Zaloguj się, aby obserwować  
grandmasterhex

Neverwinter Nights patch 1.69- prosmy o spolszczenie

7 postów w tym temacie

Z dniem 10 lipca 2008 zakończył się betatesting ostatniej (w każdym razie tak twierdzi Bioware) łaty do Neverwinter Nights 1. Chciałem niniejszym (tradycyjnie) zapytać czy my gracze doczekamy się wersji polskiej-a jeżeli tak to kiedy? Przypominam również (pełnej skromności) iż aby muc łączyć się z zagranicznymi serwerami (tudzież muc w pełni wykorzystać potencjał multiplayera) owa łata prawdopodobnie stanie się rzeczą niezastąpioną w najbliższej przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prace przy polonizacji Patcha 1.69 (made by PBC) zbliżają się do końca.
Teraz już tylko pucowanie i sądzę, że w ciągu najbliższych kilku dni będzie on już udostępniony wszystkim zainteresowanym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PatchNotes 1.69 PL (made by PBC)
-------------------------------------

Neverwinter Nights v1.69 PL (wersja finalna - nieoficjalna)
Polonizację wykonała ekipa Polish Builders Community ( http://pebece.rox.pl)

Lista zmian w stosunku do Neverwinter Nights v1.68 PL:


Dodano nową zawartość z modułów Premium do Neverwinter Nighhts
(http:store.bioware.com/products/neverwinternights/)
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= -=-=-=-=-=-

Nowa klasa prestiżowa: Rycerz Purpurowego Smoka
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

8 Nowych zestawów segmentów:
=-=-=-=-=-=-=-=-
Kurhan, Wnętrze
Zamek Zewnętrze, Wieś
Zamek Wnętrze 2
Miasto Wnętrze 2
Fort, Wnętrze
Morskie Jaskinie (hak już nie jest wymagany)
Kotłownia
Tropik (hak już nie jest wymagany)

Dźwięki:
=-=-=-
15 Nowych ścieżek dźwiękowych
14 Nowych dźwięków otoczenia

Nowe stworzenia (ponad 100 nowych wyglądów):
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Calandei (NPC)
Kobra (Zwykła, Czarna i Złota)
Przeklęty szermierz
Golemy z kamieni szlachetnych (Diamentowy, Szmaragdowy i Rubinowy)
G''Zhorb Wszystko widzące Oko.
Halaster
Harat, Władca Ciemności (Duży i Mały)
Konie (63 różne odmiany plus jeźdźcy: Ludzie, Elfy, Półelfy, Niziołki, Gnomy, Półorki
oraz Krasnoludy) - propozycja Doodca
Lord Antoine Baccha, Visier de Guise (NPC)
Maggris, Matka Roju
Masterius (Zwykły, Przebrany i Potężny)
Mglisty Smok
Koszmar (Zwykły, Osiodłany i Opancerzony)
Wódz Ogrów
Rycerz Purpurowego Smoka - Łucznik (Kobieta i Mężczyzna)
Rycerz Purpurowego Smoka - Miecznik (Kobieta i Mężczyzna)
Satyr (Zwykły, Łucznik i Wojownik)
Dzikołak
Wdowa Hagatha
Wiwerna (Wielka, Dorosła, Młoda, Pisklę)

Nowe Obiekty rozmieszczalne (prawie 350)
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Nowe Drzwi ( 15 Ogólnych + 71 zestawowych)
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Nowe efekty wizualne (ponad 100)
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Kolory świecących oczu (Białe, Niebieskie, Cyjanowe, Purpurowe, Pomarańczowe i Żółte)
Efekty wizualne dla atutów Rycerza Purpurowego Smoka
Efekt wizualny łamania się lanc
Efekt wizualny strzał (?)

Nowe wyglądy elementów zbroi
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Nowe wyglądy elementów broni
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Fragmenty klejnotów użytych w broni nowo dodanych Golemów z Kamieni Szlachetnych.

Nowy przedmiot
=-=-=-=-
Przenośne Obozowisko

Zmiany/dodatki w pliku .ini
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
- Dodano nowe ustawienie w nwnplayer.ini, żeby gracze nierozróżniający kolorów czerwonego i zielonego nie byli nagle zabijani przez pułapki
[Trap Colors]
FriendlyColor=0,255,0
HostileColor=255,0,0
[Kolory pułapek]
- Dodano opcję wyłączenia widocznych płaszczy w nwnwplayer.ini (1 by były widoczne, 0 by były niewidoczne)
[Game Options]
Visible Cloaks=1
- Dodano do gry filtr przekleństw w postaci ustawienia w pliku nwnplayer.ini (1 by włączyć, działa tylko z językiem Angielskim)
[Game Options]
In-game Text Swear Filter=0
- Dodano nową opcję w pliku nwnplayer.ini sprawiającą, że w wyniku rzutu zawsze otrzymuje się maksymalną liczbę punktów życia podczas awansowania (domyślnie wyłączona)
[Server Options]
Max Hit Points=1
- Dodano nową opcję w pliku nwnplayer.ini wyłączającą komunikat podający liczbę punktów życia wylosowaną podczas awansu (domyślnie wyłączona)
[Server Options]
Hide Hit Points Gained=0
- Dodano nową opcję w pliku nwnplayer.ini, która przywraca ilość niewykorzystanych czarów z pliku postaci po zalogowaniu się na serwer posiadający „Server vault”. Ta opcja jest domyślnie wyłączona.
[Server Options]
Restore Spell Uses On Login=0
- Dodano nową opcję w pliku nwnplayer.ini, która ustawia odległość na jaką ma być wyświetlana trawa (domyślna wartość to 900.0, poprawny zakres od 900.0 do 30000.0). Zwiększanie tej wartości spowoduje, że więcej trawy będzie wyświetlane na terenach trawiastych poza budynkami, ale zredukuje także wydajność gry na tych terenach.
[Video Options]
Grass Far Render Distance=900.0
- Dodano nową opcję w pliku nwnplayer.ini która włącza/wyłącza zapisywanie logów śmierci stworów.
[Game Options]
Death Logging=0
- Dodano nową opcję w pliku nwnplayer.ini resetującą poziom wyzwania uruchamiany przez wyzwalacz spotkań za każdym razem, gdy tworzone są stwory. Jeśli ta opcja jest włączona, wyzwalacz spotkań będzie tworzył stwory oparte o poziom postaci, która go uruchomi zamiast potencjalnie używać stworzeń utworzonych wcześniej przez postać o znacznie wyższym poziomie.
[Server Options]
Always Reset Encounter Spawns=0
- Zaktualizowano kod komendy Get2DAString() aby w konfiguracji serwera (w pliku ini) można było ustalić rozmiar bufora(cache) plików 2da.
[Server Options]
2DA Cache Size=10
- Dodano nową opcję w pliku nwnplayer.ini, do zapisywania w logach użycia każdego skryptu (domyślnie wyłączone). Włączone zmniejsza wydajność gry. Powinna być używana tylko dla celów debugowania (na przykład, gdy istnieje błędny skrypt, który zawiesza moduł, sprawdzenie pliku z logami pozwoli sprawdzić, który skrypt był wykonywany jako ostatni).
[Script Options]
Enable Logging=1
- Dodano nową opcję w pliku nwnplayer.ini, która pozwala na gromadzenie danych odnośnie profili skryptów w pliku z logami. (domyślnie wyłączone). Włączenie tego zmniejszy wydajność gry. Powinno być wykorzystywane tylko do sprawdzenia, które skrypty wymagają optymalizacji, aby poprawić wydajność modułu. Uwaga: "Enable Looging" powinno być wyłączone, gdy ta opcja jest używana.
[Script Options]
Enable Profiling=1
- Dodano nową opcję w pliku nwnplayer.ini, która ma służyć do ustawiania ilości rdzeni procesora, jaka ma być wykorzystywana w procesorach wielordzeniowych przez zestaw narzędzi. W przypadku komputerów z wieloma procesorami, ta opcja może być wykorzystana by poprzez określenie ilości CPU(0-31), wymusić na zestawie narzędzi wykorzystywanie tylko jednego z nich. Wpisanie "CPU Affinity=-1" wyłączy kontrole nad ilością używanych procesorów/rdzeni (domyślne 0).
[Start Up]
"CPU Affinity".
-Opcja "Client CPU Affinity” w pliku nwnplayer.ini będzie teraz miała wpisaną domyślnie wartość 0 (-1 będzie automatycznie konwertowane na 0). Jeżeli zachodzi potrzeba wyłączenia tej opcji należy wpisać wartość -2.

Zmiany wymagań atutów (mogą sprawić, że niektóre istniejące już postacie w grach wieloosobowych nie będą działać)
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=- =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
- Epicki Unik teraz zgodnie z opisem wymaga posiadania 30 rangi w Upadaniu (feat.2da).
- "Smoczy kształt" teraz zgodnie z opisem wymaga posiadania atutu "Dziki Kształt" na poziomie 6x/dzień (feat.2da).
- Zmieniono atut - "Ulepszone Trafienie Krytyczne - Maczuga", wymagany dla epickiego atutu - "Epicka Ulubiona Broń - Maczuga" na "Ulubiona Broń -Maczuga".
- "Specjalizacja w Broni Maczuga" teraz wymaga czterech poziomów wojownika (zamiast jednego)

Generalne poprawki:
=-=-=-=-=-=-=-
- Poprawiono problem z filmami niepojawiającymi sie pod Windows Vista.
- Gra nie domaga się teraz uprawnień administratora pod Windows Vista.
- Naprawiono problem z zepsutymi teksturami dla nowszych kart NVidia.
- Dodano nową kolorystykę płaszczy w Oficjalnych Kampaniach (nie są już tylko jasnobrązowe)
- Dodano brakujące atuty dla trójzębu.
- Trójzęby są teraz sklasyfikowane jako broń bojowa, a nie jak wcześniej broń prosta.
- Poprawiono sposób, w jaki Odporność na Obrażenia działa przeciwko broniom posiadającym więcej niż jeden typ obrażeń. Cel ataku używa teraz najgorszej z możliwych odporności przeciwko broniom, które zadają więcej niż jeden bazowy typ obrażeń.
- Poprawki do Wirującego Ataku/Poprawionego Wirującego Ataku/Rozpłatania - ataki są teraz wykonywane na pełnej premii do ataku podstawowego.
- Atut „Uniknięcie ciosu” działa teraz zgodnie z opisem, czyli raz dziennie.
- Poprawiono błąd z poziomem czarującego używanym do „Świętego Mściciela” (teraz jest na stałe ustawiony na poziomie 10, jak rzucany z przedmiotu, zamiast używać aktualnego poziomu Paladyna).
- Poprawiono atut „Finezja w walce”, aby działał z wszystkimi „brońmi stworzeń”, niezależnie od rozmiaru stworzenia.
- Wprowadzono kilka drobnych optymalizacji w grze.
- Poprawiono niektóre problemy, które mogły być wykorzystywane do celowego zawieszenia serwera.
- Poprawiona błąd zawieszania się klienta, który wydawał się być związany z sytuacją, gdy inni gracze wyłączają tryb ukrycia.
- Naprawiono problem z nachodzeniem na siebie postaci gracza i towarzysza/chowańca.
- Atut „Szybkie przeładowanie” daje teraz właściwą ilość dodatkowych ataków.
- Poprawiono błąd z premią do KP za odbicie, która była dodawana podwójnie w przypadku rozpatrywania ataku dodatkowego.
- Naprawiono Bandoliery na Hobgoblinach.
- Poprawiono problem z efektami wizualnymi niewłaściwie działającymi z zombie i mumiami.
- Poprawiono problem z niewłaściwą wagą bardzo ciężkich przedmiotów (takich jak np. Pawęż)
- Zrzuty ekranu posiadają teraz prefiks nazwy modułu zamiast „NWN” (ustawiany we właściwościach modułu w kreatorze) oraz są przechowywane w podfolderze Screenshots.
- Zmieniono atuty „Czarnego Ostrza Klęski” z „Długiego Miecza” na „Wielki miecz”.
- Zmieniono „Warzone Mikstury” aby zachowywały się jak normalne mikstury (animacja picia przy użyciu, mogą być przekazane towarzyszom itp.)
- Poprawiono tryb „Ulepszonego Wyspecjalizowania”, który nie był właściwie wyświetlany w oknie komunikatów walki dla ataków specjalnych.
- Naprawiono problem z nie przerywaniem odpoczynku, gdy któryś z towarzyszy zaczął kogoś atakować podczas odpoczywania (zdarzenie OnPlayerRest jest teraz właściwie wywoływane we wspomnianej sytuacji).
- Wprowadzono kilka zmian, które powinny usunąć występowanie błędu podczas ładowania lokacji, który powodował zamykanie aplikacji i wyrzucenie do Windows. Związane to było z włączeniem opcji refleksów na wodzie dla niektórych wodnych lokacji w oficjalnej kampanii.
- Naprawiono problem z komendą okrągłego menu MG"Send Exit Event", który pojawiał się, gdy była użyta na standardowych wyzwalaczach. Obiekt MG nie był poprawnie ustawiony jako obiekt wyjściowy sprawiając, że prośby wysyłane do skryptu GetExitingObject() nie działały poprawnie.
- Naprawiono premie do trafienia, otrzymywaną podczas ataku na ogłuszone stworzenie.
- Poprawiono właściwość przedmiotu „Zwiększenie KP przeciw określonemu typowi obrażeń”, aby działała właściwie.
- Poprawiono kilka „Wycieków pamięci”.
- Poprawiono kilka błędów w zabezpieczeniach.


Opis czaru / atutu i inne zmiany tekstowe:
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
- Poprawiony opis dla czaru "Rój Żywiołów" wskazujący, że Żywiołaki mają 21HD.
- Poprawiono opis “Szału” Borsuka - zwierzęcego towarzysza.
- Poprawiono opis Sokoła - zwierzęcego towarzysza, aby wyświetlić poprawną listę atutów
- Poprawiono opis Pantery - zwierzęcego towarzysza, aby wyświetlić poprawną listę atutów / umiejętności.
- Poprawiono opis Pantery - „Chowańca”, aby wyświetlić poprawną listę atutów / umiejętności.
- Poprawiono opis Pająka - zwierzęcego towarzysza, aby uwzględnić umiejętność „Ukrywanie”
- Poprawiono opis - „Pieśń Barda”, aby poprawnie odzwierciedlić wymagany atut Aktorstwa na poziomie 16.
- Poprawiono opis - „Zaklęcie Strzały”, aby lepiej odzwierciedlić sposób, w jaki działa i jak jest implementowana.
- Poprawiono opis - „Nasycenie Strzały”, aby lepiej odzwierciedlić zasady działania.
- Poprawiono opis - „Odporność na Energię”, aby lepiej odzwierciedlić wymaganą premię do rzutu na Wytrzymałość.
- Poprawiono opis czaru „Przemieszczenie”- Był w nim niepotrzebnie wymieniony somatyczny komponent.
- Poprawiono opis dla czaru „Ostra Krawędź”, aby wskazać, że działa tylko na bronie bojowe - sieczne.
- Poprawiono opis dla czaru „Jasny Umysł”, aby wyświetlić poprawny czas trwania: 5 rund + 1 runda / poziom, dodatkowo opis informuje teraz, że także usuwa efekt czaru „Oszołomienie”.
- Poprawiono opis dla czaru „Wieczny Wróg Nieumarłych" - teraz zawiera informację o premii +4 do KP za Odbicie.
- Poprawiono opis dla czaru "Przemiana Tensera”, aby poprawnie określał uzyskiwane premie.
- Poprawiono opis dla czaru "Tarcza Cieni”, aby poprawnie odzwierciedlić odporności, jakie daje.
- Poprawiono opis dla czaru "Czarne Ostrze Klęski”, aby dokładnie opisywał premie za ulepszenie ostrza.
- Poprawiono opis dla czaru "Rozproszenie Mordenkainena”, aby poprawnie określał rzuty i proces rozpraszania.
- Poprawiono opis dla czaru "Ogłuszający Szczęk", aby wyjaśnić, że premie się nie kumulują.
- Poprawiono opis dla czaru "Święty Miecz " opisując wszystkie premie i zdolności broni.
- Poprawiono opis dla czaru "Równowaga Natury”, aby poprawnie określić leczone obrażenia.
- Poprawiono opis dla czaru "Młot Bogów”, aby poprawnie określić efekt udanego rzutu ratunku na Siłę Woli.
- Poprawiono wiele błędów literowych i stylistycznych.

Neverwinter Nights - Kreator Aurora:
=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=
- Nowo stworzone moduły będą teraz miały podstawowo skrypt OnClientEnter ustawiony na "x3_mod_def_enter". Skrypt ten jest używany by dodać wcześniej stworzonym postaciom atuty związane z wierzchowcami, umożliwiając ich używanie.
- Naprawiony problem z płaszczami innymi niż dla ludzi, związany z ich niewłaściwym wyświetlaniem na NPC’ach w Kreatorze.
- Naprawiony problem z teksturami i ich niewłaściwym wyświetlaniem w Kreatorze stworzeń wykreowanych w darmowych dodatkach mających fenotyp 10 lub większy.
- Dodano do palety nowy wyzwalacz pozwalający na schodzenie ze standardowych koni.
- Poprawiono niewłaściwe ogony dla szablonów Jaszczuroludzi.
- Poprawiono charakter dla niektórych Slaadów w palecie.
- Poprawiono niewłaściwy charakter Duergarowych Kapłanów.
- Poprawiono niewłaściwy zestaw dźwięków dla Duergarowych Kapłanek.
- Poprawiono błąd z pogrubionymi liniami w classes.2da wyświetlanymi, jako "Bad Strref" w asystencie kreacji stworzenia i asystencie awansowania.
- Poprawiono problem z obrazami wyświetlanymi podczas ładowania lokacji (Wieś Zima, Wieś - Zima Wóz, powodujący błędne wyświetlanie pustynnego obrazu (po filtrowaniu można też je teraz zobaczyć na liście).
- Podstawowy ekwipunek Troglodyty jest teraz nieupuszczalny.
- Poprawiono kilka problemów z mapowaniem środowiskowym skrzydeł i ogonów.
- Poprawiono problem ze skalowaniem skrzydeł i ogonów.
- Poprawiono niewłaściwy rysunek obiektu „Lina”.

Zmiany w skryptach:
=-=-=-=-=-=-=-=-
- Dodano nowe zdarzenie "OnPlayerChat" do zdarzeń Modułów.
- Dodano nowe polecenia skryptów:
object GetPCChatSpeaker();
string GetPCChatMessage();
int GetPCChatVolume();
void SetPCChatMessage(string sNewChatMessage="");
void SetPCChatVolume(int nTalkVolume=TALKVOLUME_TALK);
string GetDescription(object oObject, int bOriginalDescription=FALSE, int bIdentifiedDescription=TRUE);
void SetDescription(object oObject, string sNewDescription="", int bIdentifiedDescription=TRUE);
int GetColor(object oObject, int nColorChannel);
void SetColor(object oObject, int nColorChannel, int nColorValue);
itemproperty ItemPropertyMaterial(int nMaterialType);
itemproperty ItemPropertyQuality(int nQuality);
itemproperty ItemPropertyAdditional(int nAdditionalProperty);
- Dodano nowy parametr miejsca startu do polecenia skryptu FindSubString.
int FindSubString(string sString, string sSubString, int nStart=0);
- Dodano dodatkowy parametr do polecenia skryptu
void AdjustAlignment(object oSubject, int nAlignment, int nShift, int bAllPartyMembers=TRUE);
- Dodano nową stałą VFX_BEAM_DISINTEGRATE używaną z EffectBeam()
- Poszerzono limit polecenia skryptu SetPhenoType() do 99.
- Sprawiono, że polecenie skryptu CopyItemAndModify() działa ze starym i nowym systemem płaszczy.
- Naprawiono problem z poleceniem skryptu SetCreatureAppearance(), przez który postacie graczy nie odzyskiwały odpowiedniej prędkości poruszania się, gdy odzyskiwały formę własnej rasy.
- Czar „Czarne Macki Evarda” zadaje teraz obrażenia od pojedynczych macek, zamiast od wszystkich jednocześnie (nw_s0_evardsa.nss and nw_s0_evardsc.ncs).
- Specjalne zdolności Mistycznego Łucznika - „Nasycenie Strzały”, „Naprowadzana Strzała”, „Deszcz Strzał” i „Strzała Śmierci”, teraz uwzględniają atut „Epicka Ulubiona Broń” (x0_i0_spells.nss)
- Pułapka Burzy Pocisków Isacca znów działa jak należy (x0_i0_spells.nss).
- Naprawiono obliczanie obrażeń ataku promieniami dla stworzenia Oczy (x1_s1_eyebray.nss).
-„Uśmiech Tymory” teraz działa jak należy w oparciu o poziom Harfiarza (x0_s2_HarpSmile.nss).
- Ograniczono obrażenia „Wybuchu Negatywnej Energii” do +20 w zależności od poziomu czarującego (nw_s0_negburst.nss)
- „Bariera Ostrzy” teraz poprawnie uwzględnia „Odskok” i „Ulepszony Odskok”.
- Skorygowano ilość punktów życia, jaka jest odzyskiwana/tracona w wyniku rzucenia wzmocnionego czaru „Uzdrawiający krąg”.
- „Pieśń Klątwy” nie działa już na stworzenia znajdujące się pod wpływem „Ciszy” (X2_S2_CurseSong.nss), a premię poziomu z poziomu 11 otrzymuje się na poziomie 11 (a nie na 12).
- Zmieniono premie do KP atutu „Wieczny Wróg Nieumarłych” z premii do uników na premię za odbicie (x0_s0_udetfoe.nss).
- Naprawiono obliczenia związane z odpornością na czary, w przypadku gdy „Równowaga Natury” działa na więcej niż jeden cel (NW_S0_NatureBal.NSS).
- Naprawiono skrypt barwnika, tak by działał na ostatni dostępny kolor (x2_s2_dyearmor.nss)
- Dodano brakującą premię od Ukrycia, dla epickiego atutu „Epicki Władca Cienia” klasy „Tancerz Cienia” (x2_ch_summon_sld.nss).
- Pułapka Negatywnej Energii już nie będzie ranić nieumarłych. (nw_t1_negavgc.nss, nw_t1_negstrc.nss, nw_t1_negdeadc.nss, nw_t1_negminc.nss).
- Naprawiono obliczenia czasu trwania efektów strachu „Spojrzenia” i „Zawodzenia” (nw_s1_gazefear.nss, nw_s1_howlfear.nss).
- Poprawiono „Podmuch Wiatru” tak, by jedynie rozpraszał chmuro-podobny obszar działania zaklęć (x0_s0_gustwind.nss).
- Dodano system skryptów koni dla budowniczych, którzy chcą wykorzystać konie w swoich modułach. W celu uzyskania dalszych informacji proszę przejrzeć w zestawie narzędzi, skrypt do koni o nazwie the x3_inc_horse script.
- Trójzęby i magiczne kostury uznawane są teraz za broń kontaktową, przez polecenie skryptowe GetMeleeWeapon() (x2_i0_spells). Jeżeli to polecenie jest używane w twoim module, należy na nowo przekompilować skrypty, by wprowadzona zmiana zadziałała.

