olbrzymią kwotą i zasadniczo stanowi obecnie kwotę mniejszą niż minimum na produkcję klasy AAA. Ogółem właśnie grafika/muzyka itd. stanowi największy koszt produkcji sięgający 30-40%. Sam kod to ok. 10-15%. Zwyczajowo koło 60 to marketing.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Przejście z 2D na pełne 3D to potrafią być akurat absurdalne koszta

Ok, to właśnie chciałem wiedzieć. Szkoda tej gry, sporo osob w recenzjach na steamie zarzuca jej to, że jest niedokończona, zabugowana, a to 3d wciśnięte jest na siłę i tylko przeszkadza w eksploracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2015 o 21:39, auron34 napisał:

To teraz moje pytanie: Trine 2 przechodziło się w kilkanaście godzin, więc co jest takiego
rewolucyjnego w trójce, co by usprawiedliwiało wzrost kosztów o te 300%?? Przejscie na
grafikę 3d? Ktoś chciał dorobic na ferrari dla córki? Serio pytam.

Kilkanaście godzin to chyba szukając uparcie wszystkich flaszek, bo normalnie to było 5-6 godzin max (co zostało wytknięte zresztą w recenzjach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować