Jaro7788

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    756
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez Jaro7788


  1. Witam serdecznie i życzę owocnego konsulowania w tym Konsulacie. ;) Oto pytanka:

    1. Czy The Tempation ukaże się w tym roku? Pierwsze plany chyba zakładały gdzieś okres wakacyjny (ale może pomyliłem z Afterfall), ale ostatnio jakoś niespecjalnie dużo słuchać i fajnie byłoby chociaż orientacyjnie wiedzieć. Nie chodzi mi tu o definitywne odpowiedzi: wystarczy "raczej tak" albo "raczej nie".
    2. Kiedy pojawią się nowe informacje na temat gry (i materiały typu zwiastuny itp.)?
    3. Jak dużą kampanię reklamową przewidujecie w Polsce i na świecie?
    4. Czy jest szansa, że pojawi się demo?
    5. Jeżeli tak, to czy ma ono szanse pojawić się również na Xbox Live i PSN?
    6. Czy gra zostanie spolonizowana na wszystkie platformy?
    7. Jaka to będzie lokalizacja (kinowa/pełna)?


  2. Dnia 08.03.2009 o 10:25, Lesz3yk napisał:

    Oby tylko nie przyniosło to żadnych konsekwencji dla firmy, bo w takie
    tytuły jak Chrome, czy Call of Juarez grało się bardzo przyjemnie.


    Call of Juarez: Więzy krwi jest praktycznie pewny - ma wydawcę - i to poważnego wydawcę, a nie jakiegoś z drugiej kategorii - a także dość konkretny termin wydania: połowa 2009. Więc o to akurat bym się nie obawiał.


  3. Dnia 07.03.2009 o 23:44, Lesz3yk napisał:

    > Było warto?

    Kotanyi dostał nauczkę. Należało się. Dlaczego więc Techland ryzykuje?


    Przy okazji - ciekawi mnie jaką sprzedaż osiągnie Dead Island. Na myśl przychodzą mi
    dwa skrajne przypadki:
    - na fali fascynacji zombiakami (Resident Evil, Left 4 Dead, Dead Rising) w grach sprzeda
    się znakomicie,
    - wysoka konkurencja w tym gatunku (śliczną dżunglę mamy już w Crysis, RE i DR mają świetną
    kampanię SP, a multi L4D chyba długo nic nie pobije) i późny termin wydania spowoduje,
    że dochody będą nikłe.

    Szczerze mówiąc bardziej prawdopodobna wydaje mi się opcja druga, szczególnie, że ostatnio
    nastała cisza wokół tego projektu, ale trzymam kciuki.


    DI to jeden z - niestety wielu - polskich tytułów-widmo, które nie wiadomo, czy, a jeśli tak, to kiedy, się ukażą. Poza tym mamy w tej grupie jeszcze Warhounda, Chrome 2, THEY (CDPR coś strasznie kombinuje, zmienia tytuł, od dawna żadnych nowych newsów na ten temat nie było). Oby taki Afterfall albo Two Worlds: The Tempation do nich nie dołączyły.


  4. To ja już nie wiem - cieszą się, że tyle akurat wysłano do sklepów? To ile w końcu sprzedano?

    Jak już się pojawią jakieś wiarygodne wyniki, nie ma co się dziwić, że Killzone 2 nie schodzi u nas tak mocno jak chociażby w USA. Nie tylko należy pamiętać o mniejszej powszechności PS3, co o 10-krotnie mniejszej populacji.

    Jeden z tych egzemplarzy nabędę i ja. Ale dopiero w maju - po maturze. ;)


  5. Dnia 11.02.2009 o 11:14, Marcus Fenix napisał:

    1.kiedy ukaże się w końcu They bo ostatnio nie ujawniacie żadnych informacji na temat
    tej gry i czy będzie na PC
    2.co dalej z produkcją dead island


    Odpowiem za Techland:
    1. THEY to nie nasz projekt, tylko Metropolis, więc z tym pytaniem na forum CDPR, które jest jego właścicielem.
    2. Prace ciągle trwają, niestety nie możemy jeszcze ujawnić żadnych szczegółów odnośnie premiery. ;)


  6. Dnia 10.02.2009 o 14:05, Gremlin741 napisał:

    RE5 na PS3 i Xbox360 bedzie po angielsku (tylko pudelko bedzie po polsku), RE5 na PC
    bedzie prawdopodobnie po polsku (kinowka).


    A skoro już o tym mowa... co do jakich tytułów (na konsole) można się spodziewać polskiej (i jakiej) wersji językowej? Chociażby orientacyjnie, nieoficjalnie, bo wiadomo, jak to było z Cenegą - na prawo i lewo krzyczała o polskiej wersji Brothers in Arms na PS3 i g**no z tego wyszło. ;)


  7. Ragnos -> Tak, szkoda, że zachodni wydawca wciąż uważa nas za jakiś Trzeci Świat i daje nam komendy w naszym języku... tak samo jak Niemcom, Francuzom, Hiszpanom itd. Rozkazów, w tym czy w innym narzeczu, i tak będzie się trzeba wykuć (nie myślcie sobie, że gra zareaguje na jakieś dramatyczne "Atakujcie ten cholerny czołg!/Attack that damn tank!"). Nieważne jak dobrze znasz angielski - nie będzie ci się nim łatwiej posługiwać niż polskim, a tak szczerze, to myślę, że mimo wszystko będzie trudniej.

    W każdym razie polskie komendy większości graczom życie ułatwią, co poniektórym nie sprawią różnicy.


  8. Oby. Bo gry na konsole w Polsce są zdecydowanie za drogie. Rozumiem, że wydawcy muszą powetować sobie wciąż skromne nimi zainteresowanie. Ale właśnie przez tak wysokie ceny wciąż jest ono bardzo niskie w stosunku do PC. Jak dla mnie - góra 150 zł. za nowy tytuł. Nie więcej. Ja co prawda PS3 mam. Ale gry kupowałbym częściej, jakby były tańsze.


  9. No i jeszcze jedna sprawa - wywiad, jaki Polygamia przeprowadziła z przedstawicielem SCEP w części poświęconej lokalizacji gier na PS3: SCEP będzie się starał, żeby każdy ich większy tytuł posiadał lokalizację - najlepiej pełną. Rok fiskalny 2009/2010 nazwano roboczo "rokiem lokalizacji w Polsce". Nie podano tego wprost, ale jasno wynika z tego, że taki Heavy Rain na pewno ukaże się po polsku, najprawdopodobniej więc z dubbingiem. Przyczyną tego jest doświadczenie innych krajów (np. skandynawskich czy iberyjskich), gdzie popularność gier na PS3 wzrastała wprost proporcjonalnie do ilości lokalizowanych tytułów na tę platformę.


  10. Filmików nie oglądałem, bo już od jakiegoś czasu jestem w trakcie przechodzenia PoPa w wersji PL na PS3. I, jeśli chodzi o aktorstwo, jestem bardzo zadowolony - wszyscy aktorzy bardzo dobrze się spisali, chociaż na pewno nie przebijają (ale też nie odstają od) oryginalnych.

    Taka uwaga - nie można wydać opinii na temat polonizacji na podstawie kilkuminutowego gameplayu. Po prostu nie można i tyle - i fajnie by było, jakby ci hurrapesymiści (którzy najwyraźniej zwyczajnie nie chcą, żeby polonizacje były dobre, bo wtedy nie można - jak rasowy Polak - narzekać) wreszcie to zrozumieli. Teksty typu: "no jak wam się to może podobać, nie słyszeliście oryginału, jesteście opłacani przez Cenegę..." są tak infantylne i żałosne, że aż żal je komentować.

    Aczkolwiek przyznaję, że nie jest to polonizacja idealna: pod względem technicznym rzeczywiście leży. Chciałem grać bez napisów (lepszy klimat), ale w końcu musiałem się jednak na nie przesiąść. Żeby jeszcze chodziło o jakąś tam poboczną postać - ale to Książę jest nagrany najciszej, jak się tylko da. W Assassin''s Creed głosy były głośniejsze niż w oryginale, przez co bez problemu dały się zrozumieć, a w PoPie mamy znowu krok wstecz. Pan dźwiękowiec powinien ostro dostać po uszach. No i zupełnie nie rozumiem, dlaczego Polacy - zamiast zgrabnej czcionki napisów, jaka była w oryginale - dostali jakiegoś Ariala? Ubisoftowi nie chciało się przygotować liter "ą", "ć", "ę", "ł", "ń", "ś", "ź" i "ż"?

    Wniosek z tego taki, że o ile aktorstwo wraca dziś do świetnego poziomu z poprzedniej dekady, to technicznie wciąż należy wiele poprawić.


  11. Dnia 15.01.2009 o 10:41, Inuki napisał:

    - Burnout: Ultimate Box (tylko PS3 i PC)


    Tak, zgadza się.

    Dnia 15.01.2009 o 10:41, Inuki napisał:

    - Shaun White Snowboarding


    Polska wersja na PC, Xbox i PS3.

    Dnia 15.01.2009 o 10:41, Inuki napisał:

    - Tom Clancy''s EndWar


    Na razie trwają próby polskich komend, jeżeli się uda (a podejrzewam, że tak), to raczej będzie polska wersja na konsole. A nawet jeżeli nie będzie rodzimych rozkazów (co jest mocno wątpliwe), to Ubisoft raczej wyda polskie wersje na PC, Xbox i PS3, a może też na PSP (na NDS raczej nie).

    Dnia 15.01.2009 o 10:41, Inuki napisał:

    - Tom Clancy''s H.A.W.X.


    Nic o tym nie wiem.

    Dnia 15.01.2009 o 10:41, Inuki napisał:

    - inFamous


    Nic mi o tym nie wiadomo.

    Dnia 15.01.2009 o 10:41, Inuki napisał:

    - Władca Pierścieni: Podbój (podobno tylko PS3 i PC)


    W empiku przyjrzałem się wersjom tej gry. Tylko na PC i PS3 jest polskie logo, ale gdyby była polska wersja na PS3, to by raczej o tym napisali na okładce (a nie napisali).

    Dnia 15.01.2009 o 10:41, Inuki napisał:

    - Ojciec chrzestny 2


    Tak jest - polska wersja na wszystkie trzy platformy.


  12. No no, czyżby wreszcie zmieniała się polska polityka cenowa na konsole? Mam nadzieję. Burnouta moja siostra (tak, siostra) kupiła niedawno za stówę, czyli też nieźle. Jak rozejrzałem się po półkach, nie jest już tak, że jak na konsolę stoi za dwie stówy, to będzie tak do końca świata - nawet relatywnie nowe tytuły, jak choćby Saint''s Row 2 kosztują teraz "tylko" 160. Ale mogłoby być jeszcze lepiej. Jak to się nie zmieni, nigdy przemysł konsolowy w Polsce się nie rozwinie. Prosty rachunek: drogie są gry, więc konsoli nie opłaca się kupować. Gry tanie - konsola opłacalna.


  13. Moje PS3-owe pozycje obowiązkowe na rok 2009 (od 5 dni jestem szczęśliwym posiadaczem konsoli PS3 i zdążyłem już przejść na tej platformie swoją pierwszą grę: Call of Duty: World at War):

    - Prince of Persia
    - Heavy Rain
    - Mafia II (zastanawiam się wprawdzie ewentualnie nad wersją PC... ale nie, co ja się będę męczył z myszką i klawiaturą ;))

    Rozważam:

    - Mirror''s Edge
    - Fallout 3
    - Burnout: Paradise


  14. Polska kinematografia może i zdecydowanie odstaje od takiej amerykańskiej (zresztą nie tylko polska), ale już np. gier to na pewno nie musimy się wstydzić. Dlatego mam nadzieję, że NecroVision odniesie podobny sukces jak chociażby Painkiller (no bo plany ekranizacji świadczą w końcu o dużym sukcesie, prawda?). Głupio byłoby, gdyby powtórzyła się sytuacja z Wiedźminem (sprzedaż nieproporcjonalnie niższa od jakości, jaką ta gra reprezentowała, a która mogła spokojnie konkurować z dziełami BioWare) czy Two Worlds (bardzo dobra - ponadmilionowa - sprzedaż połączona z średnimi/kiepskimi recenzjami).