Zmiany w plikach 2DA:
=-=-=-=-=-=-=-=
- „Wzmocnienie Dźwięku” wymaga teraz komponentu somatycznego, zgodnie z opisem czaru (spells.2da).
- Zaklęcie „Okrzyk Bojowy” wymaga teraz komponentu somatycznego, zgodnie z opisem czaru (spells.2da).
- „Większe Sanktuarium” wymaga teraz komponentu somatycznego, zgodnie z opisem czaru (spells.2da).
- “Żelazny Róg Balagarna” wymaga teraz komponentu somatycznego, zgodnie z opisem czaru (spells.2da).
- „Jasny Umysł” / „Przerażenie” / „Mniejsze Rozproszenie” może teraz być rzucane jako zaklęcie bez gestów (spells.2da aktualizacja kolumny Meta Magia).
- Zaklęcie „Większe Przywrócenie” nie może już być wybrane jako Przedłużone Zaklęcie, ponieważ jego działanie jest natychmiastowe (spells.2da).
- Usunięto odwołanie do nieistniejącego skryptu NW_S0_MindFogC z VFX_Persistent.2da.
-Naprawiono numeracje rzędów w IPRP_SPELLCOST.2DA (zduplikowane rzędy miały numeracje 199).
- Naprawiono zasięg „Przyzwania Cieni - Ciemność” (spells.2da).
-Dodano brakujące atuty dla broni typu Trójząb (CLS_FEAT_FIGHT.2DA, CLS_FEAT_BARB.2DA, CLS_FEAT_DIVCHA.2DA, CLS_FEAT_DWDEF.2DA, CLS_FEAT_PAL.2DA, CLS_FEAT_RANG.2DA, CLS_FEAT_WM.2DA, CLS_FEAT_BLKGRD.2DA, i wiele PackFT*.2das).
- Naprawiono niedziałający zestaw dźwięków "Minotaur, Zor" (soundset.2da).
- Naprawiono problem polegający na braku dźwięku przy zadawaniu ciosu maczugą, stworzeniom noszącym średni pancerz.
- Naprawiono ikonę zwojów „Oblicza Ducha”.
- Naprawiono ciężar podwójnych mieczy (baseitems.2da).
- Naprawiono mapowanie środowiskowe kościanego golema (appearance.2da).
- Naprawiono wpisy RacialType żywiołaków w pliku polymorph.2da
- Dodano brakujący atut FEAT_EPIC_WEAPON_SPECIALIZATION_DWAXE do cls_feat_divcha.2da
- Dodano brakujące podkreślenia w categories.2da.
- Naprawiono wpisy kategorii w FEAT_EPIC_ARMOR_SKIN i FEAT_EPIC_SPELL_MAGE_ARMOUR (feat.2da).
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Czempionom Torma wziąć atuty „Oburęczność” i „Walka Dwiema Broniami” jako atuty dodatkowe (CLS_FEAT_DIVCHA.2da).

Zawartość własna:
=-=-=-=-=-=-=-=
-Zwiększono maksymalną ilość dopuszczalnych tilesetów do 100.
-Indeksy ładowania ekranu po linii 255 będą teraz działać poprawnie w grze.
-Ikony menu kołowego czytania/picia/medytacji/oddawania czci/siadania/upadania do przodu/upadania do tyłu już nie używają pliku ir_nod.tga (co pozwala społeczności graczy zamienić ich wygląd na ten z zawartości własnej).
-Zwiększono dopuszczalną ilość linii w plikach WingType.2da, TailType.2da and GenericDoors.2da z 255 do znacznie wyższej wartości (i.e. do mniej więcej 4 miliardów).
-Dodano polecenia wspomagające tworzenie tileset’ów renderaabb i rendertilepathnodes do konsoli komend DebugMode.
-Dodano wsparcie dla 10 nowych własnych animacji (plus nową-wsiadanie i zsiadanie).

Dodatkowe informacje odnośnie nowej zawartości:
=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-===-=

Tile set Kurchan, wnętrze
-Białe plamy w ‘grupie centralnej 7x7’ mają pomóc rozmieszczać elementy ustawialne ‘Filar skalny ##‘ ze standardowej palety z maluj obiekty->różne wyposażenie wnętrz. Można wyłączyć tę opcję odznaczając ‘Pętla Animacyjna 1‘ we właściwościach zestawu segmentów w grupie rozmieszczonych zestawów segmentów).

Konie:
Aby stworzyć w zestawie narzędzi NPC na koniu należy wykonać następujące czynności:
-Zmienić wygląd NPC na ‘człowiek, mężczyzna na koniu’ (lub wybrać pożądaną rasę/płeć). Przestawić FenoTyp na ‘Normalny na koniu’ (lub duży dla większych fenotypów ludzi). Kliknąć na tabulator Wygląd i z rozwijalnej listy wybrać pożądany typ konia.
-Zmiana fenotypu NPC na jedno z ustawień ‘potyczki konnej’ sprawi że koń NPC będzie używał animacji Potyczki zamiast normalnych animacji bojowych konia.


Zmiany wprowadzone w trakcie prac polonizacyjnych przez ekipę PBC
=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-==-=-=-=-=-=-==-=-==-=-=-=-=-=-

Zmiany dokonane w pliku Dialog.tlk
----------------------------------
Linia 510 - Usunięto jedną pustą linię między "Odporność na czary: Tak" a opisem działania zaklęcia.

Linie 1284 i 13638 zamieniono "Grupowy urok (15)" i "Grupowy urok" odpowiednio na "Grupowe zauroczenie (15)" i "Grupowe zauroczenie" - przez analogię do zaklęć typu Zauroczenie osoby lub zwierzęcia, czy zauroczenie potwora (w odniesieniu do nich forma "urok" nie występuje).

Linia 2372 - było: "Wszyscy sprzymierzeńcy na obszarze działania otrzymują
następujące premie: odporność na obrażenia od energii negatywnej, odporność na wyssanie
poziomów/energii, odporność na obniżenie cech, odporność na trucizny oraz odporność na choroby.",

poprawiono na:
"Wszyscy sprzymierzeńcy na obszarze działania otrzymują następujące premie: odporność na obrażenia od energii negatywnej, odporność na wyssanie poziomów/energii, odporność na obniżenie cech, odporność na trucizny oraz odporność na choroby i +4 do KP za odbicie."

Linia 2680 - było: "Komponent(y): Werbalny, Somatyczny"
poprawiono na: "Komponenty(y): Werbalny"

Linia 2835 - było: "Wymagania: Podstawowa premia do rzutów obronnych na Wytrwałość +8.
Opis: Postać uzyskuje premię za odporność +5 do testów przeciwko wybranemu rodzajowi energii (pierwsze pięć punktów obrażeń danego typu jest ignorowane)."

poprawiono na:
"Wymagania: Premia do rzutów obronnych na Wytrwałość +8.
Opis: Postać uzyskuje premię za odporność +5 do testów przeciwko wybranemu rodzajowi energii (pierwsze pięć punktów obrażeń danego typu jest ignorowane)."

Linia 3738 - było: "Rzucający tworzy szczelinę w sferach, w kształcie czarnego, dwuręcznego miecza, który będzie walczył u jego boku. Broni nie można zaszkodzić fizycznie, ale może na nią zadziałać Rozproszenie Magii i podobne efekty. Dla pominięcia efektu zmniejszenia obrażeń miecz jest traktowany jako broń +5. Rzucenie tego czaru wymaga pełnej koncentracji. Rzucanie jakichkolwiek innych zaklęć lub podejmowanie akcji innych niż chodzenie czy też mówienie może sprawić, że zaklęcie się nie uda.",

poprawiono na:
"Rzucający tworzy szczelinę w sferach, w kształcie czarnego, dwuręcznego miecza, który będzie walczył u jego boku. Broni nie można zaszkodzić fizycznie, ale może na nią zadziałać Rozproszenie Magii i podobne efekty. Dla pominięcia efektu zmniejszenia obrażeń miecz jest traktowany jako broń z premią do ulepszenia równą modyfikatorowi za inteligencję lub charyzmę czarującego (odpowiednio Czarodzieje i Czarownicy) maksymalnie +20. Rzucenie tego czaru wymaga pełnej koncentracji. Rzucanie jakichkolwiek innych zaklęć lub podejmowanie akcji innych niż chodzenie czy też mówienie może sprawić, że zaklęcie się nie uda."

Linia 3751 - na końcu dopisano zdanie: "Premia do ataku nie sumuje się z istniejącymi premiami za ulepszenie broni i z premiami za Świętego Mściciela"

Linia 3756 - było: "Czar zamienia broń rzucającego w potężnego Świętego Mściciela. To błogosławiona broń, która w rękach paladyna działa jak święta broń +5 i rozprasza magię przy trafieniu.",

poprawiono na:
"Czar zamienia broń rzucającego w potężnego Świętego Mściciela. To błogosławiona broń, która w rękach paladyna działa jak święta broń +5 i rozprasza magię przy trafieniu, zadaje dodatkowe +1k6 obrażeń od boskiej mocy istotom o złym charakterze i daje rzucającemu 16 punktów odporności na czary."

Linia 3758 - było: "Czar ten nadaje broni właściwość: Ostra, przez co zwiększa się szansa trafienia krytycznego.",

poprawiono na:
"Czar ten nadaje siecznej broni do walki wręcz właściwość: Ostra, przez co zwiększa się szansa trafienia krytycznego."

Linia 5063 - było: „1k23”
poprawiono na: „1k3”

Linia 5569 - było: "Borsuk jest małym, szybkim, pokrytym futrem zwierzęciem, które doskonale nadaje się na towarzysza podróży. Pomimo niewielkich rozmiarów potrafi być groźnym przeciwnikiem. Kiedy jego pan osiągnie 5 poziom doświadczenia, borsuk uzyskuje zdolność wpadania w szał, który na krótki czas zapewnia mu premię do siły i zręczności.",

poprawiono na:
"Borsuk jest małym, szybkim, pokrytym futrem zwierzęciem, które doskonale nadaje się na towarzysza podróży. Pomimo niewielkich rozmiarów potrafi być groźnym przeciwnikiem. Kiedy jego pan osiągnie 5 poziom doświadczenia, borsuk uzyskuje zdolność wpadania w szał, który na krótki czas zapewnia mu premię do siły i kondycji.".

Linia 5990 - było: "Atuty: Uniki, Mobilność.
Specjalne:

poprawiono na: "Atuty: Rozbrojenie, Uniki, Mobilność, Finezja w walce.
Specjalne: brak."

Linia 5992 - było: "Umiejętności: Ukrywanie się, Skradanie się.
Atuty: brak. "

poprawiono na:
"Umiejętności: Ukrywanie się, Skradanie się, Nasłuchiwanie, Spostrzegawczość.
Atuty: Odskok, Atak z zaskoczenia, Niezwykłe Uniki, Finezja w walce."

Linia 5993 - było: "Umiejętności: Spostrzegawczość.",

poprawiono na: "Umiejętności: Spostrzegawczość, Ukrywanie się."

Linia 5996 - było: "Atuty: brak.",

poprawiono na:
"Atuty: Odskok, Atak z zaskoczenia, Finezja w Walce."

Linia 6075 - było: "Aktorstwo 25 i Bard 16. poziomu: +1 Siła Woli, +4 tymczasowe PW, +1 do KP za uniki.",

poprawiono na:
"Aktorstwo 30 i Bard 16. poziomu: +1 Siła Woli, +4 tymczasowe PW, +1 do KP za uniki."

Linia 6117 - było: "Czas trwania: 1 tura
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zauroczenie Osoby
Rzut obronny: Nie
Odporność na czary: Nie
Ten czar usuwa efekty zaklęć Uśpienie, Zamęt, Ogłuszenie i Zauroczenie, a także chroni przed tymi zaklęciami, dopóki czar Jasnego Umysłu nie przestanie działać. Osoba chroniona tym czarem otrzymuje punkt obrażeń za każdy usunięty efekt wrogiego zaklęcia.",

poprawiono na:
"Czas trwania: 5 rund + 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Zauroczenie Osoby
Rzut obronny: Nie
Odporność na czary: Nie
Ten czar usuwa efekty zaklęć Oszołomienie, Uśpienie, Zamęt, Ogłuszenie i Zauroczenie,
a także chroni przed tymi zaklęciami, dopóki czar Jasnego Umysłu nie przestanie działać. Osoba chroniona tym czarem otrzymuje punkt obrażeń za każdy usunięty efekt wrogiego zaklęcia."

Linia 6124 - dodano: „kapłan 6”

Linia 6130 - Leczenie średnich ran - po "Odporność na czary: "
dodano: "Tak",

Linia 6145 - było: "Druid przyzywa żywiołaka powietrza o 24 Kostkach Wytrzymałości, który staje się jego wiernym sługą aż do śmierci lub dopóki nie minie czas działania zaklęcia. Jeśli przed upłynięciem 24 godzin od rzucenia czaru żywiołak powietrza zginie, na jego miejsce natychmiast przybywa żywiołak wody, także o 24 Kostkach. W razie jego śmierci zastępuje go żywiołak ziemi, a potem ognia. Jeśli żywiołak ognia też zginie, żaden nowy się już nie pojawi.",

poprawiono na:
"Druid przyzywa żywiołaka powietrza o 21 Kostkach Wytrzymałości, który staje się jego wiernym sługą aż do śmierci lub dopóki nie minie czas działania zaklęcia. Jeśli przed upłynięciem 24 godzin od rzucenia czaru żywiołak powietrza zginie, na jego miejsce natychmiast przybywa żywiołak wody, także o 21 Kostkach. W razie jego śmierci zastępuje go żywiołak ziemi, a potem ognia. Jeśli żywiołak ognia też zginie, żaden nowy się już nie pojawi."

Linia 6173 - było: "Rzut obronny: Siła Woli połowa
Odporność na czary: Tak
Kapłan może porazić boskim blaskiem grupę wrogów, zadając 1k8 obrażeń na 2 poziomy, maksymalnie 5k8. Wrogowie, którym nie uda się odparcie czaru, zostają także oszołomieni na 1k6 rund.",

poprawiono na:
"Rzut obronny: Siła Woli, częściowy
Odporność na czary: Tak
Kapłan może porazić boskim blaskiem grupę wrogów, zadając 1k8 obrażeń na 2 poziomy, maksymalnie 5k8 i oszołamiając ich na 1k6 rund. Wrogowie, którym uda się rzut obronny otrzymują połowę obrażeń i nie zostają oszołomieni."

Linia 6183 - Identyfikacja - po "Odporność na czary: "
dodano: "Brak",

Linia 6208 - było: „Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik
Poziom wrodzony:
Szkoła:
Identyfikator(y):
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg:
Obszar działania / Cel:
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak
Reputacja rzucającego czar rośnie o 50% w oczach wszystkich istot z nim niesprzymierzonych. Czarodziej może zauroczyć maksymalnie tyle istot, ile wynosi dwukrotność jego Kostek Wytrzymałości.”

poprawiono na:
„Poziom(y) czarującego: Czarodziej / Czarownik 8
Poziom wrodzony: 8
Szkoła: Zaklinanie
Identyfikator(y): Mentalny
Komponent(y): Werbalny
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Duży
Czas trwania: 1 runda / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia:
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak
Reputacja rzucającego czar rośnie o 50% w oczach wszystkich istot z nim nie sprzymierzonych. Czarodziej może zauroczyć maksymalnie tyle istot, ile wynosi dwukrotność jego Kostek Wytrzymałości.”

Linia 6211 - było: „druid 8”
poprawiono na: „druid 9”

Linia 6219 - było: "1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +20)",
poprawiono na: "1k20 + 1 na poziom (maksymalnie +40)"

Linia 6221 - było: "wyleczeni z 3k6 punktów obrażeń, +1 punkt na poziom druida.",

poprawiono na:
"wyleczeni z 3k8 punktów obrażeń, +1 punkt na poziom druida."

Linia 6249 - dodano opis dla czaru Palące Światło

Linia 6253 - było: "Czarodzieja spowija płaszcz cieni, które daje mu następujące korzyści:
+5 do KP za pancerz naturalny
odporność na obrażenia 10/+3
odporność na czary powodujące natychmiastową śmierć
odporność na czary nekromancji",

poprawiono na:
"Czarodzieja spowija płaszcz cieni, które daje mu następujące korzyści:
+5 do KP za pancerz naturalny
odporność na obrażenia 10/+3
odporność na czary powodujące natychmiastową śmierć
odporność na czary nekromancji
odporność na obrażenia od energii negatywnej".

Linia 6516 - było: "Czarodziej zamienia się w machinę zniszczenia. Zyskuje premię +1 na 2 poziomy do rzutów ataku, +4 do KP za pancerz naturalny, +2k4 do Siły, +2k4 do Zręczności, +5 do rzutów obronnych na Wytrwałość, a także dodatkowe 1k6 Punktów Wytrzymałości na poziom. Jednakże po przemianie ma modyfikator -10 do podstawowej cechy związanej z rzucaniem czarów.",

poprawiono na:
"Czarodziej zamienia się w machinę zniszczenia. Zyskuje premię +1 na 2 poziomy do rzutów ataku, +4 do KP za pancerz naturalny, 20 punktów Siły, 22 punkty Zręczności, 18 punktów Kondycji, +5 do rzutów obronnych na Wytrwałość, a także dodatkowe 1k6 Punktów Wytrzymałości na poziom. Jednakże po przemianie ma modyfikator -10 do podstawowej cechy związanej z rzucaniem czarów."

