Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Kolejne ułatwienie dla "łowców okazji" w sklepie gram.pl!

49 postów w tym temacie

Dnia 06.09.2011 o 19:16, Adan napisał:

z DI po 2 miechach będzie pewnie podobnie. Wniosek
jeden, nie kupować na premierę :P


No tu raczej wątpię, chociaż to nie rozmowa na ten temat to różnice między CoJ a DI są olbrzymie i w ocenach prasy,w okresie tworzenia, kosztach produkcji i w wielkości promocji. CoJ przeszedł bez echa za to DI jest w każdym portalu.. BA nawet DI przykrył premierę Warhammera 40k. Oczywiście jak się sprzeda to się zobaczy ale chodzi mi o to że różnice między CoJ a DI są i basta :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.09.2011 o 19:29, Veilaine napisał:

Mógłbyś coś bliżej na ten temat rzucić? Bo to ciekawe.


w skrócie jeden redaktor odszedł z CDA (bodaj EGM to był, ale nie pamiętam), a następnie napisał na blogu czemu to zrobił: generalnie poszło o stosunki redakcja-wydawcy, różne dziwne układy typu "wy dacie dobrą ocenę a my wykupimy w piśmie reklamy lub gry na wyłączność" i tak dalej. Reakcja redakcji była typu "nie wiemy o czym on mówi, to przykre że opowiada takie bzdury po odejściu, ale jak nie przestanie, to go pozwiemy", a sama sprawa rozeszła się raczej po kościach, bo ów redaktor widać nie miał ochoty się użerać i biegać później po sądach i wolał odszczekać to co powiedział (ale napisał to w taki sposób, że aż po oczach biło że sam nie wierzy w to co pisze i robi to dla świętego spokoju).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 20:48, dark_master napisał:


> Mógłbyś coś bliżej na ten temat rzucić? Bo to ciekawe.

No tak, w CD Action to takie czasem dziwne rzeczy się pojawiają, że aż oczy łzawią ;) Jak kupuję to tylko dla gry i publicystyki, recenzje w tym miesięczniku już dawno przestały być ciekawe :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za te linki. :) Wielkie.

Dodam tylko że ta sprawa to tylko jedno gówienko w morzu branżowego szamba. Tak jest niemal wszędzie, niezależnie od państwa. Służalczość dziennikarzy wobec wydawców całkowicie pozbawia tych pierwszych wiarygodności. Już sam fakt istnienia czegoś takiego jak embargo informacyjne jest dla środowiska po prostu hańbiące. Wyobrażacie sobie, by np. premier nakazał opóźnienie publikacji nieoficjalnych informacji dotyczących projektu nowej ustawy? Bo ja nie. A w naszej branży wszystko jest na odwrót. Dlaczego? Bo zachodzi konflikt interesów. Właściciel periodyku czy też portalu, by się utrzymać na rynku, musi mieć kasę (ze sprzedaży pisma / abonamentu / sklepu / reklam itd). Dziennikarz, by pozostać w zgodzie z etyką zawodową, musi przedstawiać rzeczy zgodnie z prawdą - a zatem, jeśli gra jest pełna błędów, powinien o tym wspomnieć i wziąć to pod uwagę przy wystawianiu oceny. Sęk w tym, że właściciel medium chcąc mieć informację jako pierwszy lub też by mieć atrakcyjny cover, często idzie na współpracę z wydawcą gry, która nie mieści się w ramach dziennikarstwa lub znacząco narusza etyczne standardy. I w ten oto sposób działalność dziennikarska przegrywa z działalnością gospodarczą. Całe szczęście, że są blogi, fora i YT, gdzie można sobie wyrobić własną opinię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 12:55, dark_master napisał:

zapominasz o czymś takim jak ''tajemnica handlowa''.


Ale łatwo sprawdzić ile kasy dostał Optimus/CDR za 10k sztuk Wiedźminów kolekcjonerskich, a po ile te pudełka były sprzedawane...

http://www.bankier.pl/forum/temat_re-edycja-kolekcjonerska-wiedzmina-2,9075859.html
- stówka na pudełku?...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 07.09.2011 o 07:30, inzkulozik napisał:


kwestia na ile umowa na wiedźmina jest reprezentatywna dla całej branży, zwłaszcza, że to EK, która rządzi się raczej nieco innymi prawami..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować