Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Poza firewalem: Bez prądu - RPG

8 postów w tym temacie

Hakken

Jakiś czas temu jedno z najciekawszych uniwersów gier fabularnych przeszło sporą przemianę. Nowy Świat Mroku niedawno został przetłumaczony na język Polski i wydany nakładem wydawnictwa ISA. Jak to wyszło, czy było na co czekać? Przekonajcie się sami.

Przeczytaj cały tekst "Poza firewalem: Bez prądu - RPG" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o nowe edycje starych systemów RPG to zawsze wychodziłem z założenia, że jeżeli tło fabularne zmienia się na gorsze, a nowa mechanika okazuje się, definitywnie, lepsza niż ta z poprzedniej odsłony, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystywać nowe zasady w "starej scenerii". Jakby nie patrzeć zmiany w opisie świata przeszkadzają tylko tym, co mieli styczność ze starszą wersją gry, a więc mającą jakiś dostęp do poprzedniej edycji RPGa. Nowi gracze i tak nie będą wiedzieć na czym te zmiany fabularne polegają, więc nie będą narzekać.

Osobiście ze Światem Mroku nie miałem jeszcze kontaktu, ale wydanie w Polsce nowego World of Darkness może sprawi, że się z nim zapoznam. Mam tylko nadzieję, że dodatki do ŚM będą wydawane dalej, aby na polskim rynku RPG, gdzie dominują przede wszystkim D&D i W:FRP, pojawiła się jakaś większa różnorodność dostępnych settingów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PO PIERWSZE I NAJWAŻNIEJSZE: Nowy Świat Mroku to nie jest kolejna edycja starego WoDa tylko cały system przemodelowany i napisany na nowo, to jest 1 edycja Nowego Świata Mroku.
Po drugie, Podręcznik Podstawowy do Świata Mroku nie "może" być podstawą do pozostałych linii tylko nią jest. Bez tego podręcznika nie ruszysz pozostałych.
Po trzecie, a co tu do żałowania pieniędzy? Bez jaj, ten podręcznik kosztuje cztery dychy.
Po czwarte, autor recenzji durnie uznał opowiadanie o aniołach, demonach i Bogu-Maszynie za pewny opis świata. Żałosne.
Po piąte, jacy Przedwieczni? Jakie wojny światowe? O co chodzi? To w oWoDzie starożytne wampiry rządziły światem, jedną z cech nWoDa jest całkowity BRAK METAPLOTU.
Po szóste, "Każda postać powinna posiadać jakąś osobowość, światopogląd i sposób bycia." - to jest cecha uniwersalna dla wszystkich gier RPG więc nie wiem po diabła ją tu wymieniać.
Po siódme, przepraszam, gdzie jest opisany podbój Ameryki, narodziny USA czy odnalezienie jakiś Przedwiecznych? W moim podręczniku czegoś takiego nie ma.
Po siódme, dziwne żeby Kanadyjczycy robili grę o Japonii nie mając pojęcia o jej kulturze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świat Mroku mnie tam jakoś intersował, ale nie tak, żeby w to grać. Zwłaszcza jak kiedyś popatrzyłem u kumpla to mi się to zdaje jakieś taki zawiłe czy cuś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować