Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Inafune: konsole przenośne i smartfony będą ze sobą koegzystować w przyszłości

15 postów w tym temacie

"Jeśli chcesz zagrać w dobrą grę to kupujesz PlayStation 3 lub Xboksa 360. Nie spędzasz z produkcją na smartfona trzech czy nawet pięciu godzin, nikt tego nie robi."

Co ma do nurwy kedzy wspolnego PS3 i X360 z konsolami przenosnymi? Prawda jest wlasnie taka ze smartphony wypra kieszonsolki... co juz widac po swietnej sprzedazy Nintendo 3DSa... zobaczymy jak bedzie z PS Vita...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie spędzasz z produkcją na smartfona trzech czy nawet pięciu godzin, nikt tego nie robi."

Oj zdziwił by się, w mmo na telefon Pocket legends wiele osób codziennie gra po np. 3 godziny. O AB nie mówiąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi sie zdarza spedzac 3-5h podczas JEDNEJ sesji na smartphonie... a co dopiero w sumie... no ale co my tam wiemy :)... ewentualnie zostalismy nazwani nikim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprzedaz 3DSa byla slaba bo nie bylo w co na nim grac oraz cena byla zawyzona, po spadku ceny sprzedaz wzrosla o kilkaset procent, a do konca roku pojawi sie kilka hitow (co prawda niestety wiekszosc mnie nie interesujacych ale i tak hitow)

Smartfony wypieraja konsole tylko dla osob ktore sie na konsolach nie znaja, badz sa zwyczajnie glupi i kupuja smartfona jako konsole co jest najwiekszym failem przenosnej rozrywki, nawe tgdyby gry za darmo tam rozdawali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2011 o 11:24, Ertai napisał:

Co ma do nurwy kedzy wspolnego PS3 i X360 z konsolami przenosnymi? Prawda jest wlasnie
taka ze smartphony wypra kieszonsolki... co juz widac po swietnej sprzedazy Nintendo
3DSa...

Sprzedaż jednej konsolki wcale nie znaczy, że rynek kieszonsolek wymrze. Problemem 3DSa był (i jest) poważny niedobór gier. Poza tym - powodzenia w graniu w takiego Uncharted na smartphone''ie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ahh zeby wszystko bylo jasne, samo granie na smartfonach glupie nie jest bo oczywiscie sa gry ktore sie n anich smietnie sprawuja, wiec jak juz masz bo ci potrzebny, to glupio byloby wrecz nie grac, ale kupowanie smarta jako konsoli jest strasznie glupie, bo z konsola to ma wspolne tylko to ze gry uruchamia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Nie spędzasz z produkcją na smartfona trzech czy nawet pięciu godzin, nikt tego nie robi."

Na smartfonie nie, szkoda baterii. Ale już na iPodzie zdarza mi się aż w pełni naładowana bateria jest na wyczerpaniu. Co oznacza, że gdybym miał iPhonea to bym pewnie spędzał 3h na smartfonie ;].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli czekajcie. Wasza logika jest to ze smartphone to nie konsola bo nie ma na nia gier. A 3DS to konsola, tyle ze tez nie ma na to gier... a... ha...

I nie rozumiem, czy ludzie sa slepi czy co... nie widza jaka grafika jest w grach na telefony high endowe? Urzadzenie ktore jest znacznie lepsze do grania przenosnego chociazby z tego wzlgedu ze telefon nosisz praktycznie zawsze przy sobie.

I kto mowi ze tylko jedna konsola sie nie sprzedaje? Raczej tylko jedna sie sprzedaja a byl nia DS w swoich przeroznych odmianach.. bo PSP rowniez bylo niezlym failem z mala iloscia gier. PS Vita na poczatku dostanie pokazny line up... a pozniej? Zobaczymy ile to gier porzadnych wyjdzie na to urzadzenie... bo na 3DSa dostaje sie gry 10 razy drozsze niz aplikacje na smartphony a oferujace tyle samo jak np nowy Resident Evil.

Ktos kto nie dostrzega potencjalu smartphonow i zagrozenia jakie stanowia dla przenosnych konsol jest zwyczajnie slepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2011 o 14:01, Ertai napisał:

I nie rozumiem, czy ludzie sa slepi czy co... nie widza jaka grafika jest w grach na
telefony high endowe?

To znaczy na ile tych high-endowych telefonów? Jest coś, co wykorzystuje w pełni możliwości takiego Samsunga Galaxy S2? Nie widziałem. Smartphone''y cierpią na to samo, co PCty - za duży rozstrzał bebechów, co tylko utrudnia w pełni ich wykorzystanie i powoduje same problemy z optymalizacją pod słabszy sprzęt. Na konsolach problemu nie ma - gra jest pisana pod jedną architekturę i tam ma działać. I to robi - w przypadku telefonów nie zawsze coś da się odpalić. Choćby wspomniany Galaxy - stare gry z Anroida miały problemy z opdaleniem, bo bebechy miały nieco zmienioną architekture.
Ze smartphone''ów tylko iPhone zachowuje jednolitą architekturę i wpisuje się to w filozofię konsol. Cała reszta (Android, Symbian) polega na wydawaniu modelów o kilkunastu różnych specyfikacjach.

Dnia 20.09.2011 o 14:01, Ertai napisał:

Urzadzenie ktore jest znacznie lepsze do grania przenosnego chociazby z tego wzlgedu ze telefon nosisz
praktycznie zawsze przy sobie.

A co to za problem nosić konsolę zawsze przy sobie? Co to za argument? Do grania w FPSy, TPSy i parę innych gatunków dedykwoany sprzęt do grania w postaci konsoli jest lepszy od smarta, bo ma coś takiego, co się nazywa - uwaga - fizyczne klawisze i gałki analogowe.

Dnia 20.09.2011 o 14:01, Ertai napisał:

I kto mowi ze tylko jedna konsola sie nie sprzedaje? Raczej tylko jedna sie sprzedaja
a byl nia DS w swoich przeroznych odmianach.. bo PSP rowniez bylo niezlym failem z mala
iloscia gier.

PSP było takim failem, że zeszło w drobnych 73 mln egzemplarzy. I ta słabiutka sprzedaż spowodowała, że Sony wydaje następcę. Ciekawe czemu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"To znaczy na ile tych high-endowych telefonów?"
Nie jest ich duzo i specyfikacje maja bardzo podobna. Gry prosciej sie pisze na iOS i Androida niz na PSP czy 3DSa.. glownie z uwagi na to, ze nie musisz korzystac z SDK tylko dla wtajemniczonych (od N i Sony). Optymalizacja, fakt, jest tutaj gorsza, ale nie jest to cos nie do przeskoczenia. Jakos gry powstaja na te urzadzenia z grafika 3D.

"A co to za problem nosić konsolę zawsze przy sobie?"

Taki, ze nie wiesz czy bedziesz mial czas pograc czy nie (bo np korek w autobusie), taki, ze nie masz zadnej wartosci dodanej z noszenia ze soba konsoli jezeli nie bedziesz mogl na niej grac. Taki, ze konsole kieszonkowe nie mieszcza sie paradoksalnie do kieszeni... wymieniac dalej?

"Do grania w FPSy, TPSy i parę innych gatunków dedykwoany sprzęt do grania w postaci konsoli jest lepszy od smarta, bo ma coś takiego, co się nazywa - uwaga - fizyczne klawisze i gałki analogowe."

Kwestia przyzwyczajenia. Argument podobnie glupi jak to, ze w FPSy lepiej sie gra na PC bo tam jest myszka. Ponadto sa smartphony z UWAGA... fizycznymi klawiszami.

"PSP było takim failem, że zeszło w drobnych 73 mln egzemplarzy. I ta słabiutka sprzedaż spowodowała, że Sony wydaje następcę. Ciekawe czemu..."

Oh... no faktycznie tyle epickich gier wyszlo na to urzadzenie, powalajacych swoja oryginalnoscia i swiezoscia... tyle system sellerow po prostu... oh wait... a moze chcesz porownac twoje smieszne 73mln do ilosc sprzedawanych smartphonow (z gornej polki) powiedzmy chociazby w jednym roku... podpowiem ci ze cala sprzedaz PSP zliczona ze wszystkich lat jego istnienia nie przebije sprzedazy smartphonow z jednego kwartalu chociaz. Gratuluje dobor argumentow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2011 o 14:25, Ertai napisał:

Nie jest ich duzo i specyfikacje maja bardzo podobna.

Do PSV? Na razie takiego modelu nikt nie zaprezentował.

Dnia 20.09.2011 o 14:25, Ertai napisał:

Gry prosciej sie pisze na iOS i Androida niz na PSP czy 3DSa..

Pisze się prościej i zwykle też są to zwykłe popierdółki na 5 minut :)

Dnia 20.09.2011 o 14:25, Ertai napisał:

glownie z uwagi na to, ze nie musisz korzystac z SDK tylko dla wtajemniczonych (od N i Sony).

http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_SDK
http://en.wikipedia.org/wiki/Android_software_development
Na andku można tworzyć w czymś innym, ale Apple z tego co pamiętam wymusza pisanie aplikacji z użyciem SDK.

Dnia 20.09.2011 o 14:25, Ertai napisał:

Kwestia przyzwyczajenia. Argument podobnie glupi jak to, ze w FPSy lepiej sie gra na PC bo tam jest myszka.

Granie na padzie nie powoduje, że zasłaniasz sobie część ekranu, by go sobie pomiziać, bo akurat strzelanka tego wymaga.

Dnia 20.09.2011 o 14:25, Ertai napisał:

Ponadto sa smartphony z UWAGA... fizycznymi klawiszami.

Yhy, problemem jest to, że
a) tych klawiszy jest najczęściej za mało (nie licząć modeli QWERTY)
b) rozmieszczenie tych klawiszy z ergonomią grową nie ma nic wspólnego. No, jest Xperia Play i to tyle.

Dnia 20.09.2011 o 14:25, Ertai napisał:

Oh... no faktycznie tyle epickich gier wyszlo na to urzadzenie, powalajacych swoja oryginalnoscia
i swiezoscia...

A co jakże oryginalnego, powalającego i epickiego wyszło na smarty?
tyle system sellerow po prostu... oh wait... a moze chcesz porownac twoje

Dnia 20.09.2011 o 14:25, Ertai napisał:

smieszne 73mln do ilosc sprzedawanych smartphonow (z gornej polki) powiedzmy chociazby
w jednym roku... podpowiem ci ze cala sprzedaz PSP zliczona ze wszystkich lat jego istnienia
nie przebije sprzedazy smartphonow z jednego kwartalu chociaz. Gratuluje dobor argumentow.

No ba, porównajmy sprzedaż jednej konsoli stacjonarnej do sprzedaży wszystkich PCtów na świecie. Świetny argument. Poza tym ille z tych posiadaczy smartów to gracze, którym zależy na nieco ambitniejszej rozrywce niż Angry Birds czy RAGE na iOS, będący shooterem na szynach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Do PSV? Na razie takiego modelu nikt nie zaprezentował."
Czytaj ze zrozumieniem. Do siebie maja podobna specyfikacje co oznacza ze nie ma az tak wielkich roznic jak np konfiguracji PC.

"Pisze się prościej i zwykle też są to zwykłe popierdółki na 5 minut :)"
Sa i tez powazniejsze pozycje. A ze dla kazdego cos milego to co w tym zlego?

"Na andku można tworzyć w czymś innym, ale Apple z tego co pamiętam wymusza pisanie aplikacji z użyciem SDK."

100$ subskrypcji za pelne srodowisko pracy na iOS to sa zadne koszty w porownaniu do uzyskania licencji od N albo Sony... porownaj sobie ile studiow garazowych, ktore wydaja gry z najlepsza grywalnoscia moze pozowlic sobie na wspieranie takiego PSV np.

"Granie na padzie nie powoduje, że zasłaniasz sobie część ekranu, by go sobie pomiziać, bo akurat strzelanka tego wymaga. "
I? Gry sa tak napisane ze nie ma to znaczenia. Tak samo jak na konsoli jest wspomagania celowania dla pada np... Jak pisalem, kwestia przyzwyczajenia a czepiasz sie tego tak samo idiotycznie jak PCtowe trolle piszace, ze nie da sie grac w FPSy inaczej niz jedynym wlasciwym sposobem czyli myszka... ten sam poziom argumentacji.

"Yhy, problemem jest to, że
a) tych klawiszy jest najczęściej za mało (nie licząć modeli QWERTY)
b) rozmieszczenie tych klawiszy z ergonomią grową nie ma nic wspólnego. No, jest Xperia Play i to tyle."

a) licze tylko modele qwerty wiec
b) jak sam widzisz powstaje juz fuzje smartphona z konsola co tylko potwierdza to co pisze
c) dobry system sterowania nie dla smartphonow nie wymaga klawiszy

"A co jakże oryginalnego, powalającego i epickiego wyszło na smarty?
tyle system sellerow po prostu... oh wait... a moze chcesz porownac twoje "

Prosze bardzo, porownaj sobie sprzedaz i mainstromowosc np Angry Birds. Do JAKIEJKOLWIEK produkcji z "powaznych" kieszonsolek.

Chociazby tez wezmy Chaos & Order czyli MMO na smartphony... ile jest MMO na kieszonsolki?

"No ba, porównajmy sprzedaż jednej konsoli stacjonarnej do sprzedaży wszystkich PCtów na świecie. Świetny argument. Poza tym ille z tych posiadaczy smartów to gracze, którym zależy na nieco ambitniejszej rozrywce niż Angry Birds czy RAGE na iOS, będący shooterem na szynach?"

Sam wyskakujesz z bzdurnymi liczbami i teraz co? Baza uzytkownikow dla ktorych robi sie gry na PSP to posiadacze PSP, baza uzytkownikow dla smartphonow to posiadacze smartphonow... dlaczego mam tego nie porownywac? Aha mozesz wliczyc sprzedaz jeszcze DSa i 3DSa... dalej te liczby beda duzo mniejsze niz sprzedaz telefonow. Wieksza baza uzytkownikow = wiekszy potencjal.. to jest bardzo proste.

Ambitniejsza rozgrywka przyjdzie wraz z rozwojem rynku. Chcesz mi powiedziec ze np na pierwszego Game Boya miales ambitniejsze tytuly od Angry Birds? Prosze cie...

3DS pokazal juz jakim failem jest, PSV po porzadnym line upie growym w pol roku znow ma szanse okazac sie nie rentowna platforma dla wiekszosci developerow... Sony wszystkiego samo nie dzwignie... ciekawe tez czemu schematy rozgrywek i ogolny gameplay w PSV zywcem przypomina produkcje ze smartphonow? Dziwne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

Czytaj ze zrozumieniem. Do siebie maja podobna specyfikacje co oznacza ze nie ma az tak
wielkich roznic jak np konfiguracji PC.

Nie bardzo - na smartach rozstrzał producentów bebechów jest o wiele większy niż na PC czy konsolach. ARM, Samsung, nVidia, Qualcomm i paru innych i nie każdy stosuje tę samą architekturę. Jakby tego mało, pojawia się kwestia systemów operacyjnych.

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:


100$ subskrypcji za pelne srodowisko pracy na iOS to sa zadne koszty w porownaniu do
uzyskania licencji od N albo Sony... porownaj sobie ile studiow garazowych, ktore wydaja
gry z najlepsza grywalnoscia moze pozowlic sobie na wspieranie takiego PSV np.

Akurat PSV to zły przykład, bo tam opłata ma być jednorazowa dla całego devkitu.

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:


a) licze tylko modele qwerty wiec

Których na rynku jest mało. Reszta to czyste dotykowace.

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

b) jak sam widzisz powstaje juz fuzje smartphona z konsola co tylko potwierdza to co
pisze

Cały jeden, w dodatku pozbawiony większego wsparcia i jakoś inni produceni nie robią takich hybryd. Ciekawe czemu..

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

Prosze bardzo, porownaj sobie sprzedaz i mainstromowosc np Angry Birds. Do JAKIEJKOLWIEK
produkcji z "powaznych" kieszonsolek.

No ba, porównajmy sprzedaż Deus Exa do Call of Duty. Taki sam argument.

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:


Chociazby tez wezmy Chaos & Order czyli MMO na smartphony... ile jest MMO na kieszonsolki?

Pomińmy fakt, że PSP to konsola poprzedniej generacji, która na Internecie oparta nie była i Nintendo, które wciąż używa Friend-Code''ów. Chcesz zobaczyć MMO na kieszonsolce? Poczekaj na PSV, na pewno coś wyjdzie. Poza tym, jakieś dane sprzedaży C&O?

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

Sam wyskakujesz z bzdurnymi liczbami i teraz co? Baza uzytkownikow dla ktorych robi sie
gry na PSP to posiadacze PSP, baza uzytkownikow dla smartphonow to posiadacze smartphonow...
dlaczego mam tego nie porownywac?

Bo nikt nie kupuje PSP do przeglądania Internetu czy słuchania muzyki. Jakoś ciężko mi uwierzyć, że ktoś kupił PSP a nie jest graczem. A ile posiadaczy smartów na nich gra? Ilu tylko z nich dzwoni, wysyła SMSy i przegląda Internet?
Aha mozesz wliczyc sprzedaz jeszcze DSa i 3DSa... dalej

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

3DS pokazal juz jakim failem jest

Bo nie miał gier. Sam sprzęt był dobry.
, PSV po porzadnym line upie growym w pol roku znow

Dnia 20.09.2011 o 15:07, Ertai napisał:

ciekawe tez czemu schematy rozgrywek i ogolny gameplay w PSV zywcem
przypomina produkcje ze smartphonow? Dziwne...

No, bo przecież nie ma to nic wspólnego z rozwojem ekranów dotykowych, akcelerometrów, AR i takich tam. To na pewno smartphone''y do tego doprowadziły.
Z mojej strony EOT - dalej sobie myśl, że telefony zniszczą przenośne konsolki, tak jak fanboje konsol od 30 lat wieszczą koniec grania na PC a fanboje PCtów utrzymują, że konsole nie mają prawa bytu i powinny umrzeć od 20 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie bez przycisków jest do dupy i na smartfony brakuje poważnych gier. Okrojone porty znanych marek robione dla kasy się nie liczą. A nawet pomijając gry korzystające z przycisków, nie wyobrażam grania sobie na telefonie w np. Laytona, palcem nie narysujesz prostej dokładnej linii jeśli będziesz musiał przykładowo narysować wyjście z labiryntu bez dotykania ścian. Co innego na DSie korzystając z rysika.

Telefony do grania w popierdółki na nudnych lekcjach są ok, ale do grania w poważne gry konsol nie wygryzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować