• 0
Zaloguj się, aby obserwować  
Xelos_Iterion

Divinity Grzech Pierworodny - w szczególe i ogóle o problemach

Pytanie

Witam,

Pytanie, czy ktokolwiek z grających w nowe Divinity zetknął się z następującym problemem: gra odpala się i działa bez problemu przez około 10 min., po czym ekran czarnieje, gra się zawiesza, a komputer automatycznie się restartuje.

Stało się to już siedem razy. Pomiędzy tymi razami starałem się odnaleźć przyczynę (śledzenie temperatury podzespołów, zmniejszenie ustawień do minimum itd.), ale na nic się to zdało. Wszelkie parametry są w normie, a gdy wypróbowałem grę na laptopie, efekt był ten sam - zawieszenie całego systemu.

Sterowniki rzecz jasna są najnowsze, podobnie jak wersja samej gry. Na forach zagranicznych piszą ludzie mnóstwo na temat "crashów" Divinity, ale znacznej większości pomaga właśnie ostatnie patchowanie gry. Niestety nie w moim wypadku. Gdyby ktoś miał jakieś informacje/porady, będę zobowiązany.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

  • 0

Niech zgadnę masz 32 bitowy system?

Niestety producent nie raczył poinformować, że gra to na dobrą sprawę wciąż przeklęta beta i kupa ludzi z systemami 32bit praktycznie nie może grać. Dla większości objawia się to crashami do pulpitu przy próbie zapisu/odczytu, u mnie natomiast crashy nie ma ale zapis trwa 30 sek a odczyt ... KAŻDY odczyt 3-4 minuty przez co gra jest dla mnie niegrywalna (sama gra działa idealnie w 60 klatkach). U ciebie (o ile masz 32bit system) najwyraźniej takie cuś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 20.07.2014 o 09:21, nerka99 napisał:

Niech zgadnę masz 32 bitowy system?

Niestety producent nie raczył poinformować, że gra to na dobrą sprawę wciąż przeklęta
beta i kupa ludzi z systemami 32bit praktycznie nie może grać. Dla większości objawia
się to crashami do pulpitu przy próbie zapisu/odczytu, u mnie natomiast crashy nie ma
ale zapis trwa 30 sek a odczyt ... KAŻDY odczyt 3-4 minuty przez co gra jest dla mnie
niegrywalna (sama gra działa idealnie w 60 klatkach). U ciebie (o ile masz 32bit system)
najwyraźniej takie cuś.


Możesz zainstalować windows w wersji 64bit przy użyciu klucza 32bit (musi się zgadzać wersja Home Premium, Professional itp.)
Jeżeli potrzebujesz obrazu Windows 7 to w pełni legalnie możesz pobrać przy użyciu linków stąd (szukasz wersji x64):
http://www.w7forums.com/threads/official-windows-7-sp1-iso-image-downloads.12325/page-2#post-124821
niestety nie ma wersji polskiej. Ale jest sposób aby i z tym sobie poradzić. Trzeba pobrać oficjalną paczkę językową stąd:
http://www.mydigitallife.info/windows-7-sp1-mui-language-packs-official-direct-download-links/
a następnie przy użyciu programu Vistalizator zmienić język. Program znajdziesz tu:
http://www.froggie.sk/index.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Już znam przyczynę. Wróciłem do pomiarów temperatury podzespołów i jednak okazuje się, że to temperatura karty graficznej przekracza 100''C, po czym karta przestaje dla bezpieczeństwa pracować. Jest to dziwaczne, zważywszy że kartę mam lepszą od zalecanej (GeForce GTX 560Ti dla zalecanej 550Ti), a jednak temperatura rośnie nawet przy obniżeniu klatek z 60 na 30 i przy ustawionych najniższych parametrach graficznych (wyłączając naturalnie Ambient Occlusion i cienie). Choć odpowiednio wolniej, dzięki czemu mogę sobie zafundować nie 10 min rozrywki, a na przykład aż całą godzinę.

Gra dziwnie oddziałuje na karty graficzne. Grając w Skyrima, byłem w stanie pozwolić sobie na wysokie ustawienia i nie było najmniejszego problemu. Może twórcy coś na to zaradzą w jakimś patchu.

A system mam "Siódemkę", 64-bity.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jeśli dobrze pamiętam to czytałem że przy bodajże StarCraft II był taki błąd że niektóre animacje nie miały ustawionego górnego limitu FPS co powodowało że niektóre karty graficzne które nie mają takiego limitu fabrycznie ustawionego po prostu wariowały i odtwarzały tą animację tak szybko jak tylko mogły (setki albo i tysiące klatek na sekundę) co powodowało ich przegrzewanie się (lub gorzej). Możliwe że w grze w którą grasz też jest coś takiego.
Alternatywnie coś Ci siada z chłodzeniem karty graficznej, to że dobrze działała ona wcześniej nie oznacza że w międzyczasie wydajność wentylatorka nie mogła się pogorszyć. Obecnie panująca fala upałów też nie pomaga, jak temperatura spoczynkowa jest o 10-15 stopni wyższa niż w normalną pogodę to jest to 10-15 stopni dodatkowego obciążenia dla chłodzenia podzespołów, coś z czym niewystarczająco wydajny wentylator może sobie nie radzić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować