Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Risen 3: Władcy Tytanów - już graliśmy

46 postów w tym temacie

Dnia 07.07.2014 o 11:39, lis_23 napisał:

Jak dla mnie,to ich gry niewiele się zmieniły na przestrzeni tych 15 stu lat.

że jednak zacytuiję samego siebie z innego foro (stąd parę rzeczy które już poruszyliśmy się powtórzy):
"ta, tylko gothice/riseny od PB wychodzą średnio co trzy i pół roku, AC to coroczny festiwal. No i tak jak myszastego traktuję jako ostatnią nadzieję dziennikarstwa growego, tak tutaj akurat pieprzy jak potłuczony - mechanika z G1-NK była skrajnie inna od tej z G3, ta zaś miała niewiele wspólnego z R1, od którego z kolei odwrócił się Risen 2. Walka? Jak mechanika, zmieniała się i to drastycznie (choć nie zawsze na lepsze), R1 miał najlepszy system walki z potworami pozwalający ''kontrolować tłum'', R2 najlepsze pojedynki 1 na 1 z ludzkimi przeciwnikami, choć wymagało to inwestycji w różne rzuty kokosem czy inne pistolety by w pełni to docenić. Magia? toż tutaj było najwięcej zmian, z R2 na czele gdzie postawiono na "kapłańskie" zaklecia, teraz tylko wraca się do klasyki bo buffy i debuffy w grze gdzie nie tworzysz i nie kontrolujesz drużyny są bez sensu. Fabuła? Przecież to co wprowadzono w R2 było rewolucją w tej serii, z jednej strony wolność co gdzie jak, z drugiej nic się nie rozjeżdżało na boki (jak to było w G3). Świat? Ile zna gier oprócz arcanum gdzie magia i broń palna się przenikają? Grafika? To nie jest Bioware które na sam silnik dostaje miliony, zresztą PB od zawsze stawiało na pewną dość kreskówkową stylizację (a już pomijam, że podobno nie jest najważniejsza). Zadania? Niech mi pokaże grę, gdzie nie ma schematu "pchniesz wątek dalej, ale najpierw musisz wykonać trzy mniejsze" co tak mu przeszkadza. Crafting? Na razie niewiele o nim wiadomo, ale dodanie systemu ulepszeń to już pewne zmiany (mogliby też przywrócić więcej ''legend'' do przekucia wzorem R1, to też był zresztą fajny patent i dowód że PB eksperymentuje). Brak nowości? Sam wymienia choćby ten system duszy (aczkolwiek imho totalnie zbędny bo PB to nie obsidian, a w ME czy innych fable zawsze to było biedne i niewiele wnosiło), a kto wie ile jest jeszcze mniejszych zmian.
porównanie do AC, który w głównych założeniach nie zmienia praktycznie nic, nawet tego, co nie działało od początku (patrz totalnie ***** walka czy miliony powtarzalnych zadań robiących za zapychacze) i tylko udziwnia formułę wstawionymi na siłę i biednie wykonanymi dodatkami (statki w AC3, które jakimś cudem są prostsze niż Pirates! od Sida. Ci pierwsi Pirates!, z 1993), mimo iż budżet tej gry sięga setki milionów a gier PB raptem kilkunastu, jest co najmniej niesmaczne. Owszem, pewien ogólny zamysł zostaje (jak nauczyciele), ale w ramach tej formuły ciągle eksperymentują, i co jeszcze ważniejsze, nie mają w tym żadnych naśladowców, więc każda ich gra jest dość świeża na tym skostniałym rynku.
tl''dr ocenię jak zagram, bo ta zapowiedź jest dość.. dziwna. Jeśli nawet R3 okaże się R2.5, to imho nic się nie stanie, pod warunkiem wszakże, że PB dla odmiany zostawi co było dobre i zmieni co ssało (np znany z R1 odskok będzie w grze od razu a nie w patchu.. nie mówiąc już o cyklu dnia i nocy dla NPCów takiego jaki pamiętam z G1/2/3/R1, a nie tę porażkę z R2 gdzie połowa pracowała nawet w nocy), a nie na odwrót.
//patrzę na ciebie, systemie "karmy", ktory pasujesz mi tu jak pięść do nosa i zamiast którego wolałbym zobaczyć wspomniany cykl dnia i nocy..//"

Dnia 07.07.2014 o 11:39, lis_23 napisał:


Toporne sterowanie miał Gothic 2,który z powodu nie obsługiwania myszki podczas walki
wyleciał z mojego kompa po trzech godzinach,a było to w 2005 roku,gdy za grę dałem na
prawdę sporo pieniędzy.

dunno, zawsze grąłem na sterowaniu z G1, bo po 10 minutach wprawy było o dziwo dość intuicyjne.


a co do zbiórki - PB to nie larian, a G/R to nie widziany w izo Divinity. PB ma markę tylko w niemczech, polsce i rosji, Larian jednak trochę szerzej. No i za dwa miliony to w pełnym 3d może tutorial skleisz, a nie całego RPGa. Choć nie powiem, chciałbym zobaczyć co PB jest w stanie zrobić z jakąś większą kasą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2014 o 23:58, dark_master napisał:

Choć nie powiem, chciałbym zobaczyć
co PB jest w stanie zrobić z jakąś większą kasą.

Pewnie tą samą grę tak samo toporną z bugami ;) Gdyby ich gry były naprawdę dobre ( a do tego nie potrzeba miliarda dolarów co udowadnia np Dark Souls ) to zyskały by rozgłos na większy kawałek świata ( chociażby jak ostatnio Divinity ) niż na kilka państw ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2014 o 12:12, TigerXP napisał:

> Proszę bardzo czepiaj się ;D Risen 1 jak i 2 nie dorównuje do pięt Gothicowi.

A mi sie gralo w dwojke bardzo dobrze i nie raz poczulem sie jakbym gral w cos gothicowego.

Jeszcze jak byś powiedział, że "jedynkę" to bym zrozumiał, ale "dwójkę" ? :O

Dnia 06.07.2014 o 12:12, TigerXP napisał:

>a Noc Kruka
> nie liczy się jako DLC ? :D

Nie nie liczy sie. To byl dodatek, niby dwie podobne rzeczy, a jednak calkowicie rozne.


Tak też myślałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejny świetny RPG, którego ciężko będzie ominąć w tym roku. A zapowiada się ich kilka;) Ja czekam z niecierpliwością na tą grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie by wystarczyło, gdyby Risen 3 dorównywał wielkością chociaż Nocy Kruka z podstawką Gothic 2 (która jeszcze zawierała tereny z Gothic 1). Nie mogę ścierpieć mikro wiosek i małych wysepek. A zarzutów co do oprawy nie rozumiem. Risen 2 wyglądał obłędnie, z resztą każda gra Piranii zawsze wydawała mi się krokiem milowym jeśli chodzi o grafikę i max, co można zobaczyć w RPGu z otwartym światem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować