Vel_Grozny

Gramowicz(ka)
  • Zawartość

    1990
  • Dołączył

  • Ostatnio

Posty napisane przez Vel_Grozny


  1. Dnia 28.02.2013 o 19:40, Shinigami napisał:

    Wszystkim którzy są zainteresowani samą fabułą mogę polecić Starcraft II - Flashpoint
    - książka dość przeciętna ale łączy podstawkę z dodatkiem. Co pewnie w samej grze też
    zostanie przedstawione - w dwie góra trzy minuty ;)

    Przeczytałem w życiu tylko jedną książkę opartą o grę - "Starcraft: Ghost - Nova". Obiecałem sobie, że już nigdy nie sięgnę po książkę firmowaną logiem Blizza. Jedyną pociechą było to, że kupiłem ją na Kindle''a. Żal mi tych drzew, które zostały przerobione na papier, na którym wydrukowano to coś.


  2. Dnia 14.12.2012 o 14:25, Olamagato napisał:

    To jedna z najstarszych funkcji C, która istniała już w 1971 r. (praktycznie od powstania
    C i napisania w nim jądra pierwszego Unixa).
    Jest odwrotnie niż myślisz ponieważ getch() może nie działać właśnie w C++ ponieważ jest
    to razem z kbhit() trochę "przestarzała funkcja", która dzisiaj nie spełnia wymogów "czystości
    rasowej" C++... ;)
    Żeby działała trzeba specjalnie ładować ten nagłówek (conio.h), który formalnie wcale
    nie jest nagłówkiem standardowym, a tylko rozszerzeniem bibliotek języka C++ dla zgodności
    z C (istnieją implementacje C++, które w ogóle go nie posiadają).

    Ciekawa sprawa. Kiedyś słyszałem, że to jakieś niestandardowe rozszerzenia Borlanda. Do prostych programików w MS VC często się getch/kbhit przydają.

    Z tego co piszesz - czy gcc pod Linuksem ma te dwie funkcje? Zawsze wydawało mi się, że są one windows-only, ale skoro wspominasz o Uniksach...


  3. Dnia 13.06.2012 o 10:23, Galnospoke napisał:

    Nie, nie dlatego. Jakies 10 lat temu Putin postawil ultimatum zachodnim korporacjom multimedialnym:
    albo dostosuja ceny do pensji Rosjanina, albo maja sie wynosic z rynku. Krotka pilka.

    Heh, do dzisiaj pamiętam te scenkę jak chodził po markecie i kazał właścicielowi obniżać ceny. Nie wiedziałem, że podobny numer wyciął koncernom multimedialnym. Nie sądziłęm, że ktoś ich do tego przymusił...


  4. Dnia 11.05.2012 o 18:47, Rems napisał:

    Witam

    Przeglądałem oferty pracy i natknąłem się na coś takiego :)

    http://cdpred.com/quest-designer-2-2/

    no i właśnie co to jest waszym zdaniem to basic programming skills?
    Co powinienem umieć, żebym przynajmniej był brany pod uwagę jeżeli złożę tam papiery?

    Nie wymieniają konkretnego języka, czyli nic zaawansowanego. Skoro to ma być "quest designer" najprawdopodobniej chodzi o to, żeby sobie poradzić w ichnim języku skryptowym (którego zapewne nie znasz, bo na zewnątrz się go nie używa). Cóż, czyli moim zdaniem z grubsza ogarniać jakiś język, najlepiej skrypotwy właśnie. Może podstawy Pythona?


  5. Dnia 11.05.2012 o 12:09, Essau napisał:

    Kogo obchodzą zamiary? Gra ukazała się w trybie single i osiągnęła ogromny sukces, koniec.
    Jasne,że miała sporo zarzutów, ale to nie zmienia faktu, że zgarnęła kapitalne recenzje
    i sympatie graczy.

    Ja akurat pamiętam zbiorowe narzekanie na kampanię single w NWN. Dopiero w dodatkach się bardziej dołożyli. W dwójkę nie grałem, ale słyszałem, że single był b. dobry.


  6. Dnia 28.02.2012 o 21:37, Henrar napisał:

    A wszyscy wiemy, jak wygląda obecnie Bioware - z jednej strony mamy popędzaną
    z bata ekipę od Dragon Age''a, która jak się postara, to może całkiem fajnego RPGa zrobić,
    ale ma jedną (a nawet dwie) wady - Hepler i Gaidera, oraz z drugiej strony team od ME,
    którzy owszem, robią fajne gry, ale nie będące RPGami. Problem ze scenarzystami podobny.
    Błagam, oby to nie była trójka.


    Pamiętasz, że Gaider zajmował się designem BG2 i jest twórcą Ascension?


  7. Dnia 28.02.2012 o 18:21, Mikex napisał:

    Witam wszystkich ;) Mam dwa problemy, strasznie lamerskie, ale cóż (C#):

    a) przy obliczaniu y= -2 do potęgi -3/8 wyskakuje info, że y nie jest liczbą.
    Dlaczego? Zauważyłem, że przy każdej liczbie ujemnej, którą chcę podnieść do potęgi wyskakuje
    takie info, gdy tylko usunę minus z 2, wynik jest ok.

    (-2) ^ (-3/8) = (-1/2) ^ (3/8) = (-1/8)^(1/8)
    Czyli szukamy pierwiastka ósmego stopnia z liczby ujemnej. Wynikiem jest liczba urojona (0.77i). Prawdopodobnie używałeś funkcji działającej tylko dla liczb rzeczywistych.

    Dnia 28.02.2012 o 18:21, Mikex napisał:

    b)przy obliczaniu 1/tg(3/8) wychodzi mi zły wynik.Kombinowałem trochę, ale wychodzi mi
    2 z hakiem, a powinno ~152,8. Mógłby mi ktoś napisać, jak to ma wyglądać?

    Mi wychodzi 2.54. Zapewne nie zwróciłeś uwagi, że musisz podać argument w radianach, a nie w stopniach.

    Dnia 28.02.2012 o 18:21, Mikex napisał:

    Z góry dzięki ;)


  8. Dnia 06.01.2012 o 14:31, Demagol napisał:

    Czy wam SC2 też tak ostatnio muli? U mnie jest tak, że np. przez chwilę mam kilkadziesiąt
    fpsów, a potem nagle spada to do kilku lub niemalże do zera i tak w kółko. Myślałem,
    że to tylko w multi, bo np. mapa, na której grałem jest zabugowana albo to wina łącza,
    które ostatnio szwankuje, ale grałem w singla i było to samo.

    Spróbuj wyłączyć VSYNC. Jak go włączyłem, to gra skakała z 45 fps na 30 a potem 15. Może masz to samo?


  9. Chore. Z tego co czytam to ci zbanowani nic złego nie robili. A co nie jest zabronione, jest dozwolone. Twórcy nie są w stanie zbalansować gry, to zamiast nad tym pracować, wolą banować ludzi, którzy w żaden sposób nie zawinili. Co dalej? Jak ktoś zacznie za często wygrywać starcia z innymi graczami bo gra "za mocną klasą", albo "wykorzystuje przepakowane umiejętności" to oczywiście ban, jak rozumiem?