Linia 6711 - było: „Orc”
poprawiono na: „Ork”

Linia 7027 - brak nawiasów

Linia 8680 - było: "Za sprawą tego atutu każda niemagiczna strzała, którą wystrzeli Mistyczny Łucznik, otrzymuje magiczną premię +1. Premia to obowiązuje tylko dla Mistycznego Łucznika. Na każde dwa poziomy Mistycznego Łucznika powyżej poziomu 1 premia zwiększa się o 1.",

poprawiono na:
"Za sprawą tego atutu każda strzała, którą wystrzeli Mistyczny Łucznik, otrzymuje magiczną premię +1. Premia to obowiązuje tylko dla Mistycznego Łucznika. Na każde dwa poziomy Mistycznego Łucznika powyżej poziomu 1 premia zwiększa się o 1."

Linia 8686 - było: "Opis: Na drugim poziomie Mistyczny Łucznik uzyskuje zdolność przywołania magicznej strzały i wystrzelenia jej we wroga. Jeżeli pocisk trafi w cel, wybuchnie jak ognista kula, zadając obrażenia od ognia wszystkim celom w obszarze działania.",

poprawiono na:
"Opis: Na drugim poziomie Mistyczny Łucznik uzyskuje zdolność przywołania magicznej strzały i wystrzelenia jej we wroga. Jeżeli pocisk trafi w cel, wybuchnie jak ognista kula, zadając obrażenia od ognia wszystkim wrogim istotom w obszarze działania."

Linie 8838- 8853 - przetłumaczono na język polski.

Linia 8849 - było: „Your henchman is near death.”
poprawiono na: „Twój towarzysz jest na skraju śmierci.”

Linia 8793 - było: „AC”
poprawiono na: „KP”

Linia 10895 - było: „175”
poprawiono na: „225”

Linia 79666 - było: „Czas działania: Trwały.
Obszar działania /Cel: Pojedynczy
Czas działania”

poprawiono na:
„Obszar działania /Cel: Pojedynczy
Czas działania: Trwały „

Linia 110660 - było: „Statek kupiecki - nie może dokować”
poprawiono na: „Statek kupiecki - zakotwiczony”

Linia 110656 - było: „Zniszczony statek - nie może dokować”
poprawiono na: „Zniszczony statek - zakotwiczony”

Linia 110674 - było: „Galeon, niezadokowany „
poprawiono na: „Galeon, zakotwiczony”

Linia 110662 - było: „Statek kupiecki - przy doku „
poprawiono na: „Statek kupiecki - zacumowany”

Linia 110658 - było: „Zniszczony statek - przy doku”
poprawiono na: „Zniszczony statek - zacumowany”

Linia 110674 - było: „Galeon, niezadokowany”
poprawiono na: „Galeon, zakotwiczony”

Linia 110675 - było: „Galeon, zadkowony”
poprawiono na: „Galeon - zacumowany”

Linia 110686 - było: „Nie udało się połączyć do głównego serwera - niektóre usługi wieloosobowe mogą nie być dostępne. Nie udało się ustalić właściwego portu UDP.”

poprawiono na:
„Połączenie z głównym serwerem nieudane - niektóre usługi wieloosobowe mogą nie być dostępne. Nie udało się ustalić właściwego portu UDP. „

Linie 110818-110825 było: „Strzała, (tu kolor)”
poprawiono na: „Strzałka, (tu kolor)”

Zunifikowano nazewnictwo zbroi i pancerzy.

Oddzielono Zbroje Pasmowe, od zdublowanych Zbroi Paskowych.

Za ekipę PBC ( http://www.pebece.rox.pl)
PC_Maniac (koordynator prac)


Zapraszamy do odwiedzenia strony społeczności Newerwinter Nights:
=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-==-=-=-=-=-=-==-=-==-=-=-=-=-=-
http://nwn.bioware. com/

Strony BioWare świadczące pomoc z Neverwinter Nights:
=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-==-=-=-=-=-=-==-=-=
Strona BioWare ze znanymi problemami:
http://nwn.bioware.com/support/known.html

Forum pomocy technicznej BioWare:
http://nwn.bioware.com/forums/viewforum.html?forum=49

Łaty i aktualizacje BioWare:
http://nwn.bioware.com/support/patch.html

=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-==-=-= -=-=-=-==-=-==-=-=-=-=-=-
=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-==-=-=-=-=-=-==-=-==-=-=-=-=-=-

NOTA wydawnicza

Pragnę w tym miejscu podziękować wszystkim osobom, które włączyły się do prac przy polonizacji Patcha 1.69.
Praca z Wami była dla mnie naprawdę wspaniałym doświadczeniem.
Wierzę również, że Wasza praca zyska uznanie polskiej sceny NWN.

W prace nad wydaniem Łaty 1.69 włączyli się praktycznie wszyscy członkowie forum Polish Builders Community ( http://www.pebece.rox.pl ), więc trudno było by w tym miejscu wymienić wszystkich, dzięki którym Patch ten ujrzał światło dzienne.
Jeśli na tej liście kogoś pominąłem, to z góry bardzo przepraszam. Praktycznie każda osoba, która w większy czy mniejszy sposób przyczyniła się do tej pracy, zasługuje na uznanie społeczności NWN w naszym kraju.
Za co Wam wszystkim, jako koordynator prac serdecznie dziękuję.

PC_Maniac


Prace przygotowawcze:
Malisanne
PC_Maniac
Maraton

Polonizacja:
Anvoreth
BlekDef
D oodec
Gadrael
Keris
Uranos
Verin Mirshann
Viviris

Korekta:
Anvoreth (tematyka D&D)
Asparius
BlekDef
Keris
Maraton
Nekroskop
PC_Maniac
Taroot Aneht
Uranos
Verin Mirshann
Viviris
ekipa PBC

Korekty do wcześniejszych wydań:
Alfaryn
Malisanne
PC_Maniac

Beta testy:
BlekDef
Keris
PC_Maniac
ekipa PBC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować