Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dlaczego gry tak mało śpiewają? Felieton Trafienie Krytyczne

5 postów w tym temacie

Zgadzam się, że w utworach wokalno-instrumentalnych drzemie wyjątkowa siła, choć wiele zależy od sposobu, w jaki zostaną użyte. Mnie w pamięci pozostanie "Pieśń Leliany" z Dragon Age: Początek, piękny kawałek napisany z myślą o tej konkretnej postaci, podkreślający jej wrażliwą naturę, jak i nadający wiarygodności jako bardce. Wyśpiewywany podczas pamiętnej sceny przy nocnym obozowisku buduje niezwykły klimat udzielający mi się za każdym bez wyjątku razem. Swoją drogą, pierwszy Dragon Age miał na swej ścieżce dźwiękowej jeszcze jeden śpiewany utwór, który wziął mnie przez całkowite zaskoczenie. Mowa tu o robiącym za tło muzyczne napisów końcowych "This is war" 30 Seconds to Mars, zespołu, za którym nigdy nie przepadałem, a który tym razem sprawił, że poczułem się tak podniośle, jakbym to ja osobiście pokonał Arcydemona.

Niestety, zdarzają się i sytuacje odwrotne, gdy muzyka zamiast robić za budujące atmosferę tło, nie tyle nawet przebija się na pierwszy plan, co wręcz sprawia wrażenie, jakby cała scena została skrojona pod jej potrzeby, jak w teledysku. Najjaskrawszym tego typu przypadkiem jest dla mnie niesławny fragment MGS V, ten z "najniezręczniejszą przejażdżką w historii", umieszczony w grze zapewne tylko po to, by Donna Burke mogła odśpiewać w całości "Sins of our Father" potęgując w graczu uczucie zażenowania. Całość, szczególnie w połączeniu z komicznie niedorzecznym wyjaśnieniem głównej intrygi dała efekt, który chętnie wyparłbym z pamięci, gdyby tylko ta przeklęta piosenka mi na to pozwoliła. A nie pozwala, przywodząc od tamtej chwili jednoznacznie negatywne skojarzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja doszedłem do tego wniosku już bardzo dawno temu grając w Carmageddon 2 (Iron Maiden!) i Tony Hawk's Pro Skater 2. I z Mass Effecta w sumię dzięki temu pamiętam tylko tą z napisów z jedynki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A no i bym zapomniał o wspaniałej ścieżce dźwiękowej pierwszych Sillent Hill-ów tworzoną przez Akire Yamaoke :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować