Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

John Smedley również popiera ideę płatnych modów

9 postów w tym temacie

A cóż złego jest w płaceniu za cokolwiek?

Przymus płacenia za cokolwiek (np. podatki i składki państwowe) - Zło.
Możliwość zarabiania na swojej pracy - OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I my moderzy mamy możliwość zarabiania na swojej pracy - mamy na nexusie dotacje, bez żadnych kantów, pośredników i całego gówna pod hasłem biurokracja.
Moder nie musi być pijawką która na siłę się upiera "zrobię wam content za hajs". Moja praca jest warta tyle ile ktoś za nią zapłaci, owszem. Aczkolwiek dotacja pozwala na kompletną swobodę - uważasz, że mój mod jest warty 3 dolary ? Tyle mi wyślij. Uważasz, ze dałem ci content warty 100 dolarów - twoja wola, wyślij 100. Chcesz moda za darmo - spoko, masz go za free.

Naciągaczy na siłe mamy mnóstwo, nie trzeba ich poszerzać. Mamy gówniane, pocięte DLC, mamy chociażby zalew szamba na YT - sztuczne kanały, robione tylko pod zarobek na wyświetleniach [ta tandeta typu "zalajkuj, zasubuj - to rozlosuję dwa giftcody i wam rozdam", czy robienie po kilka kanałów z contentem na poziomie dna tylko po to, żeby te same suby zarabiały podwójnie. Zalew głupoty, debilizmu i tandety jest tak powszechny, że zubożanie społeczności moderów naprawdę nie jest potrzebne. Nie równajmy do dołu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najzabawniejsze jest to, że zarówno Pan Smedley jak i Pan Romero pominęli największą przyczynę bojkotu graczy: podział pieniędzy i przekazanie praw, które wiązało się z inicatywą Valve. w pełni zgadzam się z propozycją nagradzania moderów czy promowania ich działalności. poświęcają oni swój czas oraz pracę na wzbogacania gier nadając im zupełnie odmiennego, a nierzadko lepszego charakteru. co innego, gdy próbuje się traktować ich jak kolejny sposób zarobku na niezagospodarowanych projektach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Płacenie za coś, co ktoś zrobił jest normalne. Nienormalne jest już natomiast to, że Valve ssało być część dochodów z tytułu opłat za mody. Rozumiem Bethesde, która ma prawa do marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.05.2015 o 20:44, vegost napisał:

Nienormalne jest już natomiast to, że
Valve ssało być część dochodów z tytułu opłat za mody.

Valve udostępniło Workshopa, płatności, miejsce na serwerach. Dlaczego mieliby nic z tego nie mieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Nienormalne jest już natomiast to, że
> > Valve ssało być część dochodów z tytułu opłat za mody.
> Valve udostępniło Workshopa, płatności, miejsce na serwerach. Dlaczego mieliby nic z
> tego nie mieć?

Maja obecnie cos z tego? Nie i jakos nie narzekaja. Pozatym Valve ma udzial w obrocie grami wiec za co mam placic im w Modach? za to ze steam to jeden wielki drm? niech sobie go zabieraja oddadza moje gry i moge sobie sciagac mody bezposrednio od moderow wspierajac ich kasa ktora tylko oni dostana bo na nia uczciwie zapracowali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


>
> Maja obecnie cos z tego? Nie i jakos nie narzekaja. Pozatym Valve ma udzial w obrocie
> grami wiec za co mam placic im w Modach? za to ze steam to jeden wielki drm? niech sobie
> go zabieraja oddadza moje gry i moge sobie sciagac mody bezposrednio od moderow wspierajac
> ich kasa ktora tylko oni dostana bo na nia uczciwie zapracowali

Teraz na workshopie, przynajmniej do momentu opublikowania idei płatnych modów, jest ograniczenie wielkości moda, które to zostało zdjęte po wprowadzeniu płatności. Mody do Skyrima dostępne na Nexusie potrafią być dość spore, np mój folder Skyrima przekroczył w jednym momencie 40 gb. Jeżeli świadczą usługę dają miejsce w sklepie itd. mają prawo coś uszczknąć, swoją drogą 5% ze stawki Valve szło do service providera wskazywanego przez modera, którym to najczęściej był właśnie Nexus. Valve dostaje największy pojazd, ale już Bethesda niekoniecznie, mimo, że to właśnie z nimi Valve ustalało zasady działania całego systemu i to oni wymusili brak kontroli jakości modów i to oni brali najwięcej kasy, za tak kulejący system. Polecam obejrzeć wywiad Totalbiscuita z twórcą Nexusa i twórcą SMIM, który rzuca dużo światła na całą sprawę. Ten system był tworzony od ponad roku tyle, że bez zapowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować